[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3814
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:01

Bii agradi heb je heel veel keuze in dekens, heb er net ook 1 besteld. Ik zie bij epplejack ook, daar hebben ze zelfs een brede paarden shop.

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 18:18

Tinka schreef:
Bii agradi heb je heel veel keuze in dekens, heb er net ook 1 besteld. Ik zie bij epplejack ook, daar hebben ze zelfs een brede paarden shop.


Grappig de brede paardenshop. Ik vind daar 1 deken die had gekund. Ik vind bij agradi wel betere maten dan ik nu heb gekocht, maar nog steeds een compromis.

Ik ga kijken wat de deken die ik nu gekocht heb gaat doen. Ze pas ook in Callas' fleecedekens, die rekken wat mee, het ziet er alleen niet uit. Als het niet past, kan Callas hem dragen en kan ik kijken of ik iets anders kan vinden.

Ik vind een borstverbreder ook interessant, ik heb deze gevonden https://www.agradi.fr/bucas-extension-d ... xnEALw_wcB
Ga ik ook in gedachten houden.

Kaatastrof

Berichten: 6275
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:32

Kom even binnenvallen, maar je hebt dus de Big Neck/XL dekens van Bucas. Epplejeck of QHP had ook hun eigen barokke deken volgens mij. Verder bestaat er The Big Horse Shop, maar dat moet uit de UK komen.

Hier hebben ze ook xxl dekens https://www.dekroo.nl/c/xxl-shop

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:38


fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:04

Ontzettend leuk idee, de trappen Monique. Precies zoals ik het ook zou doen als ik ze zou maken.
Ik wilde dat maken vanaf de track naar de kleine heuvel, maar voor nu is dat een vrij steile helling die de paarden makkelijk nemen. Het is een soort drainagezand , dat lag al tegen de heuvel aan. Best handig.

Jet

Berichten: 12089
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:20

Zijn die XXL dekens er dan ook in kleine maatjes?

Ik zou gaan voor een Amigo of Rhino van Horsewear, dan maat 6.0. Onderlengte is 183, bovenlengte 130. Het enige nadeel is dat ze niet te verstellen zijn qua borst. Dus je moet echt kijken of 183 borst-bil haalbaar is. Of je neemt ruglengte 125, onderlengte daarvan is 175. Dan kan je met een borstverbreder werken.

Een stalgenoot heeft dekens van Nika, die vallen voor ook best breed. Je kan haar sowieso eens mailen om te vragen of ze en geschikte deken zou weten voor Prisca: https://www.nikahorseproducts.nl/dekens.html .

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 19:30

Kaatastrof schreef:
Kom even binnenvallen, maar je hebt dus de Big Neck/XL dekens van Bucas. Epplejeck of QHP had ook hun eigen barokke deken volgens mij. Verder bestaat er The Big Horse Shop, maar dat moet uit de UK komen.

Hier hebben ze ook xxl dekens https://www.dekroo.nl/c/xxl-shop



Esther_r20 schreef:
Inderdaad xl dekens voor brede hals. En dan indien nodig een tussenstuk aan de voorkant. Zie https://www.agradi.nl/paarden/borstverbreders/



Jet schreef:
Zijn die XXL dekens er dan ook in kleine maatjes?

Ik zou gaan voor een Amigo of Rhino van Horsewear, dan maat 6.0. Onderlengte is 183, bovenlengte 130. Het enige nadeel is dat ze niet te verstellen zijn qua borst. Dus je moet echt kijken of 183 borst-bil haalbaar is. Of je neemt ruglengte 125, onderlengte daarvan is 175. Dan kan je met een borstverbreder werken.

