Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:00

Haha het is ook echt verschrikkelijk weer... ik heb eigenlijk wel lekker doorgereden.
Maandag nog les gehad in de regen, donderdag in een binnenbak kunnen rijden (yay) en zaterdag was onze eigen bak weer prima en dus thuis gereden.
Tussendoor wat gelongeerd in de plassen haha.

Gister op de 3,5 jarige pony van een vriendin gestapt. Die is voor de verkoop en wilde ze laten wennen aan andere ruiters. Dus voor het eerst met iemand anders er op, 2 maanden onder het zadel & in die megastorm; beest gaf geen kik. Wat een braaf dier! Dat gaat echt een hele leuke worden!

Met kerst vooral lekker veel gegeten :+
Cadeautjes doen wij met sinterklaas haha.

Ha Muronia! Snap dat je nu niet zo veel doet met d'r, ben benieuwd naar haar baby volgend jaar <3

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:28

Oeps Sanne! aNova wou ook haar eigen spelletje spelen :+ Who weer zo'n lekkere punten!! Jammer dat het niet matchend was met het gevoel, maar ag.. keer meer punten als je denkt mag ook toch.
Mooi dat je les goed ging!
Zo! Met dat weer van gisteren zo braaf zijn, dat is wel echt braaf ja haha!

Weer goed genoten op buitenrit Melissa! Echt het bos in is toch leuker he haha.
Top dat ze ook al weer beter ging aan de dubbele longe. Hoe is je les gegaan?

Haha jij hebt gewoon een soort winterslaap Nouklime :P
Hihi.. ik moet ook iedere keer op pad met de trailer om zoiets te kunnen doen hoor! Geen fatsoenlijk iets op rijafstand vanaf huis. Maar op +- 15 min de trailer een heel groot gebied. Dat is wel echt heerlijk!
Leuk van je dekje! Ben benieuwd naar een foto.

Spannend met de dracht Muronia! Hopelijk gaat alles voorspoedig!

Ik heb een erg emotionele week gehad.
Dinsdag gebeld met de revalidatietraining en daar hebben ze aangeraden om Krisje op te ruimen. Als in, in laten slapen. Omdat ze te onvoorspelbaar en gevaarlijk is. En dit volgens hun ook niet meer met pijn te maken heeft maar echt het karakter is. Hun vertrouwen haar ook niet en hebben ook dingen gemerkt bij de training waardoor die onvoorspelbaarheid en wantrouwen in haar bevestigd wordt.
Ondanks dat ik begrijp waarom ze dit zeggen moest ik het even goed laten bezinken en bedenken wat ik er mee wil en ga doen. Veel discussies met mezelf gehouden, erg weinig gegeten en veel gejankt ;).
Uiteindelijk besloten om nog voor een allerlaatste optie te gaan... Heb haar sinds vanavond op de pijnstillers en volgende week gaat ze naar een cowboy hier in de buurt die er om bekend staat dat als hem het niet lukt, het niemand lukt. Eerst op de pijnstillers kijken wat ze doet en dan zonder pijnstillers verder, kijken wat ze dan doet.
Nog een manier om proberen uit te sluiten dat ze toch nog pijn heeft. Als ze onder de pijnstillers nog zo doet is het nog zekerder dat het toch echt karakter is. Dat denken we allemaal ook, maar goed.. zo kan je het nog wat meer uitsluiten.
Ben ontzettend benieuwd... Het kan nog alle kanten op gaan. Maar ook dat hij zegt dat het gewoonweg te gevaarlijk is en ik haar beter kan opruimen. Of dat het wel gaat, maar niet met mij. Dus we gaan het weer zien.
Dan heb ik er écht alles aan gedaan wat ik maar kan bedenken. (En financieel ook enigszins een soort van haalbaar is)

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:42

Jeetje Patty wat heftig! Snap dat je dit nog wilt proberen, dan heb je inderdaad alle opties gehad. Heel pittig en ik wens je ontzettend veel sterkte komende weken. Welke kant het ook op mag gaan, ik heb veel respect voor je!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:30

Snap ik Muronia! Ben heel benieuwd naar de baby!

