[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:07

Wat rot zeg :(.
Je kunt ook heel misselijk worden van de pijn zelf, en dan later van de honger.. (ik spreek helaas uit ervaring).
Misschien is het handig om toch weer even contact op te nemen met de dokter over andere pijnstilling. Niet alle pijnstilling werkt even goed voor iedereen, en zonder slaap, met veel pijn en een maag die van streek is kan je nooit goed herstellen. Heb je ook het idee dat je jezelf vast krampt? Of valt dat mee

edit: dankje waratje! Ik ben ook echt heel trots op hem <3 . En een beetje op mijzelf, ik vind het wel een bewijs dat ik een goede manier heb gevonden om hem te helpen met situaties om te gaan
Laatst bijgewerkt door Sintara op 03-02-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 12:12

De afgelopen dagen ging wel goed met de pijnstilling, dus misschien is het een tijdelijk iets. Ik houd me op dit moment maar heeeeel rustig. Ik ga zo weer slapen, maar dan half zittend, misschien lukt dat wel. En verkrampen geloof ik niet, maar ik doe automatisch wel heel voorzichtig. En het erge is, dat ik graag de dingen wil doen die niet kunnen, behalve paardrijden hahaha kan ik me ook niet eens lekker uitrekken... lol een Mo-hand is gauw gevuld.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:14

Monique! Je liet me schrikken met je "ik ga scheiden" }:)
Gelukkig idd jouw bizarre gevoel voor humor. Fijn dat je zo'n lieve vriend hebt, en vind je het diep (heel diep) in je hart niet een rustig idee?
Ik vind hem tof!

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:17

Oh ok, misschien is het dan idd gewoon tijdelijk. Slaap lekker!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 12:23

Veldbloempje, ik vind het een heel geruststellend idee, maar ik vind het K dat ik er de oorzaak van ben. Het wordt tijd dat hij eens wat breekt, hoef ik me minder schuldig te voelen. LOL

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:12

Monique1963 schreef:
Waratje, hij is wel lief, ja.


Hij is super lief! Groetjes aan hem.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:41

Monique1963 schreef:
Sintara schreef:
Heel eerlijk waren mijn moeder en ikzelf ons ook kapot geschrokken. Pas toen ik weer stilstond had ik pas echt door wat het nou was, zoiets verwacht je gewoon niet. Het was een kar, geen slee. In eerste instantie dacht ik dat het een hele meute losgeslagen honden was.

Kan me voorstellen dat je zelf ook erg schrikt. Sowieso schrik je van de reactie van je paard. En 8 blaffende honden op je af, logisch dat je de begeleider pas later opmerkt. Superstoer dat je het er zo goed hebt afgebracht.

Sintara schreef:
Maar hoe gaat het met jou? Heeft hij reden te denken dat je je niet red ofzo?

Hm, ja, dat wel. Het gaat niet zo goed op dit moment. Mijn rechterbeen, wat het ergst was meteen na de val, doet rot. Ik kan 's nachts niet liggen ondanks de heftige pijnstillers. Dus ik slaap ontzettend beroerd. Overdag kan ik een soort van lig-zitten in bed of op de bank. Het prettigst is nog wel mijn been buiten het bed laten hangen,hahaha, maar dat is voor mijn rug weer niet fijn. Dus het gaat niet zo voorspoedig zal ik maar zeggen. Bovendien heb ik wel maagbeschermers voor de pijnstillers, maar ik ben erg misselijk. Het is even wat minder grappig.

Bekkenbreuken e.d. werden heel vroeger dacht ik wel "behandeld" door patient in een hangmat te leggen. Heeft een klein beetje effect als inbakeren baby en houdt de boel stil/stabiel. Heb jij zo'n optie dan is dat misschien iets om uit te proberen?

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:18

Ja Pien mijn vent verdient een medaille.

Tamary, zou best kunnen. Ik kan mijn bed in een soort hangmatstand zetten. Benen omhoog en rug omhoog. Kan ik eens proberen. Momenteel is de kleermakerszit het prettigst.

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:45

Ja Mo jij hebt een vent uit duizenden maar zelf zou je het ook voor je vent doen als hij eens hulpbehoevend is.
In een relatie vind ik dit niet meer dan zelfsprekend!
Alleen is het het moeilijks dat je jouw dingetjes dan effe moet los laten en het op hun manier moet laten doen. :o .

