[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:51

Monique1963 schreef:
Hi Sadie, volgens mij heb ik je nog niet veel gezien in het topic. Gezellig en dank voor je tip! Wat geweldig grappig een tweelinghaak! Hoe komen ze erop. Ik ga straks eens kijken of ik genoeg oud spul heb om wat te proberen, zo niet dan zijn jullie linken handig! En Agradi levert enorm snel. Ik had het net binnen twee dagen.


Hi Monique,
Ik ben een eeuwige meelezer op bokt :o
Soms geef ik hier of daar tips.
En ondertussen geniet is van jullie dagelijkse wel en wee en doe inspiratie op voor een eventuele emigratie naar bv Frankrijk.
Nu kruip ik weer onder mijn meeleessteen 8-)

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 17:26

Sintara schreef:
Klinkt goed in elk geval ^^


Yep Sintara, maar het eruithalen was weer even wennen en wat lastiger vanmorgen, helemaal omdat ik mijn leesbril niet op had, maar het erin doen is goed.

Humpiedumpie schreef:
https://www.paardeerlijk.nl/a-66094799/ ... escription

Ik ben zelf fan van deze oersterke netten van paardeerlijk. Met flap zijn deze.. misschien beetje mosterd na de maaltijd..
En privacy is mega belangrijk. Aangezien die wel regelmatig terugkomt in je nadelenlijstje waardoor dat lijstje langer is dan de voordelen, lijkt het me wel duidelijk ;).


Nee hoor, Humpiedupie, geen mosterd na de maaltijd. Als het andere net onverhoopt stukgaat, dan heb ik weer veel linken om om inspiratie op te doen. Dank!

Sadie schreef:
Monique1963 schreef:
Hi Sadie, volgens mij heb ik je nog niet veel gezien in het topic. Gezellig en dank voor je tip! Wat geweldig grappig een tweelinghaak! Hoe komen ze erop. Ik ga straks eens kijken of ik genoeg oud spul heb om wat te proberen, zo niet dan zijn jullie linken handig! En Agradi levert enorm snel. Ik had het net binnen twee dagen.


Hi Monique,
Ik ben een eeuwige meelezer op bokt :o
Soms geef ik hier of daar tips.
En ondertussen geniet is van jullie dagelijkse wel en wee en doe inspiratie op voor een eventuele emigratie naar bv Frankrijk.
Nu kruip ik weer onder mijn meeleessteen 8-)


Hoi Sadie, gezellig en handig dat je er even was. Gaaf dat je inspiratie komt opdoen voor een eventuele verhuizing naar La Douce France, wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Geniet verder van ons wel en wee en tot wie weet ooit als je weer onder je steen vandaan komt.

Inmiddels ben ik vanmorgen door mijn rug gegaan met het omdoen van het dekentje van Poupette. Ze is ook zo onmogelijk klein. Hoe klein eigenlijk dat zie je in het filmpje van vandaag:

https://youtu.be/CQ27r3W4zOg

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:43

Ahhh de Poupette special! Super leuk overzicht zo :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:44

Honden , idd ze komen met een reden net als paarden
Ik heb momenteel 4 honden . De 4e is me beetje opgedrongen. En dan toch geadopteerd maar ze past helemaal niet in onze groep en ze heeft veel meer aandacht nodig als wij haar kunnen geven .
De stichting geeft niet thuis op de vraag help me andere passende plek te zoeken.
Dus ga het maar zelf zoeken.

Edit , leuk die poupette special ❤️

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 19:19

JudithO schreef:
Ahhh de Poupette special! Super leuk overzicht zo :)


Scheetje is het hè Juud, heb je eigenlijk geen foto's van jouw shetten? Of een link?


Zinzi_jewel schreef:
Honden , idd ze komen met een reden net als paarden
Ik heb momenteel 4 honden . De 4e is me beetje opgedrongen. En dan toch geadopteerd maar ze past helemaal niet in onze groep en ze heeft veel meer aandacht nodig als wij haar kunnen geven .
De stichting geeft niet thuis op de vraag help me andere passende plek te zoeken.
Dus ga het maar zelf zoeken.