Sinterklaas heb ik dit jaar voor het eerst niet gevierd Sanne! Mijn moeder kocht vroeger altijd wel cadeaus terwijl mijn zusje en ik allang volwassen zijn maar mijn ouders zijn van de zomer gescheiden dus financieel kwam het mijn moeder niet uit om cadeaus te kopen. Nou zeg ik jaren dat dat niet hoeft! maar altijd eigenwijs! Leuk weer op zo'n jonkie zitten dan merk je pas goed hoe ver je al bent met je eigen paard aangezien wij allemaal vanaf de eerste passen op onze paarden zitten.

@Patty haha ja zo voelt het voor mij echt een winterslaap! Gisteren avond voor het eerst weer Jack gelongeerd hij had het echt nodig want hij bruisde van de energie! Mijn andere paard werd echt geterroriseerd door terror Jack. Hij staat overigens wel ruim 10 uur per dag op de paddock dus beweging heeft hij wel maar toch je merkte het echt aan hem!

Wat een ... bericht over Krisje! Fijn dat ze eerlijk zijn ipv verder willen gaan en je helemaal leeg trekken maar het is een hard bericht! Vind het goed bedacht van je om haar op pijnstillers te zetten en te kijken of het gedrag dan nog steeds vertoond wordt! ik duim voor je Patty!

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:17

Joh Patty, wat een oliebol bericht zeg :(:)
Sterkte met de komende periode...

Haha Nouk ja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant wel confronterend hoe lief die pony is na 2 maanden onder het zadel :+

Zit qua rijden gewoon een beetje in een dipje. Elke keer bouwt ze weer spanning op en ik kan het er niet uitrijden. Zolang ik op de hoefslag rijd is er niks aan de hand, maar zodra ze er af moet, pfffrt.

Haha blije Jack! Nova is ook zo als ze niet veel gereden wordt hoor. Ondanks dat ze dan veel buiten staan :P

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:30

Nouklime ja we hadden er een heerlijk zonnetje bij. (Toen zon nog mogelijk leek :+ )
Ik ben benieuwd naar je dekje!

Muronia ik zag Veroon al mooi opschiet met de dracht, ben heel benieuwd :D
Balen dat bij jullie ook alles zo nat is..

Sanne fijn door kunnen rijden, heerlijk! Voordeel dat ze wel mooi makkelijk worden met water
Super dat de jonge pony zo braaf was!

Jeetje Patty wat een ontzettend naar bericht zeg.. Jullie waren eigenlijk zo goed op weg..
Heel fijn dat Krisje toch nog een kans krijgt van je, heel dapper! Hopen dat het daar nog meer bevestiging gaat geven (hopelijk in de goede richting) Voor nu een hele dikke knuffel, wat een rotsituatie.. :(:)

Sanne balen dat jullie op moment de spanning niet helemaal kunnen laten afvloeien.. Hopen dat het gauw weer wat fijner gaat!

Hier prima kerstdagen gehad, beetje rustig. Moet zeggen dat ik dat soort dagen wel de gezellige feestjes mis..
1e kerstdag begonnen met een heerlijk rondje buiten, en dan is dit het voordeel van veel regen:

Daarna bij schoonouders geweest en 2e kerstdag bij mn ouders thuis en tussendoor gereden.
Afgelopen 2 dagen was de bak thuis ook best nat, dus het was een beetje aquatrainen, maar ondanks dat wel fijn kunnen rijden :) Morgen lekker even binnen rijden.

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:41

Woehoe lekker door de plassen melissa! Stoer *D

Hier is het eigenlijk best droog de laatste paar dagen! Dus de bak was ook weer goed.

