[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:04

Je hebt gelijk hoor, Nederland is inderdaad echt heel rijk. Echte bouwvallen heb je bijna niet meer en de wegen zijn zo netjes onderhouden! En zoveel geasfalteerd, ik weet nog toen ik de eerste keer uit Canada terugkwam, dat ik me in het vliegtuig zo zat te verbazen dat zelfs de weggetjes tussen de akkers geasfalteerd waren. Heel bijzonder.

We wonen nu in een vallei die echt straatarm is. Zo woont er bijvoorbeeld iemand die een lek dak had. Hij heeft nieuwe dakfolie over het dak geplaatst maar na 10 jaar ligt er niks steeds niets van platen of pannen op. Geen geld voor. De buren werken dag en nacht, letterlijk, op hun boerderij en kunnen nauwelijks eten op tafel krijgen. Renovatie en onderhoud van huizen is meestal ook gewoon echt geen geld voor. De kringloopwinkel hier ga je om die reden ook niet snel mooie koopjes vinden, puur doordat mensen hier alles zo lang mogelijk hergebruiken. En persoonlijk vind ik dat veel mensen daar nog wat van kunnen leren, in de wegwerpcultuur die we tegenwoordig hebben.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:11

25 graden is mij echt te warm hoor. Onze petroleum kachel staat ingesteld op 19, ik zit er wel graag voor. In de ochtend is het vaak maar 10 graden, soms zelfs 8 graden. Met de houtkachel wordt het maximaal 23 graden.
En in de slaapkamers meestal 8 graden. In de badkamer met vriezweer buiten is het binnen in de badkamer maar 4 graden.
Je went er wel aan hoor.
We hebben wel elektrische dekens in bed.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:13

Ik kan er niet aan wennen. Ik ben in die zeg 25 jaar in Frankrijk een koukleum geworden. Vandaag bijv hebben we heerlijk al 30 graden buiten! LOL, voor minder doe ik het niet, hahaha.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:22

30 graden is mij al te warm hoor. Graad of 20 is wel lekker, dat is het mu hier.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 14:35

20 is ook lekker, het is wel gek warm, dus het zal nog wel kouder gaan worden, tenzij de lente nu al start.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:45

Vanaf morgen keldert de temperatuur al weer flink, naar 8 graden en veel wind. De komende 2 weken tussen de 6 en 8 graden.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 15:05

Beh jammer, vrijdag zelfs regen zie ik. Heb net alle dekens weer afgedaan. Oppas had ze vrijdag opgedaan vanwege de regen. Dus gaan de dekens weer op.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:32

Hier ook regen voorspeld, maar is maar 1 dag, ik laat de dekens wel af.

manja39
Berichten: 166
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:49

Dan moet je niet bij ons komen! Wij hebben standaard de verwarming op 18 gr.

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:06

Monique1963 schreef:
Ik kan er niet aan wennen. Ik ben in die zeg 25 jaar in Frankrijk een koukleum geworden. Vandaag bijv hebben we heerlijk al 30 graden buiten! LOL, voor minder doe ik het niet, hahaha.

Jeetje, al 30 graden?! Bizar!

Hier geven ze max. temperaturen van 17 graden morgen en dat vond ik al behoorlijk warm voor de tijd van het jaar.

Ik heb een job die ik grotendeels thuis kan doen.. moet maar 2 dagen in de week naar kantoor. Super fijn. Moesten ze de documenten die we afleveren digitaliseren zouden we al helemaal kunnen op afstand werken.. maar helaas zijn ze nog van de oude stempel.

België is ook nog wat anders dan NL. Toch al wat meer verloedering her en der. Een kakafonie van huisstijlen (die moderne blokken in het midden van het platteland :\ ), maar wel grotere huizen. Weinig open ruimte.. Mijn ouders wonen gelukkig vrij rustig maar ik voel me hier snel claustrofobisch. En dan moet ik even naar het Zuiden in de bossen of de wijde wereld in trekken..

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 18:29

Tinka schreef:
Hier ook regen voorspeld, maar is maar 1 dag, ik laat de dekens wel af.


Misschien hier ook maar 1 dag, hoor Tinka, dan laat ik het bij de grootste drie ook af, maar kleintje Poupette doe ik wel een deken om.

manja39 schreef:
Dan moet je niet bij ons komen! Wij hebben standaard de verwarming op 18 gr.


