[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:21

Ok stelletje alcoholisten...

https://www.youtube.com/watch?v=F8s-M1D7YvQ

5 minuten geklier en ze heeft het uiteindelijk niet opgegeten. Bix heeft het bier opgezogen. Ik denk dat ze het vannacht wel opeet, ze vreet alles, maar nu heeft ze alleen de bixjes eruit staan vissen.

Het benadrukte wel haar snor. Ik zal een keer een close-up van haar snor maken. Wordt bij tinkers niet als lelijk ervaren, maar als ie erger wordt haal ik hem eraf...
Vrouwen en snorren...

pien_2010

Berichten: 43761
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:51

Hilarisch vind ik het filmpje, zo geestig.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:24

Jeetje ik geloof dat ik die van mij dan maar eens naar de AA stuur! :o
Hij slurpt het bier gewoon op zonder brok erdoor te doen..

En Callas , tja ze houd niet van alcohol :+

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:40

_/-\o_ _/-\o_ ik ga t ook eens proberen bij onze Kwin!

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:22

Bier is toch ook niet voor vrouwen.. ik snap Callas heel goed! :Y)

Sommige dingen moeten ze echt leren eten/ drinken, en sommige dingen gaan ze nooit lusten. Ik ben zo’n miep die mn paarden van alles geeft op diverse manieren (zoals in de zomer vries ik emmers met water en fruit/ groentes in, met sinterklaas krijgen ze pepernoten, ik deel mn fruit en snoepjes en drinken met ze), en als ze iets nieuws krijgen wantrouwen ze het echt tot er 1 het voortouw van proeven neemt! Hilarisch is dat altijd! :D

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:11

Ik deel ook altijd mijn fruit met mijn paard, mandarijen , sinaasappels, peren, banaan.
Alleen aardbeien vind hij niks!

Misschien leert Callas het bier nog eten euh drinken :o

TanteFlavie

Berichten: 783
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:05

Mijn fjorden gaf ik regelmatig een kuur met verse biergist. Ik haalde die in de brouwerij van Westmalle, waar ze de trappist maken.
Erg gezond, veel vitamine B's, en aangeraden toendertijd door mijn dierenarts. Erg goed voor de darmflora.
Toen ik zelf problemen had, heb ik mezelf zo'n kuur toegediend, met succes. Mijn paarden vonden het lekker, ik iets minder...

Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 14:53

Hoi allemaal. Dank voor jullie berichtjes. Grappig dat zo'n oud huismiddeltje zo bekend is. Vanmorgen hadden de muizen alle biks met bier opgegeten uit Callas haar bak, of zou het toch stiekem Callas zelf geweest zijn.

En ze had het zaagsel goedgekeurd kennelijk want het zat hoog in haar staart, wat wil zeggen dat ze erop geslapen heeft.

Zaagsel vind ik overigens wel een heel stuk makkelijker schoonhouden zeg. Ideaal. Maar je moet het niet hoeven kopen. Een baal zaagsel is 12 euro. Daar doe ik twee dagen mee. Een pak stro van 500 kilo is 15 euro en daar doe ik met drie paardjes een halve winter mee...

We hebben nu zaagsel gehaald bij de zagerij. Dat is ook minder wit. Ben benieuwd wat ze daar nu weer van vindt...

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:28

Misschien kun je het zaagsel met stro mengen. Doe je elke dag 1 plakje erin of zo. Dan kan ze niet teveel ervan eten en misschien kost t minder zaagsel dan? Ik had zelf vlas, dat potte ik wat op, dan doe je er langer mee. Ik begon met een dikke laag, 4 balen van 15 kilo of zo in 1x in de stal en dan elke week 1 baal erbij. Haalde doordeweeks dagelijks alle drollen eruit en 1x in de week de echt natte plek. Dat werkte nog het best. Als je een dunne laag hebt kun je elke dag wel alles eruit halen. Maar of zaagsel net zo werkt weet ik ook niet.

