[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 21:26

Dank voor jullie adviezen over medicamenten. Ik ben er zelf over begonnen, maar ik kreeg een pb'tje dat iemand het zonde vond van het topic omdat het niet meer over Callas gaat. Dat is waar, dus ik ga het weer meer on-topic Callas gerelateerd houden.

Dus over vandaag. Ik ben tijdens het binnen halen van de paardjes naar de stallen gestrompeld om de psylium kuur te starten. Die heb ik weer binnen. Ik had rond kerst er al eentje gedaan om herhaling van kolieken zoals vorig jaar te voorkomen. En nu doe ik er dan nog eentje achteraan voor de zekerheid. Ze eet het graag inmiddels en het ruikt ook heerlijk, dus geen problemen daar. Het was alleen te lastig om aan mijn vriend uit te leggen, dus heb ik het zelf klaargemaakt.

Mijn vriend moest een beetje mopperen op Callas, want zonder te klieren komt ze de laatste dagen niet meer uit het land. Ze moest nu weer Poupette wegjagen. Of eigenlijk zich afreageren in de pikorde, want mijn vriend had Shadow, gewoontegetrouw eerst gehalsterd (ja hij halstert gelukkig toch sinds ik hem het gezegd had dat zonder gevaarlijk voor hemzelf is) en kennelijk duurde madam dat te lang en wilde zij ook aandacht, en reageerde ze het af op de laagste in rang. Tja.

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 11:58

Pien je hebt vandaag 16000 posts *\o/*

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:32

Dat heb ik helemaal niet gezien. Zoveel komt door het twee jaar modereren. Ik had zoveel fora onder mij ik heb toen heel veel gepost.

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:14

Euh, probleempje.

Ik heb alléén mijn teksten de afgelopen dagen uit het topic geknipt, en dit heb ik in een boeken-opmaak-template geplakt. En dan heb ik al mijn one-liners weggelaten en alle overige info ook.

Het boek gaat dan 663 blz hebben.

Natuurlijk ga ik stukken knippen, maar ik vrees dat ik het toch in twee boekdelen moet gaan doen.

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:16

Citaat:
maar ik vrees dat ik het toch in twee boekdelen moet gaan doen.
Dat denk ik niet. Boeken schrijven vraagt polijsten en nog eens polijsten, samenvatten etc . Ik denk een boek van ongeveer 250 bladzijde is mooi en goed.

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:21

Meer dan de helft knippen. Hm. Weet niet in hoeverre dat de integriteit van het verhaal aantast.

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:39

Je schrijft leuk Monique, maar ik vind het soms te lang en te langdradig en denk (ik ben een lezer) dat met minder tekst je verhaal nog leuker en krachtiger wordt.

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:42

Er komen ook foto's in. Ik heb de letters verkleind en zit nu op 550 blz... Zonder foto's

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:59

Daarom schrappen en samenvatten, zonder het verhaal geweld aan te doen. Dat kan heus. Geloof me en je boek wordt er beter van. Je begrijpt toch hopelijk Mo, dat als het me niets zou kunnen schelen dat het een leuk boek wordt, ik mijn mond zou houden. Ik ben zo eerlijk en kritisch omdat ik het geweldig zou vinden als het een succes wordt.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:41

Monique, ik volg je topic ook nog steeds en las je oproep voor Tinker foto's. Waarom neem je niet een mooie foto van het koppie van Callas, het liefst dat de manen wat verwaaien zoals aan zee zou kunnen gebeuren. Vervolgens zoek je een mooie foto op internet van zee en strand. Ik heb eventueel ook wel van strand/zeefoto's voor je. Er zit vast wel iemand op Bokt die handig is met fotoshoppen, die je wil voorthelpen om van beide foto's 1 te maken :) Ik kan het helaas niet maar als ik zie wat voor prachtige resultaten er soms gemaakt worden met fotoshoppen :D

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 15:44

Hi Henny leuk dat je nog steeds volgt. Ik heb inderdaad in een pb al een dergelijk aanbod gekregen voor photoshoppen, dank voor je suggestie. Ga ik zeker over nadenken als het plan van Jolliegirl voor een fotoshoot met een tinker in Z-H niet opgepikt wordt.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:05

Ik kreeg ooit het algemene schrijfadvies: “kill your babies”. (Wat ik overigens nooit doe).
Ergo: schrappen, schrappen, schrappen. En dan dus ook de dingen die jezelf echt briljant vindt.
Helaas, voor de leesbaarheid en overzichtelijkheid moet je je babies schrappen....

