[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:34

Oh.. dat vind ik ook zo’n prachtig gezicht. Kijk er regelmatig YT filmpjes van.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 19:36

balance schreef:
Oh.. dat vind ik ook zo’n prachtig gezicht. Kijk er regelmatig YT filmpjes van.


Echt dit had een winnende drone opname geweest hebben kunnen zijn voor een of andere wedstrijd. Zo gaaf die honden!

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:20

Wauw dat is inderdaad fantastisch! Werkhonden bezig zien gaat nooit vervelen vind ik.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 01:23

JudithO schreef:
Wauw dat is inderdaad fantastisch! Werkhonden bezig zien gaat nooit vervelen vind ik.


Hij heeft een border en een grote pyreneese berghond. Wat ik gewoon zo gaaf eraan vond is dat hij niet floot of wat ook. Hij riep gewoon de naam van de hond, geïrriteerd, dat wel, en ze wisten dat ze de schapen naar hem moesten brengen. Het leek er eerst nog op dat ze door de beek gingen, maar gelukkig niet, want dat zijn erg hoge walkanten. Vond het tof om het allemaal te zien. Als ik in het weekend een filmpje weer maak, zal ik kijken of er mogelijk nog een glimps op een van de cams te zien is.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 18:48

En dan ontdek je na 50 jaar paarden houden dat een vatenkwast met rubberen borstel hét ideale middel is om poor on in te werken op een ruggengraat. 8)7

Ik had altijd een harde borstel waar ik ook hoeven bijv mee kon borstelen. Niemand die het erg vond, maar ondanks handschoenen zat ik altijd helemaal onder de zooi van Butox. Ik spons altijd eerst de ruggengraat in en dan het spul erop en inborstelen. Maar het komt altijd onder handschoenen door. En als ik dan bijv in mijn gezicht kom met mijn handen, zelfs als ik ze gewassen heb, dan krijg ik koude plekken in mijn gezicht.

Nu had ik toevallig de waterbakken schoongemaakt, daar heb ik zo'n rubberen vatenkwast voor. 1+1=heerlijk. Paarden vonden het fijner dan anders, mijn handen bleven droog, dus een blijvertje. Ik deel het hier maar even, wie weet is het een tip.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 15:27

En het is weer weekend, weer een filmpje, Yoda hoort miauwen op de laptop zo cute, Paardjes komen knoerthard aan galopperen als ik roep en Callas moet daarbij knetteren, de trap weer een stuk verder en Pelle weer lekker slopen en nog meer dingetjes https://youtu.be/MJ7GIyByWGc Have fun met kijken.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:19

Het was genieten Mo! De trap is een mooier geheel met het hout in het zwart zo :j Prachtig beeld van de maan en heerlijk om te zien hoe de paarden perfect weten welke stal ze in moeten om te eten :)

Mooi die meren. Bootje varen is leuk. Ik heb het helaas nog maar weinig kunnen doen. Met een speedbootje op de Oostzee was wel de moeite. We gingen toen van het vasteland van Åland naar Kobba Klintar. Het is een eilandje met baken en loodsen omringd door de zee. Je kan er dus enkel met een boot naartoe. Gaaf was dat.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 19:32

Dank je Kaat! We hebben lang overwogen of we het hout van de leuningen, houtkleurig zouden laten. Maar omdat het een 2ehands trap is, heb ik veel gaten moeten vullen. En hoewel houtvuller gebruikt, je krijgt toch lelijke plekken. Dus toch vastgehouden aan ons allereerste idee, het hout zwart en dat is wel zo mooi!

Paarden zijn net robotjes, zo lang altijd alles hetzelfde gaat, gaat het als klokwerk, doe ik wat anders, dan begrijpen ze het niet. Heerlijk.

Bootjes zijn leuk! Klinkt uniek je trip. Wie weet lukt het ons nog wel je mee te nemen op een boottochtje als je hier bent. Het is wel een pieppiepklein bootje, maar misschien passen we er met zijn allen wel op.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:50

Het scheelt dat ik gelukkig niet zo groot ben hé :D en best flexibel. Dus wie weet komt het wel goed. ;)

En ja, daar heb je gelijk in. Ik heb onlangs de paarden eens eten gegeven voor ik de hooinetten had gevuld. En nu is Boris dus al irritant om zijn eten en begint hij zelf niet meer aan het hooi, omdat ik het dus 1x zo heb gedaan.. Dusja, nu moet het altijd maar zo :=

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 00:32

Kaatastrof schreef:
Het scheelt dat ik gelukkig niet zo groot ben hé :D en best flexibel. Dus wie weet komt het wel goed. ;)

En ja, daar heb je gelijk in. Ik heb onlangs de paarden eens eten gegeven voor ik de hooinetten had gevuld. En nu is Boris dus al irritant om zijn eten en begint hij zelf niet meer aan het hooi, omdat ik het dus 1x zo heb gedaan.. Dusja, nu moet het altijd maar zo :=


LOL en anders moet je maar meezwemmen of we hangen het rubberbootje erachter.