pien_2010

Berichten: 43761
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:37

Goed voorbeeld doet volgen dus die twee grote "shetten" van mij zonet samen een Guinness gegeven. Oud bruintje kan ik hier echt niet aankomen.
Op een stal hadden wij een pot stal van zaagsel. Er lag heel veel pakken zaagsel in waar elke dag kakjes en Plasjes uitgehaald werden. Voorzichtig werd dan met de hand een vers laag je er over gestrooid elke dag. In den lente werd de hele stal leeggehaald, ontsmet en dus super schoon gemaakt en gingen er weer twee volle pakken in en begon het oppotten opnieuw. Op die manier is het goedkoper. Hercule is wel een heel schoon paard.

anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:47

Monique1963 schreef:
Hoi allemaal. Dank voor jullie berichtjes. Grappig dat zo'n oud huismiddeltje zo bekend is. Vanmorgen hadden de muizen alle biks met bier opgegeten uit Callas haar bak, of zou het toch stiekem Callas zelf geweest zijn.

En ze had het zaagsel goedgekeurd kennelijk want het zat hoog in haar staart, wat wil zeggen dat ze erop geslapen heeft.

Zaagsel vind ik overigens wel een heel stuk makkelijker schoonhouden zeg. Ideaal. Maar je moet het niet hoeven kopen. Een baal zaagsel is 12 euro. Daar doe ik twee dagen mee. Een pak stro van 500 kilo is 15 euro en daar doe ik met drie paardjes een halve winter mee...

We hebben nu zaagsel gehaald bij de zagerij. Dat is ook minder wit. Ben benieuwd wat ze daar nu weer van vindt...

Het schijnt dat je geen zaagsel van tropisch hardhout moet nemen. Dat is rood van kleur.Dat zou slecht voor de gezondheid zijn.Is mij ook maar verteld hoor.

senna21

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:34

Haha, geen lallende, feestende muisjes kunnen ontdekken in de stal??? :+
Bruin bier schijnt wat zoeter te smaken.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:36

Meld me ook graag hier, als het mag :o
Heb gans je topic doorgelezen en 5 dagen nodig gehad maar wat kan je mooi en boeiend schrijven. Zou je in een boek moeten bundelen. ;)
Heb ook heel veel gehuild, ja van verdriet (allemaal zo herkenbaar) maar ook van het lachen. Ik weet dat het niet mocht maar ik zag direct de plaatjes van je haar in de schuurmachine en lag echt plat van het gieren. Sorry daarvoor :D
Ik heb ook heel veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Amai ik denk dat velen het allang hadden opgegeven en idd het is zeker geen rozengeur, die komt pas als de rozen zijn geplant, goed verzorgd en in volle bloei komen. De eerste jaren in de groei naar teamwork zijn zo emotioneel geladen en een rollercoaster waar je opzit. Ik heb ook vaak gedacht en nu eet ik ze op >;) maar na al meer dan 12 jaar ben ik heel blij dat ik dat niet gedaan heb :P
De ‘kotser’ _O- zijn en niet de dominante is het punt dat belangrijk is maar klinkt allemaal veel simpeler dan het is. Wij mensen zitten ook anders in elkaar dan paarden. Het is en blijft zoeken want ieder paard is anders.
Ik vind dat je heel goed bezig bent en keep up the good spirit. Je hebt echt heel veel geduld en dat zal alleen maar lonen.
Op naar een schrikvrije, stoere Callas in 2018.

Alles terug ok met het poot?
Hoe gaan de luizen?
En zijn Vlaslemen niet veel goedkoper? Frankrijk is toch het land bij uitstek voor vlas? Kost in België rond de 5 euro pp en komt van Frankrijk

Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 11:27

Hallo Fotsy, natuurlijk ben je van harte welkom, graag natuurlijk. Knap dat je 5 pagina's lang hebt doorgelezen en dank voor je complimenten. Ja, in ieder geval geen moeder zijn, maar kotser ;-) is een van de belangrijkste doorbraken geweest. En dominant doe ik af en toe wel hoor. Ik ga wel eens voor haar voerbak staan, dan ben ik de eerste die eet. Niet dagelijks, maar zo af en toe. En eerst zou ze doorgedramd hebben, nu vindt ze het heel duidelijk heel erg niet leuk dat ik dat doe, maar ze houdt wel netjes afstand en wacht tot ik aangeef dat ze erbij mag.