Vandaag was mn instructrice bij ons op stal om les te geven. Ik wilde weten of Nova dus gewoon op andere locatie fijner is óf dat ik thuis rijd als een dweil _O-

Maar, "gelukkig" deed ze precies wat ze elke keer doet thuis. D'r hele lichaam vastzetten, heel erg tegen m'n been in, niet voorwaards willen en spanning opbouwen. Ik zat er 5 minuten op de juf zei al "het lijkt wel een compleet andere pony hier..."

Dus heel hard aan de slag gegaan met alles en aan het einde begon ze wel weer fijn te lopen & los te laten. Dus goed afgesloten maar het was wel echt hard werken :+

Hopelijk lukt me dit van de week ook als ik weer alleen rijd.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:52

Dankjewel Laura :o Ben ontzettend benieuwd naar hoe het de komende weken zal gaan.

Haha Jack wou dus wel weer lekker aan de gang! Ik merk het hier ook als ik minder met ze doe hoor, dan merk je toch wel dat ze echt wel wat meer energie hebben.
Inderdaad wel heel fijn dat ze gewoon eerlijk zeggen wat ze vinden! Ook als het niet leuk is om te horen, heb je wel zo veel meer aan.
Diegene waar ze heen gaat kwam met de pijnstiller optie. Dacht meteen das een goede ja. Hoewel mijn zadelmaakster dat ooit ook gezegd heeft om te proberen. Maar toen was ik steeds met dingen bezig... Nu lijkt het mijn omgeving vooral verstandig dat ik er zelf even niet op stap. (Ik durf nog wel, maar verstandig?) Dus ja.. dan nu maar zo.

Dankjewel Sanne!
Jij ook al een dippie. Vervelend dat je de spanning er niet helemaal uit gereden krijgt. En als je op de 2e hoefslag gaat rijden? Gewoon meer standaard. Zou dat wellicht kunnen helpen voor de spanning?
Misschien bouwt ze spanning op als ze van de hoefslag af moet omdat ze dan geen steun van de rand meer heeft ofzo?

Oh wat heerlijk Melissa!! Ken vond het ook leuk zo te zien :D
Jij ook bedankt! Ja stukjes gingen zo goed... Maar ja, dat is altijd al geweest. Dat ze ene moment echt gruwelijk goed en fijn liep en ineens bam, weg. Hoop het ook! En anders dan maar bevestiging van wat er al gezegd is... 2 meningen onafhankelijk van elkaar zijn iig beter als een.

Wat fijn van je les vandaag!! Top dat je instructrice ook gezien heeft hoe het dan thuis is. Wat doet ze zo anders thuis? Hopelijk lukt het je nu zelf ook beter iig! :)

Hier maandagavond Krisje weer voor het eerst aan de longe gehad. Die was erg vrolijk en had haar grappenbroek aangetrokken :+ Ze heeft me van de week op een of andere manier ook meer met rust gelaten en kwam af en toe een knuffel of kus geven en ging dan weer op een afstandje naar me staan kijken. Heel apart.

Afgelopen weekend ook springles gehad met Baby, ging voorzichtig aan weer wat beter! Met dressuur rijden voel ik ook dat er steeds een beetje meer lossigheid en ruimte in haar lijf komt.
Vanavond weer springles in een parcours ergens, en dit weekend dressuurles. Ben benieuwd :)

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:17

Ja we rijden onwijs veel binnenhoefslag, zo min mogelijk hoefslag inderdaad!

Thuis; tegen het been, traaaaag, stijf, wilt de hand niet volgen, strak in de rug en vanuit dat strakke krijgt ze dus spanning & spastische momentjes.

Op andere locatie; laat meteen los, loopt op eigen benen in een goed tempo en heeft eigenlijk nooit spastische stress momentjes :+

Het verschil is heel groot, ik dacht weleens dat het aan mij lag, maar het is dus ook als ik voor mezelf rijd op een andere locatie. Niet alleen tijdens de les.

