[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 10:32

Euh, weet ik niet. Ik mocht ze maar 5 dagen nemen. Zijn geen grappige pillen denk ik, want ik heb er ook maagbeschermers bij gekregen. De maagbeschermers zijn Lansoprazole en de pijnstillers zijn ketoprofene. Als ik niet beweeg gaat het wel, hahaha, maar wat ik de afgelopen dagen kon bewegen was dus te danken aan de pijnstillers.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:14

*stille meelezer en ervaringsdeskundige gebroken rugwervels meld zich*
Als je pijn hebt zou ik toch pijnstillers pakken, combinatie van gewone ibuprofen en paracetamol werkt ook goed (kan allebei op maximale dosering, ze mogen samen en versterken elkaar).

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 12:21

Hi Roulette, welkom vanonder je steen. Ik was me er net over aan het inlezen. Ik gebruik bijna nooit iets, dus weet niet wat wel en niet mag, maar las inderdaad dat paracetamol gewoon wel mag. Dat ga ik maar doen, want vriendlief is na een week zorgen voor mij en de dieren buitengewoon prikkelbaar en ik kan al best wel weer wat schuifelen alleen doet het verrotte zeer.

Zorgen is zijn ding niet en dieren zijn ook zijn ding niet. Ja dieren wel, maar niet schoonmaken, eten geven of uitlaten. En omdat de twee honden dus nu al een week niet zijn uitgelaten. Ligt er van een week 4x pd hondendrollen op het erf. En daar is hij in gaan staan. Nu werd hij niet blij van. Tja als je paardenmest al vies vindt om in te gaan staan...

Dus ik doe al div huishoudelijke taakjes, wasjes wegvouwen en ophangen enzo. We hebben nu het hondeneten naar binnen gehaald zodat ik dat in ieder geval zelf kan doen en alles wat met de keuken te maken heeft, ga ik ook weer zelf doen. Hij blijft wel de paarden uitmesten gelukkig. Moet er niet aan denken dat er over twee weken 50cm mest in de stallen ligt! Callas wat ben je gegroeid ;-)

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:39

100 pagina’s! Een van weinige volg -verhalen die ik elke dag volg! Ik neem zelf gebakken marmercake mee.

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 13:41

Heerlijk!

Ik heb een spannend nieuwtje!

HET BOEK GAAT ER KOMEN!

pien_2010

Berichten: 43857
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:00

1 exemplaar heb je bij voorbaat al verkocht! :j

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:01

Wow Monique, echt een boek! Super, heb al vaker gezegd dat je heel onderhoudend schrijft, dus dat wordt een succes.
En als we aan de thee gaan, neem ik wel cheesecake mee. Wordt het whisky, dan iets hartigs denk ik.

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 15:30

Yep, ik kan de komende tijd toch niet veel doen, dus laat ik eens een poging gaan wagen.

Overigens zal het boek geen exacte kopie van mijn teksten in dit topic worden. Aan alle beslissingen die ik genomen heb met Callas, zit nog een roerig paardenleven van enkele tientallen jaren aan vooraf, waardoor ik heb gedaan wat ik heb gedaan. En ook dat wil ik dan meenemen in dit boek.

Shirjolyne

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-09-17
Woonplaats: Ijmuiden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:35

Super leuk
Ik koop het ook hoor monique

Bookrelease feestje met de volgers van bokt

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 15:45

bookrelease feestje, LOL, komen jullie dan allemaal naar Frankrijk?

Jet

Berichten: 12091
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:02

Gaaf Monique! Overigens ben ik meer van de koffie en de port, dus doe-mij-die-maar en dan neem ik lekkere blauwschimmelkaas voor bij de whisky en de port mee en een kwarktaart.

En als het even kan kom ik naar Frankrijk voor die boekrelease!

Let wel op met Ibuprofen als je dat gaat gebruiken dat daar eigenlijk ook maagbeschermers bij moeten. Bij Paracetamol die je in de winkel kan kopen is dat niet direct nodig. En trouw de goede dosis steeds nemen, want je moet een spiegel opbouwen en dat doe je alleen door de goede hoeveelheid op de goede tijden in te nemen.