En dat je me veel geduld toekent is al een wondertje, want volgens mijn eerste NH-trainer had ik alles behalve geduld...

Het poot, laat zich heel af en toe nog eens voelen, maar dat is verwaarloosbaar. Het litteken blijft erg lelijk, maar goed, op mijn leeftijd hoef ik geen modeshow meer te lopen.

Luizen houden geloof ik even een winterslaap er wordt weinig gejeukt en over een week zijn ze weer aan de beurt om het weer bij te houden.

Vlasleem ga ik in gedachten houden if all else fails. Waratje Ik heb nu gratis zaagsel van de fabriek, van eiken, beuken en kastanje, (dat vroeg Anjali nog, dus geen tropisch hardhout gelukkig) dat is voor Callas prima. Hoef het nog niet met stro te mengen. Elbony Callas vindt alles gek wat nieuw is. De shetten boeit het voor geen meter, maar bijvoorbeeld, ik had de dag dat ik 's avonds bij de zagerij zaagsel ging halen, toch voor de zekerheid 1 pak zaagsel bij de boerenwinkel gehaald. Want je weet nooit of die zagerij wel of niet open is. Dus de derde dag kiep ik de rest van dat pak zaagsel erin. Grote witte klomp. Callas komt dichterbij, deins. Dichterbij, hoe lang kun je je nek uitrekken om te snuffelen, brrr door haar lijf, eng. Toch nog iets dichterbij, snuf snuf, valt er een brokje af, woehaaaa, eng! Ze dook echt in elkaar. Ik lachen, was ook zo komisch. Toen ging ze wat meer snuffelen, maar ze ging mooi achterin haar box staan. Griezelig ding. Toen ging ik het uitharken en raakte haar per ongeluk aan. Grote schrik. Daarna ben ik haar gaan kroelen met de hark en kon ze een beetje ontspannen, maar dan is het toch nog wel eng, totdat het een paar uur later gewoon is geworden. Maar ja dat is Callas.
Pien en Diddykong, potstal deed ik vroeger ook altijd van stro. Maar in die stallen toen, had ik geen betonnen bodem dus dat kon goed. Ik weet niet of potstal ook met een betonnen bodem kan?
Voor de Shetjes is het stro prima, dat komt van een bevriende bioboer hier vlakbij. Hij rekent geen voorrijkosten, levert ook mijn hooi en zo'n blok stro is meen ik 500 kilo en kost 15 euro. Daar doe ik heel lang mee, dus dat vind ik wel een fijne oplossing vooralsnog.

Senna21 haha, nee geen dronken muisjes kunnen ontdekken. Ik denk toch, ik weet het zelfs zeker, dat Callas ergens gedurende de nacht besloten heeft dat het toch niet zo vies was en het lekker zelf heeft opgegeten. En eh... het was rood bier. Zoeter dan dat kan het niet. Ruby. Zitten roodfruitsmaakje doorheen. Daarom lust ik dat bier wel, omdat het zoet is. Ander bier vind ik te bitter. En Tanteflavie ik vermoedde inderdaad al dat het niet ging om het bier maar idd om het gist erin. Iemand raadde het ook aan door de wc te gooien, (wij hebben een septictank) dat vinden de bacteriën fijn, die gedijen goed op gist en ruimen dan meer op. Elbony Mogelijk werkt dat ook zo in het rioolsysteem van ons mensen en van paarden ;-) Zuchini iedere dag zal ik niet doen dat biertje, mogelijk wel als ik alcoholvrij bruin bier kan vinden. Dat gist is dan dus goed voor bloedarmoede, nieren en darmflora en volgens Tanteflavie gaat ze er ook van glimmen. Wondermiddel! En Joey, nu je dat zo zegt van alcohol, waarschijnlijk zal alcoholvrij bier ook werken. Het gaat om de gist. Pien doe maar lux voor jouw paardjes, toe maar Guiness, niet minder ? _/-\o_ En Shanna, vroeger vond ik bierdrinkende vrouwen ook vulgair, tegenwoordig mag ik graag zelf een rood biertje drinken! SmileyDees Heb je het al geprobeerd?

