[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 09:56

pluisbeer schreef:
Ik blijf je volgen! Voor jullie ook een gezond en liefdevol 2023!


Dank voor je wensen pluisbeertje, voor jou ook veel geluk in alles. En gezellig dat je blijft volgen.


Cera_D schreef:
Nog de beste wensen voor jullie! Wat hebben jullie weer een productief jaar gehad :wow:
En Callas met haar bal <3
Zijn dat niet kleine dingetjes die je weer met haar op kan pakken?


Dank je Cera, en dit waren alleen de hoogtepunten. We zijn echt verbaasd dat dit allemaal dit jaar is gebeurd, gewoon niet te geloven. En ik vergat nog te melden dat ik ook ongeveer een uur petities per dag teken, tegen dierenleed. Ik heb afgelopen jaar meer dan 1900 petities getekend. En ja leuk hè die bal, zo grappig. Ik denk inderdaad dat ik nu met Callas wel weer wat spelend grondwerk kan oppakken. Ze loopt op vlakke grond, dus rijveld en voor het huis best goed. Er is nu ook meer stabiliteit in de kudde, als ik het voor het huis doe, en de anderen daar nog staan, dan wordt ze denk ik niet verschieterig. Als ze niet relaxed is, lijkt het me niet goed voor haar been. Maar ja, als je ziet hoe ze zelf soms tekeer gaat in het land...

Dandy200 schreef:
Ik lees jullie avonturen ook nog bijna dagelijks in stilte mee. Jeetje wat een gedoe met hooi en voer. Het is soms zo lastig om iets van goede kwaliteit te vinden. Fijn dat jullie dit jaar van eigen land kunnen hooien, weet je ook precies wat het is.

De beste wensen ook nog, op naar een heerlijk jaar met mooie dingen met al je beestjes en prachtige huis <3


Hey Dandy dank voor je wensen, eensgelijks als je ook dieren hebt. En prachtige huis, mwah het huis is nog maar 1% opgeknapt of zo, maar het is wel een heerlijk huis en we voelen ons erg bevoorrecht dit prachtige stukje Frankrijk te mogen schoonmaken en mooier mogen maken.
En ja het hooi is nog best heel lastig. Ik vertel meer onderaan.

Muga schreef:
Wat een mooi overzicht! Zoveel doelen behaald! Heel veel geluk voor jullie en de veestapel in 2023! Ik blijf jullie zeker stalken!


Hello stalker Muga, blijf lekker stalken, vind ik gezellig. En wie weet wat we dit jaar allemaal weer gaan doen, wij eigenlijk nog niet op lange termijn, hahaha. Korte termijn wel we wachten op de laatste bestelling palen en schrikdraadmateriaal. Dank voor je wensen, idem!

senna21 schreef:
Wat een inspirerend en indrukwekkend jaarverslag. Jullie hebben veel gedaan en voor elkaar gekregen.
Chapeau!
Een gelukkig nieuwjaar gewenst.


Hoi Senna, dank voor je wensen, ik wed dat als iedereen bij zou houden wat hij dagelijks doet, dat er dan net zo'n indrukwekkend jaarverslag uit zou rollen. Het is bizar hoeveel dingen op een dag je eigenlijk doet zonder het je te realiseren.

Over het hooi. Het maakt kennelijk uit hoe lang je luzerne weekt. Te kort wordt het taai en krijgt Prisca het niet goed weg. Droog eet ze het erg goed, maar gisteren erg veel flemen, dus misschien toch te stekelig in de maag. Nu heb ik het overnacht laten weken en vanmorgen gevoerd en ze propt niet en eet het op. Niet zo met graagte als droog, maar toch. Ik ben benieuwd of ze vandaag veel fleemt, zo niet dan ga ik weer een stapritje maken.

O ps EDIT, in september gaan we 3 hectare laten ploegen, vlakken en opnieuw inzaaien met weilandmengsel. De buurman gaat dat doen, en ja hij gaat ook echt hooien bij ons, het is beloofd. Het is nu te laat vindt hij. Vinden we een heel spannend traject.

-Namiro-

Berichten: 1957
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:15

Genoten van jullie jaarverslag en natuurlijk ook voor jullie alle goeds en vooral veel geluk en gezondheid voor mens en dier! :j

Hebben jullie eigenlijk een ‘meerjarenplan’ voor het huis en terrein of kijken jullie wat er nodig is en waar jullie zin cq de middelen voor hebben?

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 10:33

-Namiro- schreef:
Genoten van jullie jaarverslag en natuurlijk ook voor jullie alle goeds en vooral veel geluk en gezondheid voor mens en dier! :j

Hebben jullie eigenlijk een ‘meerjarenplan’ voor het huis en terrein of kijken jullie wat er nodig is en waar jullie zin cq de middelen voor hebben?


