[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:56

Ik zie in die rodeo ook alleen maar joligheid. Ik zou zelf nog eens aanspringen, dikke kans dat ze het dan wel gewoon goed doet.

Lastig met die bulldozer. Zou mooi zijn als jullie met een tussenoplossing kunnen komen ja. Hopelijk is het met de buurman een beetje in orde wat zijn gezondheid betreft.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:34

Hi Judith, ja ik had het nog een paar keer moeten doen, tot de gekkigheid eruit was en dan had ik goed kunnen belonen. Ik was te nijdig om het weer te doen. Was jammer. Ik had er de P in. Volgende keer beter. Ik moet eerst nog een rij bomen snoeien, want ik kan er niet normaal onder door rijden. Ik moet of de limbo doen, of voorover bukken en dat is niet handig want limbo vindt mijn rug niet leuk en voorover is sowieso een aanleiding tot in galop aangaan.

Afijn, over de ex-buurman van het oude huis en de graafmachine zijn we nog niet uit. De buurman is gedotterd en gaat in een rev centr de komende weken.

Waar we wel over uit zijn is de plek voor een bak.

We hebben wel veel terrein, maar een platte plek is niet zomaar gevonden. We lieten deze 5 plekken de revue passeren, maar we vonden ze geen van allen 100% ok.

nr 1, is waar ik nu een paar keer gereden heb, het beNederland, waar ik die mooie opname had van wapperende sokken. Voor mij is dat qua rijden wel de fijnste plek. Het waait daar altijd enorm en dus weinig vliegen. Maar Erwin ziet het afgraven van de terrassen daar niet zitten en vindt het ook erg in het zicht, wat de charme van de oprit weghaalt.

nr 2 is de huidige nog redelijk goede wijngaard. Die wil ik niet afgraven.

nr 3 is achter de boerderij, dat is te lastig want daar zitten ook de entrees van garages voor voertuigen zoals de tractor. Dan moet je altijd door de bak om de tractor in zijn garage te zetten. niet handig.

nr 4, is naast de boerderij, maar dan moeten we de gehele houtopslag opdoeken. Gaat ooit toch wel gebeuren denk ik, maar dat is nog te vroeg en eerlijk gezegd vind ik het ook zonde. Alles wat we slopen mogen we niet meer terugbouwen en het zijn eventueel wel 4 ruimtes om 4 boxen in te hebben, voor je weet maar nooit, dus dat valt voor mij ook af.

nr 5 is qua afwatering ideaal. Het is het hoogste punt van ons terrein, maar wel heel veel bomen om te ontwortelen, 3 schuurtjes die dan nog weg moeten en enorrum veel graaf werk. Ligging wel ideaal beschut en ik kan dan zo uit de stal de bak ingaan. We houden hem als plan b.


Afbeelding

Plan A gaat nu het volgende worden. Daar waar ik op de filmpjes een paar keer gegaloppeerd/bokt heb, kan goed een bak komen, Erwin had die niet gedaan omdat hij dacht dat het teveel graafwerk zou worden. Het is wel ook veel graafwerk, maar itt tot de meeste andere locaties kunnen we hier heel goed met vrachtwagens komen voor het zand etc.

Afbeelding

Afijn, de 1e stap is gezet in het denkproces...

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:48

Dag Monique,

Om te beginnen nog gefeliciteerd met jullie 33 jarig jubileum, wat een tijd!

Herkenbaar dat schrikken als er iemand struikelt Mijn dochter ging laatst het bos in op mijn paard Rosa en mijn man ging wandelend mee. Hij struikelt en mijn dochter staat tot haar stomme verbazing van het ene op het andere moment naast hem, met beide voeten op de grond. Paard rent het bos in maar gaat gelukkig na een meter of 10 staan grazen, toch handig zo'n koudbloed....

Wat betreft het bokken van Callas, lijkt mij ook enthousiasme. Ik zou haar lekker aan het werk zetten, overgangen rijden en tempowisselingen in draf. Misschien ook aanspringen in galop en dan weer terug na een paar passen en dat langzaam uitbreiden? Die tempowisselingen is nog steeds wat mijn dochter doet als ze haar handen vol heeft aan Rosa.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 21:25

Hi Allemaal.

@Bribro, wat kunnen paarden toch van vreemde dingen schrikken. Het doet me iedere keer beseffen dat hun belevingswereld zo ontzettend anders is dan de onze, en hoe knap het eigenlijk is dat ze 99% van de tijd wel zo lief zijn.

Over Callas trainen en tempowisselingen en aanspringen en weer terug. Ja graag. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik een plek heb waar ik goed kan trainen. Ik bedoel waar ik serieus kan trainen. Het lijkt nu nog steeds allemaal spielerei in voorbereiding op het echte werk wanneer ik een fijne plek heb om plat te kunnen trainen.

