Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 289 van de 289 [ 7222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

 
Profiel   

Muronia wat een mooi debuut! De volgende keer zal de spanning vast al veel minder zijn. Wel fijn dat je zo een paar keer op dezelfde locatie kan rijden.

Wij mogen zaterdag weer de ring in, zin in :D
Eind september een crossles gereden, echt van genoten :D Ze vond het eerste rondje op het terrein mega spannend maar dat vloeide al snel af. Daarna mochten we rondje op de galopbaan, dat vond ze echt fantastisch.
Eerste keer een boompje springen gingen we als een hert erover heen maar vanaf daarna sprong ze alles net zo simpel. Eerst de wat lage dingen en daarna mochten we ook de wat hogere dingen meepakken en ze voelde zo fijn aan dat ik dat wel aandurfde. Daarna van het zand naar gras, die overgang springen vond ze wel heel gek, dus even de tijd genomen en het kleine boompje van zand naar gras gepakt. Op het gras gingen we een piano omhoog doen, dat snapte ze eerst ook niet, keer achter een ander aan en toen had ze daar ook de smaak te pakken. Nog wat heuveltjes gereden op het gras en daarna de waterbak, zouden er tegelijk instappen zodat ze vertrouwen krijgen van de andere paarden. Ze stapte heel dapper mee totdat 1 voet erin stond, toen gingen we in de achteruit :+ Even rustig laten nadenken en zo ineens draafde ze vanzelf aan en gingen we zo het water in.
We hebben er echt van genoten, ze vond het zo onwijs leuk <3
Gaan we van het voorjaar zeker nog eens weer heen, leuk voor de afwisseling :)

helaas ging de tripalon de week erna niet door ivm slechte weer. Erg jammer maar is niet anders.
Volgend jaar nieuwe kansen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:15 



 
Profiel   

Wat eem fijn debuut Muronia! Stoer! :D

Wat gaaf dat jullie je eerste crossles hebben gereden Melissa! Jammer dat de tripalon niet doorging... leuk om volgend jaar weer op te pakken! :D

Wij hebben onze allereerste oefencross ooit gereden :wow:

Springparcours vooraf deed ze superbraaf. Het megagrote crossterrein waar OVERAL iets gebeurd, paarden galopperen, kraampjes staan en vlaggen wapperen vond ze heeeel spannend.

Eerste rondje dus ook heel rustigaan gedaan. Ze wilde na elke hindernis heeeeel hard, dus echt even tussen elke hindernis in even geremd, voltetje gereden en dan rustig verder.

Tweede rondje had ze zelf al beter door dat ze niet zo hard mocht haha, en toen konden we in een iets gelijkmatiger tempo overal overheen.

Hindernissen kijkt ze niet naar, springt alles waar ik d'r voor zet <3

Dus al met al een hele goede dag, heeeel veel nieuwe indrukken en heeel trots op d'r <3

[ img ]
Screenshotje uit een video, hopelijk van de week nog een mooie foto van de fotograaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:38 



 
Profiel   

Heel gaaf Sanne! Super dat Nova het zo fijn deed voor een eerste keer!

Wij zijn zaterdag weer op pad geweest, 1e proef paar foutjes, waar ze van de week alleen maar achteruit wilde bij het halthouden gingen we nu niet achteruit :+ Ze kwam behoorlijk tegen de hand, uiteindelijk ging ze 2 passen maar leek er niet op haha. Middendraf vertrok ze heel goed maar kon ze even niet bolwerken, en daardoor een galoppas, daar 197 met een 2e prijs en de 2e proef 204,5 met een 1e prijs :) Super trots op hoe ze het momenteel doet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:52 



 
Profiel   

Ah joh dat zijn echt supergoede punten! Dan maakt dat achterwaarts ook niet meer uit hahaha!