Een stalgenoot heeft dekens van Nika, die vallen voor ook best breed. Je kan haar sowieso eens mailen om te vragen of ze en geschikte deken zou weten voor Prisca: https://www.nikahorseproducts.nl/dekens.html .



hi Esther, volgens mij heb ik jou nog niet vaak gezien hier, als dat klopt, welkom en (anders) zowel jij als Kaat als Jet dank voor jullie tips. Top dat al die dingen bestaan. Ik denk idd dat ik voor borstverbreders moet gaan, omdat haar verhoudingen gewoon niet kloppen in vergelijk met andere paarden met dezelfde brede borst. Haar rug is gewoon zoooo kort en dan haar luxueuze breedte overal ;-)
Ik ben heel benieuwd hoe de deken die ik nu besteld heb, past.

@Tamara, grappig dat dat idee bij jou ook leeft. Ik wil in ieder geval de treden een paardlengte maken. Dat vind ik het veiligst voor ruggen en pezen.

Voorlopig hoost het nog twee dagen, dus is werken in het terrein met Pelle onmogelijk.

Berdien

Berichten: 64571
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:55

Ik lees ook nog steeds mee! Voor mijn maatje Tank heb ik nu de Amigo Bravo XL. Door de halve hals valt hij veel mooier om die enorme boeg. Hij lijkt lang, maar dat is ook omdat Fey een soort enorme Corgi is ^) Denk dat zoiets ook wel op Prisca mooi past.

Afbeelding

Feyre is nu 1.65 en zo’n 800 kilo. Maatje Tank :j

Besje

Berichten: 848
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:02


Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 20:05

Besje schreef:
Vriendin van mij had een erg omvangrijk paard en die paste enkel weatherbeeta

Ik hoor ook veel goed van premier equine dekens, is een topic van

[SV] Ervaringen Premier Equine dekens

Berdien schreef:
Ik lees ook nog steeds mee! Voor mijn maatje Tank heb ik nu de Amigo Bravo XL. Door de halve hals valt hij veel mooier om die enorme boeg. Hij lijkt lang, maar dat is ook omdat Fey een soort enorme Corgi is ^) Denk dat zoiets ook wel op Prisca mooi past.

[ [url=m/5DbnPk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Feyre is nu 1.65 en zo’n 800 kilo. Maatje Tank :j


Hey Besje en Berdien, goede tips ook! Dank. Mooie foto Berdien. Ze toont helemaal niet zo groot!

Berdien

Berichten: 64571
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 20:16

Schijn bedriegt :D Het is héél veel paard.

Afbeelding

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:58

Hoi Monique, mijn merens is ook erg breed met een ontzettende dikke kont! de merken die haar passen zijn weatherbeeta, nika, amigo met borstverbreder, Dominick, Rambo.
Best een zoektocht geweest, succes!

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 09:59

@Berdien, al weer een mooie foto en mooie bak heb je, maar kun je er niet zelf bij gaan staan als referentie?
@Assebassie, ook dank voor je info. Nu heb ik een mooi rijtje waar ik uit kan gaan kiezen als deze deken niet past.

Morgen weer ontluizen. Vandaag houd ik ze veel binnen vanwege de gure wind en regen. Soms regent t soms hoost het. Tussen de buien door zet ik het open, kunnen ze even naar buiten naar het hogergelegen land met de hooiton. Het nadeel van een hooiton vind ik dat ze dan niet meer bewegen. Als het dan regent en waait lijkt het me zo koud. Die plek daar is echt wuthering hights.

Overigens ik dacht eigenlijk dat kouvatten een mythe was. Je kunt niet door niet goed ingepakt te zijn, naar buiten gaan en kou vatten en daardoor verkouden worden. Je kunt wel minder weerstand hebben (in de winter) en sneller een dingetje oppakken en verkouden worden, wat dan samen lijkt te gaan met te koud ingepakt naar buiten te gaan.

Maar het opvallende is. Prisca heeft in de afgelopen twee weken, twee keer in de regen buiten gestaan en nat binnengekomen. Niet rillen, wat Callas wel eens doet. Maar wel witte neusuitvloeiing. Niet geel. Nu heeft ze de afgelopen dagen veel binnen gestaan en heeft ze dat niet.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:44

Als je een borstverbreder koopt, let dan goed op de sluiting. Dat die past op de sluiting van je deken.

