Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:22

Melissa, kane is wel gereden maar Maury niet meer. Heb Fanny geschoren, ze had zo ontzettende last van haar dikke vacht. ( elke winter eigenlijk ) Gaat heeeel erg schuren, zit ook altijd een mega lading zand in haar vacht. Staat nu lekker geschoren met een dekentje en ze is weer helemaal blij

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:45

Ah mooi kaal dus, daar is ze vast blij mee!
Hoe bevalt je nieuwe zadel?

Ken vandaag weer gereden na een weekje vrij, en de eerste (en hopelijk laatste :P ) rodeo overleefd. Ze was eerst echt super relaxt, opstappen wegrijden. Halverwege reed ik de hoek in richting A en toen kwam mijn vader de hoek om, daar schrok ze van en draaide om en ging met hoofd tussen de benen bokkend richting C. Bijna bij C dacht ik even, oke als je nu de andere kant opgaat dan ik wil dan lig ik op de omheining. Gelukkig ging dat goed haha en in de hoek was ze weer rustig. :') Ze heeft eigenlijk nog nooit echt gebokt, maar ze kan dus flink bokken :j
Vond t best netjes van mezelf dat ik kon blijven zitten :')

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:50

Oei, even schrikken dan he Melissa... Kane begint de laatste tijd ook steeds te bokken/stijgeren grr... Hier gelukkig tot nu toe ook blijven zitten haha.

Mijn nieuwe zadel bevalt echt heel erg goed! hij loopt er veel vrijer onder. Heel verschil.
Ook de onrust in zijn hoofd is een heel stuk verbeterd. En buiten dat zit hij natuurlijk echt Heeeeeerlijk <3
Fanny inderdaad heerlijk kaal. Hier foto van haar (let niet op alle rommel op de grond was hier net klaar met scheren)
Nu zie je haar dikke babybuik zo <3

Afbeelding


Afbeelding

Muronia

Berichten: 19553
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:04

Herkenbaar miesje, onze shet had ook altijd zo'n mega wintervacht. Die schoor ik dan gedeeltelijk omdat ze bij de eerste voorjaarstemperaturen al enorm stond te zweten.

Melissa rodeo gereden oeps! Knap dat je het uitgezeten hebt en hopelijk inderdaad de eerste en de laatste keer!

Ik heb gisteren weer gereden met Veroon. Door de regen en wind was daar de afgelopen 2 weken weinig van terecht gekomen dus we pakken het rustig weer op. Zondag hebben we weer les en het weekend erop een wedstrijd in een bak waar we nog niet zijn geweest. Hopelijk wonen daar geen bakkabouters. Het zal ook meteen de laatste binnenwedstrijd zijn want het outdoorseizoen staat voor de deur. Ik ben heel nieuwsgierig hoe dat zal gaan.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:09

Gaaf dat hij zoveel beter loopt onder dit zadel miesje!

Was verschrikkelijke hè Murosch al die wind en regen man wat baalde ik van dat weer!

Maandag avond heb ik weer heerlijk gereden en het zand van dichtbij bekeken. Vanavond gelongeerd met tuigje had ik al maanden niet gedaan. Oh en zijn nieuwe hoofdstel gepast!

Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:12

Oh best mooi hoofdstel! Staat hem goed.

*kruipt weer onder meelees steen*

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:18

Haha ik dacht ongeveer hetzelfde als jou Mirjam! Ik vind ze eerlijk gezegd niet zo mooi maar ik haalde hem uit de doos en dacht okay en hij had hem om en toen dacht ik wauw dit staat best mooi! Alleen op de foto is het toch wat minder leuk in het echie komt hij beter uit de verf.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:38

Ja ik vind ze normaal gesproken ook best lelijk, naar deze zou wek de kast in mogen. :))

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:31

Ook tof die tattoo van Wodka Nouklime!
Werk klinkt wel tof, Spannend, maar extra leuk als je echt kan mee helpen bij het opbouwen.
Inderdaad een wedstrijdje. Ben ik helemaal met je eens haha, al went de hoogte wel naarmate je het vaker doet natuurlijk.
Oh balen dat het zand weer wat te dichtbij kwam.. hoe kwam het? Geen pijn?
Nieuwe hoofdstel staat hem goed! Ben benieuwd of je verschil gaat merken.

