[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 20:23

balance schreef:
Ik weet welk woord je bedoeld. KLUCHT wat heb ik gewonnen?

Trap is mooi geworden. Maar. Er moet nog vanalles gebeuren daarboven, wordt hij dan niet meer beschadigd?
Redders in nood. Ik had het niet gedurfd :x


Hahahaha, ja KLUCHT is een goed woord. Bij mijn woord zaten er 3 letters minder in, hahaha. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ;-)

O ja, de hele bovenverdieping moet nog verbouwd worden. We laten de oude trap zo lang mogelijk bestaan om materiaal naar boven te brengen. Maar ik heb niet het roze-wolk-idee dat hij zo lang zo mooi gaat blijven. Ach ja, we houden van oude spullen zal ik maar zeggen, doorleefd en zo.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 16:45

Afbeelding

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:47

Welke indianen viking is dat?

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 17:37

Grappig hè. Ik ben oude (verdigitaliseerde en digitale) foto's aan het uitzoeken. Dit was nog uit de tijd van dia's en fotorolletjes ;-)

Dit moet zo'n 20 jaar geleden zijn. Dit is Erwin op mijn Thor. Het was met een spel/toneel/opvoeringsdag van de rijvereniging.

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:18

Leuk die foto!
Dat filmpje, die slang, brrrr... niet mijn hobby die beesten.

-Namiro-

Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:32

Die trap!! Wat creatief Mo! Heel gaaf! Ben benieuwd hoe het eindresultaat is als de leuning af is :j

Spelende Rocket is ook geweldig.. kun je uren naar kijken <3

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 10:15

JudithO schreef:
Leuk die foto!
Dat filmpje, die slang, brrrr... niet mijn hobby die beesten.


Ja, toen reed hij nog regelmatig paard. We huurden paarden in NL aan de zee en dan over het strand. Was gaaf. Of ik ging met Shadow mennen en hij mee met Thor. Dat hebben we wel zo iedere twee weken gedaan. In Frankrijk heeft hij ook in het begin nog gereden. Ik op Bubbles en hij op Thor. Maar Bubbles was niet leuk voor mij om op te rijden, zo ontzettend bang voor de hele wereld. En met Shadow mennen vond ik wel heftig ivm heuvels. Dus toen werd het wat eenzijdiger. Ik zou het superleuk vinden als hij weer zou gaan rijden, maar die zin is er helaas nog niet. Het kriebelt niet meer bij hem.

Slangen en alle reptielen vind ik zo geweldig! Superfascinerend. Niet zo aaibaar, maar toch. Er zijn ook lieve reptielen, bijvoorbeeld schildpadden zoooo cute!

-Namiro- schreef:
Die trap!! Wat creatief Mo! Heel gaaf! Ben benieuwd hoe het eindresultaat is als de leuning af is :j

Spelende Rocket is ook geweldig.. kun je uren naar kijken <3


Rocket is echt een heerlijk katje. Zo lekker bezig altijd. Altijd in voor een geintje.

En wij zijn ook erg benieuwd hoe de trap uiteindelijk gaat worden. :j


Even on topic. Ik voer de hele winter al zink bij. Nu dacht ik uitgaande van de theorie dat paarden eten wat ze lekker vinden en wat ze nodig hebben, dacht ik, ik neem eens een zinkliksteen. Dus naast het zout en de non-knoflook-emmer met mineralen die ze nu hebben. Ik dacht dan kan ik eens ff kijken wie, als die theorie zou kloppen dat paarden alleen tot zich nemen waar ze behoefte aan hebben, er likt aan de zink. Beuh, niemand! Ik zie wel dat hij wat nattig is, dus iemand heeft hem wel geprobeerd, maar wat nu als ze hem niet lekker vinden en toch behoefte aan zink hebben, dan krijgen ze dat nu dus niet binnen.

Zucht.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 23:14


senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:17

Wat heerlijk dat jullie ons mee op reis nemen door Zuid Frankrijk.
Merci beaucoup!

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 15:58

Inderdaad. Eens in de zoveel tijd lees ik bij en geniet ik van jullie verhalen en filmpjes!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 22:41

senna21 schreef:
Wat heerlijk dat jullie ons mee op reis nemen door Zuid Frankrijk.
Merci beaucoup!


Dank je, Senna, af en toe een echt stukje Frankrijk...


