[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beckie

Berichten: 145
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:36

Geweldig filmpje weer. En ik kan me goed voorstellen dat jullie liever buiten bezig zijn.

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:54

Monique1963 schreef:
En dan is hier de link, 15 minuten ouwe paasei, hahaha https://youtu.be/JGW2N9UrhBM


Wat een leuke rondleiding! Jullie hebben ook een behoorlijk project zo te zien, tof! En wat je zegt, alles op zijn tijd. Op een boerderij ligt altijd meer dan genoeg werk haha 8-)

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 12:05

JudithO schreef:
Leuk filmpje! Heel leuk om zo weer een rondleiding te krijgen. En te zien hoe alles erbij staat. En te horen hoe heerlijk nuchter jullie erin staan.


Hey die Juud, ja ik dacht ik zal eens even een total update doen. Als je gestrest raakt van dingen die nog voor je liggen, dan moet je zo'n project als dit niet doen. Alles op zijn tijd, de brandjes zijn geblust, dus de rest komt vanzelf.

Beckie schreef:
Geweldig filmpje weer. En ik kan me goed voorstellen dat jullie liever buiten bezig zijn.


Hahaha, Beckie, je bedoelt wat een t*ringzooi binnen, kun je maar beter buiten werken _O-

Greeneyez schreef:
Monique1963 schreef:
En dan is hier de link, 15 minuten ouwe paasei, hahaha https://youtu.be/JGW2N9UrhBM


Wat een leuke rondleiding! Jullie hebben ook een behoorlijk project zo te zien, tof! En wat je zegt, alles op zijn tijd. Op een boerderij ligt altijd meer dan genoeg werk haha 8-)


Wat stom, ik zie nu in jouw quote Greeneyez dat bokt van t*ringzooi "paasei" heeft gemaakt, echt betuttelend zeg. Afijn, dank je en ja rustig aan dan breekt het lijntje niet. :9k

Erwin heeft nu trouwens zijn pees van zijn duim overbelast, dus voorlopig zitten we stil.

Beckie

Berichten: 145
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:57

Monique1963 schreef:
Beckie schreef:
Geweldig filmpje weer. En ik kan me goed voorstellen dat jullie liever buiten bezig zijn.


Hahaha, Beckie, je bedoelt wat een t*ringzooi binnen, kun je maar beter buiten werken _O-


Nou meer met het idee, dat dingen die buiten moeten gebeuren gelijk opknappen als je er mee bezig bent, terwijl als je aan de slag gaat met de binnenklussen de troep meestal eerst erger wordt voordat het opknapt. :')

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:57

Wat een heerlijk to do filmpje! En zo herkenbaar _/-\o_
Wij hebben weliswaar een nieuw huis gebouwd, maar van binnen nog het één en ander te doen. En buiten zelfde verhaal. Hier ook zo'n enorme stapel hout. Wel een uitkomst eerlijk gezegd met de huidige gasprijzen in Nederland. Ik kreeg trouwens de neiging om zelf ook zo'n filmpje te gaan maken...

Maar eh, in je filmpje is ook goed te zien hoeveel werk jullie al verzet hebben, petje af hoor. En dat voor pensionado's ;)

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 10:01

Beckie schreef:
Monique1963 schreef:
Hahaha, Beckie, je bedoelt wat een t*ringzooi binnen, kun je maar beter buiten werken _O-


Nou meer met het idee, dat dingen die buiten moeten gebeuren gelijk opknappen als je er mee bezig bent, terwijl als je aan de slag gaat met de binnenklussen de troep meestal eerst erger wordt voordat het opknapt. :')


Ja, dat laatste is meestal wel waar, Beckie. Uit chaos komt orde! Het is ook wel heel lekker om een enorme chaos te maken en het dan mooi te zien worden. Kan ik iedereen aanraden, hahaha, haal al je kasten leeg, duvel het allemaal op de grond en dan lekker opruimen.

bribro schreef:
Wat een heerlijk to do filmpje! En zo herkenbaar _/-\o_
Wij hebben weliswaar een nieuw huis gebouwd, maar van binnen nog het één en ander te doen. En buiten zelfde verhaal. Hier ook zo'n enorme stapel hout. Wel een uitkomst eerlijk gezegd met de huidige gasprijzen in Nederland. Ik kreeg trouwens de neiging om zelf ook zo'n filmpje te gaan maken...