Dank je Namiro, jij ook hetzelfde voor 2023 en verdere jaren natuurlijk hahha.

Een meerjarenplan. Nee, eigenlijk niet. We weten wat we willen, maar wanneer... Het hangt af van het weer en van wat Erwin kan en zin in heeft.

We hebben van vorige opknapprojecten geleerd dat het huis ons niet moet gaan leven. Bij de vorige 2 huizen in frankrijk en het huis ervoor in NL, hadden we idd zo'n uitgestippeld plan. Dat was aan de ene kant heel fijn, vooral voor Erwin omdat we dan van een lijst konden afwerken. En lekker afstrepen. Het gaat alleen nooit zo snel als je denkt dat het zal gaan en dan wordt zo'n lijst een slepend ding in je hoofd. Als er dan klussen tussendoor komen, wat 99% van de tijd gebeurt, door dingen die stuk gaan of ineens prioriteit hebben, dan wordt de lijst langer en langer en wordt het een berg waar je niet meer overheen kunt kijken.

Ik zie er wel doorheen, maar voor Erwin was dat echt een berg. Letterlijk. Hij kwam er niet meer tegenaan en al helemaal niet meer overheen.

Dus we gaan nu nog steeds van prioriteit naar prioriteit en dat is op dit moment en de afgelopen drie maanden de weilandstructuur van de paarden goed krijgen. Daar kwam dan weer bijvoorbeeld de blubber doorheen, waardoor we die grindmatten op stel en sprong gedaan hebben, (ideaal nog steeds trouwens). We wachten nu nog op materiaal om de laatste 2 hectare af te zetten en dan is die bereklus klaar. Dan hebben we nog de dakgoten, dat is blijven steken omdat we echt met de weilanden aan de gang moesten.

Maar, ik laat het voornamelijk over aan Erwin, hij moet het zware werk doen, dus het is erg belangrijk dat hij er veel zin in heeft. En gelukkig is hij helemaal happy met hoe het nu gaat, dus ik zie wel.

Wat ik zou willen? De keuken afgeverfd en de sierstrips erop en nog wat dingetjes en de haardstenen gerestaureerd. Verven kan ik ook, maar niet boven mijn hoofd. (artrose nek auto-geluk 1999)
Ik zou ook graag de gevel van het huis betimmeren met vakwerk zoals we dat ooit getekend en ontworpen hebben.
Er staan nog een aantal kleine hutjes die moeten weg.
Ik zou ook graag de hutjes die er nog staan en we wel gebruiken, willen verstevigen en mooi maken en een schuilstal voor de paarden groter willen maken.
En ja in huis zou ik het fijn vinden als we een 2e toilet en douche en kamers voor vrienden en familie hebben.
Een veilige trap naar boven zou ook fijn zijn.
Het tuingereedschap georganiseerd zou een plus zijn.

Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar wat ik zeg, we pakken telkens een koe bij de horens en we go with the flow. Vooral doen waar we zin in hebben is zoooo belangrijk!

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:34

Wat een mooi jaarverslag! Ook van mij voor jullie en de dieren alle goeds voor 2023.
Fijn dat de buurman echt gaat hooien en ook nog ploegen en inzaaien. Ook ik blijf volgen hoor :)

Oh, en zo herkenbaar hoe jullie werken. Wij zijn ook begonnen met een plan, maar hebben dat in de loop van de tijd losgelaten en werken nu ook zoals jullie, van prio naar prio. Wordt manlief ook gelukkiger van.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 12:11

Monique1963 schreef:
Verven kan ik ook, maar niet boven mijn hoofd. (artrose nek auto-geluk 1999)


LOL dit is wel een erg bizarre verschrijving. Ik bedoel uiteraard een auto-ongeluk. Maar het grappige is dat ik altijd geloof in dat erg nare dingen een doel in het leven hebben en leiden naar betere dingen. Ik ben niet fatalistisch dat als vervelend A gebeurt dat ik dan denk joehoe nu komt er leuk B. Ertussen kan jaren zitten, maar dat je dan realiseert dat als A niet was gebeurd dat B er dan nooit gekomen was. En zo is mijn auto-ongeluk van 13-6-1999 eigenlijk een geluk geweest. Heel lang verhaal heel kort. Door de beperkingen die ik overhield aan dat auto-ongeluk, zitten we nu hier op onze terp gelukkig te wezen :j Dus ja, het was eigenlijk een auto-geluk *\%/*

Maar dank ook Bribo voor je wensen, eensgelijks en leuk dat je blijft volgen. En grappig hoe mannen eigenlijk zijn. Waar zouden we zonder hen zijn... Of zij zonder ons.

