[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:36

pien_2010 schreef:
Leuk! Ik volg nog steeds hoor, maar 26 aug gaan wij verhuizen en ben dus druk.
Die muskusrat was dat een ragondin? Ik weet nl niet of dat hetzelfde is.

Wat een troep hé Mo. Eerlijk? Ik vind dat schandalig.
Als ik zie hoe wij ons huis achterlaten en omgeving en in de fermette de Fransen en hoe dat is bij jou. Schande en echt niet ok!
Maar voilà het is wat het is. Ga je de munt verkopen? Dan verdien je nog wat, want hier moet al dat wegbrengen van vuilnis betaald worden.
Leuk filmpje weer net als de vorige!


Wat een goede dag om te verhuizen! Mijn verjaardag :+

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:38

Monique1963 schreef:
Dank je Tamara, dat muntje is echt een leuke vondst, helaas is deze nou net geen 2000 euro waard, maar wie weet wat we nog vinden... ach het gaat niet om de waarde, het gaat om de vondst. Die beverrat vinden we ook heel bijzonder. We hopen alleen dat hij niet in de vijveroevers gaat graven. Ik heb ze wel overdags gezien, man wat zijn die groot! Echt gewoon bevers, alleen dan met een ronde staart.

En die flessen in beton, daar worden we zo onderhand na een jaar wel droevig van, maar goed, ook hier hebben we de grond weer voor 99% schoon gekregen. Maar hopen dat alle andere hutten die er nog staan niet ook zo gebouwd zijn...

En wat heerlijk Pien dat het voor jou zo begint op te schieten. Alles nog goed op de rit hoop ik dus voor je. En ja, de Fransen zijn echt heel anders dan NLers. Vroeger zeker en nog wel hoor, maar het is nu wel beter dan 20 jaar geleden toen wij kwamen. Nee, wij hoeven gelukkig bij de stort nog niet te betalen. Had dat wel zo geweest dan hadden we het niet weggebracht en er andere oplossingen voor gaan bedenken. Dan hadden we al het oud ijzer opgeslagen en in 1x door een groot bedrijf laten weghalen en het beton zouden we dan met de graver die in november komt, klein gewalst hebben om het erf etc te bedekken. Plastic zouden we heel asociaal verbrand hebben, evenals karton. Voor de rest bewaren en verwerken we al het hout.

En dan gelijk nog een filmpje van vrienden die hier op vakantie zijn geweest en hebben geholpen met slopen. https://youtu.be/oZcI8ViysXY


Wat een heerlijke filmpjes weer!
Ik heb er echt van genoten! Ooit is het af, maar vooralsnog geniet ik van de filmpjes en de vondsten. De muskusrat is hier in de polder niet heel gewenst. Hoop dat zijn familie niet te groot is want ze kunnen flinke schade aanrichten.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:43

-Namiro- schreef:
Hoe kom je er nou bij om glas in de vloer te verwerken?!!

Vloerisolatie. Werd in de victoriaanse tijd al gedaan (o.a. de varkensstallen) en nu veel in alternatieve bouwstijlen als earthships en cobhuizen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 20:54

Precies wat je zegt Namiro, het leek wel een puzzelkunstwerk. En inderdaad een lampje hier, een kapotwijnglasje daar, ook ampullen passen fijn overal tussen. Maar wat wel leuk was, er zat een kapotte eau de colognefles bij, en ineens rook het zo lekker! Dat moet er al minsten 50 jaar liggen, en nog steeds kon je het ruiken! Hahaha.