Echt, Manja? Dan zou ik meerdere truien aandoen. Bij ons kunnen we het ook maar raak stoken omdat we alleen op hout stoken. Kost geen geld, alleen arbeid en tijd en dat hebben we genoeg. Mijn schoonmoeder dus, doet het uit zuinigheid omdat het allemaal zo duur is. Misschien als ik in haar situatie zou zitten dat ik dat ook zou doen. Maar wij hebben dan de luxe dat we ons eigen hout kunnen kappen.

Kaatastrof schreef:
Monique1963 schreef:
Ik kan er niet aan wennen. Ik ben in die zeg 25 jaar in Frankrijk een koukleum geworden. Vandaag bijv hebben we heerlijk al 30 graden buiten! LOL, voor minder doe ik het niet, hahaha.

Jeetje, al 30 graden?! Bizar!

Hier geven ze max. temperaturen van 17 graden morgen en dat vond ik al behoorlijk warm voor de tijd van het jaar.

Ik heb een job die ik grotendeels thuis kan doen.. moet maar 2 dagen in de week naar kantoor. Super fijn. Moesten ze de documenten die we afleveren digitaliseren zouden we al helemaal kunnen op afstand werken.. maar helaas zijn ze nog van de oude stempel.

België is ook nog wat anders dan NL. Toch al wat meer verloedering her en der. Een kakafonie van huisstijlen (die moderne blokken in het midden van het platteland : ), maar wel grotere huizen. Weinig open ruimte.. Mijn ouders wonen gelukkig vrij rustig maar ik voel me hier snel claustrofobisch. En dan moet ik even naar het Zuiden in de bossen of de wijde wereld in trekken..


Ja bizar hè, Kaat, 30 graden, ik heb het voor de zekerheid maar even gefilmd. Vond het best wel bijzonder, maar ja we hebben hier wel vaker rare temperaturen.

Wel fijn dat je al zo veel kunt thuiswerken. Wie weet als ze ooit die laatste stap doen, dat je dan onafhankelijk bent van een werkplek buitenshuis. Wel lekker dat je de mogelijkheid hebt om er tussenuit te gaan en de ruimte her en der kunt opsnuiven. Binnenkort dan naar Frankrijk!

Dat viel ons ook op toen we door België kwamen, de huizen zijn groter dan in Nederland en zijn een soort tussenvorm tussen NL en Frankrijk. We zagen inderdaad wel wat verloedering wat wegonderhoud betreft.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 12:35

Weer even ontopic.

Zojuist Quarbonnes hoofd/kin/kaak behandeld met cebasyl. Hij was tijdens onze afwezigheid begonnen met schuren van zijn kaakgroeve en Pip de oppas mailde me met foto's dat hij al zijn haar aan het verliezen is onder zijn kaak. Dat is raar. Jeuken geeft wel een kale plek als het tegenzit, maar niet zo snel binnen een paar dagen en de haren zijn compleet weg. Ook niet afgebroken, het is dus binnen een paar dagen helemaal kaal in zijn kaakgroeve. Dus maar eens begonnen met cebasyl. Het gekke is, ik zie hem nou niet eraan jeuken. Maar het is wel kaal met een piepklein speldenprikje wondje. Hij vond het op zich wel lekker dat ik het deed, dus dan moet het wel jeuken denk ik dan. Het is ook niet zo warm geweest, op 1 dag na, dat je zou verwachten dat alle luizen weer wakker zijn. Het is weer een raadsel.

Verder ben ik bezig voor Prisca Sucralfate te bestellen voor haar maag. ipv omeprazol. Dit spul legt een verbandje op de zweren voor een paar uur. Is dus symptoombestrijding, maar ik ga eerst eens proberen of dit meer helpt dan bijv laarakker en het kramersspul. Zo ja, dan ga ik met een gemengde kuur omeprazol en sucralfate aan de gang. Het bestellen lukt alleen niet zo fijn, dus ik ben met Amerika aan het koekelen.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 20:10

Ik weet dat er meerdere mensen die dit topic volgen, kijken naar huizen in Frankrijk. Hoewel het best een smak geld is, is het geen geld voor zoveel prachtige gebouwen en meer dan 6 hectare land. Erg geschikt voor diegenen die bijv een B&B of gîtes willen doen.