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:16

Ook ik heb genoten van jullie jaarverslag. Ongelofelijk wat een werk jullie hebben verzet.
Ook fijn dat de kudde nu lekker stabiel is en je weer wat met Callas gaat doen.
De allerbeste wensen voor 2023. Dat het maar een ongelofelijk mooi jaar mag worden.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 14:23

Fleuribelle schreef:
Ook ik heb genoten van jullie jaarverslag. Ongelofelijk wat een werk jullie hebben verzet.
Ook fijn dat de kudde nu lekker stabiel is en je weer wat met Callas gaat doen.
De allerbeste wensen voor 2023. Dat het maar een ongelofelijk mooi jaar mag worden.


Hi Fleuribelle, voor de wensen eensgelijks en het werk gaat vanzelf door, maar tel zelf maar eens op wat je allemaal doet op een dag. Het is nu middag en samen hebben we 1 hectare land uitgemest en glad getrokken. En ik heb dit gedaan: Er zijn twee koeriers geweest, vaatwasser uit- en ingeruimd, paardenboxen uitgemest, nog niet op gestrooid, 2x met de honden gewandeld, werkmails beantwoord, brood gebakken en dat haal ik zo uit de houtkachel, die ook aangemaakt vanmorgen, paarden naar het veld bij de wijngaard gebracht, op bokt gezeten, en paard gereden op Prisca op het rijveld en een ministukje, 5 minuten, erna over het terrein. Als je gaat opschrijven wat je allemaal doet, lijkt het enorm veel, maar het is gewoon normaal.

Dus even op Prisca gereden, ze was weer lief, ze kan al keurig achterwaarts, meer dan drie stappen al en ze lette iets beter op met over de balkjes stappen. Soms kan ze zo lomp eroverheen vallen. Veel gestapt paar keer aangedraafd alleen om de gehoorzaamheid te testen. Na een paar keer aandraven werd ze wel fanatieker en vond ze dat ze het kunstje wel doorhad en lekker hard mocht draven, maar vanwege het flemen mocht dat niet van mij.
En verder sturen, want daarbij blijft ze hard in de mond. Ik had eigenlijk het idee om een ritje te gaan maken, daarom had ik een bit in gehangen, maar uiteindelijk vond ik het wel voldoende op het rijveld. Dan had ik wel met halster kunnen rijden eigenlijk. Maar goed. Ze was wel voorwaartser richting stal zullen we maar zeggen, maar toch kon ik met lange teugels zonder in draf over te gaan het laatste stuk naar huis stappen. Ze heeft wel gefleemd, maar toch het idee dat het minder is. Ze heeft vanmorgen twee plakken nat luzerne en nog gewoon hooi gehad en haar halve litertje bix met phytodinges.

Trouwens Poupette wordt steeds schattiger nu haar maantjes gaan groeien, net een miniijslandertje. Ik had Callas nog willen grondwerk, maar dat doe ik vanmiddag als ik ze uit het land haal.

Beckie

Berichten: 145
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:04

Monique1963 schreef:
Hallo, ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad. Wij wel. We kijken terug op een ongelooflijk productief 2022. Zoveel gebeurd. Veel dingen lijken al veel langer geleden, zoals dat Yoda op de stoep lag. Of dat Callas kreupel raakte. Of dat Prisca kwam. Dat heb ik natuurlijk in een filmpje gezet samen met onze wensen voor 2023, maar die kan ik ook wel zo zeggen, we wensen iedereen GELUK!

https://youtu.be/d_unR8VgTl4


Ook ik wens jullie een gelukkig 2023. En al reageer ik niet zo vaak, ook ik kijk met plezier jullie filmpjes. :)

Mijn lief zou ook zo naar Frankrijk verhuizen, alleen ben ik nog niet helemaal toe aan die stap :').

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 16:33

Beckie schreef:
Ook ik wens jullie een gelukkig 2023. En al reageer ik niet zo vaak, ook ik kijk met plezier jullie filmpjes. :)

Mijn lief zou ook zo naar Frankrijk verhuizen, alleen ben ik nog niet helemaal toe aan die stap :').


Hi Beckie, dank voor je wensen, eensgelijks. Fijn dat je onze filmpjes nog steeds met plezier kijkt.

Kijkt je lief ook de filmpjes? En wat zou je lief willen in Frankrijk, qua huis en inkomen? En waarom ben jij nog niet toe aan Frankrijk?
De taal? Is steeds minder een probleem, zeker bij medische dingen. Je kunt in de super- en bouwmarkten veel tweetalige dingen vinden en meer dan bonjour hoef je er ook niet te kunnen. Voor alle papierwinkeltoestanden zijn er Nederlanders die je online kunnen helpen.
Familie die achterblijft? Facetimen is ideaal en met alle sociale media heb je meer contact met de achterban dan ooit tevoren.
Kinderen? Groot avontuur en je kunt ze in Frankrijk vaak meer bieden dan in NL.