Jammer dat de galop niet helemaal lekker ging met Kwie op wedstrijd Melissa, toch nette punten!
Oeh Ken even een beetje stout! Gelukkig kon je blijven zitten hihi. Heb je toch wel even een momentje van he, schouderklopje voor jezelf. Je bent blijven zitten! +:)+

Fanny zal het wel waarderen dat ze geschoren is dan Miesje. Stuk handiger dan een lange periode met verharen.
Super dat het zadel zo goed bevalt!

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden Murosch. Ook al weer wat dingen op de planning staan, leuk!

Zaterdag op wedstrijd heeft Baby het super gedaan! Ik reed echt knudde.. maar Baby heeft ons overal uit gered en wist toch een foutloos rondje te springen!
Daarna even buiten uitgestapt en toen ik afstapte kreeg ik weer een heel schattig hinnikje/murmeltje naar me toe. <3 Smelt.
Zondag wou ik ook even rijden maar ben vrij gauw afgestapt… niks anders als hoesten en hoesten. Gelukkig geen koorts, slijm o.d. Toch maar even een spulletje bij de DA gehaald voor de zekerheid.
Vanavond weer even gereden, maar 2 x gehoest.
Al is mevrouw natuurlijk heel slim en doet alsof ze moet hoesten zodat ze meer teugel krijgt om
dan vervolgens niet te hoeven hoesten en vrolijk met de oortjes naar voren door te lopen :'). De grapjas! Even wat been erbij en hand laten staan en het was ineens over.

Krisje is een blij ei en wil niks anders als spelen. Had dit weekend de binnenweides opgeruimd omdat de wei nog bemest gaat worden. Werd ze me toch helemaal hyper van! Als een idioot de wei door met de meest gekke sprongen die je je maar kan bedenken haha. Heerlijk om te zien. :))

Had nog wat fotos van Krisje gekregen en toch nog een topic gemaakt [RIJ-ITP] Blondie Krisje B (v. Everdale) is ruitermak!
& dan kan Baby niet achterblijven :P [RIJ-ITP] De wedstrijdvorderingen van springer Bowlers Baby

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:02

Thanks Patty! En heb ook echt heel veel zin in deze nieuwe uitdaging! Weet niet zo heel goed wta ik kan verwachten want ik moet gewoon nog onwijs veel leren en nieuwe dingen doen maar motiveert mij erg merk ik. Jack bokte tijdens het aanspringen en omdat ik sinds kort met spoortjes rij omdat ik dan wat makkelijker aan kan drijven (korte benen probleem) klemde ik maar prikte ik hem ook en toen bokte hij weer. Was zo'n trampoline effect dat je niet meer op het ritme mee springt maar ertegenin en dan gelanceerd word, ken je dat? Nou dat dus haha en er was een hek dus ik werd gelanceerd en hij ging links en ik rechtdoor... Gelukkig niet zo hard gevallen als de voorgaande keren daarna nog gereden en gegaloppeerd. Nu hopen dat ik er 7 april niet naast vlieg op mijn debuut haha dat zou wat zijn!

Ik vind Krisje echt zo'n leuk paard <3 ! Ik hou echt van vossen! Echt een dames paardje is ze lange benen rank. Andere baby doet het ook braaf zeg! Echt tof dat je 2 jonkies hebt die zich gewoon keihard voor je willen inzetten! daar kan je later alleen maar profijt van hebben zulke karakters.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:07

Oei Melissa, rodeo! Gelukkig blijven hangen!