Edit , leuk die poupette special ❤️


Je hebt een groot hart Zinzi, maar ik snap het prima dat als de 4e hond niet in je meute past, dat je dan graag een ander huisje voor hem zoekt. Ik hoop dat het gaat lukken!

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:37

Foto's heb ik enorm veel, zeker! Eind april zullen ze in mijn topic ook regelmatig voorbij gaan komen.
Je kunt ze al wel bewonderen in mijn profiel :j

Maar die van mij zijn wel 15-20 cm groter! Poupette is echt een mini. Die wil ik ooit ook nog wel eens hebben. Zooo schattig!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 20:46

Ja op je profiel had ik ze al gezien, je drie zwartjes. Ik wacht met spanning de lente af!

Poupette is echt een minimini. Volgens tabellen is ze een minishetlander van de kleinste categorie, genaamd de minimaat. Dus ze is een ieniminimini. Iedereen wil haar altijd meenemen. In de achterbak of zo. In een tas... Hahaha.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:04

Ik heb korte tijd een shet van 97cm gehad en die vond ik voor veel dingen al te klein. Moest draven voor mijn wandelpas en ik kon er qua verzorging beter grotendeels op de billen naast gaan zitten (was die nog braaf genoeg voor ook trouwens), maar dat zich 3 dubbel moeten vouwen was mijn lijf het niet zo mee eens. Maatje welsh (kwam 1.10 hoog groeide uit tot ong. 1.20) paste mij qua alles veel beter.
Schattig is ze verder zeker al zou ik zulke ukjes niet willen hebben zonder goede keuring ivm zeker willen weten of alle onderdelen wel bij en op elkaar passen (zowel gebit als verder benen en lijf).

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 09:39

tamary schreef:
Ik heb korte tijd een shet van 97cm gehad en die vond ik voor veel dingen al te klein. Moest draven voor mijn wandelpas en ik kon er qua verzorging beter grotendeels op de billen naast gaan zitten (was die nog braaf genoeg voor ook trouwens), maar dat zich 3 dubbel moeten vouwen was mijn lijf het niet zo mee eens. Maatje welsh (kwam 1.10 hoog groeide uit tot ong. 1.20) paste mij qua alles veel beter.
Schattig is ze verder zeker al zou ik zulke ukjes niet willen hebben zonder goede keuring ivm zeker willen weten of alle onderdelen wel bij en op elkaar passen (zowel gebit als verder benen en lijf).


Ik zou willen dat de mensheid dieren niet naar hun smaak zouden fokken. Pekinezen die geen adem kunnen halen, katten die in theekopjes passen, tinkers met veel te veel haar, arabieren met veel te ingedeukte neuzen, minishetten waar de ogen niet in passen. Dát zou ik willen. Dat mensen dieren zoveel mogelijk in hun natuurlijke waarde laten. Maar helaas en op vele gerelateerde onderwerpen zijn wij mensen niet zo.

Het is zelfs zo dat wij mensen als dieren ons niet meer tot nut zijn, wij dieren dan maar verkopen of wegdoen of achterlaten of doodmaken.

Er zijn dan domme mensen die dat zielig vinden en van zulk soort dieren dan maar zoveel mogelijk proberen te redden.
Deze domme mensen kijken niet naar het uiterlijk van zulke verloren zieltjes die buiten hun toedoen wegwerpartikelen van onze maatschappij zijn geworden.
Deze domme mensen kiezen ervoor zulk soort wegwerpdieren niet te laten keuren, want ze weten dat er gebreken zullen zijn en dat nemen ze voor lief.

Ik denk dat ik zo'n dom mens ben, Tamary.

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:01

Wij hebben ook zo een poupette model
Nederlands mini paard . Is ongeveer 83 cm .
En alles klein en laag bij de grond . En toch ondanks dat borstelen enzo lastig is vanwege dat ze zo klein is. Dekentje aandoen moet bijna op de knieën om de singels te pakken. Toch wil ik ze liefste altijd houden ... onze Bo

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:44

Ach...wat een prachtig filmpje van Poupette
Wat een geweldig lief diertje is ze
Ze doet me een beetje denken aan mijn Willem
Een vos shetje van rond 85 cm
Ik heb genoten van je filmpje