Het is voor ons het beste dat we ooit hebben kunnen besluiten en we waren 35 toen we hiernaartoe verhuisden. Het leven is op het platteland een stuk rustiger dan in NL en we vinden Frankrijk op veel vlakken (zeker huizen en grond) nog steeds enorm goed betaalbaar vergeleken bij NL.

Emj_23
Berichten: 1224
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:50

Gelukkig nieuwjaar nog voor jou en Erwin. Heb gisteren weer je laatste YouTube filmpjes bijgekeken, wat een jaar hebben jullie gehad zeg! Zoveel gedaan en meegemaakt weer, en zo leuk om mee te mogen kijken. Mogen we ook verzoekjes doen voor je filmpjes? Een keer een kleine ponies special? Ik vind Poupette zo onwijs schattig en moet altijd lachen om de ondeugd van Quarbonne. Heb je met hem nog plannen om ooit iets te doen? Of mag dat niet vanuit de adoptie?

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 21:16

Emj_23 schreef:
Gelukkig nieuwjaar nog voor jou en Erwin. Heb gisteren weer je laatste YouTube filmpjes bijgekeken, wat een jaar hebben jullie gehad zeg! Zoveel gedaan en meegemaakt weer, en zo leuk om mee te mogen kijken. Mogen we ook verzoekjes doen voor je filmpjes? Een keer een kleine ponies special? Ik vind Poupette zo onwijs schattig en moet altijd lachen om de ondeugd van Quarbonne. Heb je met hem nog plannen om ooit iets te doen? Of mag dat niet vanuit de adoptie?


Hi Emj, dank je voor jou hetzelfde. Leuk dat je helemaal bij bent met de filmpjes. HA! Verzoeknummers. Een kleine ponyspecial is een leuk idee. Ik zal eens kijken of ik dat erdoor kan krijgen bij Erwin.

Quarbonne ga ik niets meer mee doen. Het is een erg moeilijke en dwarse pony. Erwin had van de week weer ruzie met hem, maar Erwin is gelukkig sterk en hij trok Quarbonne bijna op zijn gat. Ik heb het geprobeerd om alleen met hem bezig te zijn. Dat gaat 3 seconde goed en als hij dan geen zin meer heeft, haalt hij levensgevaarlijke toeren uit om zijn zin te krijgen. Hij wordt niet vals, hij trapt niet, bijt niet, maar hij peert hem en krijgt het altijd voor elkaar dat ik dan val of mezelf pijn doe of mijn rug verdraai. Ik ben al erg blij dat hij redelijk normaal in het groepje kan meelopen als we naar het land lopen.

We hebben nu namelijk een nieuw stuk land weer af en daarvoor moet ik de openbare weg oversteken. Nu rijdt er nooit iemand, alleen de buurman en die hoor je aankomen van verre omdat de oversteek op het hoogste punt zit en hij met zijn auto erg moet klimmen. Maar de doorgang is niet te breed en zeker in het begin lopen we dus samen erheen met ieder een koppel. Ik voorop met de twee P's, de langzaamste, dus Poupetje met haar korte pootjes en Prisca die alles op haar gemak doet. Dit als buffer voor Erwin die er met de twee D's, drukke draken, achteraan loopt.

Dit in het groepje lopen gaat nu redelijk goed, maar doe geen stap naar L of naar R, want als draak Q het in zijn kop krijgt peert hij hem en knappe jongen die hem dan nog tegenhoudt.

Ik heb dus de hoop opgegeven om iets met Quarbonne te gaan doen. Hij is braaf met poetsen, hij staat netjes te wachten om 5 uur om naar binnen te mogen en hij respecteert schrikdraad en hij lijkt niet meer te jagen. (bijvoorbeeld in het nieuwe land heeft hij niet gejaagd op de meiden) En toen ze erg jeuk hadden, groomden ze elkaar. Dus ik laat het maar zo.

Emj_23
Berichten: 1224
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:31

Oh, snap ik helemaal als ik je verhaal zo lees. Hij ziet er gewoon schattiger uit dan hij is dus, hij is een “eigengereide” pony. Maar gewoon zichzelf zijn is natuurlijk ook prima, hij heeft geluk dat hij bij jullie woont.
Bij Poupette ziet mijn levendige beelddenkende fantastie een soort my little pony musical. Ik vind haar zo aandoenlijk met haar korte beentjes.. heuvel op en af, grote ponies die niet voor je aan de kant gaan.. Maar ook zonder verzoek nummers, ik ben dol op jullie filmpjes, zo heerlijk eigen, gewoon maar helemaal uniek. Verheug mij weer op een jaar met jullie meekijken.