Maar ik snap wel hoe ze erbij komen. En eigenlijk doen we het met moderne technieken weer. Een fles is van vorm enorm sterk. Net als een ei kun je er erg veel gewicht op zetten door de vorm. Als je een vloer wilt voor bijv een auto, moet je wel aan 20cm gewapend beton minimaal denken Dat is veel geld wat je daar instopt wat je nooit meer terugziet. Zo hebben wij in de vloeren van de paardenstallen zoveel mogelijk puin verwerkt. Opgeruimd staat netjes. Dat kun je ook met flessen doen natuurlijk. Ik denk dat 4 flessen een emmer beton schelen. En dat 20 flessen een kruiwagen beton schelen en dat is een halve betonmolen dat is ongeveer 25 euro. Dat is toch snel verdiend. Daarbij, inderdaad Tamara (ik wist niet dat ze het al zo lang geleden ook deden) isoleren flessen ook nog eens erg goed door de stilstaande lucht erin. Tegenwoordig wordt er veel gebouwd met petflessen. Dus ja, ik snap het heel goed. En zij gingen ervanuit dat het nooit meer weg zou gaan. En ja dan komen er eigenwijze hollanders en die moeten zo nodig al die hutjes opruimen, eigen schuld dikke bult, hahaha. Maar goed, het is wat het is en dit hutje is weer helemaal weg en ik durf er nu weer met de dieren te lopen. Er zal best nog wel glas in de grond zitten, maar ik ga sowieso hier gebukt door het leven, LOL, ik loop de hele dag dingen op te rapen, ijzer, glas, spijkers, plastic, je snapt niet waar het vandaan blijft komen, het komt gewoon telkens weer uit de grond naar boven.

@Muga, ik weet dat de buren een gezin hebben met minstens 7 kinderen. Niet de buren maar hun ragondins, ja inderdaad Pien het zijn ragondins oftewel de moerasbever of beverrat. Ik geloof dat ik in het filmpje schreef muskusrat, maar misschien is dat weer een ander dier. Dus Muga, ik denk dat we er wel een heel stel hebben of ze in onze vijver zitten, weten we niet, zou wel goed kunnen aangezien het water altijd doorwoeld is, maar gelukkig eten ze geen vissen.

En ja ooit is het huis af, maar als je ziet wat er nog moet gebeuren, vooral binnen, dan zijn we nog wel een aantal jaar bezig en dat was ook de bedoeling gelukkig maar. De vondsten zullen langzamerhand gaan afnemen, het is zo ongeveer allemaal wel "opgeruimd".

Jammer Pien dat jullie ook moeten betalen, ik vraag me af of Frankrijk daarom zo'n puinhoop is her en der omdat mensen niet willen betalen donderen ze het maar in de natuur of zo?

Tamara, de salamander hoop ik dat hij het gaat redden. Hij zat klem tussen de lagen plastic van die oude groentekas en hij zat helemaal onder de mieren. Hij was ook verschrikkelijk mager. Ik kom geregeld vettere tegen, maar dan heb ik geen camera bij de hand. Ik heb hem naar de vijver gebracht en op mijn hand bij het wateroppervlak gehouden zodat hij in ieder geval kon drinken, uiteindelijk ging hij zelf het water in. Ik hoop dat hij het gaat redden.

En het was vooral erg gezellig om onze vrienden hier te hebben. Zij zijn vorig jaar meegeweest om te kijken naar dit huis voor we het kochten. En ze hebben ons geholpen naar het tweede huis te verhuizen en ze hebben ons ook helpen emigreren naar Frankrijk met hun trailer en hun bus, hebben ze toen al onze geitjes en hangbuikzwijnen verhuisd. En tussendoor zijn ze ook vaak geweest, maar het is een soort traditie dat ze ons helpen verhuizen. Nu kwamen ze op vakantie, maar stil zitten konden ze niet en dus hebben we het hele stuk van de groentekas opgeruimd en gekapt.

Mocht er nog iemand een gratis vakantie willen hebben en willen helpen slopen en opruimen... je moet alleen je eigen bed en wc meenemen, want logeerkamers hebben we niet. Stuur maar een pb...

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:03

Ah.. daar had ik nog niet over nagedacht, maar zo klinkt het indd heel logisch!!

pien_2010

Berichten: 43444
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:16

Citaat:
Jammer Pien dat jullie ook moeten betalen, ik vraag me af of Frankrijk daarom zo'n puinhoop is her en der omdat mensen niet willen betalen donderen ze het maar in de natuur of zo?
tuurlijk het is hier af en toe in de natuurlijk een paasei. En tot nu toe hebben wij niets hoeven te betalen, want als ik met de zoveelste aanhanger kom (waarvan ik weet dat ik moet betalen) zwaai ik lief en laat mijn kaart niet scannen. := Dus geen rekening...