Ja, paarden vinden regelmaat en ritme erg fijn. Dat werkt goed voor ze. Toch, als het ze niet uitkomt, dan kunnen ze ook zomaar wat anders besluiten. Maar meestal, zeg maar 99% doen ze het in het ritme.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 22:13

Vandaag 24 graden, heerlijk gereden op een erg brave Prisca. Ze verschoot wel van de triggersproeier, maar verder erg braaf. Ik vond haar maag best goed op de klei en laarakker-achtig spul en ga nu beginnen met de sucralfaat.

manja39
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:04

Wat fijn voor Prisca! En wat een lekker weer al bij jullie!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:44

manja39 schreef:
Wat fijn voor Prisca! En wat een lekker weer al bij jullie!


Ja heerlijk weer al. Echt genieten. Tuin gaat gelijk als een tierelier dus alweer wieden. En we konden gisteren al drie keer buiten koffie/lunchen/thee. Vandaag wat meer betrokken.

Prisca is een lief paard. Ze vindt het spannend om bij de andere weg te gaan, maar ze doet het toch maar.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:50

Heerlijk dat je weer fijn hebt kunnen rijden en fijn dat het goed gaat met de maag van Prisca.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 00:40

Hi Tinka, dank je ja het droogt hier lekker op en alle neuzen stonden de goede kant op, dus was leuk. En overall gaat het een stuk beter met Prisca, haar mest is nog nooit zo goed geweest. Ze is voor haar doen slank, ik zou eens moeten meten maar ik denk dat ze eerder richting 550 gaat dan 625 wat ze was. Callas heeft ook wel een jas uitgetrokken vind ik, maar ze kan het wel goed hebben. Het is erg mager op dit moment allemaal, het hooi van ons land vind ik best wel stekelig en dun en ze eten het wel maar niet echt met graagte, maar dat houdt ze wel schraal wat op zicht prima is. Ik kan wel merken dat bepaalde weilanden al aan het groeien zijn, daar gaan ze liever heen, dan andere. Hangt af van het aantal lichturen dat daar is en hoog of laag, water vasthoudend of niet. Van die dingen.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 16:38

Hi all, het weekend filmpje staat weer online, met ons huis dat smelt! En Mo lekker op Prisca.

https://www.youtube.com/watch?v=YOGe2q2EnR0

Let op voor hen die niet tegen 'nare' dingen kunnen, vanaf 8.54 minuut niet meer kijken.

Tinka

Berichten: 3779
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:52

Arme Yoda, misschien toch andere medicatie erbij. Bij elke aanval sterft er toch een stukje hersenen af, wat dan weer meer kans op aanvallen geeft.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 17:00

Tinka schreef:
Arme Yoda, misschien toch andere medicatie erbij. Bij elke aanval sterft er toch een stukje hersenen af, wat dan weer meer kans op aanvallen geeft.


Gelukkig weet ze het zelf niet en hebben alleen wij er last van. Ik vooral emotioneel. Iedere keer dat ze een aanval krijgt, blijf ik er zowat ook in. Het was meer dan afschuwelijk mee te maken hoe Minous niet meer uit haar aanval kwam.

En ik ben van de week geweest, na de aanval, en op de bloedtest zat ze zelfs hoog in de waarden. Zolang het rond de 1x pm blijft, gaan we niets ophogen of 'andere moleculen' zoals de dierenarts dat noemt, toevoegen. Het is nu heel af en toe 2x pm. Als het vaker 2x pm gaat worden gaan we wel ophogen en andere moleculen toevoegen. Ze krijgt nu al 1/4 pil meer dan wat er normaal voor staat.

En ja, ik weet dat epi-honden geen lang leven beschoren zijn. Dus zo goed mogelijk voor haar zorgen zolang het kan.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:21

Hoe oud is Yoda nu geschat? Zo zielig om te zien inderdaad.. En wat moet je je machteloos voelen als het gebeurd.

Prisca ziet er goed uit trouwens! :) Net zoals de trap! Echt een mooi geheel zo nu met de zwarte verf.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 18:39

Kaatastrof schreef:
Hoe oud is Yoda nu geschat? Zo zielig om te zien inderdaad.. En wat moet je je machteloos voelen als het gebeurd.