Tinka

Berichten: 3816
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:56

Nog geen tijd gehad voor het filmpje, maar een gelukkig nieuwjaar voor jullie.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18204
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 06:14

Wat grappig, onderstaande herken ik ook. Dingen gebeuren niet voor niets. Leuk of niet, altijd weer interessant wat er op volgt.
Wat wij ook geloven is dat gebeurtenissen elkaar snel opvolgen als iets voor je bestemd is. Niet voor je bestemd? Dingen volgen elkaar tergend langzaam op. Zo hebben wij eens een huis gekocht dat eigenlijk niet voor ons bestemd was. Blij dat ik er nu vanaf ben. Dus als iets traag verloopt nog eens heel goed bekijken of ‘dit’ is wat je zoekt. Sit and wait zeggen wij dan :Y).

Monique1963 schreef:
Monique1963 schreef:
Verven kan ik ook, maar niet boven mijn hoofd. (artrose nek auto-geluk 1999)


LOL dit is wel een erg bizarre verschrijving. Ik bedoel uiteraard een auto-ongeluk. Maar het grappige is dat ik altijd geloof in dat erg nare dingen een doel in het leven hebben en leiden naar betere dingen. Ik ben niet fatalistisch dat als vervelend A gebeurt dat ik dan denk joehoe nu komt er leuk B. Ertussen kan jaren zitten, maar dat je dan realiseert dat als A niet was gebeurd dat B er dan nooit gekomen was. En zo is mijn auto-ongeluk van 13-6-1999 eigenlijk een geluk geweest. Heel lang verhaal heel kort. Door de beperkingen die ik overhield aan dat auto-ongeluk, zitten we nu hier op onze terp gelukkig te wezen :j Dus ja, het was eigenlijk een auto-geluk *\%/*

Maar dank ook Bribo voor je wensen, eensgelijks en leuk dat je blijft volgen. En grappig hoe mannen eigenlijk zijn. Waar zouden we zonder hen zijn... Of zij zonder ons.

-Namiro-

Berichten: 1957
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 07:53

Monique1963 schreef:
-Namiro- schreef:
Genoten van jullie jaarverslag en natuurlijk ook voor jullie alle goeds en vooral veel geluk en gezondheid voor mens en dier! :j

Hebben jullie eigenlijk een ‘meerjarenplan’ voor het huis en terrein of kijken jullie wat er nodig is en waar jullie zin cq de middelen voor hebben?


Dank je Namiro, jij ook hetzelfde voor 2023 en verdere jaren natuurlijk hahha.

Een meerjarenplan. Nee, eigenlijk niet. We weten wat we willen, maar wanneer... Het hangt af van het weer en van wat Erwin kan en zin in heeft.

We hebben van vorige opknapprojecten geleerd dat het huis ons niet moet gaan leven. Bij de vorige 2 huizen in frankrijk en het huis ervoor in NL, hadden we idd zo'n uitgestippeld plan. Dat was aan de ene kant heel fijn, vooral voor Erwin omdat we dan van een lijst konden afwerken. En lekker afstrepen. Het gaat alleen nooit zo snel als je denkt dat het zal gaan en dan wordt zo'n lijst een slepend ding in je hoofd. Als er dan klussen tussendoor komen, wat 99% van de tijd gebeurt, door dingen die stuk gaan of ineens prioriteit hebben, dan wordt de lijst langer en langer en wordt het een berg waar je niet meer overheen kunt kijken.

Ik zie er wel doorheen, maar voor Erwin was dat echt een berg. Letterlijk. Hij kwam er niet meer tegenaan en al helemaal niet meer overheen.

Dus we gaan nu nog steeds van prioriteit naar prioriteit en dat is op dit moment en de afgelopen drie maanden de weilandstructuur van de paarden goed krijgen. Daar kwam dan weer bijvoorbeeld de blubber doorheen, waardoor we die grindmatten op stel en sprong gedaan hebben, (ideaal nog steeds trouwens). We wachten nu nog op materiaal om de laatste 2 hectare af te zetten en dan is die bereklus klaar. Dan hebben we nog de dakgoten, dat is blijven steken omdat we echt met de weilanden aan de gang moesten.

Maar, ik laat het voornamelijk over aan Erwin, hij moet het zware werk doen, dus het is erg belangrijk dat hij er veel zin in heeft. En gelukkig is hij helemaal happy met hoe het nu gaat, dus ik zie wel.

Wat ik zou willen? De keuken afgeverfd en de sierstrips erop en nog wat dingetjes en de haardstenen gerestaureerd. Verven kan ik ook, maar niet boven mijn hoofd. (artrose nek auto-geluk 1999)
Ik zou ook graag de gevel van het huis betimmeren met vakwerk zoals we dat ooit getekend en ontworpen hebben.
Er staan nog een aantal kleine hutjes die moeten weg.
Ik zou ook graag de hutjes die er nog staan en we wel gebruiken, willen verstevigen en mooi maken en een schuilstal voor de paarden groter willen maken.
En ja in huis zou ik het fijn vinden als we een 2e toilet en douche en kamers voor vrienden en familie hebben.
Een veilige trap naar boven zou ook fijn zijn.
Het tuingereedschap georganiseerd zou een plus zijn.

Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar wat ik zeg, we pakken telkens een koe bij de horens en we go with the flow. Vooral doen waar we zin in hebben is zoooo belangrijk!


Heerlijk lijkt me dat.. doen waar je zin in hebt en dan een mooie klus klaren!
Ik heb daar wat meer moeite mee en wil dingen vraag af hebben.. na 8 jaar klussen slaat de klus-moeheid toe.. en als ik dan zie dat bepaalde muren toch eigenlijk weer aan een verfje toe zijn terwijl andere muren nog helemaal niet geverfd zijn gaat de zin soms wel over..

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 10:33

Tinka schreef:
Nog geen tijd gehad voor het filmpje, maar een gelukkig nieuwjaar voor jullie.


Hi Tinka, voor jou en Milco ook een geweldige tijd gewenst op jullie droomplek in Frankrijk!

balance schreef:
Wat grappig, onderstaande herken ik ook. Dingen gebeuren niet voor niets. Leuk of niet, altijd weer interessant wat er op volgt.
Wat wij ook geloven is dat gebeurtenissen elkaar snel opvolgen als iets voor je bestemd is. Niet voor je bestemd? Dingen volgen elkaar tergend langzaam op. Zo hebben wij eens een huis gekocht dat eigenlijk niet voor ons bestemd was. Blij dat ik er nu vanaf ben. Dus als iets traag verloopt nog eens heel goed bekijken of ‘dit’ is wat je zoekt. Sit and wait zeggen wij dan :Y).


Nou, Balance! Dat laatste heb ik ook wel eens gedacht, maar nooit bij stilgestaan. Soms rollen er achter elkaar belangrijke dingen op zijn plek. We noemen het de flow. Maar nooit dit gekoppeld aan dat karma bijna een speedticket kreeg ;-) Interessant weer. Het zijn in ieder geval allemaal schakels in de keten van je leven.

-Namiro- schreef:
Heerlijk lijkt me dat.. doen waar je zin in hebt en dan een mooie klus klaren!
Ik heb daar wat meer moeite mee en wil dingen vraag af hebben.. na 8 jaar klussen slaat de klus-moeheid toe.. en als ik dan zie dat bepaalde muren toch eigenlijk weer aan een verfje toe zijn terwijl andere muren nog helemaal niet geverfd zijn gaat de zin soms wel over..


Maar ook dat kan ik me voorstellen, Namiro. Daarbij gaat het spreekwoord, van uitstel komt afstel, bijna wel op. Ik heb ook wel het gevoel dat er dingen nu eens moeten, maar wat ik al eerder zei ergens in dit topic, ik geniet enorm van de dingen die wel afkomen en dat weegt op tegen wat niet afkomt.

Zo ben ik zo ontzettend blij met mijn knopje :j Erwin heeft een schakelknop gemaakt dat ik meteen bij binnenkomst bij de boxen de schrikdraadschakelaar kan uitzetten. Wat een heerlijke knop! Als ik bijv ga rijden met Prisca, moest ik naar de zadelkamer om het schrdr uit te zetten. Dan door het schrdr bij de boxen. Prisca neerzetten en ho, terugrennen naar de zadelk schrdr weer aanzetten, terugrennen naar Prisca waarbij ik dan over twee schrkdr moest hoppen die aanstaan, Prisca redden die dan in haar teugels stond of al ergens was gaan eten, zooooo onhandig. En nu heb ik dan een heel lekker knopje. Nou, daar kunnen wel weer een paar weken geen geverfde keukenmuren tegenaan!

Het gaat denk ik om de balans. Als er tegenover de minder leuke dingen, leuke dingen blijven komen, lemme have it!

Emj_23 schreef:
Oh, snap ik helemaal als ik je verhaal zo lees. Hij ziet er gewoon schattiger uit dan hij is dus, hij is een “eigengereide” pony. Maar gewoon zichzelf zijn is natuurlijk ook prima, hij heeft geluk dat hij bij jullie woont.
Bij Poupette ziet mijn levendige beelddenkende fantastie een soort my little pony musical. Ik vind haar zo aandoenlijk met haar korte beentjes.. heuvel op en af, grote ponies die niet voor je aan de kant gaan.. Maar ook zonder verzoek nummers, ik ben dol op jullie filmpjes, zo heerlijk eigen, gewoon maar helemaal uniek. Verheug mij weer op een jaar met jullie meekijken.