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:46

Wat weer leuke filmpjes. Dankjewel dat we mogen meegenieten van jullie werk. Het huis wordt echt mooi.
Wat knap dat jullie 'door de rommel heen konden kijken' bij de aankoop en er nu een echt landgoed van maken.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:48

Heerlijk ook dat gefreubel met de lampen en dat er dan zoiets moois uitkomt. Geweldig

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:51

Ohhh ik liep gewoon achter. Geen stipje meer en toen miste ik ineens 2 filmpjes. Maar ik ben weer bij!

Wat een verbetering van het uitzicht en wat heerlijk om zo even met de campers op pad te kunnen gaan!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 12:23

@Namiro, ze waren hun tijd ver vooruit zullen we maar zeggen ;-)
@Pien, wat lees ik nu! Met je vrouwelijke charmes de dechetterieman omkopen? Foei :-)
@Tamara, ja we freubelen hier heel wat af, niet al het gefreubel komt op video trouwens...
@Muga, WAT had je me ontstipt?! Gelukkig dat je er weer bent en op pad met de camper verveelt nooit.

Vanmorgen gereden. Dat doe ik hier nooit 's morgens. Het wordt al gauw snel te warm, dus meestal rijd ik 's avonds tegen het donker worden. Vroeger in het vorige huis reed ik altijd om 11u. De paarden stonden de nacht buiten, ik haalde ze om 8u binnen voor voer, ze gingen dan tukken en liggen en daarna ging ik rijden en dan gingen ze het land in. Hier kunnen ze niet de nacht buiten blijven ivm knoetjes. Dus is het ritme anders.

Laten we zo zeggen, het was een leuk experiment, maar Callas is veels te fris. Ze heeft dan de hele nacht op stal gestaan, heeft om 8u eten gehad, ook hooi, staat te dutten en om 11u gaan ze naar het land, nadat de knoetjes zijn opgerot. Maar om 11u gaan rijden is wel even wat anders dan dutten.

Ze was errug lief met poetsen, 100% penny time. Man gecharterd en ik wilde wel een wandeling over het erf en rond de boerderij doen, want we zijn bezig het schrikdraad te herstructureren en herindelen dus ik heb weer meer rij-mogelijkheden. Tja, nieuwe dingen en Callas. Of dingen die weg zijn en Callas.

Ik heb de 20 seconde-regel met regelmaat vanmorgen toe gepast. Dat helpt echt. Toch hadden we een crisis die goed afliep, omdat Erwin er met Poupette bij was. Was ik alleen geweest...

We gaan het erf af richting de boomgaard naar het lange pad dat daarna dat nieuwe pad met de steile helling naar beneden heeft. Dat hebben we al een paar keer gelopen. Daar ligt ook dat paar keer al een stapel asbest met plastic erover. Dat was toen niet eng. Vandaag maakte die stapel geluid er liep een hertje of zo achter in het bos.

Staken en ik voelde dat ze wilde gaan omdraaien. Ze was eigenlijk vreselijk braaf. Ik kon haar tussen mijn benen houden zonder geweld of aan het bit te zitten. Hoe braaf, maar ze vond het verschrikkelijk. Dit was nu een moment waarop men geadviseerd zou hebben, af te stappen en het ding aan de hand te zijn gaan bekijken. Ik voelde echter dat afstappen zou betekenen nog voor ik eraf was omdraaien en terug naar stal. Inmiddels was Erwin erbij, want Poupette loopt niet zo snel, en ik vroeg hem Callas beet te pakken en met zijn vieren zijn we de stapel gaan onderzoeken. Toen was het ook goed. Braaf en beloond met koekjes uiteraard.

Maar dat englevel was heel snel in het paars gekomen. Vanaf de steile helling die we in heel veel 20 seconden momenten hebben genomen omdat dat enge hertje nog ergens liep, zijn we benedenaan naar rechts op de open plek gaan trainen. Heel weinig gedraafd want ze was opgefokt en ik kan daar niet lekker doordraven. Toen was er ook nog een tractor ergens aan het grommen. Toen begon er ergens in het dal ook nog eens iemand te schreeuwen. Manmanman wat een spannende dingen toch allemaal.
Afleiden door oefeningen, moeilijk moeilijk, maar het ging wel. Ze luistert dan toch best braaf alhoewel ze steeds geïrriteerder raakt als ik niet tevreden was met een oefening, zoals bijv het bit loslaten.