Wij hebben nog een fototje van de fotograaf gekocht, als aandenken dat we onze eerste cross hebben overleefd haha! :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:39 



 
Profiel   

Wat super stoer Sanne, wat een mooie ontwikkeling ook bij jullie zeg!

Melissa gefeliciteerd, prachtige punten ondanks het dingetje in de eerste proef.

Flo en ik gaan volgend weekend weer op pad. Deze week les gehad en weer lekker wat puntjes om bij te schaven de komende weken.

Mijn dochter rijdt nu af en toe ook op Veronia. Ze was eerst wat huiverig omdat Veroon zo groot is, maar zeg nou zelf, die matchen mooi toch?
[ img ]

Flo en ik van de week:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:40 



 
Profiel   

Hele stoere foto Sanne! Mooi aandenken :D

Muronia je dochter staat super mooi op Veroon! Hoe gaat het met haar eigen paard?

De foto's met Flo zien er ook fijn uit!

Wij zijn vandaag weer op pad geweest, eerste keer weer indoor. Ze vond het eerst heel spannend, maar kon haar redelijk snel overtuigen dat ze gewoon overal langs kon. Ze bleef wel wat teveel spanning houden en daardoor wat loperig maar er ging ook niet echt wat mis, 2e proef vond ik zelf een stuk fijner en relaxter. Beide proeven hadden we een 3e prijs met 202,5 en 203 :D (Vond zelf de 1e proef wel wat hoog gepunt). Even weer wennen zo binnen, maar heel tevreden :)
Over 3 weken hebben we de 1e selectie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:47 



 
Profiel   

Melissa haar paard is afgelopen voorjaar verkocht. Het was een leuk dier maar geen match voor mijn dochter. Hij werd steeds dominanter naar haar en zij steeds angstiger voor hem. Ze heeft nu steeds wat op Flo en Veroon gereden en we zijn eruit dat zij en Veroon echt leuk bij elkaar passen.

Flo en ik hebben onze tweede wedstrijd gestart inmiddels. Ik kon hem nu veel fijner rijden met minder spanning maar er zaten wel foutjes in de proeven. We hebben toch een winstpunt gehaald dus de teller staat hier nu op 4. Eind november heb ik de volgende gepland staan. Hopelijk kan het doorgaan ivm de coronaregels.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Jemig wat een mooie punten had je, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 07:12 



 
Profiel   

Muronia ach wat jammer van het paard van je dochter maar dan wellicht inderdaad een betere keuze.
Fijn dat ze nu lekker op Veroon en Flo kan rijden!
Je gaat lekker met Flo, super zeg!
Ja ik hoop ook dat de wedstrijden gewoon door mogen blijven gaan..

Hier lekker aan het trainen :) Vorige week weer een springles op de vereniging meegepakt, deed ze weer fijn :) Al vond ik het wel weer een beetje hoog haha. Maar Ken gaat eigenlijk alleen maar fijner en beter springen als het wat hoger wordt. Zelf die knop alleen nog omzetten :+
Zondag was de bedoeling om een lekker buitenritje te maken, buienapp bekeken en zou nog ruim een uur duren voor er regen zou komen. We waren nog geen minuut onderweg toen we een enorm hoosbui met hagel op ons kregen, binnen no time nat tot op het bot :+ Klein rondje van gemaakt en uiteraard was het droog toen we weer terug waren :')
Een echt herfstritje :')

Komende zondag hebben we de 1e selectie op het programma staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:51 



 
Profiel   

Hoe is je selectie gegaan Melissa? Ik heb zo ontzettend niks met herfst en winter _O- . Kou, grijze dagen, donker, nattigheid blergh. Ik ben niet van suiker maar leuk is anders.