Hi EMJ toen ik Quarbonne zijn file kreeg van de opvang, stond er in dat hij niet geschikt was voor kinderen. Dat hij een erg eigen wil had. Ik was zo arro dat ik dacht dat dat bij mij wel anders zou zijn. Not. Dit is een pony waar je mogelijk met enorm veel tijdsinvestering een goed opgevoed dier van kan maken. Maar mentaal trek ik dat niet. Ik vind het enorm frustrerend als je je best doet en het gewoon keer op keer weer niet gewerkt blijkt te hebben. Maar ik vraag me af of het überhaupt zou werken. Hij is superslim. Dus hij weet duvelsgoed dingen te doen als hij een koekje krijgt. Maar dat zijn kunstjes. Daar valt in zijn woordenboek "netjes gedragen als dit gewenst is", niet in. Als hij vindt dat hij wat anders wil doen, dan kun je een hele pot koekjes bij je hebben, maar dat gaat dan niet werken. Het enige wat werkt is de zweep. Daar heeft hij heilig ontzag voor en dat wil dan ook wel wat zeggen. Die zal hij wel vaak in zijn leven gevoeld hebben. Maar dat weiger ik. Ik wil geen geweld. Ik loop wel met een stick/zweep om te zorgen dat ik hem niet mij voorbij laat lopen als we voorop lopen (wat we nu niet meer doen als we met zijn tweeën hun viertjes begeleiden) en dat helpt 9 van de 10 keer. Maar dan toch regelmatig neemt hij ineens in galop een spurt en gaat naar verdere oorden.

Dus zo is hij. Helaas. Verder is het een mooie pony om te zien. Wel een ruinenbuik maar hij heeft prachtige gangen. En hij kan hard! En dan blijft zijn rug zowat recht. Van die dingen.

Het verzoek om een Poupette-special is in behandeling genomen. De regie moet gaan kijken of er voldoende materiaal haalbaar is, waarna het verzoek zal worden gehonoreerd of zal worden afgewezen. Indien het verzoek wordt gehonoreerd, zal de regie nog gehouden zijn aan een tijdsplanning van de volgorde van de aflevering, waarbij voorrang moet worden gegeven aan meer prioritaire items waaronder concurrerend materiaal als Pelle, lid 5.2 sub 429834232.

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:27

Leuk je filmpje met cijfers over 2022 en wat een werk hebben jullie verzet! Wij wonen ook in Frankrijk (bij Judith om de hoek zo'n beetje :D ) Mag ik vragen waar je de grindmatten hebt gekocht? Ik mag hier ook nog wel wat bijschaven aan het huidige modderparadijs := Ik hoop voor jullie dat 2023 voorspoedig en rustig verloopt met de beessies!

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 12:30

Greeneyez schreef:
Leuk je filmpje met cijfers over 2022 en wat een werk hebben jullie verzet! Wij wonen ook in Frankrijk (bij Judith om de hoek zo'n beetje :D ) Mag ik vragen waar je de grindmatten hebt gekocht? Ik mag hier ook nog wel wat bijschaven aan het huidige modderparadijs := Ik hoop voor jullie dat 2023 voorspoedig en rustig verloopt met de beessies!


Hey Greeneyez, leuk wat van je te lezen. Volgens mij heb ik je nog niet in het topic gezien of heel weinig, welkom dan! Leuk dat je ook in LDF woont en ook in de hoek bij Judith. Waar ongeveer bij welke stad/dorp?

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik heb gezocht naar matten van 4cm hoog. Daarnaast heb ik gezocht naar matten waar erbij geschreven staat dat het ook OK is voor paarden/paddocks. Ik kwam dan uit bij Equideos. Vinden wij een erg goed bedrijf, ze leveren niet snel, maar ze leveren wel keurig in overleg en met goede communicatie. Vorige keer ging het mis met de levering van de matten, de helft was in de vrachtwagen blijven staan en een telefoontje en het was dezelfde dag nog opgelost. Er zijn goedkopere matten te koop van 4cm dik bijv op e-bay. Daar kun je ook eens kijken. Ik heb dat zelf niet aangedurfd en omdat wij goede ervaringen hebben met Equideos (paardengod), we hebben daar ook de hooiklok gekocht bijv en de stalmatten etc, hebben we het bij hen gekocht. Behalve dan op e-bay heb ik voor 4cm hoog geen goedkopere gevonden.

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:45

Ah top, dank! Ik ga eens kijken, want zoals het er nu bij ligt word ik nie heul vrolijk van haha! Maar goed, we moeten toch wachten met leggen tot alles weer droog is en vlak ligt. Een zwevend tapijt leggen is niet handig... Jij hebt de platen van € 7,23 denk ik?