Miesje wat fijn dat je nieuwe zadel zo goed bevalt! Je shet is cute <3

Jij ook weer aan de slag Murosch, al die regen en wind was ook verschrikkelijk...

Nouk dat hoofdstel staat goed zeg! Vind anatomisch soms ook heel lelijk, maar deze is gaaf!
Wel balen dat je het zand hebt geinspecteerd... stoute Jack! Lekker tegen het ritme in, heel herkenbaar...

Patty, goed bezig op wedstrijd dus! Knappd baby! Je topics zijn alletwee heel leuk, vind het zulke leuke paarden :+:
Heb jij geen dressuurzadel? Of rijd je gewoon liever met springzadel haha!

Hier gaat het ook lekker. Gister was mevrouw met rijden een beetje nukkig, lekker merrie-merrie :+ misschien ook wel een beetje hengstig waardoor ze aan m'n been plakte. Vanochtend was ze echter weer prima en lekker los *D
EN het opstappen kan nu gewoon in 1x! Zo blij mee! Ze blijft ook echt netjes staan en vertoont geen stress meer! *\o/*

Vanochtend had de staleigenaar net de bak gesleept & ik had hem helemaal voor mezelf, rijd nóg een beetje lekkerder *D
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:47

Murosch weer lekker gereden na even vrij, top! Leuk weer een wedstrijdje.
Ja wel spannend he de eerste keer buitenwedstrijd. Ik zoek straks wel eerst de wat kleinere wedstrijden in afgesloten baan op dan de grote gras concoursen :')

Nouklime ohoh ik bijna zandgehapt en jij daadwerkelijk? Hoe kwam het?
Wel fijn dat je toch lekker hebt kunnen rijden!
Hoofdstel staat m goed!

Patty ja precies dat haha. Echt zo'n moment van oh ik zit nog :')
Super dat Baby het zo fijn deed op concours! Geweoon lekker km's maken!
Oh even schrikken met het hoesten idd!
Krisje nog lekker vrolijk haha, ze wordt mooi hyper dus van haar vakantie haha

Nouklime klinkt als een hele leuke uitdaging! Ag echt een beetje stomme pech dus.. Gelukkigkon je wel blijven zitten!

Sanne ze had dus even iets minder zin, fijn dat het dag erna wel weer fijn ging!
Ik vind het ook altijd heerlijk als de bak net gesleept is haha

Afgelopen dinsdag weer clubles gereden, ging fijn :) ook nog een weer een paar sprongetjes gemaakt, vind ze echt heel leuk. Vandaag ook weer fijn rondje kunnen rijden :D

Muronia

Berichten: 19553
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:17

Oeh het zand van dichtbij bekeken? Dat is niet de bedoeling Nouklime :oo Kwam het door de wind? Je nieuwe hoofdstel ziet er mooi uit! En die tattoo is echt heel erg gaaf.

Mirjam ik begrijp dat je niet helemaal mee kunt posten hoor. Ik volg je topic ook nog steeds. Gisteren even schrikken maar vandaag gelukkig weer wat beter he? Blijft nog zo teer, net als je het gevoel hebt dat het echt de goede kant op gaat. Niet fijn voor je eigen gevoel. Ik hoop dat die spannende momenten snel voorbij zijn.

Pattypaard hoe gaat het inmiddels met Baby en het hoesten? Nog weer wedstrijd gehad dit weekend?

Nouklime oh ik lees de reden al. Ik ben van plan om bij Veroon ook een klein spoortje te pakken binnenkort. Ik heb een kleine ondersteuning nodig door mijn eigen gebrek (fibromyalgie). Ik moet net iets meer doen dan wat ik kan en ik verwacht dat het hiermee net dat beetje makkelijker wordt waar nodig, zodat ik beter kan volhouden.