Maar eh, in je filmpje is ook goed te zien hoeveel werk jullie al verzet hebben, petje af hoor. En dat voor pensionado's ;)


En Bribo, gewoon ook zelf zo'n filmpje maken! Het zet in je hoofd wel heel duidelijk op een rijtje waar de priori's liggen en je komt erachter dat sommige dingen helemaal niet zoveel priori hebben dan je zou denken. Schept helderheid. Maar maak dan ook een filmpje met foto's van hoe het ooit was en hoe het nu is. Dat geeft zoveel voldoening en verbazing en dan waardeer je weer eens wat je al allemaal hebt gedaan. En p.s. wij willen die filmpjes dan zien natuurlijk!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 11:39

Nog even over de paardjes, gisteren hele dag storm en regen. Zo lang mogelijk opgehokt en een uur of zes naar buiten gedaan met regendekens. Erg fijn om droge paarden binnen te halen, maar toen ik binnen de dekens afdeed, had Poupette het koud na een half uurtje toen ik weer bij ze kwam. Dus haar de nacht met een fleeceje in laten gaan. Zij en Quarbonne hebben uiteraard nog maar een fractie van hun echt bontje terug, dus vandaag naar buiten met een fleece onder de regendeken want het is nog steeds kouder en regen dreigt.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 17:03

En uiteindelijk dekens afgedaan want het was weer 20 graden.

Even voor Balance was het meen ik. We hebben voor de grap eens de tracker aan Quarbonne gehangen ipv aan de hond om te kijken waar hij zich bevindt telkens in het land. Erg leuk en leerzaam! Ook grappig, want we krijgen een smsje als hij een bepaalde zone verlaat of weer binnengaat (bij de drinkbak). We zullen de trackgegevens eens in een filmpje verwerken, leuk!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18189
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:43

Ja, leuk! Ik ben heel benieuwd naar het filmpje. Toch nogeens opzoeken welke tracker jij hebt.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 09:14

Hi Balance, nou, laat onze tracker maar zitten. We zitten nu al aan onze vierde nieuwe. Wel goede service, ze sturen iedere keer weer een nieuwe op als hij weer stuk gaat. Het zit hem in de programmatuur van dit ding. Hij gaat de fout in door dan ineens zomaar tig sms'jes naar je phone te gaan sturen, terwijl we bijv die keuze niet gemaakt hadden. Bij ons staat hij op sms'je als de tracker buiten een bepaalde afstand verdwijnt. Maar dan gaat de programmatuur ineens op zijn kop, vaak na updates waar je niet op zit te wachten maar die je wel gewoon vanzelf krijgt. Nu is dat ook allemaal nog niet zo erg, maar als je zoveel sms'jes krijgt dan gaat de batterij supersnel op. En er is ook iets met het abonnement dat je x aantal sms'jes erbij krijgt, ga je over x heen moet je gaan betalen voor de sms'jes. Dus iedere keer weer met dat bedrijf overleggen, bewijzen met je logs dat het niet klopt etc. Ze blijven vriendelijk, maar goed vorige week weer een nieuwe. En dan moet je uiteraard de oude terug sturen. En die laatste raakte kwijt in de post. Maar ze waren wel zo vriendelijk dat te geloven en hem niet in rekening te brengen. Maar dit was de vierde binnen 11 maanden. In februari loopt ons abonnement af en Erwin denkt dat hij het niet gaat verlengen, te veel gedoe. Die van ons is van het merk weenex meen ik, dus als je een tracker voor je paarden aanschaft, dan niet van dit merk!

