Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:03


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:07

Oh wauw! Die kleur van Nova met die pikzwarte benen in die witte sneeuw <3 <3 <3

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:34

Thanks Nouk :+:

Moet nog even bedenken welke ik in het groot ga bestellen haha B-)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:22

Ik zou precies voor deze 2 gaan die je hier hebt geplaatst!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:48

Sanne ging het rijden weer goed de eerst keer na de sneeuwvakantie?

Nouk ja maf paard af en toe he :+ Is ook niet de eerste keer haha.
Gelukkig is het die week bij 1x gebleven :')
Ja heerlijk wat een weer he! Dit mag van mij wel het hele jaar door
Wat een mooie foto's van jouw met je toppers samen <3

Sanne echt hele gave foto's! <3 Kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is.

Ik ga met Nouk mee, of foto 5. (Of een van de rest haha :+ )

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:45

Het rijden ging wel Melissa! Merk wel dat ze dan echt weer stijf is en er weer veel werk in zit, qua ontspanning.

Deze week dan 3 dagen niet gereden door stage e.d. en dan is ze die 4e dag met rijden ook echt weer gestresst over die beugels e.d.

Blijft toch een dingetje elke keer :+
Twijfel soms of er toch iets niet helemaal lekker zit in dr maag/darmen bijvoorbeeld. Maar blijven nog even hersenspinsels.

Door m'n stage lukt het ook niet zo goed om les te plannen met m'n juf dus dat maakt het ook niet makkelijker helaas.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:05

Meiden hoe gaat het met jullie? Genoten van de mooie dagen?

Ik heb heerlijk gereden en afgelopen zaterdag echt onwijs fijn gelest! Echt weer genieten! De verhuizing komt ook al dichterbij 27 Maart! Ik heb mij ook meteen opgegeven voor een clinic op mijn nieuwe stal op 4 april bij Lammer Laseur. Heb er veel zin in en ben heel benieuwd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:39

Nouklime, heerlijk gereden. Top! Super dat je zo fijn hebt kunnen lessen.
kun je straks op de nieuwe stal bij de zelfde instructie blijven lessen?
Gaaf een clinic, ik heb ook echt weer zin om een clinic of meetmoment ofzo te rijden.

Hier het rijden ook weer lekker opgepakt, laatste dagen weer echt opgepakt en dat gaat fijn :)
Morgen weer lekker lessen, echt weer zin in :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:35

Ja ik kan straks bij mijn eigen instructrice blijven lessen maar ik ga eigenlijk altijd naar haar locatie toe. Dat deed ik in het begin omdat ik dat een mooie les voor Jack vond beetje op de trailer gaan en dan op een vreemde locatie werken en nu is het gewoon mijn maandelijkse uitje geworden haha!

Succes met je les vandaag! Hoop dat het zonnetje zich nog laat zien!

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:48

Ah spannend Nouk! Hopelijk went Jack snel op zijn nieuwe plekje :+:
En leuk bij Laseur! Volgens mij een fijne instructeur!

Fijn dat het zo lekker gaat Melissa!

Hier ook genoten van de zon! Wat een heerlijk weer!
Nova deed ook goed d'r best, moet zelf weer even wat in het ritme/vertrouwen komen.
Zaterdag eindelijk weer les, door start stage en sneeuw e.d. heeft er even tussen gezeten maar nu weer even drillen haha

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:09

Wat een supertoffe foto's van jullie in de sneeuw Sanne!! Echt heel mooi!
Have fun met lessen morgen :)

Spannend dat je van stal gaat wisselen Anouk. Lijkt me wel de beste keus als ik het zo lees.
Fijn dat je les zo goed ging!! En tof dat je een clinic bij Laseur gaat rijden.

Hier vorig weekend weer heel fijn met Baby gaan lessen en zondags onze eerste ervaring met de crosshindernissen weer gehad voor dit jaar. Op wat spanningsmomentjes na deed Baby het heel goed!
Morgen weer een dressuurlesje thuis en zondag naar Schaijk voor 2 trainingscross rondjes.

Krisje gaat iedere keer weer beter. Krijg het gevoel dat ze weer naar huis gaat komen :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:43

Nouk fijn dat je gewoon bij je instructie kan blijven lessen!

Sanne fijn dat Nova weer goed haar best doet! Veel plezier met lessen vandaag :D

Patty heerlijk weer wat gecrosst met baby, genieten! Super dat de les ook fijn ging :)
Veel plezier morgen! Zag al een bult ophef voorbij komen over de oefencross, hopen dat het wel gewoon doorgaat
Wat super fijn dat Krisje zo goed gaat op moment, hopen dat je dit kan blijven vasthouden en ze het thuis ook weer fijn gaat doen :D

Afgelopen donderdag weer lekker gelest, ze was even een beetje boef. Ze vond het wel gezellig met een ander paard in de bak geloof ik :+ Weer fijn kunnen werken, was wel weer lekker om te lessen :)

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:33

Thanks meiden :D
De les was echt superfijn! Alles wat er de afgelopen maand ingeslopen is, weer even gecorrigeerd haha

Doordat ze spanning opbouwt word ik te voorzichtig, en dan word ik elk ritje net wat voorzichtiger, om te voorkomen dat de spanning te erg wordt.