Ik ben ook Krisje fan. Kan er niks an doen maar vind dat zo'n leukerd (en niet alleen om haar kleur hoor ;) ). Ik heb haar papa deze week gezien bij de hengstenshow van van Olst in Exloo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haha Sanne, mooie baan zo inderdaad! Ik vind het juist altijd leuk om samen te rijden omdat ik meestal in mn uppie ben in de bak.

Melissa gras gaan wij overslaan. Ik ben niet van plan om haar op ijzers te zetten dit jaar en er zijn gelukkig genoeg opties op zandbodem in de regio.

Hier zijn we weer lekker bezig sinds het slechte weer voorbij is. Deze week zelf met balkjes aan de slag geweest: [RIJ-ITP] Murosch en Veroon oefenen met balkjes

Gisteren Florentino weer opgepakt na 3 weken. Die was goed fris aan de longe maar wel braaf onder het zadel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En vandaag thuis weer les gehad. Ging niet helemaal zoals ik het graag wilde. Veroon reageert soms net niet scherp genoeg op mijn beenhulpen. Dan moet ik daarop wat strenger inkomen met been en dat kan ik niet door mijn ziekte. Dan brand ik in 1 keer helemaal leeg en is mijn energie op en daar baal ik ontzettend van. Vandaag even een zweepje erbij genomen en dat scheelde al een stuk. Ik ben nog aan het bedenken of ik het zweepje erbij hou of misschien een klein spoortje pak. We zijn nu met name bezig met de buiging en impuls op de juiste manier en dat is nog wel een dingetje. Ik blijk daar eigenlijk jaren niet bewust genoeg mee bezig te zijn geweest met mn andere paarden en wil nu gewoon de basis echt goed krijgen bij deze jongedame.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:18

Top dat je er zo veel zin in hebt Nouklime! :D Zou ook niet goed zijn anders haha. Hopelijk bevalt het werk en het bedrijf!
Oeh oeps! Ja dat ken ik helaas haha. Iig wel duidelijk waar het door kwam. Goed dat je er weer op gegaan bent en ook nog gegaloppeerd hebt!
Joh, gewoon weer opstappen en door rijden dan. Als het maar niet in de proef gebeurt :P.
Dankje! Ik vind haar ook echt tof! Tis wel echt een portret apart hoor, zit zat karakter in. Baby is wat dat betreft veel simpeler en gemoedelijker. Anderzijds, die is ook weer gevoeliger en onzekerder. Maar als je haar voor je hebt heb je haar dan ook écht voor je, das wel fijn!

Hihi dankjewel Sanne! Ik heb helaas geen fatsoenlijk dressuurzadel, alleen een springzadel. Komt wel nog een dressuurzadel als we écht aan de slag gaan met Krisje.
Aggos, toch even wat merrie perikelen. Top dat ze zo lekker relaxt stil bleef staan met opstappen!
Zo’n net gesleepte bak is toch wel erg leuk om in te rijden he hahaha.

Mooi dat de clubles weer fijn ging Melissa. En weer lekker wat sprongetjes gemaakt.

Dankje Murosch! Ah wat leuk van Everdale. Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet zo veel van gezien hihi. Was de hengstenshow leuk?
Hihi Florentino had er dus weer zin in. Fijn dat hij braaf was!
Balen dat je dat niet lukt met je lijf. Zweepje of spoortje er bij pakken daar voor is toch niet erg? Als je maar wel met je spoor ook eraf kunt blijven en heel goed weet wanneer je deze wel of niet gebruikt . Les was dus wel een echte eye-opener!