Ik was net erg vroeg buiten, iets met een hond die ineens ging overgeven, dus het was nog donker en ik ging de paarden zoeken. Lagen alle meiden plat en Quarbonne hield de wacht. Ik ben niet dichtbij geweest, wilde ze niet storen, maar ik vind dat dan zo eng. Toen Shadow ziek was en ging liggen (die heeft maar heel zelden in zijn 27-jarige leven gelegen) gingen de meisjes er bij liggen. Dus als er nu meer tegelijk liggen, vind ik dat spannend. Zodra het wat lichter is, vroeg voeren vandaag, kijken of alles goed is. Want meestal staat Prisca te wachten om 8 uur voor haar brokjes.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 10:29

Alles goed met de dames. Ze hebben gewoon lekker liggen pitten. Ben ik blij mee, is een goed teken. Ook dat Prisca is gaan liggen. Dan gaat het toch beter met haar maag. Straks foto's maken van de twee bruine dames in voorbereiding op het verzoeknummer voor zondag...

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:49

Kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent als er meerdere tegelijkertijd gaan liggen. Wij hebben dat vooral als ze helemaal languit gestrekt gaan liggen, een beetje een deja vu van Bombon....

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:02

rocymax schreef:
Kan me voorstellen dat je een beetje huiverig bent als er meerdere tegelijkertijd gaan liggen. Wij hebben dat vooral als ze helemaal languit gestrekt gaan liggen, een beetje een deja vu van Bombon....


Ja vreselijk jullie bombon. En ja, ik merk dat ik toch een beetje een bezorgdheid heb overgehouden aan de tijd met Shadow toen.

Ik vind een liggend paard ook altijd indrukwekkend groot. Zo kwetsbaar ook.

Afijn, vandaag eens Prisca weer gewogen. En waar ik al bang voor was, ze komt flink aan nu ik meer hooi geef voor haar maag en ze twee nieuwe velden met gras hebben. Erg moeilijk om daar een balans in te vinden. Ik neig nu naar, laat maar zitten die kilo's, als ze maar geen maagpijn meer heeft. Dat lijkt me zo vreselijk voor haar.
Een vriendin van mij heeft maagpijn, krijgt volgende week een scopie, en die vertelde dat het echt pijn doet. Het is niet zoals dat je maagzuur omhoog krijgt, maar het brandt echt erg. Dat vind ik erg naar. Kreupelheid van Callas is ook naar, maar pijn in je ledematen is toch iets anders dan pijn in organen. Dus nu ik zag dat Prisca weer 600 kilo is, schrok ik wel, maar aan de andere kant gaat het wel beter met haar maag.

Tinka

Berichten: 3806
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:10

Brandend maagzuur doet inderdaad pijn weet ik uit ervaring.
Ik zie hier de paarden niet vaak liggen, op de veulens na dan. In Nederland lagen ze wel vaak languit te pitten in de wei, kon ik ze zien vanuit de keuken.
1 keer kwam er iemand aanbellen, die dacht dat er iets met de paarden was. Ze lagen gewoon te slapen, dit keer meer achterin de wei, waar de mensen langs lopen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:20

Hier liggen ze regelmatig !
Lekker te soezen .
Heerlijk

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:25

Monique1963 schreef:
Ja vreselijk jullie bombon. En ja, ik merk dat ik toch een beetje een bezorgdheid heb overgehouden aan de tijd met Shadow toen.

Ik vind een liggend paard ook altijd indrukwekkend groot. Zo kwetsbaar ook.

Afijn, vandaag eens Prisca weer gewogen. En waar ik al bang voor was, ze komt flink aan nu ik meer hooi geef voor haar maag en ze twee nieuwe velden met gras hebben. Erg moeilijk om daar een balans in te vinden. Ik neig nu naar, laat maar zitten die kilo's, als ze maar geen maagpijn meer heeft. Dat lijkt me zo vreselijk voor haar.
Een vriendin van mij heeft maagpijn, krijgt volgende week een scopie, en die vertelde dat het echt pijn doet. Het is niet zoals dat je maagzuur omhoog krijgt, maar het brandt echt erg. Dat vind ik erg naar. Kreupelheid van Callas is ook naar, maar pijn in je ledematen is toch iets anders dan pijn in organen. Dus nu ik zag dat Prisca weer 600 kilo is, schrok ik wel, maar aan de andere kant gaat het wel beter met haar maag.