En bucas heeft ze in 2 verschillende breedtes.
Ik vind het overigens goed werken.

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 16:47

Flower033 schreef:
Als je een borstverbreder koopt, let dan goed op de sluiting. Dat die past op de sluiting van je deken.

En bucas heeft ze in 2 verschillende breedtes.
Ik vind het overigens goed werken.


Ja inderdaad ik heb het gezien, met van die haakjes of gespen en klittenband. Soms is het een combi met klittenband en andere bevestigingen.

Fijn dat jij er tevreden over bent. De dekens zijn nog niet gearriveerd, maar ik houd jullie op de hoogte!

JudithO

Berichten: 7092
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:57

Die borstverbreder werkt overigens niet bij Shetlanders. Dat heb ik ook eens geprobeerd :')
Veeeel te hoog natuurlijk haha!

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 19:18

JudithO schreef:
Die borstverbreder werkt overigens niet bij Shetlanders. Dat heb ik ook eens geprobeerd :')
Veeeel te hoog natuurlijk haha!


Hahaha, dan krijg je een ridderpaard. Maar waarom zou je met shetten een borstverbreder moeten hebben?

JudithO

Berichten: 7092
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:30

Omdat ik ook 2 van die tankjes heb, maar dan shetformaat. De oude type shetlanders. Die hebben ook een bredere borst dan de luxere types die er tegenwoordig gefokt worden.

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 19:41

Aha ik snap.

Net een akkefietje, ik zit dus gewoon lekker achter mijn pc te 'bokken' en ineens een kabaal verschrikkelijk vanuit de boxen. Dus wij allebei vol gas erheen, heb ik domdomdom Callas box niet goed dichtgedaan en is Quarbonne in haar box, Callas in een hoek aan het trappen. Wij schreeuwen en hij had donders goed door dat hij fout was, dus ik vlieg erheen, hij snel eruit en weg en Callas was helemaal verzenuwd. Ik heb geloof ik nog nooit een hartslag in een paardenhals gevoeld, maar nu leek ze wel een konijn. Blijven aaien en kalmeren, ook Prisca gekalmeerd iedereen was helemaal van slag. Geen zichtbare schade aan Callas, maar goed dat weet ik morgen pas als ik haar zie lopen.

Pff, stress!

JudithO

Berichten: 7092
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:26

Oh gatsie! Wat een dominant figuur is Quarbonne toch stiekem. Sneu dat hij nou net weer Callas moest hebben. Hopelijk geen schade behalve wat bibbers.

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:23

Ach..arme Callas
Hoe gaat het nu met haar?

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 14:44

JudithO schreef:
Oh gatsie! Wat een dominant figuur is Quarbonne toch stiekem. Sneu dat hij nou net weer Callas moest hebben. Hopelijk geen schade behalve wat bibbers.


vopo914 schreef:
Ach..arme Callas
Hoe gaat het nu met haar?


Hi all en Juud en Vopo, gelukkig waren het alleen de bibbers ja.

Vandaag voor de laatste keer in de luizenzooi zetten. De grote meiden jeuken helemaal niet meer, die waren ook niet erg besmet. Quarbonne jeukt middelmatig nog af en toe en Poupette jeukt nog steeds als ze de kans krijgt, maar ze jeukt niet meer haar hoofdje open.

Verder wachten we op de grindmatten die een dezer dagen gebracht moeten worden. Rare tegenstrijdigheid, we willen met Pelle er blub voor vlakken, maar we kunnen er met Pelle niet komen door de blub...

Monique1963

Berichten: 8711
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 22:44


Alvaron

Berichten: 1768
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:56

Bonne anniversaire!

senna21

Berichten: 11914
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:58

Nog van harte gefeliciteerd!
Een leuke manier om je verjaardag te vieren.