[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:44

tamary schreef:
Ook hoeveel menstijd een paard krijgt heeft invloed op status in de kudde. Naast dat het paard dan een taak heeft, Q aan het werk zetten kan wel degelijk invloed hebben op zijn gedrag tegenover Callas.


Dank voor je advies.

Tinka schreef:
Heb je nou zelf ook advertenties op Facebook voor Q, of alleen dat mens van de opvang?
Ik zou zelf een kort en bondige tekst maken, vooral positief, en meer informatie als mensen oprecht interesse hebben. Paar mooie foto's erbij.


Dank je, er staan ongeveer al een stuk of 10 adv van mij van hem op fb.

Veel nadenkwerk hier. Tot weers!

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:06

Je zou voor Q (en misschien ook Callas) wel eens NAF Magic kunnen proberen. Het is een voedingssupplement met oa magnesium. Paarden zouden er meer zen door worden.

Zinzi_jewel

Berichten: 8817
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:46

Hoe vindt je iemand die betrouwbaar is en een pony als weide maatje , grond werk pony aanhoudt?
Niet om je te bekritiseren maar heb zelf een die ik wellicht wil herplaatsen .

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 09:59

@Imaudy, dank voor de tip. Ik heb Callas heel lang op magnesium gehad. Ik vond het bij haar niet zoveel verschil uitmaken, maar dat kan per paard verschillen. Ik heb nog een suppl staan met magnesium erin, ik zou het bij Quarbonne uit kunnen proberen inderdaad.

@Zinzi, je weet nooit zeker wat de nieuwe eigenaar gaat doen met je paard, net zoals de nieuwe eigenaar niet weet of jij aanbiedt wat hij zoekt. En jullie beiden gaan niet weten wat het paard op de nieuwe locatie gaat doen. Hij kan heel anders zijn dan bij jou. Ten positieve of ten negatieve. Wat ik daarmee wil aangeven is dat je in een adv duidelijk moet zijn met wat je aanbiedt. En je moet ook duidelijk zijn met wat je zoekt. Als je dan iemand vindt ga je kennismaken via berichtjes, foto's wat hij te bieden heeft en later bellen/facetimen of zo en uiteindelijk kun je vragen of je mag komen kijken waar je pony terechtkomt. Zo leer je iemand kennen en kun je beoordelen of je je pony bij die persoon wilt herplaatsen.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:47

Ik zou q opladen en bij de pony opvang achterlaten waar die vandaan komt... hij is toch nog altijd van hen.. dan zorgen ze er ook maar voor... ze helpen in ieder geval nergens aan mee... terwijl je al aangegeven hebt dat dit echt niet gaat...

Zolang q bij jou staat, brand het voor haar blijkbaar niet.. geen kosten en geen zorgen voor haar rekening... ze heeft lang genoeg de tijd gehad om een fatsoenlijke nieuwe advertentie te maken... en zelfs dat is al te veel gevraagd...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 14:52

Neon schreef:
Ik zou q opladen en bij de pony opvang achterlaten waar die vandaan komt... hij is toch nog altijd van hen.. dan zorgen ze er ook maar voor... ze helpen in ieder geval nergens aan mee... terwijl je al aangegeven hebt dat dit echt niet gaat...

Zolang q bij jou staat, brand het voor haar blijkbaar niet.. geen kosten en geen zorgen voor haar rekening... ze heeft lang genoeg de tijd gehad om een fatsoenlijke nieuwe advertentie te maken... en zelfs dat is al te veel gevraagd...


Interessant plan Neon, maar dat gaan we niet doen. Ten eerste is dat niet mijn stijl. Ten tweede, naar boven Parijs laten vervoeren is al 600 euro. Als het daarmee stopt.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:38

Monique1963 schreef:
Neon schreef:
Ik zou q opladen en bij de pony opvang achterlaten waar die vandaan komt... hij is toch nog altijd van hen.. dan zorgen ze er ook maar voor... ze helpen in ieder geval nergens aan mee... terwijl je al aangegeven hebt dat dit echt niet gaat...

Zolang q bij jou staat, brand het voor haar blijkbaar niet.. geen kosten en geen zorgen voor haar rekening... ze heeft lang genoeg de tijd gehad om een fatsoenlijke nieuwe advertentie te maken... en zelfs dat is al te veel gevraagd...