Emj_23
Berichten: 1194
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:26

Ah wat leuk! De Poupette special. Bedankt Monique, heb er van genoten, in een wereld die soms toch best ingewikkeld is kan ik echt genieten van iets liefs als het grinniken en het kiekeboe spelen met Poupette. Maar wat is er toch veel gebeurd de afgelopen jaren…

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:03

Zinzi_jewel schreef:
Wij hebben ook zo een poupette model
Nederlands mini paard . Is ongeveer 83 cm .
En alles klein en laag bij de grond . En toch ondanks dat borstelen enzo lastig is vanwege dat ze zo klein is. Dekentje aandoen moet bijna op de knieën om de singels te pakken. Toch wil ik ze liefste altijd houden ... onze Bo


Ja je wilt ze nooit kwijt, Zinzi, dus geniet van alle momenten! Nu willen we natuurlijk een foto van jouw mini.

vopo914 schreef:
Ach...wat een prachtig filmpje van Poupette
Wat een geweldig lief diertje is ze
Ze doet me een beetje denken aan mijn Willem
Een vos shetje van rond 85 cm
Ik heb genoten van je filmpje


Hi Vopo, het is een heerlijk eigenwijs moppie. Ben blij dat ze toch met de jaren steeds minder schuw wordt. Is jouw Willem er nog? Je mag best een foto hier spammen.


Emj_23 schreef:
Ah wat leuk! De Poupette special. Bedankt Monique, heb er van genoten, in een wereld die soms toch best ingewikkeld is kan ik echt genieten van iets liefs als het grinniken en het kiekeboe spelen met Poupette. Maar wat is er toch veel gebeurd de afgelopen jaren…


Hi EMJ, fijn dat je het kon waarderen. Ze is ook schattig. En dat weet ze ;-)

Over Poupette gesproken, we gaan haar box groter maken. Omdat Quarbonne niet in een box kan staan, gaan we de wand die we tussen hen in gemaakt hebben weer afbreken. Dan heeft Poupette meer ruimte en heeft ze meer ruimte om haar toilet te maken. Het is een heel schoon paardje en ik denk dat ze te weinig ruimte heeft om fatsoenlijk een wc te maken. Soms mest ze vlak bij haar hooi en dat deed ze voorheen nooit. Maar eerst moet dan de hooivoorraad die daarin ligt eruit. Ik laat haar nu ook vaker op het platform, maar pas nadat ze heeft gegeten omdat ze anders geen kans krijgt van Quarbonne, ook al deel ik het op in meerdere zakken voor hen.

Gisteren is de paardentandarts geweest. Halve kiesje van Poupette staat nog steeds netjes is nog niet los en dus laten we het weer 1.5 jaar zitten. Het was nu 10 mndn geleden en dat is eigenlijk te kort. Wel heeft ze dit keer ook Poupettes voortandjes wat bijgewerkt omdat ze scheef graast.
Callas haar gebit was netjes, wel wat geraspt, maar niet noemenswaardig.
Quarbonne was ws nog nooit bij de tandarts geweest, er moest veel gedaan worden en hij bewoog ook erg veel. De tandarts laat ze los staan en ze mogen achteruit en zijwaarts bewegen en zij loopt mee. Vind ik altijd zo geweldig dat ze het zo doet.
Prisca was wel goed onderhouden zei ze en ik had nog gevraagd of te zien was dat ze al een half jaar uit een slowfeeders eet, maar daar waren geen beschadigingen van te zien.
Ze was verder lief, maar Callas is toch het braafst. Blijft zo keurig stilstaan en ondergaat het allemaal maar, waarbij ze heel grappige gezichten trekt maar dit terzijde.

Vandaag verplaatsen van de hooiklok en weer verweiden, gaat weer heel erg regenen.

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:13

Mogen het ook 3 foto's zijn?


Afbeelding
Dit is Willem ongeveer 20 jaar oud


Afbeelding
Hier is Willem mee als handpaardje met mijn tinker Miera


Afbeelding
Dit is mijn 3tal..Miera Willem en de achterste is shet Ralf..
Ralf is een grotere maat en rond de 35 jaar waarschijnlijk iets ouder zelfs
Groetjes Karen

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:47

Ow wauw wat een verschrikkelijk lief hoofdje heeft jouw Willem. Wat een lieve uitstraling! En heerlijk je kudde! Pareltjes heb je. Koester het!