Het is ook lastig uit te leggen, maar mn instructrice zag het vandaag dus wel meteen.

Ach Krisje :(:)
Goed bezig met Baby! Heerlijk dat springen! ik wil ook weer maar dan moet ze eerst ff weer wat beter te sturen/ontstressen zijn haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:05

Sanne fijn dat je instructrice ook thuis een keer kon helpen, fijn dat je uiteindelijk wel lekker hebt kunnen rijden! Hopen dat het van de week ook weer fijn wil thuis!

Patty nogmaals, ik vind het echt onwijs knap hoe je erin staat met Krisje :(:) Ik duim heel hard voor jullie dat het goedkomt
Fijn dat Baby ook weer wat fijner gaat. Hoe is je les gegaan vanmiddag?

Vanmiddag lekker gelest, goed kunnen werken. Stukje galop wat ze (we) lastig vind wordt ook steeds iets makkelijker :) Op naar een mooi en gezond 2021 :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:53

Krisje had door dat het geen goeie actie was misschien:p! En hoe lief je voor haar bent!

@Sanne merries hè haha!

Lekker Melissa laatste les van 2020 goed af kunnen sluiten!

Ik heb vanmorgen gereden en eindelijk een foto met mijn kerstdekje kunnen maken:
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:28

Goed bezig Melissa! Jullie zijn fijn opweg in de trainingen klinkt het!

Haha Nouk ja... merries :+
Denk niet dat ik er ooit nog een koop _O-
Zou er iig wel heeeel goed overna denken mocht ik voor de keus staan.

Heee die kleur hebben wij ook Nouk! Staat hem goed <3

Afbeelding

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:21

Nouklime ik ben niet zo fan van roze, maar moet eerlijk zeggen dat dit wel een hele gave kleur is! Staat Jack ook erg mooi <3

Sanne ze doet het inderdaad best heel fijn op moment, we oefenen lekker zo door met afwisseling van sprongetjes en buitenritten :D

Haha Sanne leuk he merries. Ik weet nog toen ik mijn vorige paard kocht. Ik wist heel goed wat ik niet wou. Ik wou geen merrie, geen 3 jarige en geen vos. En waar werd ik op verlief, een 3 jarige vos merrie :+
En ken was ook liefde op het eerste gezicht ondanks dat ze een merrie is <3
Maar inderdaad, over het algemeen zijn ruinen wel een stukje nuchterder

Ken vandaag lekker vrij, er wordt toch nog best wat vuurwerk en carbid geschoten. Ze hebben lekker tot in de middag buiten gestaan.

Allemaal een fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig en sportief nieuwjaar!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:57

Oh hey Sanne dat wist ik niet! Toont zo anders op Nova! Bind het echt een fijn merk en fijne dekjes!

Haha nou Melissa ik heb dus 3 zwarte zakjes waar ik altijd mee rij en vond het tijd voor wat kleur! Wil ook nog de ice blue.

Jullie ook allemaal een gelukkig en sportief nieuwjaar! Op naar en zonnig 2021 waar we weer mogen knallen!

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:27

Haha ik was juist wel fan van een vos of schimmel! :P

Hier stonden ze rustig tot 18u buiten. Werd wel iets geknald, maar niks waar de paarden onrustig van werden. De nacht zijn ze ook goed doorgekomen gelukkig! Het knallen doet haar verrassend weinig eigenlijk.

Haha Nouk, de foto is ook wel van de zomer dus iets ander licht, en Nova is veel lichter natuurlijk.
Vind het superfijne dekjes inderdaad!

Hier vandaag weer gereden, hard geoefend met de dingen van de les van woensdag en ze liep uiteindelijk ZO FIJN! Stapte echt heel blij af, heel fijn dat ik weer de juiste "tools" heb om hier doorheen te rijden.