Joey, toe maar, de hele fruitmand voor je paard! En hij lust geen aardbeien, wel de slagroom? En Shanna, zelfs fruitijs, geen roomijs? ;-) dat vind ik dan weer karig hoor ;-) Mijn paarden krijgen in principe alle groene resten, maar uien, prei en knoflook hoeven ze niet. Desondanks heeft Callas wel knoflookpoeder gehad, duurde ook heel lang eer ze het at. De shetten vinden bananenschillen ook heel lekker, maar daar trekt madam haar neus voor op. Het is echt wat de boer niet kent dat vrit ie nie.

Afijn, het is heerlijk weer, ik wacht even op wat meer zon en dan ga ik weer eens lekker rijden. Het is erg slecht weer geweest, dus het is alweer even terug. Dagelijks haal ik al lang niet meer zo in de winter. En ook dagelijks iets met haar doen haal ik ook niet meer door druk werk. Mijn vriend riep daarstraks dat ie weer eens zin had om mee te fietsen en misschien maak ik daar wel misbruik van om weer eens een route te rijden die ik al heel lang niet meer gedaan heb.

Iedereen die meeleest wens ik een fijne kerst morgen, met alles wat je wilt, en voor 2018 veel paardplezier!

pien_2010

Berichten: 43761
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:29

Ook ik wens iedereen in dit leuke topic hier een leuk gezellig kerstfeest. <|- {:)

Mo in mijn vorige stal lag er een betonnen vloer in want dat weet ik zo zeker omdat we deze in het voorjaar helemaal moesten ontsmetten en op beton gaat dat goed.

O ja, voor diegene die dit nog niet wisten, _O- _O- ik ben een vulgaire vrouw O:) want elke dag drink ik een biertje (→ geen pils dus!!) na het werk met mijn man. Daar blijft het dan ook bij.
Mijn man heeft voeger zelf bier gebrouwen dus wij zijn inderdaad van de speciale vaak handgemaakt bieren van kleine brouwerijtjes en mijn man zorgt dat de voorraad goed gevuld blijft, ook nu hij allang geen bier meer maakt.

Veel plezier Mo met rijden. Ik hoop dat alles mee zit en je mag genieten van een heerlijke rit.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:59

Haha pien_2010: hier nog zo’n vulgaire, bierdrinkende vrouw :D Man is al een jaar of 10 (hobby)brouwer, we hebben sinds kort een heuse brouwkelder onder ons huis en er zijn nu beginnende plannen om commercieel te gaan! Dus ook hier een goedgevulde bierkast _O-

Sorry, back on topic! :o

jeetje77

Berichten: 3484
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:54

Oh ben ik een vulgaire vrouw omdat ik ook liever bier drink? Wauw. Ja ook hier een bier liefhebster.

Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 16:26

hi all,

Heerlijk gereden. Voor deze momenten doe je het voor. Zal zo een updateje schrijven. Heb er filmpje denk ik bij, hangt er vanaf wat de camerabril gedaan heeft. Zo ja, dan hebben jullie daarvan een filmpje tegoed. Maar het uitladen duurt echt uren, dus dat wordt dan pas na de kerst met uploaden.