Met het hoesten van Baby gaat het een stuk beter! Woensdag even gereden, hoestte maar 2 x dus dacht ga donderdag toch met een vriendin naar de locatie van de wedstrijd van dit weekend om te trainen. Als het erger is kunnen we altijd stoppen.
Maar dat hoefde niet. Baby was alleen compleet niet haarzelf. Na 2 rondjes draven was ze al zeik-zeiknat van het zweet van de spanning. Ze was er echt helemaal stijf van, zag vanalles, schrok overal van. Uiteindelijk haar wel overal langs gekregen en ze begon zich stukjes te ontspannen. Ik dacht die gaat ontploffen bij het springen maar nee hoor, gewoon relaxt er over heen. Gelukkig! Haha.
Hebben mooi wat kunnen oefenen maar daar besloten dat ik me ging afmelden voor de wedstrijd.
Wedstrijd zou ook in die bak zijn en ze reageerde te heftig om haar daar met een positieve ervaring een 90 cm parcours door te loodsen met mijn minimale ervaring. Daar voor moet ik zelf gewoon beter de afstanden kunnen rijden en haar goed voor de sprong neer kunnen zetten. Dus afgemeld en we trainen nog even door.
Vanmorgen na 2 dagen vrij opgeladen en met de vriend en onze hondjes naar het bos. Baby’s 2e buitenrit, 1e x alleen als paard zijnde. En ze deed het geweldig! Wou heel de tijd voorop lopen en zelf aandraven en galopperen. Van de paden af over omgevallen bomen heen (stappen) e.d. Goed genoten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:32

nouklime: Als koekjes helpen met opstappen is dat top! Kan je vanzelf weer afbouwen :)
Hoofdstel staat m niet verkeerd!

Pattypaard: Wat goed van je rondjes met Baby :) . Harv is ook slomer en zag ook dat ie weer over bouwd stond. Zo grappig is dat.
Leuk topic ook van Krisje! Lekker ritje met zijn allen! Eerlijk besluit ook van je om je af te melden.

Melissa: nette punten alsnog gereden met Kwie!
Oh oeps rodeo. Goed dat je bent blijven zitten :)

Miesje: wat fijn dat Fanny haar vacht eraf is. Zeker als die zon door komt. En wat is ze schattig!

Sanne: Heerlijk het rijk voor je alleen!

Murosch: knappe Florentino! Fijn dat ie braaf was met rijden :)
Wel goed dat je je nu van het ‘probleem’ bewust bent zodat je het met Veronia goed aan kan pakken.

Zo even ene bijleespost haha. Ik lees wel alles mee maar heb het vrij druk met full time stage en 2 paarden :+
Gister voor de derde keer een huppeltje gemaakt met Harvey. Was tevens de tweede keer in de springbak dus was heel blij met hem!
Merk wel dat ik het zelf lastig vind wat ik wel en niet met hem kan doen. Wbt hoe vaak rijden en hoeveel, hoe conditie opbouwen etc. Als daar nog handigheidjes in zijn hoor ik dat graag :P
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:39

Murosch hoe is je les gegaan? Waar ga je heen op wedstrijd volgende week?
Zie nu net je volgende post. Mag ik vragen van wie jij les hebt? Volgens mij ken ik hem wel haha


Nouklime oeps zand van dichtbij is vast niet heel fijn..
Je nieuwe hoofdstel is wel heel erg gaaf.

Patty wat heerlijk zo samen erop uit.


Heerlijk zo de bak voor jezelf Sanne!!!


Sorry als ik wat vergeten ben. Reageer op mijn telefoon.. Even afwezig geweest ivm drukte. Van de week een nieuwe keuken uitgezocht.

Gister met kane op locatie wezen rijden terwijl er 2 andere schrik training aan het doen waren. Ontzettend trots op hem dat het zo goed ging met 2 gillende meiden in de bak.
Filmpje probeer ik nog een te uploaden moet alleen even kijken hoe zoiets werkt haha..

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:48



Volens mij gelukt..
Vriendin heeft er even leuk filmpje van gemaakt haha

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:22

Lekker bezig Murosch! Balkjeswerk wil ik ook gaan oppakken! *D
En de bruine ziet er ook weer leuk uit na 3 weken!
Veroon doet ook goed d'r best! De juiste buiging en impuls zijn ook lastig! Werken wij ook hard aan! Hoe gebruiken we dat lichaam nou het beste...