Lisanne (mn dochter) heeft zo'n leuke klik met Veronia. Ze hebben nu ook voor het eerst les gehad, ging erg fijn. Ik ben blij voor haar dat ze er zo weer plezier in krijgt na Aik.
[ img ]

Ik zit zelf op dit moment thuis met corona. Gelukkig lijkt het de goede kant weer op te gaan en kom ik er met "gewoon een week griep" vanaf, maar ik ben wel blij met mijn vaccinatie. Wie weet hoe het anders was gegaan. Ondanks alles heb ik toch nog even op Flo gezeten, lekker staptraining gedaan wat ook heel zinvol is en niet te veel van mijn conditie vraagt.

Oh ja, en Elonia is zilveren bokt merrieveulen 2021 geworden, dat is natuurlijk ook erg leuk!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 07:34 



 
Profiel   

Muronia ik heb er idd ook helemaal niks mee. Vooral dat vroege donker vind ik verschrikkelijk
Laat het maar heel gauw weer voorjaar worden :+

Selectie fijn kunnen rijden, kleine storing net voor de middengalop. Kregen 195 punten en een 7e plaats. Had qua plaatsing misschien 1 of 2 plekjes hoger verwacht, maar wist bij voorbaat al dat het een behoorlijke sterke groep was. Zelf fijn kunnen rijden en ze was een heel stuk relaxter dan de vorige keer, dus zelf dik tevreden :)

Super fijn dat je dochter zo lekker wegrijd met Veroon! Goed voor haar vertrouwen
Wat balen dat je zelf corona hebt, maar gelukkig alleen wat milde klachten. Hopelijk niet een te lange nasleep!

Gefeliciteerd met Elonia, wat super leuk *\o/*

Afgelopen maandag weer een springles op de club meegepakt, lekker kunnen rijden. Lijntje met wat balken ertussen op 1 galopsprong en daarna een oxer. Ze pakt het fijn op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:59 



 
Profiel   

Het is stil hier!

Ik ben een maand in het land. Zou eigenlijk 2 weken zijn, maar Denemarken heeft alle 'boarding' scholen die op 16 december afscheid namen voor de kerstvakantie 2 weken langer gesloten.
Duss ik zit hier nu tot 16 januari :Y)
Heb nu weer 3x gereden met Josey, na vier maanden niet! Was even wennen maar het voelde meteen weer vertrouwd <3
Met Mick gaat het ook goed. Hij is harig en vies omdat ie dus nog stil staat :P Hij gaat wel weer opgebouwd worden maar eerst aan de hand. Tot die tijd mag ie lekker harig blijven.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 20:11 



 
Profiel   

Het is hier inderdaad een beetje stil he? Fijne feestdagen iedereen! Op naar een gezond en sportief 2022.

Ook wel lekker om even weer thuis te zijn paljaslaura? Hoe lang ga je straks weer terug naar DK?

Hier gaat het een beetje z'n gangetje. Ik denk dat ik maar weer wat online ga starten binnenkort aangezien de boel weer op z'n gat ligt. 2021 was een beetje een jaar zonder veel actie op sportgebied, mede door mijn bak die we tot 4 keer toe hebben geprobeerd te verbeteren. Hopelijk volgend jaar wat meer geluk. Ik heb weer fokplannen met Veronia en verder hoop ik dus wat meer te kunnen trainen en starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 06:57 



 
Profiel   

Ik duim met je nee Muronia! Fokplannen zijn leuk! Al een hengst op het oog? En hoe gaat het met de kleine die je nu van haar hebt lopen?

Ik ben daar nog sowieso 4 maanden. Wat ik daarna ga toen staat ook nog niet vast :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:00 



 
Profiel   

inderdaad een stilte, tijd voor weer wat leven in de brouwerij

Fijne feestdagen allemaal!

Laura fijn dat je even weer in NL bent, je was naar Denemarken voor studie of werk toch?
Fijn dat je weer even lekker hebt gereden met Josey.

Muronia wat balen zeg van je bak, hopelijk blijft ie nu wel goed!
Wat leuk dat je weer met Veroon wil gaan fokken, heb je al een hengst op het oog?