Jullie paardjes ook allemaal de jaarwisseling goed doorgekomen?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:32

Oh das wel apart zeg Sanne!! Misschien gooit ze dan wel zo veel vertrouwen in jou omdat ze jou steun nodig heeft dat ze alles doet haha!
Maar super dat het verschil zo groot was, daar kan je mee door! Geweldig als je dan zo toch wat handvaten krijgt waar je ook zelfstandig mee verder kan *\o/*

Dankje Melissa :o
Mooi dat je les weer goed ging, iedere keer een beetje beter toch :D.

Knallende kleur Anouk! De iceblue heb ik hier ook liggen, fijn dekje idd! Al ben ik helemaal verslaafd aan PS (en beetje ES).
Haha ja zo leek het wel een beetje met Krissie :7

Haha typisch dat je vaak thuis komt met wat je eigenlijk niet wou he!
Heb ik ook al gehad :+ Baby heb ik voor dat ik der kocht zelfs nog gelongeerd en tijdens het longeren bedacht dat als ik weer een paard zou kopen, was toen nog niet aan de orde, dat het zeker niet zo een kleintje met mini gangen zou zijn. :') Oeps.

Allemaal nog de beste wensen voor 2021!
Knallen viel hier erg mee. Paarden hele dag ook gewoon in de wei gehad en 's nachts was ik bij de buren. Was hier niet veel dus geen reden om bij ze te gaan kijken.
Springles begon wel goed maar toch niet zo goed haha. Baby trok weer aan!! Dat was heel fijn! Alleen ze trok te veel aan :') Dus moest ik dat weer gaan oplossen. Laatste rondje dat we sprongen was wel fijn! Met genoeg drang en trek naar voren maar ik had wel prima stuur en kon remmen. Heel blij mee dat ze weer de drive liet voelen!
Krisje deze week wat aan de longe gehad, doet ze best prima. Vind het ook echt leuk dat ze weer mee mag.
Moeders komt morgen bij de dressuurles met Baby kijken, kan ze mooi wat filmpjes maken :D

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:14

Patty allereerst heel veel respect voor wat je allemaal doet. Krisje mag heel blij zijn met jou als baasje. Ik hoop zo voor jou en haar dat er een verklaring voor het gedrag gevonden wordt waar je iets mee kunt.

Melissa haha dat is zeker leuk aan veel regen, whoehoeww!

Nouklime mooi dekje!

Sanne zo'n dip is balen als je al zo lekker onderweg bent, maar ik denk ook wel heel leerzaam. Fijn dat het na je les zelf zo goed ging. Het blijft een beetje een puzzel om de problemen die je onderweg tegenkomt op te lossen en dan weer verder te kunnen. Veronia was zo'n paard die alles leuk vond en waarmee het wel van een leien dakje leek te gaan totdat ik bepaalde dingen ging vragen en floep, daar kwamen dan toch ook wat problemen. Dat hoort er gewoon bij, en dat maakt het ook interessant. Wat doe ik zelf, wat is de reactie, hoe los ik dit op. Wat werkt wel of juist niet enz.

Ik wens jullie alle goeds voor 2021. Dat het weer een mooi paardenjaar mag gaan worden.

Ik ben gisteren meteen weer begonnen. De komende tijd ben ik meer met Aik bezig dus er lekker wat van proberen te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:10

Sanne super dat je zo fijn hebt kunnen rijden, fijn dat je de tips in de les dan ook kan toepassen als je zelf aan het rijden bent!

