[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frutsel05

Berichten: 118
Geregistreerd: 06-07-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:04

Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!
Ik lees altijd heel stilletjes mee. Maar vind jullie avontuur geweldig leuk om te volgen

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:50

Nog gefeliciteerd!
Wat een heerlijk tripje weer. Prachtig gebied!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 10:04

Alvaron schreef:
Bonne anniversaire!


Merci, Alvaron

senna21 schreef:
Nog van harte gefeliciteerd!
Een leuke manier om je verjaardag te vieren.


Dank je, Senna. Ik ben bezig geweest om een hondvriendelijk hotelletje te vinden waar ze ook een veggie menu hadden. Eentje gevonden. Blijken ze in de winter niet te koken. Duh? Dus toch de campert gepakt. Heerlijk!

frutsel05 schreef:
Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!
Ik lees altijd heel stilletjes mee. Maar vind jullie avontuur geweldig leuk om te volgen


Hallo stille meelezenaar Frutsel, dank je en ik zal mijn best blijven doen het een leuk avontuur te laten blijven.

JudithO schreef:
Nog gefeliciteerd!
Wat een heerlijk tripje weer. Prachtig gebied!


Dank Juud, het is geweldig mooi daar. Helaas waren de passen nog niet geschoond, er was te veel sneeuw gevallen. Dus dan maar in de voorpyreneeën gebleven. Ook heel erg mooie rit gemaakt. Vooral dat we op een zeker punt bijna van Middellandse Zee tot aan de Atlantische Oceaan de Pyrs konden volgen was megafraai.

Gelukkig was thuis alles goed gegaan. Heb het moeten gokken of ik de paardjes en poes een nachtje alleen kon laten. Ik durfde de oppas nog niet te vragen, nu haar paard nog zo kort geleden is overleden. Dus gelukkig bleek het twee dagen droog te worden, zelfs warm, dus gaan met die banaan. En alles is goed gegaan.
Alleen de drone heeft een zeer vleugeltje ;-)

Van Erwin heb ik een 2e handsje oudje GoPro van de eerste generaties voor mijn verjaardag gehad. Ik wilde geen nieuwe want je gebruikt het een paar keer en dan ben je die paardenoortjes ook wel zat. Maar we zien wel een toekomst voor de graafarm van Pelle, bouwpakketten, motorrijden en toch natuurlijk oortjesritten. Moet alleen nog even een tuigje voor scoren.

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:10

Weet je wat ook leuk is met de gopro? Time lapse videos, bijv voor je knutselprojecten of een bouwproject.

Wij hebben er eentje gemaakt van de muurschildering die gemaakt is in ons huis op Curacao, is echt zo grappig om te zien!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 15:18

Prairy schreef:
Weet je wat ook leuk is met de gopro? Time lapse videos, bijv voor je knutselprojecten of een bouwproject.

Wij hebben er eentje gemaakt van de muurschildering die gemaakt is in ons huis op Curacao, is echt zo grappig om te zien!


Hey goede tip! Leuk ga ik onthouden idd voor mijn miniaturen.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:20

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik heb ergens nog een nep gopro liggen, geen idee waar, ligt ergens in een doos op zolder. Maar wil dat ook graag proberen met paard rijden.
Film nu wel eens met mijn telefoon, maar is erg onhandig, ook met dat hoesje en dan in 1 hand telefoon en andere hand teugels.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:11

Leuk filmpje weer en leuk een Gopro, heb ik ook , maar dat weet je geloof ik ook. Ik heb er zo’n plakding bij en dan kan je ‘m op je cap of helm plakken. Je kunt ook een paar van die plakdingen aanschaffen en dan op Pelle, je cap, de camper enz plakken en dan hoef je je Gopro er alleen maar aan te klikken en kan je als een pro go !!!!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 17:19

Tinka schreef:
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik heb ergens nog een nep gopro liggen, geen idee waar, ligt ergens in een doos op zolder. Maar wil dat ook graag proberen met paard rijden.
Film nu wel eens met mijn telefoon, maar is erg onhandig, ook met dat hoesje en dan in 1 hand telefoon en andere hand teugels.