Interessant plan Neon, maar dat gaan we niet doen. Ten eerste is dat niet mijn stijl. Ten tweede, naar boven Parijs laten vervoeren is al 600 euro. Als het daarmee stopt.


Als je aanpassingen kunt doen om Q te houden dan zou ik dat helemaal top vinden. Als je Q toch graag kwijt wilt dan zou ik denk ik ook tegen de opvang zeggen, hier hij komt retour.
Doordat er een contract bij hem hoort is het erg lastig om een andere baas voor hem te vinden. Zeker omdat er volgens dat contract ook bijna niks mag.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:45

Dat dus... het contract geeft aan dat niks mag... maar zelf doet ze geen enkele moeite om het dier te herplaatsen... ik zette hem linea reacta op een retourtransport... dan maar 600 euro kwijt.. maar dan ben je wel van de "ellende" af.. het beestje nog een jaar houden kost je meer...

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:48

Vraag is dan wel hoe rechtsgeldig dat contract eigenlijk is. In NL zijn die contracten vrijwel niks waard. Zou daar eens naar informeren, zeker omdat er eigenlijk de vraag rijst of Q stomweg van jouw is of dat zij inderdaad nog steeds eigenaar zijn en dus Q moeten terug nemen als hij niet kan blijven.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 21:53

imaudy schreef:
Als je aanpassingen kunt doen om Q te houden dan zou ik dat helemaal top vinden. Als je Q toch graag kwijt wilt dan zou ik denk ik ook tegen de opvang zeggen, hier hij komt retour.
Doordat er een contract bij hem hoort is het erg lastig om een andere baas voor hem te vinden. Zeker omdat er volgens dat contract ook bijna niks mag.



tamary schreef:
Vraag is dan wel hoe rechtsgeldig dat contract eigenlijk is. In NL zijn die contracten vrijwel niks waard. Zou daar eens naar informeren, zeker omdat er eigenlijk de vraag rijst of Q stomweg van jouw is of dat zij inderdaad nog steeds eigenaar zijn en dus Q moeten terug nemen als hij niet kan blijven.



Neon schreef:
Dat dus... het contract geeft aan dat niks mag... maar zelf doet ze geen enkele moeite om het dier te herplaatsen... ik zette hem linea reacta op een retourtransport... dan maar 600 euro kwijt.. maar dan ben je wel van de "ellende" af.. het beestje nog een jaar houden kost je meer...


Dank voor al jullie gedachten over de stichting en hun contract. Ik wil graag dat specifieke stukje van de stichting, dat hem niet gaat worden, van het toch al zo lastige, stressvolle, slapeloze en verdrietige traject voor mij, voorlopig laten rusten. Dank voor jullie begrip.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:52

Ik heb je fb berichtje over Quarbonne nog een keer gedeeld. Zou toch mooi zijn als er gewoon iemand heel blij met hem gaat worden!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 15:59

Veldbloem schreef:
Ik heb je fb berichtje over Quarbonne nog een keer gedeeld. Zou toch mooi zijn als er gewoon iemand heel blij met hem gaat worden!


Dank Veldbloem voor dit positieve berichtje! Ik denk zeker dat er mensen heel blij van deze pony zullen worden. Ik kan legio heel goede eigenschappen van hem opnoemen. Hij geeft in ieder geval bijvoorbeeld het beste voetje van alle vier mijn paardjes. Het zou fijn zijn als hij de waardering krijgt die hij verdient. Had ik Callas niet gehad, was er niets aan de hand geweest. Het is ook zo dat Callas zo'n dramaqueen is en meteen zo overdreven moet reageren.

Dus dank voor het delen, je weet nooit hoe een balletje gaat rollen. Ik hoop echter op een plek in Frankrijk. Ik vind het wel veel kilometers om hem naar NL te transporteren, hij is wel al 19. Daar hangt ook een vet prijskaartje aan voor degene die hem neemt.

Maar we gaan het zien!

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:04

Ga geen advies geven, want die heb je al genoeg gehad. Wens je wel heel veel sterkte met de ziekenboeg en Quarbonne!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 19:44

Dank je Uxgranta.