Wel heb ik nadat we terugkwamen van de rit, het 'blok' geoefend. Eerst deed ik dit op een steen. Nu doe ik het hoger op een soort laadkadetje op ons erf. Ik denk dat het nu iets van 40cm of een halve meter hoog is.
Erg mooi om te zien hoe zij dingen interpreteert. Het ziet er zoals altijd bij mij chaotisch uit, ook lijkt het wat ruig op het bit, maar dan hebben we weer wat om aan te gaan werken.
En misschien moet ik 2018 eens beginnen om een gewoon rubber bit zonder scharen erin te gaan hangen, als noodrem. Want als ik nu wat meer wil sturen dan op het halster, dan zit ik altijd gelijk aan die scharen, dat is niet fijn uiteraard.

Afijn hier is de link naar het blok. Ik ben weer helemaal blij en trots!
https://www.youtube.com/watch?v=pvVAhv31oRM

Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 17:15

ok hier is mijn rij-updateje van vandaag. Vriend wilde dus mee fietsen. Aan de ene kant is dat lekker uiteraard, enge dingen zijn minder eng met een voortrekker. Aan de andere kant is het onhandig, want met stap, is dat voor een fiets te langzaam en mijn vriend fietst dan stukkies vooruit en wacht dan op me, maar dat vindt Callas niet zo leuk, die wil dan bij hem zijn, dus ze stapt dan heel erg overhaast. Maar goed. Dit terzijde.

Ze was lekker fanatiek bij het vertrek, zullen we maar zeggen, hahaha, en ik heb die kriebels gehonoreerd door bijna meteen te gaan draven. Daar werd ze wel wat opgefokt van. Als ik dan weer wil gaan stappen, wil ze telkens weer gaan draven en dat mag dan niet van mij, maar ze wil meer meer meer draven... toch telkens een strenge korte NEE en een lage easy, ja ik heb er echt opgelet dat mijn irritatie niet doorklinkt en dan na een poosje weer een heel straatje laten draven door het dorpje. Toen was de gekte er wel af.

Komen we langs een weiland waar een Merens staat. ik dacht dat ie er niet was, maar ik vond Callas wel al erg alert op links. En verdraaid hij stond er wel. En hij kwam natuurlijk aandraven. Ik heb Callas op een afstandje laten kijken, want ik ben altijd bang dat paarden met hun benen gaan maaien als ze te dichtbij kunnen en dat dat paard dan met zijn been in het draad maait of zo. Dus van een afstand laten kijken en toen weer verder gegaan, dat deed Callas keurig. Ze zou liever naar hem toe gaan natuurlijk, maar ze gaat goed weg van hem.

Door het dorpje gestapt dit was dan het stuk wat ik wel met mijn vriend makkelijk vond om weer eens te doen. heb ik lang niet meer gedaan en dus was er veel veranderd en veel te zien, maar ze deed het keurig, we zijn nergens van geschrokken, dus blij!

Toen naar het recreatiepad. Ze was weer erg enthousiast geworden en wilde het liefst keihard de luie trap naar het recreatiepad opstieren. Dat mocht niet van mij. Ze moest rustig de trap op, dus hield ik haar in. Maar dat begreep ze toen verkeerd, hahaha, dacht ze dat ze het blok oefening moest doen. Zegt mijn vriend, ze test even of de treden nog wel vast zitten, hahaha. Daar leek het wel op.

Op het recreatiepad lang gedraafd, dat was heerlijk. Ze was niet meer zo voorwaarts, de hitte was eraf zeg maar. Maar dat was ook prima. Toen zijn we ipv rechtsaf naar huis te gaan, rechtdoor gegaan naar een stukje waar ik twee korte galopjes kan maken. Hm. Dat was een zeer onverwacht gebeuren allemaal.

Er stonden rechts beneden van het pad 2 paardjes. Ok. Veel kijken.
Mijn vriend was het een beetje zat dus die fietst door.
Toen waren er tegelijk links veel mensen beneden, die riepen, renden.
En toen waren er tegelijk links nog 2 paardjes.

