[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 19:34

Vlekjes schreef:
Touwhalster? Dan heb je iets meer te vertellen

Succes ermee



balance schreef:
Probeer het eens monique, ga hem echt eens wegjagen. HIJ moet gaan omdenken, net als jullie. Denk erom dat hij niet zielig is. Hij is een opportunist.
Geen speciale aandacht, geen braaf. Alleen doen wat noodzakelijk is.
Verwar zijn verwachtingen. Hij is slim genoeg.
Denk er aan dat hij geen rotzak is maar de regie neemt als hem de kans gegeven wordt.

Enne.. kop op. Komt goed, ècht.



vopo914 schreef:
Ik ben het met Balance eens..
Probeer het gewoon eens..wie weet...



JudithO schreef:
Hoe is het inmiddels met Yoda?
Doet de verhoging van de medicatie iets?


Hey all lief dat jullie gereageerd hebben. Ik was niet zo in de stemming om te antwoorden. Sorry.

Om met Yoda te beginnen, dat is nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik geloof het pas als ze een maand geen aanval heeft gehad. Als dit niet werkt dan kan ophogen niet meer en moeten we over op bromium of andere troep.

Over Quarbonne. Het is echt een verschrikkelijk lieve pony met poetsen, voetje geven, insprayen want we hebben al miljoenen knoetjes, luizenzooi insmeren. All good. Ik heb vandaag gewandeld met hem alleen een rondje rond de boerderij. All good, daar gaat het ook niet om, het maakt mij verder niet uit of hij ondeugend is of niet.

Wat ik wel rot vind, is dat ik er niet vanuit kan gaan dat het goed gaat tussen hem en Callas. Daarom zoek ik een ander tehuis. Ik zie aan Callas dat als ze rustige dagen heeft, dus op een land met veel gras, dat ze mega-veel beter uit het land komt dan als er onrust is, op wat voor manier dan ook.

En wat onhandig van Quarbonne is, is dat hij niet in een box kan als hij de leider niet kan zien. That's all.

Trainen met hem is niet nodig in de zin van longeren of sprongetjes laten maken. Als hij zin heeft doet hij het perfect. Ook meewandelen doet hij dan braaf. Als hij geen zin heeft is er geen land met hem te bezeilen. Ook dat vond ik allemaal geen probleem, want ik wil niets met hem. Hij was er in principe alleen voor Poupette. Nu vindt Poupette solo zijn geen probleem kennelijk, dat zit dan weer in mijn hoofd, dat ze een vriendje moet hebben.

Dus ik wilde alleen met hem oefenen om naar het kruispunt te kunnen lopen als hij opgeladen zou moeten worden.

En de enige reden dat ik hem hier niet kan houden, is dat hij het genezingsproces van Callas belemmert.

Er komt wel een oplossing. Komt vast goed. Ik ben inmiddels iets van de schrik bekomen. En of je het wilt geloven of niet, ik ben een kilo minder geschrokken. Echt. Stress vreet aan je. Maar ach, ik wilde toch voor de zomer weer een kilo of wat eraf.

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:43

Ik ben lid van een Engelse paarden groep op Facebook, heb je hem daar al op staan?

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 19:58

Tinka schreef:
Ik ben lid van een Engelse paarden groep op Facebook, heb je hem daar al op staan?


Dank voor je tip. Ik heb hem op veel fb sites staan. Ik heb nu alleen een huge probleem met de stichting. Ze heeft de pest aan mij. Ik heb haar natuurlijk veel werk bezorgd. Quarbonne kwam en bleek luizen te hebben. Ik heb een filmpje dat hij de eerste dag al aan zijn voeten staat te knagen en dat zijn kroonrand geen haar heeft. Dus ik meldde dat ik daar niet zo blij mee was. Dat was in juli 2022. Ze ontkende in alle toonaarden dat hij luizen bij haar had gekregen. Duh, een paard zit niet binnen 1 dag helemaal onder de luizen. Dus dat was het eerste gedoe.

Toen wilde ik hem terugdoen naar haar omdat het met Callas niet klikte. Dat kon niet en ze wilde niet meedenken.

Toen bood ik aan een andere pony van haar te nemen en Quarbonne terug te doen. Veel gemaild erover, maar er kwam nooit een ja en het bleef toen ineens stil.