Dank je, Tinka. Ja, ik heb ook wel getobd met een camera vasthouden, maar je wilt je handen vrij hebben. Ik ben benieuwd, moet nog even een geheugenkaartje scoren.

fardoe schreef:
Leuk filmpje weer en leuk een Gopro, heb ik ook , maar dat weet je geloof ik ook. Ik heb er zo’n plakding bij en dan kan je ‘m op je cap of helm plakken. Je kunt ook een paar van die plakdingen aanschaffen en dan op Pelle, je cap, de camper enz plakken en dan hoef je je Gopro er alleen maar aan te klikken en kan je als een pro go !!!!


Dank je, Tamara. Ik heb wel gekeken naar die plakkers, maar de haakjes waarop/waaraan je de gopro moet klikken/hangen, blijven dan op het voorwerp zitten begreep ik. Of zie ik dat fout? Dat betekent dat ik altijd haakjes op mijn cap heb, als ik de gopro er niet op heb zitten bijv? Of haakjes op Pelle.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:45

Ja dat klopt, het klemmetje blijft dan op je cap of op Pelle zitten . Het is heel klein en je Gopro klik je erop vast

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 19:49

fardoe schreef:
Ja dat klopt, het klemmetje blijft dan op je cap of op Pelle zitten . Het is heel klein en je Gopro klik je erop vast


Ik ben niet zo dol op haakjes op voorwerpen. Ik blijf er dan altijd mee haken. Op mijn cap wil ik geen haakjes en ook niet de gopro, veel te veel takken hier waar ik onderdoor moet duiken.

Op Pelle zou wel kunnen.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:55

Krijg je wel leuke beelden van als je moet bukken of door de takken heen gaat met een Gopro op je cap :D

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 20:02

fardoe schreef:
Krijg je wel leuke beelden van als je moet bukken of door de takken heen gaat met een Gopro op je cap :D


Hahaha, ja dat zal best.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:56

Whohoo nog gefeliciteerd *\o/*
En wat een tof cadeautje! Ik zit nu al te wachten op de beelden van de oortjes :D

Verder weer een heerlijk filmpje, die omgeving van jullie is echt prachtig!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18151
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:54

Beter te laat... GEFELICITEERD!
Ik ben wat afwezig geweest, longontsteking. Ik heb wel wat bijgelezen en dit is een leuke update. Heel benieuwd naar de go-pro foto's en filmpjes.
Zo'n harnas vindt je vaak best goed tweede hands :). Jij bent bovendien zo crea dat je vast iets kunt maken voor op het voorhoofd van een niet-schurend paard. Ook leuk!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 11:25

Cera_D schreef:
Whohoo nog gefeliciteerd *\o/*
En wat een tof cadeautje! Ik zit nu al te wachten op de beelden van de oortjes :D

Verder weer een heerlijk filmpje, die omgeving van jullie is echt prachtig!


Dank dank Cera, het is geen leuk oortjes weer, ook erg glad, maar het komt eraan.

balance schreef:
Beter te laat... GEFELICITEERD!
Ik ben wat afwezig geweest, longontsteking. Ik heb wel wat bijgelezen en dit is een leuke update. Heel benieuwd naar de go-pro foto's en filmpjes.
Zo'n harnas vindt je vaak best goed tweede hands :). Jij bent bovendien zo crea dat je vast iets kunt maken voor op het voorhoofd van een niet-schurend paard. Ook leuk!


Tjee Balance wat rot joh longontsteking, dat is niet niets! Heftig. Hoop dat je niet al te moe bent nu. Beterschap. Dank voor je felicitaties. Het harnas is inmiddels ook binnen, het was nieuw maar een tientje. Dat kon er nog wel af. Ha, en op het voorhoofd, interessant! We gaan alle mogelijkheden uitproberen.

Dan nog even een fotospam van mijn knappe kale shetten met hun "ridder"-pakjes ;-)

Quarbonne staat keurig stil, die wil wel graag op de foto

Afbeelding

Afbeelding

Poupette is een verschrikkelijk beweeglijk ding, lol, dus met haar zijn foto's nooit scherp. Helaas voor haar hadden ze in haar maat geen felle kleuren. Vind ik wel fijner met de wetenschap dat jagers tegenwoordig vanaf een kilometer al kunnen schieten. Maar goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog had ik beloofd om dat stuk hout dat in Prisca haar voet had gezeten te laten zien. Ik had het bewaard, maar wist niet meer waar en kwam het vanmorgen tegen in mijn poetsdoos.