Prisca ziet er goed uit trouwens! :) Net zoals de trap! Echt een mooi geheel zo nu met de zwarte verf.


Hi Kaat, dank voor je complimenten. Ja, wat kilo's minder misstaat Prisca niet. En het zwarte vinden wij ook erg mooi. Het is nog steeds niet af, maar petit à petit l'oiseau fait son nid.

Volgens schatting zou Yoda 8 moeten zijn. Dat was de schatting van de 1e d.a. Volgens de huidige d.a. is ze ouder dan dat. En ja, het is erg rot als het gebeurt. Je kunt idd op het moment helemaal niets voor haar betekenen, behalve zorgen dat ze zich niet verwondt.

Muga

Berichten: 2082
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:17

Arme yoda, gelukkig eindigt je filmpje met een blije yoda. Maar het is wel heel snel om te zien, kan me voorstellen dat dat wel erg heftig is voor je elke keer.

De trap is wel heel erg mooi geworden. Ik liep een beetje achter dus kon gisteren 2 filmpjes kijken. Ben nu weer helemaal bij.
Heerlijk om zo met Prisca op stap te kunnen. Die doet wel braaf wat je wil, zo te zien.

Is de buurvrouw nog aan het voeren geweest? Of is het rustig?

Op die drone beelden met die minipaardjes in de wei, zie je wel heel goed hoe groot jullie terrein is. Wat een werk hebben jullie verzet de afgelopen jaren. Zo knap hoe mooi het er nu uit ziet.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:22

Vreselijk dat van Yoda...

Mooi filmpje verder, die trap is inderdaad echt wel heel mooi aan het worden! En Prisca, het ziet eruit als een lekker ritje.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 19:34

Muga schreef:
Arme yoda, gelukkig eindigt je filmpje met een blije yoda. Maar het is wel heel snel om te zien, kan me voorstellen dat dat wel erg heftig is voor je elke keer.

De trap is wel heel erg mooi geworden. Ik liep een beetje achter dus kon gisteren 2 filmpjes kijken. Ben nu weer helemaal bij.
Heerlijk om zo met Prisca op stap te kunnen. Die doet wel braaf wat je wil, zo te zien.

Is de buurvrouw nog aan het voeren geweest? Of is het rustig?

Op die drone beelden met die minipaardjes in de wei, zie je wel heel goed hoe groot jullie terrein is. Wat een werk hebben jullie verzet de afgelopen jaren. Zo knap hoe mooi het er nu uit ziet.


Hi Muga, bofferd 2 filmpjes ;-) Ja, ik dacht laat ik het maar vrolijk eindigen anders denken jullie nog dat ze dood is of zo. Ja, ik vind het heel erg moeilijk. Die dag dat Minous, poes, maar telkens meteen in een nieuwe aanval schoot en dat de d.a. er niet was, dat ik als een gek naar de stad scheurde om een spuit te halen, dat het geen ruk hielp, dat ik in in grote haast naar een andere stad ben gereden met poes mee in shocktoestand in een soort coma en dat die onbekende d.a. alles voor haar gedaan heeft, maar ze niet uit haar aanvallen gehaald kreeg en dat ze toen zei, dat het beter was om haar te laten inslapen omdat ze zo'n grote hersenbeschadiging zou krijgen dat ze niet wisten of ze bijv verlamd zou zijn. Dat ik geen afscheid heb kunnen nemen bij leven. Het was een van de ergste dagen in mijn leven. Toen wist ik nog niet dat het met Shadow zo dramatisch zou aflopen, dat was nog erger. Maar ik hoop maar zo ontzettend, tegen beter weten in, dat het niet zo met Yoda zal gaan.

Buurvrouw hebben we niet meer gezien op de camera's. Mogelijk dat haar man die altijd met de auto langskomt gezien heeft dat er nu twee rijen schriklint staan en dat aan haar verteld heeft.

Dank je voor de complimenten over hetgeen we bereikt hebben. We zijn nog steeds superblij met deze plek. Nu alles een beetje mooier wordt, waarderen we enorm hoe een fijne plek dit is. We gaan gestaag door.

JudithO schreef:
Vreselijk dat van Yoda...

Mooi filmpje verder, die trap is inderdaad echt wel heel mooi aan het worden! En Prisca, het ziet eruit als een lekker ritje.


Dank je, Juud, ja trap wordt steeds mooier. De finishing touches moeten nog, maar het grootste van de trap alleen dan is af. Morgen gaan we opruimen in die aarde ruimte om plek te maken om de trap te kunnen gaan slopen en nog een stuk daar eerst af te metselen.