Patty heel fijn dat Baby de drive weer had met springen. Super dat het laatste rondje zo fijn ging, hopen dat jullie dat weer door kunnen zetten!
Fijn dat Krisje ook weer blij is wat te mogen doen :D

Muronia helemaal mee eens, als je wat meer vraagt kom je ook dingen tegen. Maar net wat je zegt dat is wel heel leuk sleutelwerk om mee bezig te gaan
Gave plaatjes van Aik! Jullie zijn een mooie combi :D

Ken gisteren ook weer gereden, wat afwisseling gedaan met drafbalkjes en verder wat simpel werk gedaan. Vandaag weer wat meer opgepakt, deed ze ook fijn. Heel blij met hoe haar galop begint te verbeteren, steeds meer lossigheid. Al probeert ze rechtsom nog wel op allerlei manieren er onder uit te komen. Elk deel van de volte probeert ze er over de buitenschouder uit te piepen. Als het ene deel van de volte niet lukt dan maar het volgende deel proberen :+ Uiteindelijk wel heel fijn los en 'simpel'

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:04

Klopt Patty, zoiets vermoeden ik en instructrice ook!

Haha go Baby, die dacht mooi knallend het nieuwe jaar in *D

Ja zeker Muronia! Lekker puzzelen met zn allen haha.

Wat is Aik toch knap! Hij ziet er mooi wat voller/gespierder uit dan voorheen, hij ziet er goed uit!!

Haha Melissa, wie weet let je net even niet op en kan ze er mooi even onderuit komen he :P

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:11

Melissa galoppeer je ook veel hoefslagvrij op de rechterhand? Misschien dat ie net iets meer op eigen benen kan leren gaan daarmee.

Mooie combinatie, meen je dat? Ik krijg op bokt vaak te horen dat ik te groot voor hem ben voor het mooie. Ach, ik kan het ook niet anders maken. Hij is 1.65 en best breed gebouwd. Hij durft zijn mening ook prima te geven als hij het ergens niet mee eens is, dus ik geloof niet dat hij het vervelend vindt om met mij te werken.

Sanne ja hoor. Puzzelen met paarden is leuk. Leg geen gewone puzzel voor mijn neus want die belandt binnen een half uur in de prullenbak, totaal geen geduld voor haha.

Leuk om te lezen dat hij in zijn bespiering verandert, dat was ook wel nodig. Ik heb nog nooit een paard gehad die zo op een drijvende hulp plakt als Aik. In het begin was het zelfs zo dat hij gewoon stil ging staan op het moment waarop je niet aandreef. Dat heb ik hem nu aardig geleerd, direct reageren en niet stoppen tot ik het zeg. Ik had na 3 rondjes mn energie al op eerst, dat lijkt me niet de bedoeling vriend haha.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:07

Muronia ik doe nu inderdaad ook veel binnenhoefslag, ook in draf pak rij ik veel binnehoefslag zodat ze niet aan de kant kan plakken.
Ik vind je oprecht echt niet te groot voor Aik, vind het heel mooi kunnen en passen!
Poeh, kan me voorstellen dat je energie wel opraakt als ze zo plakken aan het been. Fijn dat dat al een stuk beter gaat!

Vandaag een rondje naar buiten geweest, lekker rondje. Maar wat was er een koude wind :brr:
Morgen lekker een dagje vrij

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:00

Dankjewel Muronia :o Hoop het ook nog steeds!
Leuk dat je weer lekker met Aik bezig bent! Rijd je dochter ook nog?
Voor het allermooiste ben je net iets te groot, als je beugels langer zou hebben en echt met lang been zou rijden. Maar ik vind het totaal niet storend! En dan ook niet trouwens.. Ik vind iemand die onbewust steeds hulpen geeft veel storender dan een lengte. Je voeten komen niet bij zijn knieën ofzo ;).

Hoop het ook idd Melissa, das toch leuker zo haha! Fijn dat Ken blijft verbeteren! Hihi, tuurlijk wel bekijken of het écht moet he :+
Ook lekker rondje gegaan. Ja echt he! Ik moest er na buiten nog vanalles doen, ben meteen maar in een heet bad gegaan daar na om het weer warm te krijgen.