LOL, ik ben nog steeds bezig met het organiseren van een fotoshoot door de man van oppas Pip. Dus van de week was ze hier en ik vraag of hij het binnenkort ziet zitten om te komen. Kijkt ze naar mijn moddermonsters, zegt ze, weet je zeker dat je ze zo op de foto wilt?
Ikke, eh dude ja, zo zijn ze toch? Ze zijn gewoon lekker paard.
Nou, zegt ze, trekt er een zuur gezicht bij, ik denk dat de foto's mooier zijn in de zomer.

buh, ik denk dat hij niet in de blub wil met zijn apparatuur. Afijn to be continued.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 15:55

Het is weer zondag, hier weer een filmpje van de afgelopen tijd, met drollen, paarden, paardentandarts, weilandbeheer en een cutie Yoda.

https://youtu.be/q8dPrM5dqM4

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:46

Ahhh Yoda!! Ik ben echt fan. Dat koppie, die kun je toch niet anders dan leuk vinden?

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:07

Leuk filmpje weer
Ach Yoda zo lekker aan het dromen

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 11:46

Hahaha, Yoda-fans. Laten ze het bij Star Wars maar niet horen, dat het niet over de echt Yoda gaat.

Paarden zo lang mogelijk buiten gelaten, ook de nacht. Poupetje met een dubbel dekentje, een fleece en regendekje en Quarbonne heeft een 100 grams regendeken. De grote meiden gewoon bloot. Vanmorgen begon het te sneeuwen, toch nog en de wind maakt het koud, na het voeren wilden ze de poetsplaats of platform voor de boxen niet af. Dus heb ik ze maar weer op stal gezet en daar was men zeer content over, hahaha, watjes! Soms ook als ik de boxen van de grote meiden openzet, dan moet ik echt aandringen om ze eruit te krijgen. Duh, we staan hier wel best hoor met een mensslaafje dat ons op onze wenken bedient.

Ben op zich wel blij met de vorst, goed tegen luizen.

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:31

Leuk filmpje weer Monique met een bofkont van een Yoda, een schitterend emporium, een keurig omheind weiland en een pony- graassafari. Julie moeten heel wat werk verzetten, maar wonen wel op een schitterend stekje!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 12:39

Dank je Uxgranta, er moet idd nog enorm veel werk verzet worden, we hebben gelukkig ook al heel veel gedaan ;-) Het werk gaat nu niet zo hard, of eigenlijk helemaal niet. Ik ben vorige week door mijn rug gegaan en Erwin heeft een peesschedeontsteking in zijn duim, dus die kan ook niet veel. De vaart is eruit, maar goed, even pas op de plaats, soort van winterrust is ook niet erg. Ik denk dan ook dat we zondag geen filmpje hebben, maar goed.

Vandaag zullen we toch aan de slag moeten want de paarden zijn vannacht door het lint gegaan, letterlijk. Gelukkig van ons ene weiland naar het andere dus ze zijn nergens komen te lopen waar het niet mag. Ik was vanmorgen op voor het licht werd, want hond Xerox moest overgeven. Besloten om het ochtendritueel maar vast te gaan doen dan en tot mijn verrassing waren de paarden er al. Dat is bijzonder, want ze hebben een nieuw stuk van 2 hectare en dan komen ze alleen naar huis om te drinken en ik moet ze echt roepen voor het voer.

Toen ik dan iedereen op zijn eigen plek wilde doen, was er verwarring, paniek. Drama, Callas kwam in Prisca haar box erbij, terwijl ik er nog in stond en Prisca slaat altijd als er een paard te dicht op haar komt. En ik stond daar. Dat er überhaupt twee paarden in een box passen. Ik schreeuwen en er gingen wel oren plat maar gelukkig geen vechtpartij, echt dan had jij mij kunnen oprapen en in een lijkzakkie kunnen doen. Callas er weer uit. Die kon zich dan ook nog eens omdraaien IN de box waar la grande dame ook stond.