Netjes afgerond met dingen die ze goed kan, dus jambette en wendingen om de voorhand en terug naar de boerderij gestapt via het bospad, maar dat was al erg overgroeid alweer met bramenlianen en ik moest veel voorover bukken om ze te ontwijken. Voorover bukken is galopperen toch? Nee. Moeilijk. Terug op het erf besloot ik het rondje om de boerderij dat ik had willen maken, maar af te breken en op het erf netjes af te sluiten.
Voor op het erf werd ze weer rustig, dus toen toch het rondje boerderij gedaan. En daar was zo verschrikkelijk veel veranderd in dat paar weken dat ze daar niet heeft gelopen, dat het een enorm avontuur voor haar was. Kop er hoog op en staken en lopen en staken en lopen. Pfff, moeilijk moeilijk. We zijn weer veilig bij de stallen aangekomen, uiteraard uitgebreid beloond, nog even gePenny'd en ze naar het land gebracht.

Ik stond nog naar ze te kijken, ze waren onrustig gingen niet gelijk grazen, toen Erwin aankwam met de kruiwagen met water. Dat doen we dagelijks soms zelfs 2x ook waar ze bij zijn dus dat is niets nieuws. MAN WAT ENG! Knetteren in het weiland niet normaal.

Goed, ik heb geleerd dat ik hier niet 's morgens ga rijden. Mevrouw is dan nog veel te fris, tenzij ik haar eerst ga longeren of zo, maar dat frustreert haar zo enorm. Daar wacht ik maar mee tot we een bak hebben... ooit...

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:06

Als ik het lees, denk ik. Ondanks spanning een toprit, want veel geduld, spanning iedere keer kunnen managen, nergens over de grens , alhoewel het heel moeilijk was rustig gebleven. Conclusie volgende keer eerst laten grazen dan pas rijden.
En dan kan ik maar één ding zeggen , Geweldig gedaan allebei !!!!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:21

Leuke filmpjes weer! Ziet eruit als een fijne 'vakantie' :D

Ondanks dat de omstandigheden niet optimaal waren toch goed afgesloten zonder dat er iets mis is gegaan :j
Vind het vooral mooi om te lezen hoeveel meer begrip je hebt voor Callas, misschien snap jij het niet helemaal waarom ze soms zo reageert (hoewel een ander ritme natuurlijk heeuull vreemd is ;) ) maar toch geef je haar steun en tijd zonder gefrustreerd te raken. Denk dat je daarmee ook al heel veel gewonnen hebt en daar zal zij uiteraard ook op reageren.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:47

In mijn ogen leest dit ook als een positieve verbetering. Het lijkt idd alsof je met meer geduld callas laat onderzoeken. Daar krijgt ze zelf vertrouwen van. Ook fijn voor jullie dat poupette en Erwin erbij zijn. Dat geeft jullie positieve ervaringen en vertrouwen. Tijd en oefenen..
En ik heb nog steeds heel veel respect voor je dat je het blijft aandurven _/-\o_

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18143
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 05:52

Dat laatste wil ik me wel bij aansluiten. Ik zou het niet aandurven.

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:56

Ik zou het dus juist afwisselen.
Ik rij ook niet altijd op het zelfde tijdstip. En ik weet dat als het straks weer donker wordt en de lichten moeten weer aan dan heb ik weer een paar handen vol, ieder seizoen weer maar hij went er maar aan.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 09:18

Hey allemaal wat een hoop reacties, dank jullie dat jullie nog steeds meeleven.

Positief bedacht ik me achteraf bij al het positiefs dat ik eruit kon halen, is dat ze niet verschoten is.

