Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:11

Melissa wauw wat een mooie punten! Gefeliciteerd. En alvast veel succes voor komend weekend. Lekker weer op pad, heerlijk!

Sanne ik moest eerst even goed lezen..werk-vakantie. Maar dat was leuk werken! En nu weer zelf met je paardje aan de slag.

Zo paljaslaura wat een sprong!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:55

Ziet er gaaf uit Laura! Was het voor het eerst dat Josey crosshindernissen zag?

Muronia hoe gaat het met je knappe veulentje? :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:20

Nouklime hoe is het gegaan vandaag?

Ik ben tevreden over vandaag, we missen echt nog weer ritme zo op ander terrein. Ze was dan ook behoorlijk afgeleid op alles wat eromheen gebeurde. Is dan toch wel weer heel anders dan zo'n klein meetmoment bij de vereniging met alleen bordjes in een bekende omgeving.
1e proef had ik mn handen goed vol :+ Teveel spanning en daardoor ook onnodige fouten waar we normaal juist goede punten op scoren. Middendraf hoorde ze wat in de bosjes ritselen waardoor we vol in de galop de diagonaal over gingen en zo wat meer van die spanningsfouten.
Zeker niet erg na zo'n lange tijd niet weg te zijn geweest, zaten ook wel wat fijne stukken in.
2e proef konden we alweer een heel stuk fijner met meer ontspanning rijden, daar 197,5 :)
Zeker tevreden weer zo na lange tijd en lekker weer kilometers maken zodat het allemaal weer wat simpeler wordt :)

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 07:34

Nou dat zijn prima punten om weer mee te beginnen toch! Na zo'n lange tijd erg netjes en inderdaad even weer een beetje wennen dan komt het helemaal goed.

Met Veroon en haar kroost gaat het heel goed. Van de week weer even een rondje gereden op Veronia en volgens mij heeft ze er wel zin in.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zie overal al witte haartjes komen bij Elonia, dus ik geniet nog heel even van haar mooie bruine kleur, die gaat ze niet lang meer houden.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:56

@Melissa toch hele mooie punten voor je 2de proef! Snap helemaal wat je zegt dat je ritme mist op ander terrein. Ik moet straks om 13:08 mijn eerste proef startten. Moet toegeven dat ik wel een beetje zenuwachtig ben haha! Omdat we al zolang niet zijn weg gegaan en ik even uit die flow ben.

Heerlijk een schimmel Muronia. Altijd mijn droom geweest om een schimmel te hebben maar ben toch thuis gekomen met 2 bruine haha!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:43

Dan jij ook alvast veel succes en plezier vanmiddag nouklime!

Dit is mijn vierde schimmel bedacht ik me.. Flo's moeder is een schimmel, lisanne haar eerste pony was een schimmel, ik heb een mini-schimmel merrietje gehad en nu Elonia.. :oo Als ze wordt zoals ik denk dat ze wordt, dan verheug ik me ook wel erg op een spierwitte powerhouse straks hoor! <3 /3

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 07:18

Hoe is het gegaan?

Ik heb gisteren beide gereden. Volgens mij had ik ze nog nooit meteen na elkaar gereden dus wel interessant om het verschil tussen beide zo te kunnen voelen. Veronia is echt een luie stoel om op te zitten, voelt heerlijk, maar is lastig bij elkaar te rijden ondanks haar voorwaartse drang. Flo kan je meer met het been aan komen, wil ook wel voorwaarts maar meer om te patsen dan onder je weg te rennen. Ze hebben echt beide hun eigen leuke kanten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En Flo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:12

Haha heerlijk poetsen met schimmels! Ze is echt een paard geworden dankzij de dracht heb ik het idee. Alsof ze volwassen is geworden.

De wedstrijd is best goed gegaan! 197,5 en 196,5 punten gereden!
Afbeelding
Afbeelding
Echt een kleine ezel is het haha!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:01

Gefeliciteerd, hele mooie punten! Heb je de volgende ook al gepland?

Ik ben toch zo flauw van die regen he.. ik heb echt een zwem-bak al een paar weken. Niks aan zo. De paarden zien de lol er wel van in maar ik niet.

Met Elonia gaat het super, groeit als kool. Mams heeft goede melk denk ik :oo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flo wou zich ook even laten zien gisteren. Wat is het ook een bink!
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:57

Ja was voor Josey de eerste keer!

Leuk een schimmel muronia, mijn favoriete kleur <3

Mooie punten! Lekker begin weer van de wedstrijden!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:24

Muronia heerlijke foto's van Veroon en het knappe veulentje!
Wel gaaf hoor zo'n stoere witte merrie straks <3 Maar ook wel veel poetswerk :+
Leuk dat beide paarden zo verschillend zijn, inderdaad fijn om ze dan na elkaar te rijden zodat je ook echt het verschil merkt

Wauw wat een mooie punten Nouk! Mag je trots op zijn.
Jack ziet er goed uit <3

Muronia balen dat je bak zo ontzettend nat is.. Het was toch ook wel echt verschrikkelijk met het weer de afgelopen tijd.. Hier was t van de week ook wel echt heel nat in de bak maar vandaag was ie op 1 plas na al wel weer droog.

Laura een mooi begin zo met Josey en de crosshindernissen!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 06:49

Ik ben zo klaar met die natte bende dat ik heb besloten om drainage te laten aanleggen. Beetje balen want dat budget was eigenlijk bedoeld om de bak een stukje te laten verbreden, maar liever een kleinere, droge bak dan een grotere natte bende :+

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:55

Gefeliciteerd Nouk! Wat een mooie punten!