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond ga ik Prisca haar deken passen, ik ben benieuwd!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 11:32

O ps, gisteren de oppas op visite gehad met haar kindje. We hadden haar afgelopen weekend niet als oppas gevraagd omdat ik vreesde dat dat nog erg heftig voor haar zou zijn, zo vlak na het overlijden van haar paard. Maar we willen in december misschien nog een keertje een nachtje weg en ik wilde met haar overleggen of ik dat aan haar kan vragen. Maar het gaat goed met haar, ze schoot nog wel een paar keer vol, maar ze is meteen op zoek gegaan naar een ander paard. Ze kijkt nu naar een appaloosaveulen.

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:12

Zo, best blok hout wat in Prisca's voet zat!
En die dekens, uber cute! Waar had je deze nu besteld? Ze lijken best aardig te zitten zo te zien.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 12:32

JudithO schreef:
Zo, best blok hout wat in Prisca's voet zat!
En die dekens, uber cute! Waar had je deze nu besteld? Ze lijken best aardig te zitten zo te zien.


Ja dat stuk hout was echt erg akelig, ik schrok me echt rot. LOL, kunnen we weer een dag op stoken ;-) Heel erg blij dat ze er niets aan heeft overgehouden.

Deze dekentjes komen uit NL bij MHS Mini Horse Shop. De vorige die ik heb teruggestuurd ook. Maar die had ik verkeerd gemeten. Ik blijf het bij Poupette veel te lang vinden, het hangt op haar knieën, maar in ieder geval past deze haar dan wel qua zijkantlengte. Ze heeft kennelijk ongelukkige maten. De echte maten die ze heeft, die bestaan niet in dekens. Ook niet bij zo'n shop als MHS die ontzettend veel voor mini's heeft. Als ik iets standaards voor haar koop, dat is dan xxs dan is het echt veuls te klein. Koop ik XS bij kramer of zo dan zwemt ze erin. Dus bij MHS kun je zoeken op combi ruglengte en zijkantlengte en dan neem je wat het dichtstbij komt. Ik moest een compromis maken, maar ik vind dit goed kunnen. Moet wel regelmatig gaan checken want ze krijgt het voor elkaar om met rollen met haar achterbenen in haar singels te belanden en dan ik maar denken, wat loopt ze toch gek 8)7

Over een week komen de grindmatten aan. Zal ik zo blij mee zijn. Ze hoeven nu nergens in de blub te staan als ze niet willen, doen ze ook niet, maar er zijn wel stukken waar ze door de blub moeten en als er iets is dat slecht is voor een peesblessure zoals Callas, dan is dat zachte grond. Kan niet wachten tot we het kunnen aanpakken!

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:09

Zou je die deken van Poupette aan de achterkant niet naar binnen kunnen slaan en dan vastnaaien? Of er ook een oogje aan de onderkant aan naaien en dan bij het andere oogje aan de achterkant meeklippen als je snapt wat ik bedoel? Ik denk dat ze zo ook wel snel op de deken zal gaan staan met overeind komen en dat is ook niet handig. Als je heel handig bent, kan je de ogen voor de bilriemen die aan de zijkant zitten ook nog hoger in de deken naaien, dan kan ze daar ook minder snel in komen met haar achterbenen.

Verder zijn het wel hele mooie dekens hoor!

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:12

Goede tip! Jolly moet ook elk jaar geschoren worden omdat hij niet goed zelf uit de vacht kan komen. Hij doet al een tijdje met de huidige deken, maar het is misschien slim om er wel 1 op voorraad te hebben. Voor Punette heb ik zelfs helemaal niks, en van haar verwacht ik dat zij er binnenkort ook aan moet geloven. Zij is echt zo'n tank, haha.
Ik noem de dekens altijd Jurk, want zo ziet het eruit hahaha.
En ook dat met die achterbenen in de singels, klinkt bekend :')

Fijn dat de grindmatten volgende week komen! Is het grind zelf ook aanwezig of gaat er wat anders in?