@Tamara, dank je voor de complimenten. Laten we zeggen dat het teamwork was :-)
@Cera, ik las nog niet zo lang geleden hier in het topic van die 20 seconden regel. Ik meen dat het Tamara was. Die kende ik nog niet en sindsdien pas ik dat toe.
@Humpiedumpie, die bovenstaande regel helpt Callas denk ik wel. Dat is voor haar makkelijker dan voor mij. Het gaat meestal goed, maar soms denk ik verdorie niet zo aanstallen, hup met die geit. Maar dat hup doe ik dan nu niet meer. Ik wacht maar af... Maar idd 22 sec is ongeveer de maximale wachttijd. Ik vind 3 seconden al lang...
@Balance en ook humpie, nee ik ben niet bang. Ik heb sinds een jaar ook gripstrips en dat geeft heel veel vertrouwen.
@Boyca, ik ben het met je eens dat ze altijd zou moeten kunnen op ieder tijdstip. Toch ga ik het weer aan het eind van de dag doen voorlopig. Het was toch al wel een tijd geleden dat het zo ging als gisteren en ik wil liever alleen leuke momenten met haar hebben om iets goeds op te gaan bouwen. Als ik geen keuze had was het wat anders, maar ik heb de mogelijkheid om 's avonds te rijden. Ik heb in het vorige huis regelmatig de stelling gehad, van: kom op zeg, we gaan gewoon. Bijvoorbeeld een keer toen het stormde en het steeds erger werd. Zo waren er meer van die momenten dat ik dacht, hm is dit een goed idee om nu te gaan rijden, maar toch gedaan. Ik geloof niet dat Callas daar beter van is geworden. Dus ik denk dat ik het voorlopig maar positief wil blijven opbouwen en 's avonds rijd. Ik denk wel dat ik op ieder ander tijdstip oefeningetjes voor op het erf kan doen, dat maakt haar niet uit.

p.s. EDIT mocht ik morgen niet online zijn, Pien een goede verhuisdag en Muga alvast gefeliciteerd.

pien_2010

Berichten: 43444
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:05

Monique1963 schreef:
EDIT mocht ik morgen niet online zijn, Pien een goede verhuisdag en Muga alvast gefeliciteerd.


Dank je wel lieverd. Ik volg je nog hoor, maar reageer wat minder want het is een beetje druk.
Maar zonet nog een klein wandel rondje gedaan. Alles staat klaar op de oprit voor de verhuizing en we zitten in een nagenoeg leeg huis. Ik heb er zin in morgen. Wordt pittig dagje maar komt goed. Ik begin met pletsen om 7 uur want toeristen rijden vannacht naar NL. En 's middags rond 14 uur komen de verhuizers meehelpen alles uit te laden.
VOlgens mij is de organisatie en aanwijzingen goed, en hebben we in 3 uur alles op zijn plaats staan en de dozen op de plek waar het hoort. Die kom ik een voor een volgende week wel tegen. :j On le verra (we zullen het zien)

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 13:20

pien_2010 schreef:
Monique1963 schreef:
EDIT mocht ik morgen niet online zijn, Pien een goede verhuisdag en Muga alvast gefeliciteerd.


Dank je wel lieverd. Ik volg je nog hoor, maar reageer wat minder want het is een beetje druk.
Maar zonet nog een klein wandel rondje gedaan. Alles staat klaar op de oprit voor de verhuizing en we zitten in een nagenoeg leeg huis. Ik heb er zin in morgen. Wordt pittig dagje maar komt goed. Ik begin met pletsen om 7 uur want toeristen rijden vannacht naar NL. En 's middags rond 14 uur komen de verhuizers meehelpen alles uit te laden.
VOlgens mij is de organisatie en aanwijzingen goed, en hebben we in 3 uur alles op zijn plaats staan en de dozen op de plek waar het hoort. Die kom ik een voor een volgende week wel tegen. :j On le verra (we zullen het zien)


Klinkt goed georganiseerd Pien. En er gaat met verhuizen altijd wel iets anders dan dat je gedacht had, maar uiteindelijk komt het toch wel op zijn pootjes terecht. Je zult wel veel weggedaan hebben, je huis was al zo leuk ingericht al!

pien_2010

Berichten: 43444
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:30

Monique1963 schreef:
Je zult wel veel weggedaan hebben, je huis was al zo leuk ingericht al!
Klopt en een geluk bij een ongeluk (win-win situation), een Engelse vriendin is gedumpt op een nare manier met kind in Frankrijk door ex, en die heeft niets. Dus daar gaat alles heen wat we dubbel hebben en daar zitten echt mooie spullen bij, en ik geef het liever aan K als aan Emmaus want is toch anoniemer. Daar tegenover mogen we bij haar spullen opslaan tot na de verbouwing, haar trailer gebruiken voor de verhuizing en helpt ze het oude huis en fermette mee schoonmaken. Dus dat voelt heel goed. Ik heb bv nog spulletjes van mijn moedertje, mooi maar geen Limousin porcelein en ik heb anders echt teveel, dan is het gemakkelijk om het aan K te geven. Die neemt alles met tranen in haar ogen aan, en ik ben opgelucht dat zij er zo blij mee is. Want als je niets hebt gebruik je alles en niets hebben komt zowel mijn man als ik wel bekend voor ( := ). Dus K weet ook, dat het wel goed komt allemaal en nu even ruk is, maar dat ze ons heeft.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 15:26