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 16:11

Gaat goed komen Nienkje_H. Niet jouw schuld, maar ik heb het weer over andere dingen dan Callas. Valt niet mee om het bij haar te houden ;-)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:18

Persoonlijk zou ik voor een foto gaan waar Callas zelf op staat. Het boek gaat over haar en je weet maar nooit of er nog een 2e deel uit komt :D
Ook dan weer een foto van haar op de voorkant zou dan leuk zijn :D

Ik ben een paar jaar terug met de paarden naar Terschelling geweest voor een vakantie. En heb mooie foto's van overdag maar ook met zonsondergang van strand en zee. De paarden zien dan bijna zwart als een silhouet voor de prachtige lucht. Ik denk dat er best iets moois te combineren valt met Callas d'r koppie of wellicht helemaal. Heel mooi dat je al een aanbod hebt gehad voor een photoshop.

Ik ben afgelopen jaar ook begonnen met een boek. Maar dan over een heel ander onderwerp. Voor de voorkant gebruik ik ook een eigen foto die er betrekking op heeft.

anjali
Berichten: 15192
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:31

Ik zou als ik jou was er inderdaad een foto van Callas zelf op zetten.Zij is immers de hoofdpersoon,naast jou dan.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:33

Monique1963 schreef:
Dank voor jullie adviezen over medicamenten. Ik ben er zelf over begonnen, maar ik kreeg een pb'tje dat iemand het zonde vond van het topic omdat het niet meer over Callas gaat.


Dat is één mening. Mij persoonlijk stoort het niet, is toch het verlengde van je verhaal.
Maar dat is natuurlijk mijn mening

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:39

Ook ik vind dat het erbij hoort hoor. Zowel de gevolgen van je val, als nu het schrijven en tips over het te komen boek, dat kan allemaal heel goed hier in dit topic naar mijn idee.
Het zou anders zijn als je met het maken van tassen met een naald in je vinger had geprikt en er daarna het ene bericht na het andere op zouden volgen. Of als je een boek zou schrijven over het maken van tassen en dat hier uitgebreid zou bespreken.

Ik denk dat het goed is als je pijn voelt, hoe rot het ook is. Anders ga je veel te ver over je grenzen heen en dan zal het alleen maar veel langer duren en is het zeker de vraag of het allemaal goed komt. Dus de paracetamol op de hoogste dosis is prima, maar als je zolang je je rustig houdt niet al teveel last hebt, zou ik er geen andere medicatie bijnemen.
Mocht je wat op je blauwe plekken of de pijnlijke plekken van de spierpijn willen doen si dat natuurlijk prima. Voor blauwe plekken Arnica zalf ( of pilletjes) en voor de spierpijn SRL-gelei. Arnica mag je niet op open wonden/wondjes/schaafplekjes doen.
Ik snap wel goed dat je liever weer zoveel mogelijk overneemt van je partner omdat die niet zoveel opheeft met dieren, maar het is even niet anders...

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 11:23

Daar hebben jullie ook weer gelijk in. Laten we maar een mooi compromis tussen alle onderwerpen rondom Callas vinden dan.

Over Callas op dit moment, ze heeft helaas weer jeuk arm dier en een heel groot stuk van haar manen afgeschuurd. De luizenbeurt had ergens met kerst gemoeten, maar eerst was er het stuitje wat bukken onprettig maakte, toen kwam de griep en vlak erna de val. Dus ik moet aan de gang met vriendlief om haar weer van die krengen af te helpen. Haar voeten moeten ook weer geraspt worden, meest doe ik dat zelf, maar nu moet ik alles vragen. Erg vervelend. Verder vindt ze het niet zo leuk volgens mij op dit moment. Niet dat ik er niet ben, maar er valt bijna niets meer te eten in het land, en op stal wel, dus wil ze helemaal niet naar buiten!

Over mijzelf, ja ik ben bezig met een 2nd opinion aan te vragen, maar daarvoor moet ik eerst de röntgen van een week geleden opvragen en een afspraak maken met die afdeling is een drama. Ook moeten we er 1.5 uur voor rijden. Opsturen doen ze niet. Belachelijk. Overigens heb ik toch het idee dat het iedere dag een stukje beter met me gaat. Probeer toch zo min mogelijk ps te slikken, maar vannacht toch maar weer een genomen. Uren wakker liggen omdat ik niet weet hoe ik liggen moet van de pijn is ook weer niet nodig.