Klopt hoor dat je niet eerder van mij las, ik zit eigenlijk pas weer op bokt sinds we naar Frankrijk zijn verhuisd (in juni afgelopen jaar). En bij Judith haar topic kan ik niet reageren, omdat ik nog te weinig berichten heb gepost ofzo.. heel vreemd.

Anyway, sinds juni wonen wij in de buurt van Saint-Flour met onze 2 paarden en de rest van de beestenbende. Bevalt goed, al moet ik ook nog wel wennen aan een hoop dingen. Maar de rust en ruimte zijn heerlijk *\o/*

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:59

Namiro, ik herken ook wat je schrijft hoor. En ik heb dezelfde strategie als Monique, genieten van wat er wel is. Hier veel tegenslag gehad, manlief is al anderhalf jaar volledig in de kreukels als gevolg van de corona-vaccinatie. Dus eigenlijk staat alles on-hold. Met veel moeite heeft hij de nieuwe omheining nog kunnen maken van ons nieuw aangekochte weiland. Dat is genieten, want de paardjes kunnen erin èn ik kan er met de honden wandelen op de dagen dat manlief niets met ze kan. Daar geniet ik dan toch enorm van. Soms denk ik wel aan alles wat we nog willen/wilden en vooralsnog niet lukt. Die lijst is enorm, want wat hadden we niet in anderhalf jaar kunnen doen... En zoveel dingen die half af zijn |(
Maar dan toch, m'n paardjes zien grazen in het weiland, onze jonge hond zien rennen door het weiland, er zelf lekker in het zonnetje zitten. En blij zijn met de plek waar we wonen...

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 13:02

Greeneyez schreef:
Ah top, dank! Ik ga eens kijken, want zoals het er nu bij ligt word ik nie heul vrolijk van haha! Maar goed, we moeten toch wachten met leggen tot alles weer droog is en vlak ligt. Een zwevend tapijt leggen is niet handig... Jij hebt de platen van € 7,23 denk ik?

Klopt hoor dat je niet eerder van mij las, ik zit eigenlijk pas weer op bokt sinds we naar Frankrijk zijn verhuisd (in juni afgelopen jaar). En bij Judith haar topic kan ik niet reageren, omdat ik nog te weinig berichten heb gepost ofzo.. heel vreemd.

Anyway, sinds juni wonen wij in de buurt van Saint-Flour met onze 2 paarden en de rest van de beestenbende. Bevalt goed, al moet ik ook nog wel wennen aan een hoop dingen. Maar de rust en ruimte zijn heerlijk *\o/*


Leuk om te lezen! Wat gek dat je in juuds topic niet kunt reageren. Kun je in Tinka's topic wel reageren? Die woont ook in Frankrijk met haar paarden.

Ja die matten zijn het. Maar omdat we er meer dan 1000 afnamen krijg je korting en op dat bedrag loont dat wel, 4% en hoe meer je er af neemt hoe meer korting je krijgt tot 6% meen ik.

En gaaf dat jullie ook de stap gedaan hebben. En tuurlijk moet je wennen, het is echt een andere cultuur hier, maar idd de rust, ruimte en natuur daar kan NL niet tegenop. Hoe vinden je paarden het hier?

Bribo heftig zeg dat je man door de corona in de kreukels zit! Tjee, is er uitzicht op beterschap? En mooi en dapper dat je dan toch kunt genieten van de kleine dingen! Houd dat vast!

Daarstraks weer even met Callas en de bal gespeeld in haar box en ze weet het nog precies.

JudithO

Berichten: 7095
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:31

Greeneyez was mijn mysterie bokker met wie ik laatst uit eten ben geweest ;)
Coucou :D

Monique! Je knopje!! Ik wil dat ook, dat is zooooooo fijn. Echt al te vaak een opdonder gehad.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 14:39

Aha, er vormt zich hier een boktplot van bokkers in de Cantal.

En ja, mijn knopje is echt heeeeel erg fijn. Ik doe verder weinig trouwens met elektriciteit en knopjes ~~}> Ik laat het aan Erwin over om mijn knopjes te upgraden.

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:06

JudithO schreef:
Greeneyez was mijn mysterie bokker met wie ik laatst uit eten ben geweest ;)
Coucou :D

Monique! Je knopje!! Ik wil dat ook, dat is zooooooo fijn. Echt al te vaak een opdonder gehad.


Hey! :D

Tinka

Berichten: 3816
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:03

Hier geen knopje voor het schrikdraad, trek de stekker er wel uit thuis en bij de wei is het wel onhandig, laat ik meestal aan staan. Milko heeft wel een knopje gemaakt waarmee alle lichten in de stal in ene uit gaan. We hebben daar 3 ledlampen met afstandsbediening, maar die gingen raar doen. Knipperen met uitzetten ed. Vandaar die knop.