Kinke

Berichten: 20587
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:13

ik hoop voor je dat de paracetamol gaat werken (wel of niet in combi met ibuprofen). Mijn vader heeft in december wervel L3 gebroken, die ging van paracetamol (deed niets), naar Tramadol (werkte ook niet), naar Oxycodon (helemaal van de wereld en gevallen in de badkamer) naar morfine pleisters. Hij heeft er 2 en krijgt iedere 2 dagen nieuwe. Hij heeft ook een corset voor de extra steun.

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 16:19

Hmm een portje ook heerlijk. Ik heb geen ibu in huis, dus neem ik alleen de paracetamol.
Morfinepleisters klinkt heeeerlijk!!! Ik zou wel mijn motorgordel om kunnen doen, dat suggereerde eerder iemand al. Als ik op bed of bank ben zoals nu, gaat het wel.

We zijn hier allemaal helemaal in de stress. Ik kan verdikke niets. Maar er zitten jagers in ons bos. Vlakbij horen we schoten. En een jacht meute. Paarden helemaal in de stress. Ik was naar het raam 'gerend' om te kijken en ze kwamen keihard de heuvel opstieren richting de stal. Helemaal over de zeik. Mijn vriend heeft de auto gepakt en gaat kijken of hij de jagers kan aanspreken. Ik heb zo'n hekel aan deze jagers! Ze mogen niet dichterbij dan 150m schieten, wat ook veels te dichtbij is, maar dit was echt dichter bij huis.

jeetje77

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 16:31

Boek, gaaf. En goed idee, je schrijft pakkend. Verder gefeliciteerd met de 101 pagina's alweer. Ik lust ook wel een whiskey. Met een lekker kaasje of wat nootjes erbij.

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 16:47

Ja ben zelf ook blij dat ik er een boek van ga maken. Fijn om alles overzichtelijk op een rij te hebben. Ik maak er wel een geïllustreerd boek van. En linkjes naar de filmpjes.

Whisky met nootjes doe ik mee, we hebben zelf walnoten.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:38

Wat ontzettend leuk nieuws!! *\o/* Kijk er naar uit!
Nou idd alle volgers dan naar Frankrijk! Voor een gesigneerd exemplaar :D

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 11:08

En dan kom je na en week in de stal en dan kan je alleen maar janken. Zo emo. En Callas hinniken. Echt meer dan anders. Als ik normaal gesproken op stal kom hinniken de shetjes altijd en eens in de zoveel keer Callas ook. Maar nu drie keer. Dat zegt me wel wat. Wat het zegt, weet ik niet. Verder was ze haar gebruikelijke madammeke ongeduld. ETEN of NAAR BUITEN!

Ik ben verder full-time of paracetamol gegaan. Zonder gaat het gewoon echt niet. Doet me teveel pijn. Zonder krukken gaat ook niet meer. Dus de vorige keren dat het wel ging was toch te danken aan de pijnstillers. Zodra mijn been het zweefmoment heeft, ga ik door de grond. En zodra ik er op leun ook. Dus bewegen is geen optie. Balen, ik dacht dat ik al een heel eind was. Maar kennelijk moet ik helaas meer geduld hebben. Maar vind het zo vervelend voor mijn vriend, alles komt weer op hem neer.

Nou, genoeg geklaagd weer. Verder aan het boek.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:15

Gebroken botten betekenen weken geklungel, dat is niet snel over. Paracetamol moet je in dit soort gevallen ook "fulltime" slikken, je moet je spiegel opbouwen en onderhouden. Dus niet pas slikken als je (meer) pijn voelt, maar netjes op tijd. En je hebt ongetwijfeld mee gekregen dat je wel wat moet bewegen, maar niet "teveel" zonder een echt duidelijke omschrijving van de grens -O-
Callas zal je behoorlijk gemist hebben, normaal ben je er een paar keer per dag voor ze, nu een week helemaal niet.

pien_2010

Berichten: 43857
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:20

Eens met Waratje over de paracetamol spiegel en missen van Callas. :(:)