Wat vervelend dat Prisca zo'n last van haar maag heeft. Ik weet niet waarmee je behandeld, maar een vriendin van mij heeft hele mooie resultaten behaald bij haar merrie met deze: https://mastichorse.nl/ Misschien ook iets voor Prisca?

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:36

@Zinzi en Tinka, Als ik de paarden 's nachts iedere nacht binnenhoud, dan gaan ze na een paar nachten in de stal slapen, heel vroeg in de ochtend. Maar ik laat ze nu dus buiten omdat ze anders een uur of 7 à 8 geen eten hebben en dat kan niet met Prisca's maag. Dat resulteert erin dat ze nog niet eerder 's nachts buiten hebben gelegen, nu dan voor het eerst.
Erwin heeft wel Prisca en Callas een keer zien zonnen en liggend dutten in de benedenwei.

Het is fijn dat ze liggen, geeft in ieder geval aan dat het vertrouwd voelt. Moet er alleen zelf nog aan wennen, hahaha.

En ja Greeneyez Prisca heeft erg last van haar maag. Ze krijgt nu Phytotonics van Laarakker, dat heeft wel effect. Ik moet de pot nog leegmaken. Helpt het niet afdoende, dan kan ik zeker eens kijken naar dat product. Er zitten heel andere ingrediënten in dan ik overal lees, dus dat is interessant en de prijs is ook normaal voor zoveel weken. Dank voor je tip!

Greeneyez

Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:38

Monique1963 schreef:
En ja Greeneyez Prisca heeft erg last van haar maag. Ze krijgt nu Phytotonics van Laarakker, dat heeft wel effect. Ik moet de pot nog leegmaken. Helpt het niet afdoende, dan kan ik zeker eens kijken naar dat product. Er zitten heel andere ingrediënten in dan ik overal lees, dus dat is interessant en de prijs is ook normaal voor zoveel weken. Dank voor je tip!


Ah ja, Laarakker heeft ook fijne producten. Ben ik ook fan van (ook voor mezelf trouwens). Hopelijk is ze snel weer helemaal maagpijnloos, echt een vervelende klacht

Tinka

Berichten: 3806
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:40

Waarom hebben ze geen eten als ze op stal staan? Je kan toch gewoon een flinke berg hooi op stal geven, eventueel in hooinetten.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 17:45

Greeneyez schreef:
Ah ja, Laarakker heeft ook fijne producten. Ben ik ook fan van (ook voor mezelf trouwens). Hopelijk is ze snel weer helemaal maagpijnloos, echt een vervelende klacht


O hebben ze ook voor mensen spullen of neem je minder en wat neem je dan?

Tinka schreef:
Waarom hebben ze geen eten als ze op stal staan? Je kan toch gewoon een flinke berg hooi op stal geven, eventueel in hooinetten.


Een hooinet heb ik, ook hooizakken. Daar kan niet voldoende in voor een hele nacht. Ook gewoon losgeven is te weinig voor de nacht. Ik kan natuurlijk een meter hoog geven, en zelfs dat doe ik trouwens, maar Prisca moet de hele tijd kunnen eten en als ze het in een keer opeet, staat ze de rest van de nacht zonder. En ook is het probleem bij zoveel geven, dat ze gaat uitzoeken en veel door de stal verspreidt, wat ze dan vervolgens niet opeet. Ze is enorm kieskeurig. Bijvoorbeeld wat zij niet eet, eet Callas nog wel. Ik heb dan ook een doorschuifsysteem. Want wat Callas dan niet meer opeet, dat gaat naar Quarbonne en dat gaat dan bijna helemaal op.