Dan een updateje over Poupettes hoefjes. De d.a. heeft niet meer gebeld voor een röntgenafspraak. Daar baal ik van. Maar vooral dat hij kwam om ze allebei te bekappen, van verbazing omviel voor hij aan Poupette haar hoefjes begon en dus haar nooit bekapt heeft. Aan de andere kant maak ik me geen zorgen meer over eventueel hb want dan had de d.a. toch wel erop teruggekomen. Dus we laten het maar verder zo. Ik probeer Poupette wel grasbrok te laten eten ipv biks, maar ze verdomt het. Ik geef hetgeen ze niet opeet, dan maar aan Callas, die nu ook geen biks meer krijgt. Kan geen kwaad. En zij eet het wel, zij het met lange tanden.

Ik heb weinig getraind of gereden. Het is bereslecht weer geweest. Ik zal wel van het weekend weer eens een filmpje over het huis maken. Fijn weekend allemaal.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 19:47

O ja, de bedenktijd van Callas ligt tussen de 11 en 17 seconden. Zonder aandringen. Het wil niet zeggen overigens dat ze dan helemaal bedacht heeft of het veilig is. Maar ze loopt dan zelf weer verder. Dus idd bijna die 20 seconden, fardoe/Tamara.

Ik heb weer eens een huisfilmpje gemaakt voor hen die dat leuk vinden.

https://youtu.be/2eGxjmEYvYw

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:07

Ik heb een klacht....

Filmpje is te kort.
:+

Wat heerlijk weer. Wat is de schuur mooi geworden!! Echt wat een wereld van verschil. Eer van jullie werk!!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:15

Leuk filmpje weer, zo leuk dat je ons allemaal meeneemt in jullie avonturen.

O ja, fijn dat het werkt, de 20 seconden

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:38

Leuk filmpje! Het wordt wel mooi zo hoor.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:14

Muga schreef:
Ik heb een klacht....

Filmpje is te kort.
:+

Wat heerlijk weer. Wat is de schuur mooi geworden!! Echt wat een wereld van verschil. Eer van jullie werk!!


Hahaha, helemaal mee eens. Veel te kort.
Mooi filmpje weer.
Fascinerend hoe jullie zoiets moois maken van een plek die alleen maar troep leek.
En dat nep fruit :+

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:52

Ik kende wel sap koken in zo'n sappan, maar ik wist niet dat je de suiker daar ook in kon toevoegen. Mijn vader maakte altijd bessengelei van sap, maar dat ging dan in 2 stappen. Eerst sap en daarna in een pan met geleisuiker erbij.
De buitenkeuken is prachtig geworden en wat een mooie grote oleanders er naast!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:16

Die schuur is echt geweldig mooi geworden! En ik ben zo jaloers op al die prachtige oleander :oo
Dat nep fruit, hilarisch!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:06

De buitenkeuken is super gaaf geworden!
Beetje domme muis die het nep fruit opeet haha.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 23:23

Hi Allemaal, dank voor jullie gezellige reacties op het laatste verbouwingsfilmpje.

Wat wij vooral fijn vinden is dat we zoveel kunnen recyclen. Behalve de balken en de klimplantrekken is het allemaal hergebruikt materiaal. Zelfs de zwarte verf was van een pot die al meer dan 8 jaar oud is, hahaha en deed het nog prima. We hebben ook ladingen oude schroeven hergebruikt. En uiteraard honderden plankjes die we hier bij karrenladingen vol vinden. We zijn van plan nog een schuur zo te gaan aanpakken.

We zijn nadat we alleen nu nog maar details daar hoeven te doen, er even 2 dagen uit geweest om de lijven even rust te gunnen. We kunnen ook thuis rustdagen in lassen, maar je gaat toch even dit of toch even dat doen. Ik heb weer veel foto's gemaakt, zal ze in een filmpje gieten de komende dagen.

Geen idee overigens of er mensen uit België en Limburg meelezen, zo ja, ik heb enorm te doen met de mensen en vooral dieren die door de waterramp getroffen zijn. Ben erg onder de indruk van plaatjes van dieren die gered worden en van de koe die 100km heeft gezwommen. Ook de koniks die van de dijk gevangen werden, wat een ellende allemaal. Ik leef met jullie mee en voel me zowat schuldig dat wij het zo goed hebben hier.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:55

Mensen en dieren Mo worden wel of niet gered. Er zijn in Duitsland en België teveel mensen ook overleden. Het gaat niet alleen om de dieren.
Inderdaad zitten wij ook hoog en droog en kijken met verbijstering naar die ravage. Gelukkig kan iedereen meehelpen al is het maar middels een storting op 777 dat het rode kruis heeft geopend.
Klinkt goed je vrije dagen en je huis met tuin wordt prachtig!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 20:03

Daar heb jij ook weer gelijk in Pien.