Toen had ik een nieuw gezin gevonden en daar moest uiteraard een nieuw contract mee getekend worden. Dat vond ze lastig want per 1 jan is alles veranderd, dus er moest een ander contract komen. Toen was dat er eindelijk en ondertekend door de nieuwe familie, maar haar handtekening kwam maar niet. Pfff. Ze bleef maar zeuren of ik de nieuwe familie verteld had van al Quarbonnes ondeugden. Dude, jazeker inclusief haar luizen.

Toen zegde de nieuwe familie af. Ze, van de stichting, liet goed merken zwaar de pest erin te hebben, vanwege het werk dat ik haar bezorg. Ik ben lastig.

Ik heb haar niet gevraagd een adv op haar fb en andere sm te zettten. Dat heeft ze wel gedaan, met een verschrikkelijk negatieve beschrijving. En een superlelijke foto van Quarbonne. Met helemaal nat gekruld haar, lijkt wel een cushing paard. Maar de negativiteit van die adv spat eraf. Dus ik ben dagen met haar bezig geweest om te ontkennen wat in haar adv staat. Ik wilde het zelfs bewijzen met vids. Maar ze wil niets wijzigen aan de adv. Ze wil hem ook niet weghalen.

Dus wat ik nu doe, is geen nieuwe adv van mij uit ergens neerzetten, maar ik reageer op mensen die een pony erbij zoeken.

Het is regelijk waardeloos allemaal, maar goed, het zij zo.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:12

Ik zou zeggen, zet zelf advertenties, laat haar lekker in de stront zakken. Als je niet mee werkt, dan maar niet, dan los ik het zelf wel op, denk ik dan altijd.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:16

Prairy schreef:
Ik zou zeggen, zet zelf advertenties, laat haar lekker in de stront zakken. Als je niet mee werkt, dan maar niet, dan los ik het zelf wel op, denk ik dan altijd.


Die houding heb ik zeker, maar ik doe het voor het moment liever zo als ik nu doe. Ik struin alles af waar mensen vragen om een grasmaaimaatje en ik stuur ze persoonlijke berichten.

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:17

Ik vind haar wel een hoop praatjes hebben. Ik zou zeggen dat als ze hem niet terug neemt dat ze dan ook niets meer te eisen heeft.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:20

Tinka schreef:
Ik vind haar wel een hoop praatjes hebben. Ik zou zeggen dat als ze hem niet terug neemt dat ze dan ook niets meer te eisen heeft.


Helaas is ze contractueel nergens toe verplicht. Ze mag als ze dat wil helpen zoeken naar een nieuwe baas volgens het contract. Ook geen verplichting. En ze heeft dermate de pest aan mij, dat ze dus een k-adv plaatst en daarbij dus haar eigen wrok voorop stelt aan het welzijn van het paard. Dat zegt genoeg over haar, maar goed, dat weten de mensen die haar site bezoeken op zoek naar een paardje niet.

Ik heb geen poot om op te staan. Ik los het zelf wel op. As always.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:56

Beste kun je het juridisch eens laten uitzoeken. Zoals die mevrouw van de stichting dit nu doet klopt natuurlijk niet. Als jij niet meer voor Q kan zorgen en er nog geen nieuw huis is dan moet zij voor een oplossing zorgen. De houding "red je er maar mee en we zullen zien of we toch iemand kunnen vinden" is niet redelijk.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 20:58

imaudy schreef:
Beste kun je het juridisch eens laten uitzoeken. Zoals die mevrouw van de stichting dit nu doet klopt natuurlijk niet. Als jij niet meer voor Q kan zorgen en er nog geen nieuw huis is dan moet zij voor een oplossing zorgen. De houding "red je er maar mee en we zullen zien of we toch iemand kunnen vinden" is niet redelijk.


Heel vaak is recht krom. Het is contractueel zo bepaald en daar ben ik toen mee ingestemd, dus het is wat het is.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:14

Monique1963 schreef:
imaudy schreef:
Beste kun je het juridisch eens laten uitzoeken. Zoals die mevrouw van de stichting dit nu doet klopt natuurlijk niet. Als jij niet meer voor Q kan zorgen en er nog geen nieuw huis is dan moet zij voor een oplossing zorgen. De houding "red je er maar mee en we zullen zien of we toch iemand kunnen vinden" is niet redelijk.


Heel vaak is recht krom. Het is contractueel zo bepaald en daar ben ik toen mee ingestemd, dus het is wat het is.