Maar dat werkt uiteindelijk averechts, want dan wordt ze "beloond" voor die stressreactie.
Dus vandaag in de les even flink aangepakt, er "doorheen" gereden en hoewel ze dat eerst echt wel lastig vind (en ik ook _O-) , is ze uiteindelijk ook een stuk fijner/relaxter. Dus morgen kijken of het zelf weer lukt!

Genieten Patty! Hopelijk gaan wij nu ook weer de goede kant op en kunnen we ook snel weer springen en crossen! <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:51

Sanne super dat de les zo fijn ging. Altijd wel even weer fijn om iemand er naast te hebben staan.

Hoe is het met iedereen? Hier een beetje tussen de buien en storm door gereden en gelongeerd. Al was het vanmorgen meer een aquatraining :+

Over 2 weken hebben we bij de vereniging banen in de hekjes liggen om in te rijden. Misschien ga ik dan toch maar eens een keer een online proef doen. Dan in ieder geval wel het idee dat we op wedstrijd zijn door de dressuurbaan en andere locatie.
Volgende week oefenparcours, dus dan mag ze ook mooi een rondje mee met m'n zusje en wellicht daarna zelf ook een rondje.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:49

Haha het was een heftig weekje/weekend he :+

Oh leuk dat ze dat hebben liggen! Goede oefening weer een keer! :D

Hier viel mijn les zaterdag in het water (of eigenlijk in de hagel :+ ) dus zondag maar zelf gereden.
We gaan weer goed! Nog genoeg storingen waar we aan moeten werken, maar niet meer dat hele gestreste. Dus heel blij!

Hoop in april weer een proefje te kunnen filmen :j
En sowieso weer eens iemand mee te vragen voor wat beeldmateriaal, is toch altijd anders dan als je er op zit haha.

Ik ben wel heel blij met hoe ze er uit ziet! Normaal valt ze echt heel erg af met verharen, dit jaar gaat het supergoed! En ook qua spieren zit ze echt goed in d'r vel <3
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:39

Die wind vind ik echt nog erger dan regen :') Krijg er zo'n hoofdpijn van.

Ik zou zeker een proefje dan opnemen Melissa! Inderdaad een beetje met het echte gevoel als er een wedstrijd ring uitgezet is :)

Wat fijn dat het beter gaat Sanne! Ze ziet er inderdaad goed uit :)

Hier is Josey afgelopen woensdag behandeld door de fysio. Denk de eerste keer in haar hele leven :+ Het 'blijf van mij af' gehalte was hoog haha. Uiteindelijk stond ze wel eea toe. De dingen die de fysio heeft gevonden waren allemaal heel logisch met wat ik zag en voelde met rijden dus dat is 'fijn'. Zondag weer erop gezeten en gisteren. Merkte vooral dat ze nu makkelijker opstart in de draf. De fysio komt waarschijnlijk over een week of 3/4 weer terug om nog na te behandelen dus ben heel benieuwd of de blokkades dan ook minder zijn geworden icm behandeling en weer rijden!

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:41

Nou die hagelbuien van het weekend vond ik ook niet alles _O-
Maar inderdaad, die wind is ook niks. Onze bak ligt ook vrij open in het veld dus je waait alle kanten op _O-

Ik vind haar echt zo leuk Laura! Ze heeft echt een fijne uitstraling :D
Lekker dat ze behandeld is en dat het overeen kwam met wat je voelde, altijd een fijne bevestiging.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:33

@Melissa wat een drama die wind! Ik word er zo moe van! Heb een paar keer gelongeerd en sporadische gereden. Tijd is wel voorbij gevlogen! Mijn paarden gaan al bijna verhuizen dat is ook voorbij gevlogen! Ik denk dat ik ook als we verhuisd zijn een keer een online proefje ga opnemen. Ben er aardig klaar mee en wil eigenlijk gewoon van de zomer het M1 in.

Ze ziet er mega straks uit Sanne! Heerlijk he dat onvoorspelbare weer in Nederland! Vanaf morgen schijnt het wel weer allemaal mooi te worden! het weer dan he! Geen bikini weer maar wel ik kan in de buitenbaan rijden zonder nat te regenen!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:52

Wat lekker Laura dat je meteen verschil merkte na een behandeling van de fysio! Ik moet ook weer is een afsprak maken voor de osteopaat maar ik zat bij iemand die pas komt vanaf 5 paarden...