Jennyxx schreef:
Inderdaad. Eens in de zoveel tijd lees ik bij en geniet ik van jullie verhalen en filmpjes!


Leuk Jennyxx, beetje bingewatchen dus voor jou ;-)

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:30

Ik heb weer genoten! Wat een mooie rit. Jammer van de boeren en het niet kunnen skiën maar wel een heerlijke omgeving!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 22:32

Hi Muga, ja die oude dorpjes daar blijf ik van kwijlen, vind ik zó leuk en ook leuk om al dat moois te delen met anderen. Ook de bergen blijven geweldig en met sneeuw extra mooi.

Nu zijn de uitjes even op. We zitten even een paar dagen in NL dus geen filmpje komende week denk ik.

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:55

Nou zeg, alsof er in Nl niks leuks vast te leggen is :+

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 23:01

Muga schreef:
Nou zeg, alsof er in Nl niks leuks vast te leggen is :+


Grinnik jazeker wel, maar die mensen willen niet met hun gezicht op de film, dus dat houden we privé. Weer 6 bezoeken in 3 dagen en 2x 1,5 dag reizen. Het is zonder pauzes 16 uur autorijden. Morgen weer thuis.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:59

Oei Mo, dat is wel pittig.

Wel fijn om straks weer thuis te zijn denk ik zo!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 20:46

Yep Prairy, En we zijn net terug. Vanmorgen om 5.30 opgestaan, was niet zo moeilijk want we hebben de hele nacht wakker gelegen van een zwarte persoon, zo te horen aan de stem, die in zijn hotelkamer een dame op bezoek kreeg. TV stond ook nog aan, mèn wat een ellende. Op boos bonzen reageerden ze niet. Grrr. En toen een ongeluk bij Parijs, heftig ongeluk, en deden we 2 uur over 50km. En dus nu net thuis om 19u. We hadden geslapen in Senlis dus dat is een kleine 800km, waar we ruim 13 uur over gedaan hebben. Met de rit naar Senlis vanuit Midden Nederland 6 uur. Pfff 19 uur rit.

Ik denk niet dat ik nog weer naar NL ga. Ik heb het heel lang kunnen uitstellen. Ben er 5 jaar achter elkaar niet geweest, vorig jaar sept was de eerste keer weer. Ik ga het nu weer héél lang uitstellen.

Maar gelukkig was alles thuis goed, behalve dat Quarbonne erge jeuk heeft onder zijn kin.

Desalniettemin, zoooo heerlijk weer thuis te zijn. De rust! En heerlijk houtkacheltje aan. En sowieso was het hier 17 graden en bij Parijs 11. brrr. En in NL hadden we meerdere huishoudens waar niet hoger dan 20 graden gestookt werd, zijn moeder had het op 18! Ik ging dood!

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:49

Haha haha kom dan maar niet bij mij op bezoek, ik heb het rond 15-16. Wel met houtkachel dus daar zou je dan als een kip aan een spit voor rondjes kunnen draaien.

Wat een helse rit inderdaad.

Wat vond je het ergste in NL?

Mijn man is afgelopen weekend naar vrienden in Portugal geweest en vond dat toch wel wat. We zetten onze zoektocht daar waarschijnlijk voort ;)

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 21:01

Portugal vind ik een heerlijk land! Groot gelijk dat je daar gaat kijken. Taal wel erg lastig.

Wat ik het ergst in NL vond? Poeh wel een aantal dingen, maar de drukte, al die auto's, vreselijk, dat staat op 1. De kou ook heel naar, tjee dat jij het op 15-16 hebt. Hier is het vet over de 25 binnen bij de houtkachel, ja spitje lekker ronddraaien, dat ben ik!

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:57

Het stond al sinds we elkaar kennen bovenaan op het lijstje, maar het is zon takken eind rijden, dat vind ik een groot nadeel omdat we (eerst nog een tijd) in Nederland blijven voor het werk van mijn man. En vliegen is niet mijn hobby.

En met 5 (aanhankelijke) katten is het ook niet altijd makkelijk denk ik om voor langere tijd oppas te vinden, dan hebben we het nog niet over dat ik ze zelf ga missen.