Nee, dat is niet wat het is. Een contract gaat nooit boven de wet. Het recht is daarin juist helemaal niet krom.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:56

Dat klopt. De wet gaat altijd vóór een contract.
Waardeloos dit zeg maar zoals je al zegt: komt goed.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 09:10

Achterom schreef:
Nee, dat is niet wat het is. Een contract gaat nooit boven de wet. Het recht is daarin juist helemaal niet krom.



balance schreef:
Dat klopt. De wet gaat altijd vóór een contract.
Waardeloos dit zeg maar zoals je al zegt: komt goed.


En welke wet zou dan op deze mevrouw van toepassing moeten zijn?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:04

Ik ken de wetten in Frankrijk niet Monique. Ik woon niet in Frankrijk.
Het gaat er om dat de wet altijd vóór contracten gaat. Dus, als zij je beperkingen oplegt en dat is in strijd met de wet, dan sta jij in je recht.
Ik weet niet in hoeverre dat van belang is in jouw geval?

Hoe dan ook, mijn hoofd staat hier nu niet naar. Sorry als ik wellicht kortaf overkom. Ik ben gisteren mijn ruin verloren en toch draait de wereld gewoon door.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:02

Oei Balance, heel veel sterkte met het zware verlies van je ruin!

Ik heb er totaal geen idee van hoe het juridisch zit, maar ik weet niet of het al dat getouwtrek waard is.

Ik heb ook geen oplossing voor je Monique, hopelijk staat er binnenkort toch nog iemand klaar om hem op te vangen!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 18:49

balance schreef:
Ik ken de wetten in Frankrijk niet Monique. Ik woon niet in Frankrijk.
Het gaat er om dat de wet altijd vóór contracten gaat. Dus, als zij je beperkingen oplegt en dat is in strijd met de wet, dan sta jij in je recht.
Ik weet niet in hoeverre dat van belang is in jouw geval?

Hoe dan ook, mijn hoofd staat hier nu niet naar. Sorry als ik wellicht kortaf overkom. Ik ben gisteren mijn ruin verloren en toch draait de wereld gewoon door.


Balance, jemig, wat afschuwelijk! Hoe kan dat nu ineens? Gecondoleerd en heel heel erg veel hugs.

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:39

Balance,heel veel sterkte joh... Helaas weet ik precies hoe je je voelt. Dikke knuffel vanaf deze kant ook.

Meid, Mo, wat een gedoe... wat een ontzettend nare vrouw om je zo te dwarsbomen. Ik hoop dat je snel een nieuwe familie vindt voor Q...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 09:54

Voor Balance, nogmaals heel veel sterkte.

Rocymax, tja je hebt nu eenmaal heel kleinzielige mensen.

Verder is het nu ongeveer een week geleden dat de bom insloeg, het heeft even geduurd maar we moeten toch verder. Op dit moment gaat het ook weer goed tussen Callas en hem, maar ja, er kan maar zo weer een tijd aankomen dat hij weer vervelend gaat lopen doen. Ik heb ook bedacht dat ik hem op bach o.i.d. kan zetten als er weer zo'n periode aankomt.
Erwin kwam van de week zelf al voorzichtig met plannen om de structuur hier weer om te gooien, dus we gaan het wel zien. Zijn plannen lijken me niet handig, maar in ieder geval is hij in zijn hoofd al aan het omdenken, dat is al fijn. We proberen voorzichtig te wennen aan het feit dat Q ws nooit meer weg zal gaan.
Ooit hadden we een gevaarlijke hond die beet en gevaarlijk beet. Erwin heeft een keer met 21 hechtingen in zijn handen gelopen. We hebben op punt gestaan hem te laten inslapen. Met omdenken, met hulp van de dierenarts en van allerlei maatregelen hebben we uiteindelijk er een gouden hond aan over gehouden.
Wie weet, maar ik hoop nog steeds op een ander huisje voor Q.

Ondertussen is hier weer de link naar het zondagsfilmpje https://youtu.be/R2WLUKHCgGw

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:57

Dat schiet al lekker op met die badkamer! Heerlijk om weer een vlakke vloer erin te hebben, toch wel weer een grote stap in de opbouw :)
Dat wipje ook, geniaal!
En een dromende poes, zo leuk met die staart.
Hopelijk wordt er snel een plek gevonden voor Q.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:15

Om in het Chatea Meiland-gevoel te blijven: Wat Gooooeeeed!! :D

Het blijft wel bijzonder om te zien wat jullie allemaal op gekke plekken aantreffen hoor… niet te volgen hoe die mensen gedacht hebben..