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 13:37

Jet schreef:
Zou je die deken van Poupette aan de achterkant niet naar binnen kunnen slaan en dan vastnaaien? Of er ook een oogje aan de onderkant aan naaien en dan bij het andere oogje aan de achterkant meeklippen als je snapt wat ik bedoel? Ik denk dat ze zo ook wel snel op de deken zal gaan staan met overeind komen en dat is ook niet handig. Als je heel handig bent, kan je de ogen voor de bilriemen die aan de zijkant zitten ook nog hoger in de deken naaien, dan kan ze daar ook minder snel in komen met haar achterbenen.

Verder zijn het wel hele mooie dekens hoor!


Ik denk dat ik idd snap wat je bedoelt, Jet. Dat zou ik kunnen doen ja. Ik zou het dan kunnen popnagelen, want naaien gaat denk ik niet met mijn machine of naar de schoenmaker brengen. Ik kijk het even aan hoe het gaat. Ik heb div dingen versteld qua lengte.


JudithO schreef:
Goede tip! Jolly moet ook elk jaar geschoren worden omdat hij niet goed zelf uit de vacht kan komen. Hij doet al een tijdje met de huidige deken, maar het is misschien slim om er wel 1 op voorraad te hebben. Voor Punette heb ik zelfs helemaal niks, en van haar verwacht ik dat zij er binnenkort ook aan moet geloven. Zij is echt zo'n tank, haha.
Ik noem de dekens altijd Jurk, want zo ziet het eruit hahaha.
En ook dat met die achterbenen in de singels, klinkt bekend :')

Fijn dat de grindmatten volgende week komen! Is het grind zelf ook aanwezig of gaat er wat anders in?


Ik zou zeker dan de aanbiedingen daar in de gaten houden, Juud, want je paardjes zijn nog niet hier. Maar als ik de winters bij jou nu zie en de leeftijd van je paardjes in aanmerking genomen, zou ik idd voorbereid willen zijn. Je hebt nog even voor ze hier zijn en dan kun je op de aanbiedingen letten. Misschien hebben ze met kerst weer aanbiedingen. Zwarte vrijdag is net geweest.

Grind bestellen we zodra we de matten echt in onze handen hebben gehad. Levertijd is 1 dag. Grind kopen we op grootte van de steentjes. Dus waarschijnlijk 2-4 (dat zijn dan steentjes minimaal 2cm en max 4cm) Maar we moeten even kijken wat in zo'n mat het beste past. Waarschijnlijk nemen we dan zo'n mat mee naar de grindboer en dan kijken of hij ook zacht grind heeft, ik bedoel gerold, maar ik weet niet meer hoe dat in het nederlands heet. Hier heet het gravier doux. Dat is dan van een rivier en dat heeft zachte kantjes doordat het rond is. Dat lijkt me fijner voor paardenvoeten. Het idee is dat het een waterdoorlatende plaat wordt, waar de voeten niet in wegzakken en het moet stroef zijn, zodat gymnastische spagaten uitgesloten worden ;-). Er mag ook weer gras overheen groeien in de toekomst, als het maar waterdoorlatend blijft. We vlakken dan min of meer de stukken die we willen beleggen. De matten moeten een beetje grip hebben in de bagguh en dan opvullen met grind. Heel benieuwd of het gaat werken. Heb er goede dingen over gelezen hier op bokt. Hoopvol!

JudithO

Berichten: 7064
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:47

Precies, en het moment dat ze bij mij komen is ook ongeveer het moment van scheren. Ik zal het bekijken, dank voor de tip :)

Dat grind heet in NL geloof ik rond grind. Ik heb er inderdaad ook veel positiefs over gelezen. Zou top zijn als het bij jou ook werkt zoals verwacht!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:50

Volgens de hovenier is grind altijd rond en heet het split als het hoekige steentjes zijn.

Tinka

Berichten: 3775
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:18

Hier bij de steengroeve hebben ze heel veel soorten grint, ook heel fijn. Dat werd ons toen aangeraden als boven laag op de paddock. Hebben we alleen niet gedaan, we vonden ruim 12.000 euro te duur voir zo'n stukje paddock egaliseren en met grint.
Ik vind de deken bij Quarbonne perfect passen. Bij Poupette is ie kwa pasvorm goed, alleen te lang. Ik zou inderdaad proberen de onderkant om te slaan en de buiksingels strakker doen.
Bij Angie zijn de dekens ook te lang aan de onderkant. Maar dat blijf je houden bij niet standaard paarden en pony's.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 15:04

JudithO schreef:
Precies, en het moment dat ze bij mij komen is ook ongeveer het moment van scheren. Ik zal het bekijken, dank voor de tip :)

Dat grind heet in NL geloof ik rond grind. Ik heb er inderdaad ook veel positiefs over gelezen. Zou top zijn als het bij jou ook werkt zoals verwacht!