Prisca deed haar best, ik was goed tevreden. Ik ga wel wat aan mijn zadel veranderen wat het piept als een oude wagen. En ook ga ik mijn beugels hoger doen, het ziet er niet uit, vind ik. En misschien heb ik dan ook wat meer stuurkracht in mijn benen.

Fleuribelle
Berichten: 777
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:14

Wel heftig van Yoda. Onze Fleur heeft op oudere leeftijd epilepsie gekregen. Toen ze elf jaar was heeft ze ook een aanval gekregen waarvan ze niet meer herstelde. Zij is toen tot ons grote verdriet ingeslapen. Het zag er hetzelfde uit als bij Yoda. Hopelijk kunnen jullie het nog voor een lange tijd onder controle houden.

Mooi project weer van de gang en logeerkamer. Zo knapt het steeds een stukje meer op. En prachtig dat jullie oude elementen van het huis koesteren. Zal niet altijd makkelijk zijn.

Prisca ziet er goed uit.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 16:21

Fleuribelle schreef:
Wel heftig van Yoda. Onze Fleur heeft op oudere leeftijd epilepsie gekregen. Toen ze elf jaar was heeft ze ook een aanval gekregen waarvan ze niet meer herstelde. Zij is toen tot ons grote verdriet ingeslapen. Het zag er hetzelfde uit als bij Yoda. Hopelijk kunnen jullie het nog voor een lange tijd onder controle houden.

Mooi project weer van de gang en logeerkamer. Zo knapt het steeds een stukje meer op. En prachtig dat jullie oude elementen van het huis koesteren. Zal niet altijd makkelijk zijn.

Prisca ziet er goed uit.


Hi Fleuribelle, wat akelig dat de hond waar je je naar genoemd hebt, ook is overleden aan epilepsie. Ik weet hoe afschuwelijk het is om dat te moeten meemaken. De machteloosheid die ik bij ons Minousje had, was verschrikkelijk. Het is net zo erg als een auto-ongeluk en dan geen afscheid hebben kunnen nemen. Erg emotioneel was het.

Ik weet dat het waarschijnlijk bij ons ook ooit gaat gebeuren. Daarom zijn het altijd de ergste minuten van mijn leven, komt ze bij of niet. Waar ik dit keer bij de d.a. van schrok was dat ze dacht dat ze wel een heel eind ouder is dan de gegeven leeftijd van de andere d.a. Dan is ze misschien al wel tien of zo en dan wordt het gevaar van epilepsie wel steeds groter. Volgende keer ga ik toch vragen om maar gewoon extra broom te gaan geven, alhoewel dus de bloedtest geen tekort aangaf. Afijn, altijd moeilijk.

Dank je voor alle complimenten, Prisca heeft zich deze week meer van haar beste kant laten zien. Ik wandelde haar aan het halster naar een ander stuk land, de anderen volgen dan. Callas en Quarbonne die na een paar minuten ineens begrepen wat we gingen doen, gingen knetteren. Prisca ging even mee, ik schrok natuurlijk, want ik heb wel vaker als wimpeltje met de vlag meegewapperd, maar na een paar passen kon ik haar omhalen en bij me trekken. Daarna liep ze weer netjes mee. Dat is me nog maar weinig gelukt met andere paarden. Dus dat was ook een plusje op Prisca's rekening.

En wat me deze week ook lukte, is haar voor me uit drijven. Ik ging ze halen met voer, en als ze dan komen, dan willen ze alleen in dat voer. Maar ze moesten nu eens een keer van mij vooruit lopen. Aangezien Prisca altijd voorop loopt, neemt niemand daarin verder de leiding. En als Prisca niet loopt, dan loopt niemand. En Prisca wilde niet lopen want ze wilde alleen maar naar de voerschep. Het lukte me toch om naast haar te komen en haar schuin voor me te laten blijven lopen, zonder dat ze naar de voerschep wilde, daar was ik ook blij mee.

De gang en de toekomstige logeerkamer, ja heftig. We hebben zowaar een aanhanger vol spullen om naar de stort te brengen, maar wat is dat moeilijk. Niet voor mij. Maar Erwin kan niets weggooien en dus moet er dan toch nog een pomp uit de wasmachine gehaald worden, voor je weet maar nooit. Gelukkig ligt de aanhanger nu vol met 'voor je weet maar nooit' van jaren geleden. Dus over een paar jaar komt er wel weer een aanhanger met de 'je weet maar nooits' van vandaag. Maar langzaam maar zeker komt er licht in de duisternis en is er weer een stuk structuur aangebracht en kunnen we weer een stap verder met de verbouwing. Can't wait!