Hier ook een drukke periode gehad, ruim een maand geleden te horen gekregen dat mijn werk er per 31-12 opzit door verkoop van het bedrijf.
Kwam behoorlijk onverwachts en baalde er goed van, maar het is niet anders dus druk opzoek gegaan naar nieuw werk. Veel gesprekken gehad en meerdere aanbiedingen, het scheelt dat er momenteel werk zat is.
En wat begon met een geintje wordt vanaf 1 januari mijn nieuwe baan. Het is wat verder weg (moet straks naar Drenthe voor 3 dagen in de week) maar goede voorwaarden gekregen en nu ook wel zin om met een nieuwe uitdaging te starten.
Komende week de laatste week bij mijn huidige werkgever, dat denk het wel een gekke week gaat worden.

ken doet het fijn op moment, we hebben de 3 selecties meegereden in de L2 en met 195,5, 202,5 en 204 meer dan tevreden. We staan nu 7e in het tussenklassement, de kring zou dubbel meetellen in januari maar dat is nog even de vraag of die doorgaat. Er mogen er 7 door naar de regio dus als ze alleen de selecties laten meetellen zitten we goed :)
Afgelopen week wat minder kunnen trainen door een bevroreren bak, donderdag even de binnenbak opgezocht en gisteren kon het 1 dag weer thuis, dus even 2 dagen alleen wat basiswerk gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 14:21 



 
Profiel   

Paljaslaura mooi om dmv school zo je horizon te kunnen verbreden. Toen ik nog studeerde, lang, lang geleden haha, kreeg ik een aanbod om een jaar in Amerika te gaan werken met paarden. Ik heb het toen niet gedurfd en daar eigenlijk altijd spijt van gehad. Zo'n kans komt nooit meer en als je eenmaal bent gesetteled met huisje boompje beestje dan wordt zo'n stap alleen maar groter.

Melissa jij hebt ook wel genoeg beleefd dan! Gelukkig weer iets gevonden maar zo ongepland is niet niks. Keurige selecties gereden, hoop dat je inderdaad bij die 7 eindigt!

Momenteel is de boel hier stijf bevroren, dus ik hoop nog een laatste keer te kunnen rijden dit jaar komende week. Ik wil eigenlijk nog 1 ding doen met mijn bak en dat is vlokken erdoor gooien zodat ie altijd berijdbaar wordt. Geen grotere frustratie dan een bak hebben waar je niks in kan heb ik wel ontdekt het laatste jaar. Ik heb wel een hengst op het oog maar ik wil nog even de hengstenkeuring in februari afwachten. Wie weet wat daar nog voor leuks komt boven drijven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 07:38 



 
Profiel   

Muronia heb je inmiddels weer kunnen rijden? Ben benieuwd welke hengst het straks gaat worden :D

Hier afgelopen weekend ook knetter hard. Gisteren weer lekker kunnen rijden thuis en vandaag was het zulk prut weer dat ze maar weer een dagje vrij heeft gekregen. Morgen lekker even binnen lessen, vrijdag krijgt ze ook vrij en dan hopelijk zaterdag en zondag weer thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 20:03 



 
Profiel   

Nog de beste wensen voor jullie!

Wij zijn fanatiek begonnen en ik heb op 1 januari mn proef voor de competitie van ons stamboek (Groninger Paard) gereden. Inmiddels heb ik de protocollen terug en met 60 en 62% (gemiddeld dus 61%) ben ik best tevreden. Ik heb de laatste maanden zelf erg weinig op Veronia gereden, dus we waren elkaar een beetje ontgroeid.
[ img ]
[ img ]

Met Flo ben ik ondanks de toch wel weer erg natte bak, ook weer bezig en ik hoop met hem deze week een online proef te kunnen opnemen. Ik heb met hem een wedstrijd gepland staan op 15 januari maar ik verwacht niet dat het door zal gaan. Dat wachten we maar af dus.
[ img ]


Elonia groeit maar door en is een echte teddybeer momenteel:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 07:54 



 
Profiel   

Mooie set Muronia! En lekker van je score :) Inderdaad even afwachten wat de C-regels nu weer gaan worden. Ben daar ook wel benieuwd naar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:43 



 
Profiel   

Beste wensen allemaal!