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:54

Sanne fijn dat het rijden weer lekker gaat! Leuk dat je in april weer een proef gaat filmen!
Nova ziet er goed uit! Heel fijn dat je haar goed op gewicht kan houden

Laura ja verschrikkelijk he die wind, ik heb ook liever een beetje regen dan die harde storm. Al hou ik eigenlijk ook niet van regen :+
Fijn dat je even een fysiocheck hebt gehad voor Josey. Ze vond het nog maar gek dus haha.
Heel fijn dat het daarna ook beter/makkelijker gaat

Nouklime gaat dat je van het zomer de M1 in wil!
Gelukkig gaat lijkt het weer idd beter te worden, gewoon droog en niet zoveel wind is toch wel fijn
Lastig dat je fysio pas komt bij 5 paarden.

Ik wil voor Ken van het voorjaar weer een check plannen, vorig voorjaar ook gedaan. Vind het altijd wel prettig om even alles weer te laten checken.
Vandaag nog weer een lekkere aquatraining gedaan, als was het alweer een stukje droger dan zondag :+
We hadden gezelschap van een irritante kraai, die heeft de hele tijd door de bak gewandeld :')
Best fijn kunnen rijden, totdat de kraai net naast ons een stukje ging vliegen, toen ging ik bijna vliegen _/-\o_
Daarna wel weer fijn verder kunnen rijden.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:21

Hahaha zo hebben wij vaak fazanten in de bak Melissa! Maar die is Nova inmiddels wel gewend want die lopen er bijna dagelijks _O-

Hier word ik af en toe een beetje moedeloos in ons proces.
Hele week was ze zo fijn & het ging zo lekker maar gister was er weer 1 bonk spanning en veel rennen...

Ik weet ook dat ik op dat moment zelf ook meteen heel gespannen ben, maar dat veranderen is nog vrij lastig :+
Het is frustrerend, ik stap echt overal zo op, nergens spanning, behalve bij haar.
Zodra ze in haar stress modus zit krijg ik haar daar niet meer uit.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:17

Je zou eens kunnen kijken naar hypnose Sanne. Klinkt misschien zweverig maar een stalgenoot had ook spanning op haar paard door capriolen en is er op deze manier wel vanaf gekomen. Je moet die circel zien te doorbreken en bij haar was dit dus de 'sloopkogel' die de circel stuk heeft gemaakt.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:39

Wat vervelend Sanne dat Nova toch weer zo in de stress schoot. Heel logisch natuurlijk dat je zelf ook in de stress schiet daardoor. Kun je dan ook achterhalen wat de aanleiding is geweest waarom ze zo reageert?

Wij hebben gisteren sinds lange tijd weer wat gesprongen op de clubles. Kon merken dat het even geleden was. Had mn handen goed vol, wat was ze blij haha.
Vandaag naar mn instructrice wezen lessen en daar fijn kunnen werken, o.a. bezig geweest met de zijgangen en het stukje dat ik blijf rijden als ze wat spannend vind ipv dat ik ga afwachten en dan pas reageer.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:54

Hmm een beetje, al is de reactie wat overdreven haha.
Ze is rechts bol en links hol. Daarnaast wilt ze ook heel graag bij de hoefslag blijven want dat geeft haar rust.

Ik vroeg haar nu vanaf de X een volte 12/15m naar rechts. Dan wil ze het liefst stelling naar links. Maar dat wil ik natuurlijk niet, dus; met m'n binnenbeen zet ik haar opzij en beetje stelling vragen.

Als ze dan m'n linkerbeen voelt "opeens" en m'n linker teugel (want anders valt ze opeens om naar binnen natuurlijk) kan ze in sommige situaties dus heel veel stress krijgen.

Vooral dus als we figuren rijden waarbij ze niet op de hoefslag komt. Het is soms lastig te zien/voelen wat dan nou de druppel was, want soms gaat zo'n figuur wel prima.

Ah klinkt als een goede les! :j

Ik heb gister zelf weer gereden en toen was ze gelukkig wel iets minder extreem :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:38

Oh ik snap wel waar haar stress vandaan komt (wellicht). Ze voelt zichzelf dan niet in balans en dat is gevaarlijk voor een vluchtdier. Zij reageert hier dus wel heel scherp op.

Kleiner voorbeeld is als paarden in een bepaalde hoek steeds 'schrikken van niks'. Dit komt heel vaak omdat de ruiter in de bocht niet meer recht boven het paard zit, haalt het paard uit balans, dat is een onveilige situatie voor het paard > paard 'schrikt van niks'. Alleen is dat niks dus degene die op zn rug zit en hem uit balans haalt.

Is het denk ik in jou situatie dat ze uberhaupt haar balans iets verliest (dat klinkt ook logisch met dat ze de hoefslag als heel prettig ervaart want dan kan je natuurlijk balans halen uit de wand) en dan daardoor in de spanning schiet? Heb hier laatst ontzettend veel over zitten lezen dus vandaar :)