Juud, je schreef dat hij niet door zijn haar kwam, dus je scheert ze in de lente neem ik aan. Dan hoef je geen dekens op te doen. Hooguit misschien een regendekentje als het erg nat is. De zomers in Frankrijk en ook de lentes zijn heel anders dan in NL, veel warmer. Nu zit jij wel hoog in de bergen maar zelfs daar is het denk ik warm in de zomer.

En ik hoop idd dat het gaat werken. Zoiets weet je meestal pas op een wat langere termijn. Tot nu toe zijn er veel dingen voor de paarden die toch anders uitwerken dan wij bedacht hadden, dus ik hoop dat dit wel goed gaat. Niet dat er nou zoveel dingen fout zijn, maar soms maak je iets voor paarden en dan loopt het anders dan je denkt (Quarbonne en box bijv.)


fardoe schreef:
Volgens de hovenier is grind altijd rond en heet het split als het hoekige steentjes zijn.


Ge-wel-dig, Tamara. Zo is het helemaal ja. In het Nederlands. Ik dacht dat het in het Frans allemaal 'gravier' was. Alleen dat ronde dan, dat heet dan doux, of lavé en soms zeggen ze filtration erbij, dus dat het water doorlaat. En dat split, dat heet dan gravier concassé. Het meest voorkomende is dan gravier calcaire. Dat is wit en ook gespleten. We aarzelen nog wat we willen, we gaan ons laten adviseren bij de grindboer. Aan de ene kant is dat split ook wel heel fijn. Dan krijg je van 0-2 en dat gruis zakt naar beneden en dan wordt het als het ware een vast geheel. Het laat heel lang nog wel water door, maar uiteindelijk krijg je een vaste plaat die uiteindelijk na een jaar of vijf of zo, geen water meer doorlaat. Dat kan ook. Ik denk vooralsnog aan rond grind dat water altijd door blijft laten naar zeggen.

Tinka schreef:
Hier bij de steengroeve hebben ze heel veel soorten grint, ook heel fijn. Dat werd ons toen aangeraden als boven laag op de paddock. Hebben we alleen niet gedaan, we vonden ruim 12.000 euro te duur voir zo'n stukje paddock egaliseren en met grint.
Ik vind de deken bij Quarbonne perfect passen. Bij Poupette is ie kwa pasvorm goed, alleen te lang. Ik zou inderdaad proberen de onderkant om te slaan en de buiksingels strakker doen.
Bij Angie zijn de dekens ook te lang aan de onderkant. Maar dat blijf je houden bij niet standaard paarden en pony's.


Ja stom vind ik dat, Tinka, dat er kennelijk standaardpaarden bestaan. Er zit wel veel flexibiliteit in deze dekens qua verstellen, dus ik ga nog eens aan de gang met verstellen van div riemen. De lange flappen bij haar achterbeentjes moet ik kijken wat ik er mee kan doen. Mogelijk toch omhoog popnagelen. Ik moet even in de gaten houden of ze erop gaat staan.

Ik zou overigens bij Rocky's niet verwacht hebben dat ze geen standaardmaten hebben. Zijn ze vierkanter?

En ja, het mag wat kosten... pff. We hebben nu grindmatten besteld voor 85m2. Dat is dan zeg maar afgerond 1550 euro zonder grind, wel gratis thuis bezorgd. Daar gaat ongeveer 4 cub grind in, dus dat zijn 4 bigbags, dat gaat ongeveer 120 euro kosten, daar komen dan wel bezorgkosten bij van 75 eurootjes hoppa, maar dan hebben we voor onder de 1800 euro 85m2 belegd.

Overigens verdelen we die 85m2 over twee hoogstnoodzakelijke plekken. Als het de winter goed doorkomt, gaan we nog eens zo'n zelfde stuk doen. Maar eerst maar kijken of dit brandje blussen gaat werken.