Maar goed, we kijken lekker naar huisjes. Dat is gratis en altijd leuk :))

Ja er staat hier geen brandweer paal maar ik zorg ook dat ik aan alle kanten warm wordt voor de kachel :D 10cm afstand ken net :+

Jouw irritaties zijn ook de mijne en een grote reden dat ik hier liever weg wil. Maar ik heb me er bij neer kunnen leggen dat dat helaas nog even duurt.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 22:24

Haha Mo als ik dat zo lees wil ik straks niet meer weg _O-

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 06:44

Haha, dan kun je altijd nog naar Denemarken ook mo voor warmte in huis. Mijn schoonfamilie stookt allemaal zo hoog := de eerste keer daar had ik alleen maar truien mee, was het 25 graden in huis. Zweten _O-

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:09

Waaauw, hier ben ik al blij als het 10 graden blijft in huis, 15 is fantastisch! Alleen in de woonkamer is het warmer, afgezien van de ochtend. Maar als de kachel het daar naar 22 heeft gestookt gaat hij echt wel even uit. 25 graden, ik moet er niet aan denken :')

Fijn om weer thuis te zijn. Ik ga hier nog 1x per jaar naar Nederland en dat is mij echt genoeg. De drukte inderdaad, bizar! Zelfs op de landweggetjes altijd auto's.
Geniet er maar weer van om thuis te zijn. Je valt qua temperaturen wel lekker met je neus in de boter, net het koude weekend gemist :D

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 08:25

25 is voor mij ook erg warm binnen, bij 19 denk ik al , deuren open naar de slaapkamer :')

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 10:54

Prairy schreef:
Het stond al sinds we elkaar kennen bovenaan op het lijstje, maar het is zon takken eind rijden, dat vind ik een groot nadeel omdat we (eerst nog een tijd) in Nederland blijven voor het werk van mijn man. En vliegen is niet mijn hobby.

En met 5 (aanhankelijke) katten is het ook niet altijd makkelijk denk ik om voor langere tijd oppas te vinden, dan hebben we het nog niet over dat ik ze zelf ga missen.

Maar goed, we kijken lekker naar huisjes. Dat is gratis en altijd leuk :))

Ja er staat hier geen brandweer paal maar ik zorg ook dat ik aan alle kanten warm wordt voor de kachel :D 10cm afstand ken net :+

Jouw irritaties zijn ook de mijne en een grote reden dat ik hier liever weg wil. Maar ik heb me er bij neer kunnen leggen dat dat helaas nog even duurt.




Prairy schreef:
25 is voor mij ook erg warm binnen, bij 19 denk ik al , deuren open naar de slaapkamer :')



JudithO schreef:
Waaauw, hier ben ik al blij als het 10 graden blijft in huis, 15 is fantastisch! Alleen in de woonkamer is het warmer, afgezien van de ochtend. Maar als de kachel het daar naar 22 heeft gestookt gaat hij echt wel even uit. 25 graden, ik moet er niet aan denken :')

Fijn om weer thuis te zijn. Ik ga hier nog 1x per jaar naar Nederland en dat is mij echt genoeg. De drukte inderdaad, bizar! Zelfs op de landweggetjes altijd auto's.
Geniet er maar weer van om thuis te zijn. Je valt qua temperaturen wel lekker met je neus in de boter, net het koude weekend gemist :D



Sintara schreef:
Haha, dan kun je altijd nog naar Denemarken ook mo voor warmte in huis. Mijn schoonfamilie stookt allemaal zo hoog := de eerste keer daar had ik alleen maar truien mee, was het 25 graden in huis. Zweten _O-



Kaatastrof schreef:
Haha Mo als ik dat zo lees wil ik straks niet meer weg _O-


Hi all, wat gezellig dat jullie er weer zijn. Hahaha, ik heb jullie ook gemist, moet je nagaan ben ik maar 6 dagen weggeweest.

Ik ga even in op al jullie opmerkingen samengevat hieronder.

NL heeft ook erg mooie dingen die menigeen van jullie waarschijnlijk zich niet realiseert. NL is rijk. Héél erg rijk. De huizen zijn een genot om naar te kijken. In de dorpen dan, waarschijnlijk in de steden minder. Maar zo netjes in de verf, tuinen keurig bijgehouden, lekker trendy.

Kijk dát zie je in Frankrijk bijna niet. Tuinen zijn sowieso bijzonder, want de meeste Franse huizen grenzen meteen aan de straat. Dat is nog van vroeger zo, dan hoefden de mensen zelf hun straat niet te onderhouden dat deden de gemeentes. Maar het gezellig hebben van voortuintjes is 99% niet zo in Frankrijk.