Afijn, voor Frankrijk liefhebbers, een filmpje van de bergen. We zijn er even 2 daagjes tussenuit geweest. Niet dat het hier niet leuk is, maar we nemen hier geen rust, te leuk juist...

https://youtu.be/4186Eg-ZmRY

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:18

Monique1963 schreef:
Niet dat het hier niet leuk is, maar we nemen hier geen rust, te leuk juist...

https://youtu.be/4186Eg-ZmRY


Dat is zoooo bekend... Daarom doen wij nu ook steeds max 3 dagen, laatste keer was iets meer als een week, maar dat vonden we al te lang :')

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:10

Leuk filmpje, dat de tour de France nog steeds bezig is. Ze kwamen bijna langs ons huis en we zijn toen gaan kijken. Voor mijn gevoel was dat al vier weken geleden, maar het was op 2 juli.
Leuk die foto van jouw en de hond.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 12:11

@Prairy, dat dus idd. Wij hadden ons voorgenomen 2 dagen te werken, een dag voor onszelf en eigen hobby's, dan weer 2 dgn werken, dan weer een hobbydag en dan een uitje samen. LOL, nou dat gaat dus helemaal niet. Je bent van zoveel factoren afhankelijk. Vooral het weer. Ook lijf en leden zijn een grote factor. Ook levertijden van materialen zijn een dingetje... Dus we hebben het niet helemaal voor het zeggen, maar het is goed zo.

@Tamara, Grappig dat de tdf bij jullie langskwam, bijna dan. Het is wel een happening om het een keer gezien te hebben. Verder ben ik niet zo op de tdf, maar ook wij hebben het bij ons vorige huis gezien. En time flies...

Foto van mij en hond in het filmpje, vind ik ook erg leuk moet ik zeggen. De hond is errug oud, hij is groot, zoals een herder zeker en hij is al 16, dus een hele leeftijd voor zo'n type hond. Dus ik wilde graag een leuke foto van hem en mij. Na zo'n 20 probeersels was dit de leukste.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:21

Leuke vakantie materiaal. Mooie hond. Jullie zien er goed uit. Thuiskomst bij die palmen en "oprij laan", komt al goed over.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 12:27

@Pien, dank je. Het was jammer dat we de col niet konden rijden. De motor liep te warm, maar wat in het vat zit...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 12:43

Ik vond het nog wel grappig om dit volgende filmpje met jullie te delen. Ik wil het delen omdat ik altijd probeer het wondere brein van mijn paard te begrijpen. Want waarom schrikt ze bijv van Erwin die achter haar loopt en struikelt, maar waarom vindt ze de tractor met een groot olievat erop niet eng.

Erwin is met de tractor een groot olievat aan het verplaatsen. Ik film het en Callas komt er gezellig bij staan, nieuwsgierig bekijkt ze alles en ze vindt het wel prima. Ik heb niets gevraagd, dit is haar eigen initiatief.

Maar dan. Het blauwe touw wikkelt zich om het wiel en as van de tractor als Erwin wegrijdt, ik roep HO. Callas hoort aan mijn stem uiteraard dat het niet goed is en ze rent hard weg. Met aan het eind dan nog een hoofdzwiepje, dat ze altijd doet als ze het er niet mee eens is.

Waarom dus is deze tractor met groot ding erop niet eng en waarom is mijn HOHO wel eng?

https://youtu.be/JtHl42V8seI

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:58

Waarschijnlijk roep je ook HO als ze erg gestrest of ongelukkig is :o

Ik vond haar daarvoor wel erg dapper en knap hoor <3

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 13:02

Sintara schreef:
Waarschijnlijk roep je ook HO als ze erg gestrest of ongelukkig is :o

Ik vond haar daarvoor wel erg dapper en knap hoor <3


Dat eerste klopt uiteraard. Maw, als ik paniekerig HO roep gaat ze juist rennen. Alleen kalmte zal je redden...

En ja, met zulk soort dingen is Callas superstoer. Ze gaat zelf dingen onderzoeken, is supernieuwsgierig en wil altijd graag bij ons zijn. Hahaha, misschien dacht ze dat het een heeeeeeel grote koektrommel was, LOL.
Nee zonder dollen, ze is in zoveel dingen zo ontzettend stoer en echt tinker dat het haar niet boeit. Maar van een vallend blaadje kan ze op hol slaan. Dit is een statische situatie en dat is goed te behappen. Het is het onverwachte waar ze van schrikt.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:17

Zelf dacht ik dat Callas stapte naar voren om te kijken, en jij riep iets later hooooooooooo.
Wellicht dat ze dacht, ik doe iets gevaarlijks want ik loop naar dat ding toe. Zij heeft niet door, denk ik, dat je het tegen Erwin hebt.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 15:03

pien_2010 schreef:
Zelf dacht ik dat Callas stapte naar voren om te kijken, en jij riep iets later hooooooooooo.
Wellicht dat ze dacht, ik doe iets gevaarlijks want ik loop naar dat ding toe. Zij heeft niet door, denk ik, dat je het tegen Erwin hebt.


Pien dat is precies wat ik tegen Erwin zei. Dat ik niet hoopte dat ze nu haar initiatief associeerde met een boosheid van mij