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:50

Mooi vloertje hoor en wat een zooi met dat plafond.

Lucia88

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:13

Hoi! Volgens mij is t hier al eerder gezegd, maar wat nou als Q gewoon echt een doel nodig heeft, even lekker flink werken. Laat m iets slepen en moe worden of zo.
Mijn eigen paardje heb ik ook wel s goedbedoeld op rust gezet omdat ze mager was en n veulen zoogde, en met een ander paardje gaan rijden. Die werd bij thuiskomst helemaal in elkaar gemept omdat hij mee was geweest. Glitter, mijn merrie, moet gewoon echt wat doen, belangrijk zijn. T zijn natuurlijk ook gewoon werkpaarden, shetjes ook, zo zijn ze gefokt. Misschien wordt hij wel heel tevreden als hij 3x in de week moe wordt gemaakt...

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:54

Wat een hoop stof op jullie mooie nieuwe vloertje! Wel handig om een hoed te dragen bij dat werk :j
Chateau M ken ik niet, maar dat mis ik ook niks aan hoor ik al. :D

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 17:26

JudithO schreef:
Dat schiet al lekker op met die badkamer! Heerlijk om weer een vlakke vloer erin te hebben, toch wel weer een grote stap in de opbouw :)
Dat wipje ook, geniaal!
En een dromende poes, zo leuk met die staart.
Hopelijk wordt er snel een plek gevonden voor Q.



Lucia88 schreef:
Hoi! Volgens mij is t hier al eerder gezegd, maar wat nou als Q gewoon echt een doel nodig heeft, even lekker flink werken. Laat m iets slepen en moe worden of zo.
Mijn eigen paardje heb ik ook wel s goedbedoeld op rust gezet omdat ze mager was en n veulen zoogde, en met een ander paardje gaan rijden. Die werd bij thuiskomst helemaal in elkaar gemept omdat hij mee was geweest. Glitter, mijn merrie, moet gewoon echt wat doen, belangrijk zijn. T zijn natuurlijk ook gewoon werkpaarden, shetjes ook, zo zijn ze gefokt. Misschien wordt hij wel heel tevreden als hij 3x in de week moe wordt gemaakt...



-Namiro- schreef:
Om in het Chatea Meiland-gevoel te blijven: Wat Gooooeeeed!! :D

Het blijft wel bijzonder om te zien wat jullie allemaal op gekke plekken aantreffen hoor… niet te volgen hoe die mensen gedacht hebben..



Veldbloem schreef:
Wat een hoop stof op jullie mooie nieuwe vloertje! Wel handig om een hoed te dragen bij dat werk :j
Chateau M ken ik niet, maar dat mis ik ook niks aan hoor ik al. :D



Tinka schreef:
Mooi vloertje hoor en wat een zooi met dat plafond.


Haha, ja wat gooooeeeeed. Dank voor jullie reacties. Veldbloem, ik vond alleen de periodes leuk dat ze een kasteel in Frankrijk aan het opknappen waren. Daarna heb ik er niets meer mee, maar dat vond ik wel grappig. Erwin wilde juist eerst de vloer storten, omdat hij vermoedde dat het niet op te scheppen was vanaf een zandvloer al die zooi en daar heeft hij wel gelijk in gehad. Tinka, ja enorme zooi. Namiro, ja blijft vreemd om te zien wat voor keuzes deze mensen maakten. Maar gelukkig stak er geen verdroogd scheenbeen uit het kinderschoentje... Over Quarbonne, moe maken heeft geen zin. Aan het werk zal hij vast leuk vinden, maar dat zal hem niet weerhouden van Callas wegjagen waar ze volgens hem niet hoort te zijn. Ik zit wat hem betreft erg slecht in mijn vel. Ik moet nu niets met hem gaan doen, veel te veel negatieve energie, wat alleen maar averechts gaat werken.

tamary

Berichten: 29191
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:43

Ook hoeveel menstijd een paard krijgt heeft invloed op status in de kudde. Naast dat het paard dan een taak heeft, Q aan het werk zetten kan wel degelijk invloed hebben op zijn gedrag tegenover Callas.

Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:46

Heb je nou zelf ook advertenties op Facebook voor Q, of alleen dat mens van de opvang?
Ik zou zelf een kort en bondige tekst maken, vooral positief, en meer informatie als mensen oprecht interesse hebben. Paar mooie foto's erbij.