Je huis netjes in de verf houden is ook iets dat de meesteFransen niet doen. Ze bouwen nog liever een nieuw huis ernaast dan te gaan schilderen.

De gezellige trends die we in NL kennen qua woninginrichting of tuininrichting, zie je zeker op het platteland niet. In stedelijke agglomeraties zijn de Fransen wel meer bij de trends. Nu loop ik zelf zeker niet mee met alle trends, maar tuinkabouters ...

Maar ook de witte industrie, hoe landschapvervuilend ook, is in NL in ieder geval mooi om naar te kijken. De gebouwen langs de snelwegen steken elkaar naar de kroon, de een nog mooier dan de ander. Heel fraai. Ook dat kennen we in Frankrijk nauwelijks. Er staat functionele witte industrie, maar mooi zijn die gebouwen vaak niet.

En NL is schoon. Heel erg heerlijk schoon. Nu is Frankrijk ook schoon, maar dan op het platteland. Erg schoon vinden wij. In NL heb ik ook al wel meer zwerfvuil gezien dan een jaar of 6 geleden, maar wat heeft Frankrijk rond de steden enorm veel vuil! Rond Parijs, brrr. Maar bijv ook stonden we bij een parkeerplaats bij Limoges en daar was een beekje beneden langs en daar dumpen de geparkeerde vrachtwagenchauffeurs gewoon alles in wat ze kwijt willen. Vreselijk. Ik ben heel benieuwd hoe Parijs gaat opruimen voor de O.S.

Waar ik niet aan kan wennen in NL is het tutoyeren door o.a. winkelpersoneel. Ik ben de afgelopen zeg 25 jaar gewend om alleen te tutoyeren als je het samen overeenkomt of tegen kinderen of als je boos bent en iemand wilt zeggen dat je hem niet respecteert dan tutoyeer je. Maar verder is het altijd vousvoyeren.

Afijn, NL heeft heel veel moois, maar het is mijn land niet meer. Ik vind dat ik er nu wel weer vaak genoeg ben geweest binnen ongeveer een half jaar 2x. Dus ik ga niet meer voorlopig, dan moet Erwin maar alleen gaan. Ik voel me enorm bevoorrecht hier in de stilte en de rust thuis te kunnen komen. Daar zijn we ook naar FR voor verhuisd natuurlijk, maar het is erg fijn om dat bevestigd te zien. Ik ben ook blij dat we die keus gemaakt hebben toen we midden 30 waren. We hebben er ook toen voor gekozen om te gaan leven zonder te werken voor een baas en ik denk nog wel dat dát, het beste ever is geweest. En zeker nu thuiswerken zo makkelijk kan, zou ik het iedereen willen aanraden. Zoek een job die je vanuit huis kan doen en verhuis naar een plek met veel rust en ruimte, kan het je van harte aanbevelen. En doe het vooral nu al, want hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt.

Dus ja Kaat wie weet wil je hier niet meer weg. Dan moeten je paarden ook hierheen komen ;-) En Prairy, kun jij niet alvast permanent verhuizen en je man half in NL?

Dan over temperaturen in huis. Voor de kachel is het het lekkerst. Sauna! Soms als ik lekker even sta te genieten, is mijn broek erna zo heet, dat ik niet eens meteen kan gaan zitten, hahaha. Love it. Bij de eettafel is het een heerlijke 25 graden Een eind voorbij de kachel wordt het al kouder uiteraard, want we hebben geen cv. In het koudste deel van de keuken is het 19 graden. De slaapkamerdeur vanaf de keuken staat altijd open, want daar schrijf ik. (Als ik opdrachten aanneem tenminste. Net weer iemand die reisblogs wilde, afgewezen. Ik ben tevreden met mijn speelgoedman en dat doe ik er als betaalde hobby zeg maar bij. Als dat nu zou wegvallen, zou het ook niet erg zijn.) Ik denk dat het in de slaapkamer zo'n 18 graden is. Dat vind ik koud. Dus heb ik 2 truien aan en ik heb een fleecedekentje over me. Maar mijn handen worden niet koud. Zodra ik vind dat mijn handen te koud worden, dan moet er weer een blok op de kachel. Dus ja Sintara, Denemarken zou dan idd wel wat voor mij zijn! En Juud, 15 graden, hou op!

Afijn, alles weer terug naar normaal hier en weer heppie.