Muronia leuk dat jullie weer een proefje hebben gereden! Mooie scores, kun je weer mooi mee verder!
Heerlijk dat je met Flo ook weer lekker bezig bent, duimen dat we half januari weer op pad mogen, maar ben er ook bang voor..
Kanppe Elonia, mooi bolletje wol <3

Hier ook weer lekker aan het rijden :) Afgelopen zondag weer eens een oefenrondje gesprongen, eerst een rondje op zo'n 60cm, die ging ze heel fijn rond, daarna een rondje iets hoger. Ook daar ging ze lekker rond, 1x een slechte afstand, ze werd op het lijntje ervoor wat te loperig, had eigenlijk even een volte moeten draaien na het lijntje. We gaan steeds simpeler rond :) Blijft een mooie afwisseling zo :D
https://www.youtube.com/watch?v=TNHk_xIEhKc

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:33 



 
Profiel   

Ik vind het knap hoor Melissa, ik meende dat je niet zo'n springer was eerst toch?

Ik heb de smaak te pakken :) . Deze week ook nog maar even 2 knhs proeven gereden en opgestuurd. Met Flo was mijn eindstand afgelopen jaar B + 4, dus wij hebben weer een B proef opgenomen en met Veronia was het anderhalf jaar geleden dat we een officiƫle hebben gereden. Haar eindstand van 2020 was L1 + 4 en met haar heb ik dus nu weer een L1 gereden. Ik ben benieuwd wat de jury's ervan vinden. Flo's proef had een paar kleine foutjes, over die van Veroon was ik meer tevreden. Ik vond het wel knap van mezelf dat ik in een week 3 verschillende proeven uit mijn hoofd heb geleerd en gereden _O-


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 07:42 



 
Profiel   

Nee dat klopt Muronia, en dat ben ik ook nog steeds niet hoor haha. Ik vind zo het lage wel heel leuk voor de afwisseling, vooral ook omdat Ken het fantastisch vind om te doen. Ze geniet daar zo enorm van en vind het ook wel heel goed voor de afwisselig. We hebben nu zo'n 1,5 jaar nieuwe springinstructie op de vereniging en die geeft zoveel vertrouwen waardoor we steeds wat meer durven. Maar veel meer dan 70/80 hoeft van mij echt niet :+

Heerlijk dat je weer wat proeven aan het rijden bent met beide paarden! Foto's zien er fijn uit!
Ik doe je het niet na om 3 proeven in 1 week uit je hoofd te leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:38 



 
Profiel   

Het maakt een boel uit wat voor instructie je erbij hebt en of je paard het leuk vindt he? Ik was er ook altijd bang voor, maar Veroon vindt het ook erg leuk. Moet zeggen dat ik nu sinds de dracht geen sprongetje meer met haar gemaakt heb, dat zou wel eens weer leuk zijn!

Ik heb mn uitslagen van afgelopen week binnen. Veroon haalde 60 en 62% op haar proef voor de wintercompetitie van het Groninger Paard en werd daarmee 5de. Haar knhs proef viel een beetje tegen. Wel terechte werkpuntjes, maar geen enkele 7 op de hele proef dus niks om te compenseren en dat vond ik eigenlijk niet helemaal terecht. 175,5 haalde ze. Flo had, eigenlijk ook onverwacht, wel een wptje met 182,5. Daar zaten wat slordigheidjes in die echt wel beter kunnen. Vandaag hebben we weer les en van het weekend opnieuw proeven opnemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 06:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 289 van de 289 [ 7222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen