Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:11

Oh nee Patty wat balen van je auto _O-
Sneu dat ze zo is ingevallen, maar trekt vast wel weer bij straks!

Ah Laura wat een lastige beslissing :(:)
Maar heel dapper! Het is dan voor beide niet leuk meer. Moet heel eerlijk zeggen dat ik er soms ook wel overna heb gedacht hoor.

Afgelopen maandag in de les lag ik er echt bijna naast, ze sprong opeens naar voren, draaide daarna 180 graden om en zette het op het lopen. 8)7
M'n beugels waren uit, maar ben blijven hangen, kon dr remmen en heb weer doorgereden _O-

Moet wel zeggen dat ik daarna zelf wel veel schrik heb, zit er gewoon niet relaxt op en dat maakt het niet makkelijker. Zij neemt dan vervolgens natuurlijk mijn stress weer over. M'n juf kan me er goed doorheen helpen. Maar als zoiets gebeurd als ik alleen ben, gaat dat wel minder goed :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:31

Sanne intressant zon sessie!
Ja maf toch, was echt verbaasd haha

Patty ze blijft er inderdaad wel wat op reageren. Al denk ik ook wel dat het een stukje aanleiding tot zoeken is hoor in combinatie met een stukje spanning. Eigenlijk doe ik het ook te weinig, als het een beetje kan pak ik toch de dagen dat ik bij daglicht kan rijden :+
Echt heerlijk dat je zo alleen met Baby naar buiten kan <3
Oh wat oliebol van je auto zeg.. Gelukkig is het wel weer gefixt.
Vervelend dat Baby zoveel is afgevallen.. Gaat altijd sneller dan het aankomen he..
Hoe was het bij Krisje?

Wat zonde Laura.. Maar wel een hele eerlijke/dappere keuze :(:) Hopen dat je een leuke plek voor m gaat vinden!

Ohoh Sanne, gelukkig ben je blijven zitten!

Woensdag weer gelongeerd met een bandage achterlangs, ging fijn ontspannen :) Gisteren naar les geweest, fijn kunnen werken. Merk dat de rechtergalop echt heel veel fijner begint te worden. Linksom blijft nog wat lastiger maar ook dat gaat de goede kant op :)
Morgen gaan we op andere locatie rijden in de dressuurbaan, even een keer weer een beetje wedstrijdidee :D

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:33

Ah lekker Melissa! Hoe vond ze de andere locatie?

Nova heeft inmiddels drie sessies "schriktraining/klaarmaken dubbele lijnen" gehad, en ze is... heftig :+
Er zijn echt nog heeeeel veel stapjes te gaan. Ze is echt onvermoeibaar en lijkt nog niet heel veel minder stress te krijgen op de lijn helaas.
Vlag gaat wel iets beter dan aan het begin, dus er zit ergens wel vooruitgang in.

Voor de liefhebben heb ik een stukje film van vandaag, maar vanwege privacy van de trainer zet ik die liever niet openbaar.

Patty ben jij alweer bij Krisje geweest?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:31

Sanne balen dat Nova nog zoveel spanning heeft op de lijn. Ik ben wel benieuwd naar een filmpje!

Voor ons was het even weer een hele goede oefening. Ik had mn handen goed vol :+ Ze was eerst mega fris maar dat was met een paar rondjes een heel stuk beter. Daarna de baan in vond ze eerst heel spannend maar met een beetje hulp kreeg ik haar wel redelijk vlot rond. Paard voor mij ging daarna weg en daardoor was ze echt enorm afgeleid in combinatie met wat spanning op paarden die achter de baan liepen en werkzaamheden op het erf. Voor het eerst een L2 proef gereden, dat ging dan ook alles behalve fijn, veel te gehaast en rommelig. Daarna stukje gewoon gereden met hulp en toen nog een keer de proef gereden. 2e keer ging het echt een heel stuk fijner, nog genoeg werkpunten uiteraard maar dat gaf wel een oke gevoel.
Heb een klein stukje op film van de 2e proef, zal die even uploaden. De rest is per ongeluk niet op film gekomen :+
Was dus wel even heel fijn en leerzaam om weer zo op vreemd terrein in een baan te oefenen. Kan dan toch wel merken dat ze een paar maand niet mee is geweest op concours.

De kwaliteit is helaas wel erg slecht

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:04

Nou ik vind het er fijn uit zien Melissa! Ik vind dat ze een fijn voorwaards tempo heeft, en een constante aanleuning, daardoor ziet het er al heel vloeiend uit!

Goede oefening dus weer een keer op ander terrein! Fijn dat het kon.

Ik stuur je even een PB met het filmpje

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:14

Ja deze proef was het tempo wel fijn en ook gecontroleerd. De 1e proef gingen we 3x zo hard :+
Ze heeft iig een fijne 'go'. Dat is wel heel fijn.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:05

Jammer dat het zadel niet paste Melissa!

Ahh patty zo fijn een klein maatje voor baby!

Uhhh dat is een gekke agent Melissa! Dan blijf je toch een beetje verbouwereerd achter!

Wat jammer Lau! (understatement). Je hoopt dat dat het klikt als je een nieuw paard koopt maar is altijd afwachten. Ik hoop dat je een leuk huisje vind voor hem!

Ik ben al een tijdje niet zo actief en merk ook dat ik een beetje mijn plezier in het rijden verlies. Ik sta op een doe-het-zelf-stal, eigen keuze! want het was financieel gezien aantrekkelijk en mijn paarden komen veel buiten maar ik kan vaak niet rijden omdat de rijbaan niet goed is. Nu gaan de prijzen omhoog €62,50 per paard at totaal neer komt op 300 euro per box... Wat voor mij gewoon onwijs veel geld is! en ik heb daarvoor geen goede rijbaan en geen wasplek of poetsplaats en moet ALLES zelf doen. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een ander plekje een rusthuis (Hitte actief stalletje) voor mijn oudere en die heb ik gevonden en een stal voor Jack waar word gemest en gevoerd en word binnen en buiten gezet en beiden in prijs niet heel veel schelen. Wat oudere stal maar waar ik wel een goede buitenbaan heb met 3 spiegels en een mini binnenbaan, een stapmolen, land ook optie 24/7, een longeerkraal, een springweide, en paddock dienst. Dus ik heb mezelf deze week gegeven om alles op een rijtje te zetten wat ik wil. Denk dat de keuze voor mij al wel is gemaakt.

Misschien heb ik dit dipje vanwege het donkere weer ik ga daar altijd heel slecht op of omdat ik gewoon een pittig jaar achter de rug heb gehad ik weet het niet (ouders gescheiden na 39 jaar huwelijk, moeder kreeg borstkanker).... Sorry dat ik zo tegen jullie aan banketstaaf maar zit een beetje met mijn ziel onder mijn arm haha!

Lichtpuntje ik ben 23 Januari 31 jaar jong geworden en ben onwijs verwend! En ik ben gisteren met Jack naar het strand geweest en dat heeft mij echt even goed gedaan!


Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:16

Zo de tandjes Nouk, dat is een forse prijs stijging. Ik denk dat je er heel goed aan doet om Jack lekker op een meet 'all-in' stal te zetten. Ik heb ook met de donkere dagen wat minder zin om wat te doen maar ben dan erg blij met de binnen faciliteiten. Of in jou geval een bak die tenminste begaanbaar is!
Prachtige foto van jezelf, nog gefeliciteerd!

Zeker understatement :( Vind het echt zo erg. Heb wel totaal ongepland een nieuwe topper al gevonden. Een 7 jarige BWP merrie. Dus dat verzacht de 'pijn' wel en bevestigd alleen maar dat dit echt 'de' keuze was om te maken. Heb er nu pas 3x op gereden en voel mij gewoon safe op haar.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:43

Thanks Laura! heel fors ja gezien de faciliteiten er ook niet zijn...

Ik geloof je meteen dat dat de pijn een beetje verzacht. En het is ook wel fijn om meteen te weten wat je eventueel zou kopen omdat je er gewoon op kan proefrijden. Hoop dat als je straks ziet dat het goed gaat met Harvey bij een nieuwe eigenaar dat je je minder schuldig voelt en volop kan genieten van je nieuwe topper.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:52

Oef dat is een flinke prijsstijging als de faciliteiten dan ook zo minimaal zijn Nouk. Groot gelijk dat je aan het verder kijken bent. Als ik dit zo lees heb je de keus misschien al wel gemaakt.

En even een virtual hug voor de andere dingen :(:)
Het klinkt als een pittig jaar, en dat is corona-tijd, maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik zag het op insta Laura, leuk dier & hopelijk klikt het beter, het is je gegund! :j
Is Harvey al verkocht? Of heb je dat uitbesteed (aan je trainer)?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:58

Uitbesteed :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:22

Jeetje Nouklime wat een enorme prijsstijging.. Vind het wel veel geld inderdaad voor een stal waar je alles zelf moet doen en de bak ook lang niet altijd goed te rijden is.. De andere stal wat je benoemd klinkt als een fijne optie met prima mogelijkheden!
Dikke knuffel :(:) Dat is niet niks wat je afgelopen jaar voor de kiezen hebt gehad..
Nog gefeliciteerd! Ik zag de foto's van jullie strandrit, echt heel gaaf <3
Prachtige foto van jezelf!

Laura wat fijn dat je al een nieuw maatje hebt gevonden. Heel fijn dat je gewoon met een fijn en gerust gevoel kunt opstappen en wegrijden. Dat is toch wel heel veel waard!
Ben benieuwd naar een foto van je nieuwe topper :D
(gaat even de volgknop indrukken op insta :+ )

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:51


Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:55

Hahaha oeps Sanne! Das soms best lastig als ze dat doen he :+
Jammer dat je er na toch wel last van schrik krijgt. Doet ze er na ook nog wat of loopt ze dan eigenlijk wel braaf door?
Jammer dat Nova nog niet echt minder stress op de lijn krijgt.. Ik ben wel heel benieuwd naar het filmpje!

Snap helemaal dat je het liefst met daglicht rijd hoor Melissa! Dat heb ik toch ook wel. Ja pff.. gelukkig wordt Baby vaak al dik van lucht dus dat zal wel weer zo opgelost zijn. Wordt met Krisje wel weer een ander verhaal.. (als ze terug komt) Daar heb ik ontzettend veel moeite mee gehad om goed op gewicht te krijgen. Haar haar nu eindelijk stabiel goed. Maar helaas is ook zij veel afgevallen.
Fijn dat de bandage bij Ken achter der bips geen probleem is. En mooi dat de galop zo veel fijner begint te gaan! Goede training weer ergens anders rijden.
Jammer dat de film van zo ver weg is :P Kan alleen zien dat het er wel braaf uit ziet haha. Maar een hele goede oefening met veel leermomenten geweest dus aan je omschrijving te zien!

Aj, dat zijn toch wel behoorlijk moeilijke dingen van het afgelopen jaar Laura! Hopelijk gaan je ouders wel goed met elkaar om en is je moeder weer helemaal genezen! Nog proficiat met je verjaardag ook :D Je zag er top uit!
Ik zou zeker gaan verhuizen.. wat een ontiegelijke belachelijk hoge prijs voor een pensionstal waar je alles zelf moet doen! Vind ik met 237,50 ook al.
Ik stond eerder voor 230,- incl. alles. En dan had ik een fatsoenlijke buiten en binnenbak ook nog. Prijsstijging is ook nogal fors. Hebben ze gezegd waarom dat zo fors is?
Lijkt me heerlijk zo op het strand rijden!!

Wat fijn dat je toch al een nieuwe topper gevonden hebt Laura! Meestal het beste als het zo onverwacht toch op je pad komt
Heeft ze al ervaring met springen en crossen? Je safe voelen is toch wel heel veel waard.. Nu ik meer rust krijg nu Krisje er niet is komt dat toch ook steeds meer bij mij binnen dat het toch wel heel fijn is als je ‘gewoon’ er op kan zitten.
Hopelijk gaat Harvey snel naar een fijn huisje voor hem verkocht worden.
Lees ik nu goed op je insta dat je schimmeltje ook weg is? Ivm zijn blessure dat hij niet meer kan crossen uiteindelijk? (Of het verstandiger is om dat niet meer te willen)