We hebben er trouwens weer een nieuw probleem bij. Quarbonne weet onder het schrikdraad door te komen. Het staat aan, heeft 3 streepjes, doet f*ing zeer als je het aanraakt, hij is geschoren en toch flikt hij het. Van het platform af bij de stallen bedoel ik. (nog) niet uit het weiland, afkloppen. Sinds vanmorgen. Not happy. En hij heeft er wel een klap van gehad, want hij wilde dus niet meer bij de stallen komen toen we hem gevangen hadden. Zucht. Hoe we dat straks nu weer gaan oplossen...

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:21

Ik lees nog steeds stilletjes mee met jullie avonturen :)

Een voldoende groot hooinet biedt echt wel voldoende hooi voor de nacht hoor :j Feyre is nog wat groter dan jouw grote dames en met een volgestampt hooinet doet die een hele nacht.

Ik heb voor haar het net van Harry’s Horse, de XL. Kan echt veel in. Feyre versmeert het anders ook, en zo heeft ze de hele nacht wat te doen én te eten.


Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 18:25

Berdien schreef:
Ik lees nog steeds stilletjes mee met jullie avonturen :)

Een voldoende groot hooinet biedt echt wel voldoende hooi voor de nacht hoor :j Feyre is nog wat groter dan jouw grote dames en met een volgestampt hooinet doet die een hele nacht.

Ik heb voor haar het net van Harry’s Horse, de XL. Kan echt veel in. Feyre versmeert het anders ook, en zo heeft ze de hele nacht wat te doen én te eten.


[ [url=m/BIgEB9.jpg]Afbeelding[/url] ]


O dat is superinteressant! Dank voor de tip. Daar trek ik achteraan. Ik heb ook wel meerdere hooizakken neergehangen, maar ze eet er niet goed uit. Op zich is het prima als ze 's nachts buiten staan bij de hooiklok (met slowfeedernet), maar als het regent is het wel wat meer knibbelen. Zo'n groot net zou ideaal zijn voor Prisca!

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:27

Te krijgen bij Agradi! Ik had er eerst eentje van Epplejeck maar die heeft Feyre zo’n beetje versnipperd ^) Deze is gemaakt van dikker materiaal, dus hopelijk houdt ze deze wat langer heel :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:51

Monique1963 schreef:
Berdien schreef:
Ik lees nog steeds stilletjes mee met jullie avonturen :)

Een voldoende groot hooinet biedt echt wel voldoende hooi voor de nacht hoor :j Feyre is nog wat groter dan jouw grote dames en met een volgestampt hooinet doet die een hele nacht.

Ik heb voor haar het net van Harry’s Horse, de XL. Kan echt veel in. Feyre versmeert het anders ook, en zo heeft ze de hele nacht wat te doen én te eten.


[ [url=m/BIgEB9.jpg]Afbeelding[/url] ]


O dat is superinteressant! Dank voor de tip. Daar trek ik achteraan. Ik heb ook wel meerdere hooizakken neergehangen, maar ze eet er niet goed uit. Op zich is het prima als ze 's nachts buiten staan bij de hooiklok (met slowfeedernet), maar als het regent is het wel wat meer knibbelen. Zo'n groot net zou ideaal zijn voor Prisca!



Die grote heb ik ook kan zeker meer dan genoeg in hoor
Stamp er zo n kleine baal hooi in tussen de 15 en 18 kg
Alleen nu ongebruikt.
Heb nu echt netten ouderwets en bakken
M'n XL zakken zijn wel te koop ..

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 19:52

Zinzi_jewel schreef:
Die grote heb ik ook kan zeker meer dan genoeg in hoor
Stamp er zo n kleine baal hooi in tussen de 15 en 18 kg
Alleen nu ongebruikt.
Heb nu echt netten ouderwets en bakken
M'n XL zakken zijn wel te koop ..


Fijn dat jij er ook goede ervaringen meehebt. Ik kende alleen de bekende kleintjes, drama. En de hooizakken ook niet blij mee en de allergrootste die je over een ronde baal van 250 kilo trekt. Zo'n tussenvorm is perfect en ik heb het meteen besteld bij Agradi. Dus dank voor je hint dat jij ze ook te koop hebt, maar ik had meteen naar Berdiens berichtje gezocht, en gevonden en besteld. Dank in ieder geval voor het aanbod.