Pff. Toen ging ik hooi voeren en dat is erg hard luzerne. Als dat breekt, dan klinkt dat als schrikdraadknettertjes. Poeh, behalve Prisca, bleef iedereen verschieten, zelfs Poupette. Quarbonne verschiet sowieso bij alles, dat helpt niet om Callas haar verschieterigheid te kalmeren natuurlijk. Dus ik zei al tegen Erwin er is wat gebeurd vannacht in het land. En ja hoor, toen ik het ging checken, waren ze dus door het lint gegaan met zelfs een paal afgebroken, lint was heel gebleven trouwens. Dus waarschijnlijk geschrokken van zwijnen of reeën. Dus daar moeten we wel mee aan de gang om dat te repareren.

Ik ben ze dan vanmorgen vooruit gelopen naar dat stuk land en ze volgden wel allemaal, maar Callas bleef op de uitkijk staan. Zij ging niet grazen. Ik ben dan over de heining gestapt om terug naar huis te gaan, want als ik via de uitgang was gegaan waren ze weer met me mee teruggelopen. En drie gingen er grazen en Callas bleef me nakijken. Liefst was ze volgens mij weer naar haar box gegaan, maar de rest van de kudde niet, dus ze bleef maar daar.

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:46

Oh, balen dat ze door het lint zijn gegaan. Weet helaas precies hoe je daar van kunt balen :+ Maar goed, zolang ze zich zelf geen pijn gedaan hebben.
En gevaarlijke situatie in de box, gelukkig is alles goed gegaan.

Dus vandaag hard aan de slag.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 12:55

Hi Rocymax, ik ben aan het kijken op de beveilingscamera of het te zien is wat voor een stuntje Callas in de box uithaalde. Ook voor mezelf om ervan te leren wat er nu fout ging. Het ging sowieso niet zoals normaal 's morgens en de robotachtige autistische volgorde die ze normaal hebben, was er niet. Als ik het fragment gevonden heb, dan zal ik kijken of ik het op yt kan zetten.

En het moeilijke vind ik dat je blauwe plekken van paarden niet kan zien. Misschien hebben ze wel vet pijn ergens, maar hoe weet je dat als ze niet kreupelen? Iedereen at zijn eten op, dus als ze echt pijn hebben, eten ze niet.

Meestal is Callas de boosdoener in zulke situaties. Poupette heeft niet genoeg volume en kracht om de paal te breken. Quarbonne zou het eventueel geweest kunnen zijn, maar die draagt een deken dus die is eigenlijk wel beschermd, mogelijk dat hij het juist is geweest omdat hij de schok niet voelt door zijn deken. Ik vermoed of Prisca of Callas, maar gelukkig geen schade bij de dames kunnen vinden.

Callas gaat overigens over het algemeen steeds minder heftig kreupelen. Het is nog steeds erger dan niet rad, maar toch lijkt het beter te gaan. Niet dat ik hoop ooit nog te gaan rijden, maar als ze minder pijn gaat hebben, zou ik dat wel heel fijn vinden.
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 26-01-23 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:10

Oh, da’s balen, net als jullie in de lappenmand zitten gaan de paraden stunten. Paarden waren mogelijk onrustig op stal omdat ze nog vol adrelanine zaten.
Doe voorzichtig, we willen nog langer van je verhalen genieten!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 13:15

uxgranta schreef:
Oh, da’s balen, net als jullie in de lappenmand zitten gaan de paraden stunten. Paarden waren mogelijk onrustig op stal omdat ze nog vol adrelanine zaten.
Doe voorzichtig, we willen nog langer van je verhalen genieten!


Absoluut die adrenaline en ook een groot stuk angst nog, waardoor Callas geen goede beslissingen kan nemen. Dat ken ik uiteraard van haar. Als ze schrikt schiet haar englevel van groen naar oranje en als het naar rood en paars gaat, dan kan ze niet meer relativeren en niet meer goed nadenken. Ze doet dan heel erg haar best, maar ze is zenuwachtig en weet van de stress niet meer wat ze goed moet doen. Ze wil het wel goed doen, maar in haar nerveusiteit neemt ze net precies de verkeerde beslissingen, juist omdat ze goed mee wil denken. Ze kan dan beter zoals de andere paarden gewoon autistisch haar robotroutine doen, maar omdat het een denkpaard is, gaat dan juist alles verkeerd.