Oh denk dat je er wel heel blij van gaat worden muronia, die drainage! Kost dan even wat, maar kun je wel lekker doorrijden.

Ik wilde ook heeel graag een schimmel! Echt gek op die kleur!
Maar het werd een valk, ook mooi _O-

Hier even radiostilte, maar we hebben weer stappen gemaakt. De afgelopen week weer gaat bootcampen met Nova.
Ging onwijs goed, van niet kunnen rijden naar crosshindernissen springen in 1 week.
Als het kwartje eenmaal valt gaat dat ook snel.

Wel besloten dat ze voorlopig even daar in training blijft.
Wordt ze lekker veel gereden, verschillende ruiters, gekke dingen doen. En dan vallen we daarna hopelijk niet snel meer terug in ons stress patroon.
Zaterdag is er voor het eerst iemand anders op gegaan dan ikzelf (in al die 3 jaar haha), en dat deed ze eigenlijk heel erg goed! Dus heb er alle vertrouwen in.

Maargoed, komende tijd dus niet veel updates van mij :P

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:58

Muronia hopen dat de drainage goed gaat helpen!

Sanne fijn dat het weer de goede kant opgaat met Nova.
niet helemaal meegekregen dat ze nu ergens anders staat, staat ze op een stal in training?

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:24

Klopt, ben eerst samen met haar een week daarheen geweest en nu blijft ze daar nog even.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:51

Sanne misschien is het wel even goed dat er een paar andere mensen onbevangen en objectief met haar bezig gaan. Bij mij kwam het besef met Flo dat het tussen mijn oren zat pas goed toen ik zag dat anderen er zo op weg konden rijden.

Nou ik baal flink. Vanmiddag en morgen zouden ze aan het werk om de drainage er in te maken. De bak was in de afgelopen week eindelijk afgedroogd dus mooi. Gisteravond 1 dikke stortbui gehad en zie hier mijn bak nu |(
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:26

Ow nee wat balen Muronia! Jullie hadden dan een echte wolkbreuk -O-

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:13

Jup, precies boven mijn bak/vijver :7 . Maar.. ik ben de hele ochtend met een schep aan het spitten geweest om geulen te maken en het is daardoor toch een stukje droger nu. En.. de grondwerker is er en is begonnen met graven. Gut ik hoop echt dat het lukt, want morgenochtend staan de volgende stortbuien al op het programma zag ik {:)-:(

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:47

@Muronia volgende had ik ook alweer gepland, dat was vorig weekend! 188 en 192 punten gereden!

Drainage nog gelukt?

@Sanne misschien helemaal geen slecht idee dat andere mensen is met haar aan de slag gaan! En dat er misschien een knopje omgaat bij Nova en ze denkt gohis zo eng nog niet al die vreemde haha!

Vandaag de foto's gekregen die ik heb besteld van de wedstrijd 23-05:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:29

xSannee schreef:
Klopt, ben eerst samen met haar een week daarheen geweest en nu blijft ze daar nog even.

Ah oke, duimen dat jullie daarna weer lekker aan de slag kunnen met vertrouwen!

Oh wat ontzettend balen van je bak Muronia.. Hier heeft het donderdag ook zo enorm gehoost, niet normaal hoeveel water er in een half uur gevallen is
Is het inmiddels genoeg gedroogd?

Nouklime mooie punten weer gescoord, super!!
Ga je binnenkort al de overstap maken naar de M of voorlopg nog L2?
hele gave foto's! Knappe jack <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:30

Ik hoop in juli de overstap naar het M1 te maken.... Maar vind het ook wel spannend whaha! Wanneer ga jij weer startten Melissa? Heb jij plannen/doelen voor deze zomer?

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:38

Ligt de drainage Muronia?

Denk ik ook Nouk! Ze maakt al vrienden in de kudde daar en ze hebben dr een paar keer gepakt deze week. Als ik d'r ergens gerust achter laat dan is het daar. :j

Gave foto's! Vind je jasje zo mooi :+:

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:51

Mooie foto's Nouklime!

Nou..vanmorgen kregen we dit nog even over ons heen _-:( Afbeelding

Dus alles stond weer helemaal blank.

Met pijn en moeite toch nog 2 buizen erin gekregen. De andere 2 moeten volgend weekend.

Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:16

Mooie foto's Nouk! Je jasje is echt gaaf.
Ellende die regen ineens. Wel fijn dat een deel is gelukt.

Josey had last van bijna gas koliek donderdag. Ze is al langere tijd nogal opgeblazen maar haar mest was ineens niet meer goed donderdag. Dus toch even langs de DA gelopen (zit er eentje bij ons op het terrein). Die zei als ik had gewacht het waarschijnlijk wel koliek was geworden. Dag erna nog een keer laten luisteren, zat toen nog wel wat gas in maar niet zo erg en veel als donderdag.
Heb dus ook LifeForce Elite besteld tegen dat opblazen. Hoop echt heel erg dat dat helpt want hooi geven ipv voordroog kan hier helaas niet echt..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:12

Spannend Nouklime! Maar dat gaat vast en zeker goedkomen!
Ik heb volgend weekend kringselectie staan, maar afgelopen 2 weken heeft het rijden wegens omstandigheden even op een laag pitje gestaan, ik hoop van het weekend weer op te kunnen pakken en anders meld ik me daarvoor af en pakken we een andere wedstrijd mee.
Ik wil graag ergens in augustus de overstap naar de L2 maken, even een paar keer nog L1 starten om weer in het ritme te komen.

Ojee Muronia de weergoden zaten je echt niet mee zeg..

Schrikken zeg Laura.. Gelukkig was je er optijd bij!
Gaat het inmiddels weer beter met Josey?