Dat zijn gewoon teveel indrukken en als dan de kudde ook doorgereden is...
Dus wat er gebeurde weet ik niet. Het kan een soort steigertje met een bok erna met een schrik op de plek, geweest zijn. Of misschien sprong ze een meter de lucht in. Of misschien was het een schrikstap met aanzet tot galop.Geen idee. Maar het was een enorme klap van haar hoefschoenen en hoeven toen ze weer op de grond terugkwam. (op het filmpje klinkt het niet hard, maar dat was het wel) Zo hard dat de mevrouw die beneden aan het talud liep kwam kijken.
Ik zei ho en het was ho. Het was allemaal wel erg vreemd en snel gebeurd. Maar het automatisme van HO, zat er bij mij goed in en Callas stopte netjes.

Dus ik heb even met die mevrouw staan praten want het bleek dat ze een varkentje probeerden te vangen, vandaar dat roepen en rennen. Het varkentje was niet van hun.

Toen ben ik verder gestapt, vriend had zich inmiddels weer bij ons gevoegd. En toen was helaas het geheugen van de camera vol, maar goed.

Ik ben de dijk afgegaan naar het stukje wat ik wilde galopperen. Toen kwam er van achter ons een groepje mensen over het recreatiepad (dat dan boven ons ligt) aan joggen waarvan de man ging lopen 'hinniken'. Hoe onvolwassen kun je zijn. Maar goed. Dat vond Callas wel spannend. Ze wist niet waar ze kijken moest, overal was beweging en geluid.

Het was precies bij die mensen die dat varkentje wel even wilden wassen. En er stond een auto op de weg en die twee paardjes kwamen ons natuurlijk eens bekijken. Dus heel goede training voor Callas. We gingen goed langs de paardjes, nadat ze even van een afstandje had mogen kijken.
We ging keurig langs de auto en tussen het prikkeldraad door, was niet zo ruim.
We stapten netjes langs de twee vrouwen, de man met de hond en het rennende kind en natuurlijk het varkentje. Jammer dat ik dat niet op de vid heb, maar goed. Toen was het paardenvrachtwagentje van die mevrouw nog even een deins, maar toen zette ik aan tot een galopje en ze luisterde redelijk netjes. Toen onder de poort door in stap, ook altijd spannend. En weer langs de andere twee paardjes, tjonge wat veel paardjes vandaag! En daar moest ze van mij weer een galopje doen, daar had ze even een verzetzwaai met haar hoofd, maar ze deed het wel. En er kwam geen piep dit keer. Toen terug naar huis gestapt, wel via de beek overgestoken en ze was erg braaf. Ze ging wel een paar keer stil staan op weg naar huis, wat ze eigenlijk nooit doet. Dus ik vermoedde dat ze moest mesten, maar dat wil ze niet onder het zadel doen. Thuis heb ik dan nog het blok geoefend, waarvan de link in mijn vorige postje staat.
En toen ik afzadelde ging ze in haar box meteen plassen. Dus het was geen mesten geweest waarvoor ze stil ging staan, maar een volle blaas, arme meid.
Maar ik heb heerlijk gereden. Zeker het middelste stuk, toen de gekheid eraf was en de gekte er nog niet aankwam ;-)

Callas is duidelijk nog steeds in haar opgroeifase qua veel nieuwe indrukken tegelijk, maar ze groeit en dat is het belangrijkste!

Ik ben weer helemaal happy en trots!

pien_2010

Berichten: 43761
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:22

Top verslag van een top buitenrit. Gaaf om te lezen.

jeetje77

Berichten: 3484
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:44

Super up-date. Moest wel erg lachen om de opmerking van je vriend bij de oefening op het "blok". Ik dacht namelijk op hetzelfde moment hetzelfde. Wel ook achteruit terug oefenen.
Jullie zien er zoveel zelfverzekerder uit. Leuk.

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:48

Leuk om te lezen na alle troubles. Het lijkt of je Callas steeds beter begint te lezen. Op naar een heerlijk 2018 :D

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:46

Leuk om te lezen Monique! Het filmpje moet ik later nog even kijken.
Jij ook fijne kerstdagen gewenst, en veel goede ervaringen in het nieuwe jaar.
Blijf je schrijven? (Yes, please)

Monique1963

Berichten: 8700
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 19:06

en van himmelhoch naar down.