Daarnaast Mo, toen ik nog in een antroposofische artsenpraktijk werkte, stelde de arts me gerust over de paracetamol als het gaat om schadelijkheid voor het lichaam. Dat is er amper of niet volgens hem en ik geloof hem want hij was zeer terughoudend met voorschrijven van reguliere medicatie. Ik slik namelijk al van jongs af aan regelmatig paracetamol met een maximum van 6x2 (1000 mg is dat totaal) per dag om de 4 uur. (Slechte pijnlijke rug).
Als dat niet meer helpt, tja dan moet ik wel uitstapje maken naar ibuprofen erbij die wel schadelijk kan zijn voor je maag.

jeetje77

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:21

Ik ga mee met de paracetamol spiegel, anders helpt het niet. En mocht je toch idd ibuprofen slikten, dan niet tegelijk met de paracetamol, maar 2u later bijv. Dan werkt het beter.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:16

Yesssss het boek gaat er komen.
Ik heb het vaker al geroepen om er n boek van te maken. Je schrijft zo boeiend en op n leuke manier.
Daarom zit je ook al aan de 100 pagina's van dit topic.

Eens je begint met lezen dan blijf je volgen .

Monique1963

Berichten: 8714
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 14:29

Dank jullie voor de paracetamol info.

Ja Joey ik ben bijna op de helft van de 100 blz om mijn teksten eruit te halen. En in het tinker gedeelte van bokt ben ik bezig een mooie foto voor de kaft te vragen.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:37

pien_2010 schreef:
Eens met Waratje over de paracetamol spiegel en missen van Callas. :(:)

Daarnaast Mo, toen ik nog in een antroposofische artsenpraktijk werkte, stelde de arts me gerust over de paracetamol als het gaat om schadelijkheid voor het lichaam. Dat is er amper of niet volgens hem en ik geloof hem want hij was zeer terughoudend met voorschrijven van reguliere medicatie. Ik slik namelijk al van jongs af aan regelmatig paracetamol met een maximum van 6x2 (1000 mg is dat totaal) per dag om de 4 uur. (Slechte pijnlijke rug).
Als dat niet meer helpt, tja dan moet ik wel uitstapje maken naar ibuprofen erbij die wel schadelijk kan zijn voor je maag.

Paracetamol gaat via de lever. Het kan wel schadelijk zijn als je (te) veel neemt. Ik kan er absoluut niet tegen. Aspirine,Naproxen etc. gaan via de nieren.dat is dus een hele andere groep pijnstillers. Die kan ik wel tegen. Dat is natuurlijk voor iedereen anders.Dan heb je ook nog de opiaatachtigen zoals Oxycodon. Die helpen echt goed bij ernstige pijn en geven geen lever-of nierschade. Maar wel de kans op verstopping! Zo is het altijd wat.

bumper

Berichten: 242
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:15

Oxycodon geeft ook meer risico op vallen ivm duizeligheid en sufheid ed. Paracetamol is nou niet geheel onschadelijk maar van alle groepen pijnstilling degene met de minste bijwerkingen. Let wel even op met paracetamol en hoofdpijn ( hoge dosering en langdurig gebruik kan hoofdpijn veroorzaken). Spiegel idd door 5 keer daags 2 tabletten met minimaal 4 uur ertussen. Brufen verstrekt het effect van PCM dus daar kun je max 4 keer daags 1 van 400 mg bijslikken.

Zo de zuster is weer uitgepreekt :x

Tinka

Berichten: 3816
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:33

5 of 6 x daags 2 paracetamol vind ik wel veel hoor. Toen ik geopereerd was, in totaal 3 keer, moest ik 4 x daags 1000 mg nemen en inderdaad bloedspiegel opbouwen. Volgens de huisarts mag ik 3 x daags 1000 mg, maar omdat ik met die operaties meer mocht neem ik ook wel eens 4x dus.
En dan verder diclofenac, werkt wel goed, maar krijg meteen last van brandend maagzuur, ondanks dat ik permanent omeprazol slik. Oxycodon krijg ik meteen verstopping van en word ik duizelig van. Heb nu weer nieuwe pijnstiller, ben benieuwd of dat gaat werken. Dus als alleen paracetamol niet voldoende werkt zou ik gewoon naar de huisarts gaan en vragen om iets erbij Mo. Desnoods met een maagzuur remmer erbij.