https://www.green-acres.fr/en/propertie ... x9213h.htm

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:23

Had hem al voorbij zien komen, helaas ver boven ons budget.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 14:08

Dat is jammer, want het is een erg gaaf ding.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:17

Heel leuk optrekje hoor

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 11:55

Hahaha, optrekJE. Ik vind het fantastisch, maar ik zit hier heel erg goed en we willen niet meer weg hier. Ik zou ook niet weten wat ik met zo'n groot huis moest doen, en b&b enzo willen we niet. Dan zou er veel leeg staan. Dat zou weer jammer zijn. Maar als je groot zoekt met veel grond voor in feite een drol, vergeleken met NL, dan is dit wel heel gaaf.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:58

Ik zou ook geen B&B willen !
Die klanten lijken me nog erger als klanten van pensionstalling.
En Frans vindt ik een lastige taal en kan t niet goed aanhoren ook .
Ondanks dat je daar dus veel meer hebt voor minder geld als hier.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 16:03

Zinzi_jewel schreef:
Ik zou ook geen B&B willen !
Die klanten lijken me nog erger als klanten van pensionstalling.
En Frans vindt ik een lastige taal en kan t niet goed aanhoren ook .
Ondanks dat je daar dus veel meer hebt voor minder geld als hier.


LOL, heb je lastige pensionklanten Zinzi? Wij doen het voorlopig ook nog niet. De mogelijk is hier wel om het te maken, b&b, maar we zijn te zeer op privacy gesteld.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:10

Ik heb een keer een jaar een mini camping gedaan hier, vond het ook niks. Ondanks dat ze aan de andere kant van ons terrein waren en het eigenlijk naar 1/2 personen per keer waren.

Toen de gemeente begon te emmeren over toeristenbelasting en een hele administratie bijhouden vond ik het mooi geweest...

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 16:20

Prairy schreef:
Ik heb een keer een jaar een mini camping gedaan hier, vond het ook niks. Ondanks dat ze aan de andere kant van ons terrein waren en het eigenlijk naar 1/2 personen per keer waren.

Toen de gemeente begon te emmeren over toeristenbelasting en een hele administratie bijhouden vond ik het mooi geweest...


ja, daar zit je niet op te wachten en het levert ook niet zoveel op als B&B.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:06

Monique1963 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ik zou ook geen B&B willen !
Die klanten lijken me nog erger als klanten van pensionstalling.
En Frans vindt ik een lastige taal en kan t niet goed aanhoren ook .
Ondanks dat je daar dus veel meer hebt voor minder geld als hier.


LOL, heb je lastige pensionklanten Zinzi? Wij doen het voorlopig ook nog niet. De mogelijk is hier wel om het te maken, b&b, maar we zijn te zeer op privacy gesteld.



Ik persoonlijk niet hoor
Maar tijd lang op pension stal gewerkt! Mauwen om niks ...

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 18:30

Wij hebben het eerste jaar dat we in fr woonden, huizen beheerd voor mensen die hun 2e huis verhuurden. Wauw, wat een gezeur hadden we daar al als beheerders. Nou, daar zit ik idd niet meer op te wachten.

Tinka

Berichten: 3805
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:36

Ik vind het wel gezellig zo'n B&B, maar wij hebben afgelopen jaar maar heel weinig verhuurd, dag of 10 geloof ik. Dan is het nog leuk. Je moet geen slaaf worden van je B&B, dat je altijd maar thuis moet blijven.
Alle gasten waren aardige mensen, met de ene meer contact dan de andere. Google translate doet wonderen voor de communicatie, en gelukkig spreek ik wel een beetje Frans.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 18:37

Tinka schreef:
Ik vind het wel gezellig zo'n B&B, maar wij hebben afgelopen jaar maar heel weinig verhuurd, dag of 10 geloof ik. Dan is het nog leuk. Je moet geen slaaf worden van je B&B, dat je altijd maar thuis moet blijven.
Alle gasten waren aardige mensen, met de ene meer contact dan de andere. Google translate doet wonderen voor de communicatie, en gelukkig spreek ik wel een beetje Frans.


Ik ben niet zo dienstbaar naar betalende mensen. Voor vrienden wel, die verwen ik graag als ze komen, maar zodra het zakelijk wordt, is het mijn ding niet meer.