Dressuurles gisteren ging deels fijn. Was bij vriendin op stal, vlakbij mijn ouders dus mam wou wel komen kijken. Kon ze mooi filmen haha!
Zeker weer wat geleerd! Maar vind vaak nog lastig om een bepaald gevoel aan iets te koppelen en echt te voelen wat er nu precies gebeurt en moet gebeuren/voelen.
Ik krijg ook vaak te horen dat ze al actief zat is en niets doen terwijl ik dan denk van ja ja.. maar reactie op been is er nu niet als ik wat doe he, dus niet goed :P
Stukje film:


Vandaag weer naar het bos geweest. Baby had er iets te veel zin in... rem vond ze best dat die weg mocht zijn en als ik wou remmen ging ze hupsen :+ Wou weer galoptraining doen van ons schema maar die eventingalop durfde ik toch even niet te doen nu. Dus heb er maar een andere galoptraining van gemaakt. In het wat mullere zand vond ze hupsen toch niet zo nodig :Y)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:35

Leuk om stukje les te zien van jou!! Ik vind altijd dat jij zo netjes rijd. Baby lijkt van zichzelf gewoon een beetje hectisch vind ik. Maar ik denk als je dit kan omzetten naar ruimte straks, dat ze er zeker mooi door gaat komen! Grappig dat je zelf niet het idee hebt dat ze actief genoeg is, ze loopt zeker hard genoeg volgens mij haha. Leuke instructeur volgens mij ook!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:40

@Sanne paardjes zijn goed de jaarwisseling door gekomen! Jullie ook? Veel last van vuurwerk gehad?

Mooie foto's Muronia! Als alles perfect moet zijn kunnen we bijna allemaal wel stoppen met paardrijden! ik vind jullie geen storende combi.

@Melissa ik heb geen merrie maar ik weet wat je bedoelt met pakken aan je been haha!

@Parry ik snap helemaal wat je zegt met: 'vind vaak nog lastig om een bepaald gevoel aan iets te koppelen en echt te voelen wat er nu precies gebeurt en moet gebeuren/voelen.'. Ik heb dat zelf ook! Dingen moeten echt 99x fout gaan voordat ik die connectie leg en optijd ben met mijn hulp geven! of juist 99x goed gaan voordat het er bij mij in klikt! Leuk filmpje van je les! Jullie zijn mooi! Fijne instructeur!

Ik heb Jack en mij gisteren even gefilmd een klein stukje training. Hij heeft dus regelmatig dat hij tijdens het wijken plakt of van voren omhoog komt. Wat niet erg is want hij herpakt zich daarna vaak wel en krijg ik toch de gewenste reactie. In mijn proef rij ik dit altijd save maar wil hem iets scherper voor die 8 ipv die 6! Ook een stukje contra geprobeerd te filmen maar is lastig als je alleen bent en je je telefoon op de bakrand zet. (ik film regelmatig alleen de lucht of mijn camera stelt niet scherp wat ik dan achteraf pas zie..)



En tis tijd voor een sportschool abonnementje zie ik, voor mezelf!

xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:41

Wat leuk om weer wat stukjes film te zien!

Patty; ik vind het er heel fijn uitzien hoor. Je instructeur klinkt ook fijn!

Dat actief lijken maar dat niet voelen herken ik ook wel. Dat had ik ook een beetje in m'n online proeven; het tempo oogt prima. Maar ik heb niet het gevoel dat ze echt snel genoeg reageerd als ik iets wil met mn been.

Nouk; ja Nova heeft weinig om het vuurwerk en het viel echt mee rondom stal! Dus heel fijn.

Het is nu natuurlijk ook de ideale tijd om van die 6 een 8 te maken, nu we niet echt op pad kunnen *D
Die contra doet hij ook al best fijn!

En roze staat m goed =:)

Ik was vandaag zelf niet zo lekker, dus haar even losgegooid. Daar maakte ze dankbaar gebruik van _O-
Kon daarna mooi de bak even aanharken hahahaha