pien_2010 schreef:
Monique1963 schreef:
Je zult wel veel weggedaan hebben, je huis was al zo leuk ingericht al!
Klopt en een geluk bij een ongeluk (win-win situation), een Engelse vriendin is gedumpt op een nare manier met kind in Frankrijk door ex, en die heeft niets. Dus daar gaat alles heen wat we dubbel hebben en daar zitten echt mooie spullen bij, en ik geef het liever aan K als aan Emmaus want is toch anoniemer. Daar tegenover mogen we bij haar spullen opslaan tot na de verbouwing, haar trailer gebruiken voor de verhuizing en helpt ze het oude huis en fermette mee schoonmaken. Dus dat voelt heel goed. Ik heb bv nog spulletjes van mijn moedertje, mooi maar geen Limousin porcelein en ik heb anders echt teveel, dan is het gemakkelijk om het aan K te geven. Die neemt alles met tranen in haar ogen aan, en ik ben opgelucht dat zij er zo blij mee is. Want als je niets hebt gebruik je alles en niets hebben komt zowel mijn man als ik wel bekend voor ( := ). Dus K weet ook, dat het wel goed komt allemaal en nu even ruk is, maar dat ze ons heeft.


Nou dat lijkt me een heel mooie oplossing zo. banketstaaf voor haar en kind, maar fijn voor haar dat jullie er voor haar (kunnen) zijn. Weggeven is veel fijner op deze manier.

Veel succes morgen!

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:35

Ondanks dat je er zelf niet zo tevreden over klonk in je bericht, las het voor mij als toch een prima rit, Monique! Niet verschieten zoals je al zei, en dat had ik toch minstens wel verwacht maar hoe je je bericht begonnen was.
Top! Mooi zo'n stiekem toch nog stijgende lijn ;)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18143
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:59

Helemaal eens met je stelling dat ook de context positief moet zijn voor het beste resultaat.
Als dat ‘s avonds rijden betekent: doen!
Ik heb hier een paard staan waarbij ik me nog steeds voorneem om weer te gaan rijden. Al een paar jaar :=
Het hele voorbereidende verhaal klopt niet en alleen ik zelf kan het kloppend maken.
Was het maar zo makkelijk als wachten tot het avond wordt :D.

pien_2010

Berichten: 43444
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:21

balance schreef:
Helemaal eens met je stelling dat ook de context positief moet zijn voor het beste resultaat.
Helemaal mee eens. Dit kon voor mij ook betekenen, paard laten staan als hij er duidelijk geen f.uck zin in had of dat hij zo vreselijk opgefokt was→ dat ik dacht→ "doei andere keer beter, mijn nek is me te dierbaar", maar ik heb ook wel eens gehad, dat ik niet wilde rijden, paarden haalden en Hercule duidelijk zo graag op stap wilde, dat ik het zonde vond om hem te laten staan. Dus gauw borstel erover en rijden en snel over mijn tegen zin heen gezet. Dan was hij vaak zo tof voorwaarts, ik heb daar nog nooit spijt van gehad. Dan gaf hij heel erg veel als ik hem een plezier ging doen.
Ik heb ook altijd zonder initiatief uit handen te geven ook altijd rekening gehouden met het paard zijn zin hebben. Wilde hij graag wat meer wandelen (met name bij voorwaartse en ijverige Polie)→ dan mocht ze stappen. Dat paardje gaf altijd zo vreselijk veel ijver en voorwaartsheid. Maar ook als Hercule eens sloom was, dan liet ik hem gelijk flink galopperen (impuls opwekkend) en dan had ik een heerlijke rit verder.
De context is dus meer als het tijdstip van de dag.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 22:54

Muga, op de valreep van harte.
Pien ik hoop dat je verhuizing voorspoedig is gegaan.