Over de ziekenboeg. Callas liep van de week best wel goed. Een leek zou het niet zien dat ze kreupel was. En dan kriebelt er weer hoop. Maar het volgende moment loopt ze zichtbaar kreupel. Dus het gaat wel heel veel beter dan een jaar terug, maar genezen doet het niet. Was ook niet voorspeld.

Prisca heeft eigenlijk hetzelfde met haar maag. De ene dag, waarvan ik dan niet verwacht dat ze het goed gaat doen omdat ze bijv geen hooi wilde eten, ze is erg kieskeurig, doet ze het ineens wel heel goed zonder flemen, maar gisteren stond ze zomaar in haar box weer te flemen en te gapen. Ook daar kan ik geen peil op trekken.

Verder wacht ik op de uitslag van de poepwormtest, komt vrijdag de d.a. om Quarbonne te laten inenten, toch maar doen, dat is toch beter voor een eventuele nieuwe eigenaar.

De honden gisteren ook laten vaccineren tegen hondsdolheid, zodat we eens naar Spanje zouden kunnen als we dat willen.

De mensenziekenboeg gaat goed. Duim van Erwin gaat dagelijks beter. En ik heb al een tijdje geen spit gehad.

De zon zit er weer aan te komen dan kan ik als de maag van Prisca het toelaat weer eens gaan rijden. Heb wel stiekem van de week zonder cap en alleen met halstertouw een rondje erf zonder zadel op Prisca gereden. Wat een zalige leunstoel is ze toch!

Zinzi_jewel

Berichten: 8817
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:27

Stichtingen , breek me de bek niet open!
Had hondje via Stichting
Hoop heen en weer gezeik maar herplaatsen hielp ze niet mee
Eerst dreigen hond terug te sturen
Vervolgens afstand verklaring willen
Ik aangegeven dat ik die teken bij juiste plek.
Geen gehoor
Aangegeven zelf plek te zoeken !
Kleine vergoeding gevraagd en dan breekt de hel los !
Dikke dreigementen maar nog niemand gezien hier , ze zegt zaak aan te spannen , laat maar doen hoor , ze heeft al meer dan eens verloren.
Corrupte zooi geld verdienen over de rug van " zielige " dieren

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 10:24

Zinzi_jewel schreef:
Stichtingen , breek me de bek niet open!
Had hondje via Stichting
Hoop heen en weer gezeik maar herplaatsen hielp ze niet mee
Eerst dreigen hond terug te sturen
Vervolgens afstand verklaring willen
Ik aangegeven dat ik die teken bij juiste plek.
Geen gehoor
Aangegeven zelf plek te zoeken !
Kleine vergoeding gevraagd en dan breekt de hel los !
Dikke dreigementen maar nog niemand gezien hier , ze zegt zaak aan te spannen , laat maar doen hoor , ze heeft al meer dan eens verloren.
Corrupte zooi geld verdienen over de rug van " zielige " dieren


Dat is wel erg naar Zinzi. Ik begrijp precies wat je zegt. Zo jammer dat het zo vaak zo gaat. Ten koste van de dieren Ik hoop voor jou en de hond dat er toch een goede oplossing komt. Succes!

Zinzi_jewel

Berichten: 8817
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:24

De hond heeft een prima plek hoor .
Gelukkig wel

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 20:48

Zinzi_jewel schreef:
De hond heeft een prima plek hoor .
Gelukkig wel


O dat is in ieder geval heel fijn!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 13:29

De d.a. was er vandaag om te vaccineren en dat is de d.a. van Shadow toentertijd. Ik wilde toch een keer in mijn leven tegen hem gezegd hebben wat hij gemist heeft bij Shadow. Om toch te kunnen afsluiten. Zonder verwijt. Maar gewoon als kennisdeling en wie weet helpt het ooit een ander paard. Maar wat ik verwachtte gebeurde natuurlijk. Hij wil uiteraard niet toegeven dat hij niet aan die mogelijkheid bij Shadow gedacht heeft. Zijn woorden, luchtzakmycose komt alleen bij sportpaarden voor. En toen ik zei dat ik gelezen had dat het juist bij oudere paarden voorkomt die geen weerstand meer hebben, zei hij, dat je het ver van te voren al merkt. Ik zei dat we een week met Shadow zijn bezig geweest met hem. En dat het daarvoor al aan de gang was. Hij haalde zijn schouders op. Je ziet het wel aankomen vond hij en dat gaat niet binnen een week. Toen ik zei dat grote paarden intern doodbloeden binnen drie dagen, dus kleine pony's nog sneller, zei hij niets maar was druk met opruimen.