Het boek gaat er komen, maar dat gaat niet zo snel. Ik herschrijf toch grote stukken van mijn postjes naar een meer boekvorm, zonder de integriteit van de postjes aan te tasten overigens. In een ander topic hebben we het over de kaft, dus suggesties en opmerkingen zijn daar van harte welkom Monique1963 @ [TI] Gezocht: Rechtenvrije foto Tinker in de branding vd zee

Het boek zal nog wel een hele tijd duren, want mijn andere werk, tassen (die ik overigens niet naai, maar aan elkaar vouw met een soort origami van hergebruikt papier) gaat ook door. Veel opdrachten die door de griep en de val achterlopen. Dus hup hup Mo aan het werk!

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:28

Ok, ben ik weer met een update. Second opinion gehad. Stuitje inderdaad gebroken maar niet deze keer. Dat was dus de vorige keer met honden uitlaten gebeurd. Komt de pijn ook niet vandaan. Maar ik heb aan beide kanten, maar rechts het meest, mijn sacro-iliacale gewrichten beschadigd. Say What? Misschien kennen jullie het al lang, maar ik niet.

Wat ik begrepen heb van de Franse arts vanmorgen is: Je bekken lijkt 1 bot, maar dat is het niet. Het bestaat uit twee vleugels, genaamd linker en rechter Ilium. Het derde bot dat ertussen zit bestaat uit je onderste wervels maar die zijn aan elkaar gegroeid, dat is het Heiligbeen of je sacrum. Daaronderaan hangt je staartje/stuitje/Coccix.

De beide Iliums en heiligbeen lijken aan elkaar gegroeid, maar aan de bovenkant van je heiligbeen zit aan beide kanten beweging en dat worden de sacro-iliacale gewrichten genoemd. En die heb ik beschadigd wat zorgt voor pijn in mijn onderrug, bil en uitstraling naar mijn been, zelfs mijn rechtervoet.

Er kan niets aan gedaan worden. Je kunt het niet tapen, niet opereren, een zitband heeft geen zin, want mijn stuitje voel ik allang niet meer, een gordel mag ik doen maar daarvoor zit de pijn nét te hoog. Het enige wat helpt is rust zonder pijn, zodat mijn lichaam tijd krijgt het te genezen.

En dus heb ik nu een hele lijst met zware jongens voorgeschreven gekregen voor de komende twee weken en calcium en ontstekingsremmers. Verwachte tijd op ziekbed, 45 dagen. Gelukkig zijn er al 12 voorbij, dus nog een maand.

pien_2010

Berichten: 43712
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:46

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:00

Dat is toch het SI gewricht? Denk dat de meeste het zo wel kennen.

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 14:08

Hi Pien, ja ik ben wel blij dat ik toch een second opinion gevraagd heb. Het is me nu allemaal veel duidelijker.

Fjordjes, ik heb even gegoogled op SI-gewricht en klopt dat is inderdaad de afkorting van Sacro- Illegaal gewricht. LOL. zo heb ik het in gedachten genoemd. Had er nog nooit van gehoord.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:27

Sacro Illegaal :')

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:37

Hé Monique, wat goed dat je die second opinion hebt laten doen. Nu heb je in elk geval veel meer duidelijkheid dan je had. Echt goed je rust nemen dus, anders gaat het allemaal nog veel langer duren. Wel heel jammer dat er niets echt aan te doen is om pijn goed te verlichten en genezing te bevorderen dan die rust en die zware pijnstilling.
En toch de vorige keer je stuitje gebroken, balen, maar wel goed om te weten achteraf.

Ik ken het SI-gewricht vanuit mijn interesse voor paarden, bij paarden is het vaak een probleemgebied, waardoor scheefstand van het bekken en het niet goed onderbrengen van de achterhand kortweg voorbeelden zijn.
Bij mensen ken ik het dan weer vanwege de psoas-spieren die daar aanhechten, die net als bij paarden, belangrijk zijn voor je core-stability.
Toch zou ik er nooit bij stilgestaan hebben dat ook wij SI-problemen kunnen hebben. Paarden krijgen vaak problemen als ze een rare glijer in het land hebben gemaakt waarbij ze "wijdbeens" met de achterbenen zijn uitgegleden of bij achteroverslaan bij steigeren.

Heel veel sterkte met alles hoor!

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:49

Oh ik ken zat problemen met SI gewrichten bij mensen.. Mijn vader heeft er bijvoorbeeld 2 hernia's in gehad. Heel eerlijk klinkt het wat betreft de klachten wel hetzelfde als die mijn vader had. Hij heeft er uiteindelijk zenuwschade in zijn voet aan over gehouden omdat hij er te lang mee had 'rondgelopen', maar de pijn was weggenomen door fysio therapie.

Hij had alleen zeker weten geen schade aan de gewrichten zelf.