Go with the flow is wat jullie beschrijven. Ik ben daar iets minder toe geneigd. Ik heb toch wel af en toe zoiets van: we doen het niet altijd zoals jij het wil, we doen het ook eens zoals ik het wil.

Afijn, vandaag weer geoefend in de avond. Eerst voor de boerderij, nav Muga's opmerking voorbij de stal gedraafd. Dat zal ik nog vaak moeten doen want de terugweg is met behoorlijk aangenomen teugels de heenweg is met losse teugels. Maar veel oefenen.

We zijn voornamelijk bezig geweest de veranderde dingen rond het erf te bekijken. Met zijn tweetjes, Erwin bleef op het erf. Dat moet ze ook leren dat we het met zijn tweetjes ohz gaan doen. Tractor besnuffeld alles goed, stapt ze op een droog blaadje, SCHRIK! Gelijk op de cirkel gezet en dat was ok.

Redelijk veel gedraafd over het erf en in voorbereiding op een rondje boerderie steeds wat verder het rondje ingegaan.

Uiteindelijk een rondje rechtsom de boerderij gedaan met Erwin erbij, met het blok in het midden. Er was een gromtractor en op een gegeven moment stapte Erwin op een takje of zo en ik heb een hogeschooldressuurpaard. Echt. Een soort verschieting met heel veel brrrr op de plek. Het was heel bijzonder. Weer voor de boerderij wat oefeningen gedaan en toen het rondje om de boerderij de andere kant op. Veel onrust, erg veel haast en vlakbij de boxen vond ze het toch allemaal heel erg spannend, de groentekas is weg en alles is anders en dat was toch wel heel moeilijk. Erwin bleef bij me lopen, maar niet vastpakken. We hebben Callas erlangs gecoached en op het erf nog even gestapt.

Het gaat wel goed komen...

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:01

Monique1963 schreef:
Muga, op de valreep van harte.
Pien ik hoop dat je verhuizing voorspoedig is gegaan.

Go with the flow is wat jullie beschrijven. Ik ben daar iets minder toe geneigd. Ik heb toch wel af en toe zoiets van: we doen het niet altijd zoals jij het wil, we doen het ook eens zoals ik het wil.

Afijn, vandaag weer geoefend in de avond. Eerst voor de boerderij, nav Muga's opmerking voorbij de stal gedraafd. Dat zal ik nog vaak moeten doen want de terugweg is met behoorlijk aangenomen teugels de heenweg is met losse teugels. Maar veel oefenen.

We zijn voornamelijk bezig geweest de veranderde dingen rond het erf te bekijken. Met zijn tweetjes, Erwin bleef op het erf. Dat moet ze ook leren dat we het met zijn tweetjes ohz gaan doen. Tractor besnuffeld alles goed, stapt ze op een droog blaadje, SCHRIK! Gelijk op de cirkel gezet en dat was ok.

Redelijk veel gedraafd over het erf en in voorbereiding op een rondje boerderie steeds wat verder het rondje ingegaan.

Uiteindelijk een rondje rechtsom de boerderij gedaan met Erwin erbij, met het blok in het midden. Er was een gromtractor en op een gegeven moment stapte Erwin op een takje of zo en ik heb een hogeschooldressuurpaard. Echt. Een soort verschieting met heel veel brrrr op de plek. Het was heel bijzonder. Weer voor de boerderij wat oefeningen gedaan en toen het rondje om de boerderij de andere kant op. Veel onrust, erg veel haast en vlakbij de boxen vond ze het toch allemaal heel erg spannend, de groentekas is weg en alles is anders en dat was toch wel heel moeilijk. Erwin bleef bij me lopen, maar niet vastpakken. We hebben Callas erlangs gecoached en op het erf nog even gestapt.

Het gaat wel goed komen...


Dankjewel!

Lekker oefenen dan moet het zeker goedkomen. Jullie zijn lekker bezig samen. Ik denk alleen wel dat Callas altijd een rillerig paardje zal blijven. De aard van het beestje, zeg maar. Voor hele ontspannen buitenritjes zou je misschien de kudde toch een beetje uit moeten breiden.