Ik vond het al gek dat stoppen onderweg. Ze wilde ook halsstrekken helemaal naar beneden. Tuurlijk mag, ze is al helemaal aan lange teugel als ze haar hals en rug wil strekken ok. Toen dacht ik nog ze wil grazen. Maar dat onderbuikgevoel wat ik me nu realiseerde dat ik toen al had. Dat was niet willen halsstrekken, het was niet willen grazen, het was niet moeten plassen. Het was willen liggen. Ja weer koliek.

Het moeilijke is dat ik het niet begrijp. Waar gaat het fout. Ze heeft vannacht gemest. Dat heb ik opgeruimd. Ze heeft vandaag hooi gehad. Daarna heeft ze even op het erf losgelopen. Toen weer op stal met hooi. Toen kwam ik om te gaan rijden, toen had ze dat hooi niet op. Ok, dat kan. Ze had al veel hooi in de ochtend gehad. Met rijden zijn we briesend weggegaan dus ze was ontspannen.
En toen op de terugweg dus dat stoppen, wat nu dus bleek om te willen gaan liggen.
Toen ik op stal terugkwam van rijden, begon ze ook te graven in het stro dat op de poetsplaats lag. Doet ze wel eens als ze ongeduldig is, maar dat onderbuik gevoel... Dus ik zet haar op stal om uit te dampen en om half vijf was dat een uurtje geweest en denk ik, ik zet ze nog even een uurtje buiten want ze hadden vandaag dus eigenlijk, behalve even op het erf en de rit, niet buiten gestaan.
Kom ik op stal. Ligt ze. Ok. kan nog. Misschien moe van de rit. Maar eigenlijk zie ik het gelijk al. Ze staat dan niet spontaan op als ik kom. Dus op laten staan, wil ze weer gaan liggen. Mag niet van mij. Deken op en wandelen. Na een kwartier denk ik, ik ga niet weer 8 uur zoals afgelopen dinsdag wachten, ik zet nu gelijk die spuit.

Vriendlief heeft dat gedaan dit keer omdat ik zo klungelde. Was lastig omdat Callas alleen maar wilde gaan liggen. Maar goed gelukt. Weer gaan lopen en na een kwartiertje kwam er mest af. Dat heb ik in een potje gedaan voor een zandcheck.

Tot zes uur gelopen. Nu weer op stal gezet, maar ze wil nog steeds gaan liggen. nu is dat niet zo erg, maar als ze maar niet gaat rollen. Maar ze gaat dus ook helemaal plat liggen.

Zo akelig.

De spuit hebben we om circa 5 uur gezet, dus om 19u moet ze weer goed zijn en weer willen eten. Ik heb gelijk bier met bix in haar bak gedaan, maar ze taalt niet naar eten.

Ik vind het zo erg voor haar, ze is overduidelijk zo beroerd. En dat moet dan ergens onderweg gebeurd zijn. Want ze was ok toen we vertrokken. Maar toen zat het er dus waarschijnlijk al weer aan te komen.

Strokoliek kan ik dus uitsluiten, want na dinsdag heeft ze geen stro meer gehad.

ik vermoed dan zandkoliek. Er staat erg weinig op de wei. En ondanks dat ze alleen naar buiten gaan om te bewegen, want ze leven nu op hooi, gaan ze toch lopen eten natuurlijk. Balen dat het nu kerst is. Ik kan geen physillicumkuurtje gaan kopen en online bestellen duurt alleen maar langer.

Nu eerst weer 19u afwachten en telkens maar weer even gaan lopen met haar. Maar ik vind het er niet goed uitzien, ondanks dat ik niet zo negatief mag doen van mijn vriend...
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 24-12-17 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:10

Potverdorie! :( Heel veel succes!