Het is even zoeken naar de juiste slaaphouding lees ik. Ik hoop dat de pijn snel minder gaat worden.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:39

Mo: op verzoek heeft Kasmir haar best gedaan om haar topic weer aan te vullen met wat video materiaal, waarvoor dank naar haar toe.
Het topic: [PP] [VOLG] Reactieve Roxy inrijden.. is daardoor weer fraai les-materiaal geworden voor jou toekomst visie en die van vele anderen natuurlijk.

Laat Tuckie of F.light dit linkje maar niet zien.. :P _O-

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:13

Wauw, Peetstap, wat lief dat je dat gevraagd hebt en dat is tof van haar! Ik heb nu geen saldo meer helaas tot 14 feb om yt vids te bekijken, maar ga het zeker doen zodra ik weer groen licht heb.

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:51

Mo moet tot de 14 de wachten tot ze weer kan posten in dit topic want haar internet bundel is op. Ze vroeg me dit jullie te vertellen.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:39

Super dat je het even meldt, dan weten we in elk geval dat het niet zo beroerd met haar gaat dat ze niet kan posten.
Nog een week geduld dus kennelijk, sterkte voor Mo deze tijd.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:55

Sterkte voor Mo :(:)

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:51

Heel veel sterkte gewenst! Ik miste de berichten al!

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:56

Dankje voor het melden!
Ik hoop dat je snel opknapt Mo.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:44

Arme Monique :(:)

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:19

Dat is nog flinke balen dan! Met dit topic kon je nog een beetje je tijd verdoen. :O

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:34

Haar vriend is dus thuis gebleven? Anders is het helemaal handig zonder internet nu :(

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:35

Hier plaats ik een stukje van Monique dat ik via de mail heb ontvangen. Jullie krijgen dus allemaal de groeten en het gaat stapje bij stapje wat beter:
Mo schreef:
Citaat:
Het gaat goed. Ik ben te vlug van start gegaan een paar weken geleden en ook te vlug gestopt met pijnstillers. Nu neem ik al tijden braaf telkens mijn pijnstillers plus maagbeschermers en neem goed mijn rust. Ik moet uiteraard ook bewegen dus dat doe ik ook. Iedere dag iets meer en het gaat ook iedere dag iets beter. Ik kan bijvoorbeeld al zonder krukken lopen als ik heel kleine stapjes neem. Ik kan ook met 1 kruk lopen, dat geeft me de vrijheid in mijn andere hand iets te dragen (want met 2 krukken ben je heel erg beperkt). Als ik met 1 kruk loop heb ik wel een stuk meer pijn dan op twee krukken, maar ik kan het wel. Ik heb ook zo'n ouwewijven looprekje, hahaha. Daar hebben we een plastic box voorop gemonteerd en zo kan ik in huis dingen verplaatsen. Bukken kan ik nog helemaal niet, maar ik kan wel knielen en op de grond zittend dingen doen. Ik ben vandaag in ieder geval de test gepasseerd, ik heb de pony's zelf brokjes kunnen geven. Ik heb ook Callas haar plak hooi kunnen geven. Het gaat allemaal ontzettend traag, maar als ik het maar langzaam en bedachtzaam doet, gaat het best wel. Wel heel grappig, Callas ziet mijn krukken als mijn benen. Dus ik wijs vanmorgen naar haar boeg, zeg dat ze achterwaarts moet doen, maar ja, kruk=been, en als vrouwtje haar been optilt dan betekent dat dat Callas jambette moet doen, LOL! Qua uiterlijk verwildert Callas helemaal. Haar manen in de klit, staart zo zwart als roet en overal strontklontjes van ligplekken in haar box, want mijn vriend heeft toch niet dagelijks uit kunnen mesten. Haar voeten zijn ook te lang. Maar ja, we moeten het maar zo allemaal even accepteren. Wat niet gaat, gaat niet. De shetjes zien er wel goed uit omdat zij dekjes op hebben vaak. Afijn, alles in huis is hier dusdanig georganiseerd dat ik mij moet gaan redden de komende 10 dagen. Morgen gaat mijn vriend weg. Spannend.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:24

Oh hij gaat dus toch.. Heeeel veel succes! Hoop snel weer van je te horen :)

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:45

Hou je taai Monique! En straks, als je je weer fitter voelt, kan je heerlijk de staart en manen van Callas uitpluizen. Altijd een heel rustgevend klusje vind ik...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:53

Fijn dat het toch voorzichtig vooruit gaat, Monique. Succes in de dagen dat je vriend weg is.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:19

Stoere dame is Monique toch, potverdikke, ik doe het haar niet na

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:41

Hopelijk kun je wel meelezen Monique.
Stoer dat je je vriend toch hebt kunnen overtuigen om te gaan. Veel sterkte, en rustig aan weer opbouwen.