Patty; lastig die spanning! Maar wel goed afgesloten dus! Verstandig wel dan van de wedstrijd... maar een rondje buiten ziet er ook heerlijk uit *D

Laura, wat een heerlijk puppysprongetje! Goed man! Ik houd altijd een beetje het geheugensteuntje 3 jaar = 3x werken, 4 jaar = 4x werken, 5 jaar = 5x werken in m'n hoofd. Maar goed blijven kijken naar hoe ze in hun vel zitten en wat ze aanbieden is ook belangrijk...

Zitten al leuke stukken tussen Miesje!!

Hier weer thuis na een weekendje weg. Vriendin had voor d'r gezorgt maar die rijd d'r niet. Maar ze was lief geweest haha. Ook wezen wandelen enzo, lekker mak worden!

Vandaag weer gereden na 3 dagen niet en dat was prima. Kon rustig opstappen, dus weer tevreden *D
Ging eerst even lopen draken omdat de bakrand nat was van het sproeien maar nadat ik d'r zei dat ze zich niet moest aanstellen was het vlot over _O-

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:41

@Murosch gewoon proberen met een spoortje te rijden. Ik ben dus echt een kneus met zweep dan moet ik hem weer wisselen dan blijft hij weer achter het hek hangen dan komt hij per ongeluk tegen zijn kont aan haha dus was er klaar mee. Ziet er echt goed uit het rijden met Veroon!

Gaaf hoor Patty dat ze zo braaf buiten is! Ik zie het al gebeuren dat ik er buiten ook af val en zonder paard terug moet haha. Ziet er heerlijk uit zo samen met de honden. Droompje voor mij!

@Paljaspaula mijn andere paard krijgt nooit koekjes die wordt er erg opdringerig van maar bij Jack kan het gelukkig wel. Wil het koekje gaan vervangen door een klikkertje maar hoe ik dat ga doen weet ik nog niet. Onwijs stoer dat hij zo erover heen gaat! Hoe oud is hij? Qua trainen ja ik zou liever te rustig aan doen aangezien je nog jaren plezier van hem wilt hebben dan te snel gaan.

Kane ziet er weer stoer uit. Ik wil Meer van hem zien! Ben nieuwsgierig naar hem.

En Sanne ik wil mijn eigen Nova!

Afgelopen zaterdag ben ik op pad geweest naar mijn instructrice en bi I haar op het terrein gereden. Ze was zeer verbaasd over hoe braaf hij was.
https://youtu.be/F9TDHjxKwfs

Gisteren voor het eerst een proefje geoefend en ik was verbaasd over hoe goed het ging! Perfectie is nog ver weg maar het afwenden etc gaat vanzelf nu de komende 2 weken oefenen op de overgangen en het daarin nagevelijk blijven en ook streng zijn voor hem en mijzelf en het overnieuw doen als het niet goed gaat.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:42

Okay een filmpje in mijn bericht plaatsen lukt dus niet... iemand de tip hoe dat moet? Via je telefoon.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:00

Harvey wordt volgende maand vier @nouklime

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:07

Mooie leeftijd om wat 'serieuzer' aan het werk te mogen vind ik persoonlijk. Wat Sanne idd zegt 3 jaar = 3 dagen 4 jaar = 4 dagen. Nou moet ik toegeven dat ik dat zelf niet heb gedaan. Ik heb de hele winter maar 2 dagen in de week gereden en 1x gelongeerd haha want ik ben een mooi weer mens. Jack is afgelopen zaterdag 5 jaar geworden dus ben nu wel van plan hem iets meer aan het werk te zetten.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:26

Filmpje even tussen [*video]en[*/video] plaatsen Nouk! Dan is hij zichtbaar! *D (zonder de * uiteraard)

4 vind ik ook wel een mooie leeftijd om weer iets meer te gaan doen!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:39

Thanks Sanne!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:40