Wat dacht je nou te bereiken, Mo? Tja.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18142
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:53

Niet dit, denk ik. Lastig om dit weg te steken voor jullie allebei.
Nog lastiger is dat je met die vent blijf zitten als er blijkbaar geen andere veearts te vinden is.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 16:10

balance schreef:
Niet dit, denk ik. Lastig om dit weg te steken voor jullie allebei.
Nog lastiger is dat je met die vent blijf zitten als er blijkbaar geen andere veearts te vinden is.


Ik heb hem op 12 km die Poupette hoefbevangen vond. Duh.
Dan heb ik die vrouw die Callas LA been kreupel vond op 30km. Duh.
En dan heb ik de kliniek op 1uur en een kwartier.

De 1e is een dorpspraktijk, maar zijn vrouw doet de kleine huisdieren en met haar ben ik wel blij.
De derde kliniek komt niet voor vaccinaties. Logisch, moeten ze zowat 3 uur in de auto zitten voor een prik. Dus die zeggen, vraag je local maar.
Die tweede kan ik ook vragen, maar ik vond die vrouw zo stom.

Dus blijft voor de huis tuin en keukenkwaaltjes de local over. De man van de aardige vrouw die mijn kleine huisdieren doet.

En wat ik hoopte of wilde. Tja, ik weet het eigenlijk niet. Ik loop er al zo lang mee rond dat ik het hem wil zeggen. Ik heb in ieder geval wel nu ervoor gezorgd dat hij bij wie weet ooit nog een geval wel gealarmeerd is. Wie weet het vlindereffect.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 10:01

Na een week met stress over pony Quarbonne, besloten we afgelopen zondag een lekker dagje met de Kangoo en de honden erop uit te gaan, naar de besneeuwde Pyreneeën! Ik vond een klavertje vier vlak voor vertrek, dus de dag kon niet meer stuk. Mwah. 600m van huis ging het olielampje branden, onderhoud nodig. Wat nu? Het was zulk mooi weer! We hadden ons erg verheugd op een dagje uit. Toch maar de camper pakken? Voor één dagje al dat werk van inpakken? Snel toch alles geregeld voor de achterblijvende poes en paarden. Via het mooie Occitanie naar Château-fort de Saint-Mazet gereden, waar Erwin bijna de drone kwijtraakte. Toch een heel mooie dronevlucht over de ruïnes kunnen maken. Naar skidorp Bagnères-de-Luchon gereden, waar we inderdaad mensen met ski's zagen sjouwen. We durfden het met de camper niet aan naar de skipistes te rijden, dus over de pas Peyresourde gegaan, vandaar naar Porte de Bielsa naar de grens met Spanje, daar overnacht op de parking en de volgende dag weer naar huis. Al met al was het een geweldige rit. Toch dat klavertje vier?

https://www.youtube.com/watch?v=razQfkBiVMo

Volgende keer weer een filmpje over huis en haard.

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:36

Leuk uitje, genoten van de film en je commentaar

Muga

Berichten: 2074
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:49

Heerlijk even zo eruit samen. Handig hoor, parkeerplaats op en lekker slapen.

Moest wel lachen om de ontsnapte drone en de toeristische attractie. Ook een (luie) manier om die te bekijken haha.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 20:59

uxgranta schreef:
Leuk uitje, genoten van de film en je commentaar


Dank je Uxgranta, het was fijn er even uit te kunnen, voelde erg luxe.

Muga schreef:
Heerlijk even zo eruit samen. Handig hoor, parkeerplaats op en lekker slapen.

Moest wel lachen om de ontsnapte drone en de toeristische attractie. Ook een (luie) manier om die te bekijken haha.


Ja, Muga, liever lui dan moe. Maar mijn linkerheup wandelt alleen erg graag als er vier paardenbenen onder zitten, anders niet. En de drone was echt eng, Erwin was zijn orientatie kwijt en het ding bleef maar wegvliegen van ons. Hij zou automatisch terug moeten komen, maar je weet het nooit. duur geintje...