Hier donderdagavond weer springles gehad in het parcours. Simpel gehouden voor Baby en vooral aan mijn balans gewerkt. Deze keer toch wel spierpijn gehad van een hele les in de verlichte zit rijden haha!
Zaterdag geweest dressuurlessen met Baby. Met de les rustig aan gedaan want Baby doet wel haar best maar is toch niet helemaal oke. Gewerkt aan het verticale evenwicht en lekker simpel kunnen rijden. Was wel grappig want ze moest af en toe echt even ruimte hebben om er over na te denken.
Zondag weer naar het bos geweest, weer lekkere stukken kunnen galopperen .
Gisteravond is een kennis geweest die werkt met chakra’s en energieën e.d. Ze had aangeboden om te helpen als ik er voor open stond. Jazeker! Kom maar proberen of je wat kan betekenen.
Baby was er op het begin niet helemaal mee eens. Oren naar achter en happen. Maar daarna begon ze echt te kauwen en gapen e.d. Vrouw had ook wat oliën mee genomen. Baby was helemaal weg van de lavendel. Steeds naar dat flesje toe en echt paar keer inhaleren en vervolgens andere neusgat, even weg en weer opnieuw haha. Daarna rook heel haar adem naar levendel :')
Ben benieuwd of ik er wat van ga merken! Vond haar vandaag al wat opgewerkter ogen.

Woensdag bij Krisje geweest. Weet niet helemaal wat ik er precies van vind. Ga het even in het Krisje topic zetten. Hier al een hele lap tekst :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:22

Ze heeft al 1m20 gelopen als 5 jarige en afgelopen jaar wat 1m en 1m10 met een jongen van 13. Dus ervaring in de springring is er zeker! Crossen heeft ze bij mijn trainer een keer over het tafeltje en bankje die in de bak staan gesprongen en daar had ze niet zoveel van. Maar ga haar lekker samen met mijn trainer cross proof maken :D

Mickey (de witte) is met pensioen. Dat zou hij sowieso gaan alleen nu wat eerder dan gepland door de samenloop van omstandigheden. Bij hun kan hij ook wat meer naar buiten (staan nu in de binnenbaan los) dus vandaar de keuze gemaakt om hem wat eerder die kant op te brengen. Hij heeft ook cushing gekregen dus wilde hem de stress van wedstrijden uberhaupt niet meer aandoen.

Bijzonder met de chakra dame. Lavendel ruikt sowieso wel lekker :P Ik ga je topic van Krisje even lezen. Maar als ik je zinnetje zo lees die je op mij reageert weet je denk ik ook al wel waar je beter aan doet...

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:25

Snap ik Laura! Had ik denk ik ook gedaan.

Patty;
Wat goed van Baby! Lekker veelzijdig bezig & toch rustig aan.
Wat tof van die vrouw met chakra's & oliën, grappig dat ze zo'n duidelijke voorkeur liet zien dan! Hopelijk helpt het haar een beetje :j

En wat lastig van Krisje. Aan de ene kant heel fijn dat ze ondanks de pijnstilling niet anders reageert.
Maar blijft toch lastig om je paard zo uit te besteden dan.
En dik worden ze idd van ruwvoer, dat moet hij makkelijk bij kunnen voeren! Nova krijgt ook geen krachtvoer hoor, energie zat _O-

Ik zal het filmpje zo even naar je sturen! Je zult daar ook wel zien dat ze wat heftig kan zijn _O- dat kan ze dus ook soms onder het zadel doen.

Wat ze met rijden doet is lastig, omdat ze soms vanuit het niets van 0 naar 100 gaat. En dat onvoorspelbare maakt het lastig voor mij om door te rijden. Als ik les heb, gaat dat best goed, want dan kan ze me er doorheen kletsen. Maar als ik alleen ben is het lastiger. Maargoed het komt wel!

Gister voor het eerst weer in het donker gereden, ondanks dat ze het spannend vond, toch kunnen rijden. Zelf de lat laag gelegd, gewoon wat rondjes touren en geen gekke dingen vragen. En dat was prima!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:54

Patty ik zal nog eens kijken of ik het filmpje anders kan krijgen, denk dat het aan de kwaliteit van de telefoon van ma ligt :+
Lekker gesprongen met Baby, fijn!
Wat basiswerk in de les is ook fijn, en zondag lekker even samen het hoofd leeggemaakt. Echt heel fijn dat je gewoon alleen met Baby op pad kunt naar buiten!
Wat leuk en intressant om dat eens uit te proberen! Grappig dat baby ook echt voorkeur had voor een bepaalde geur

Laura fijn dat je nieuwe topper al wat parcourservaring heeft, kan je mooi mee verder knutselen! Ben benieuwd hoe die het crossen gaat oppakken!
Fijn dat je voor Mickey ook een leuk plekje hebt gevonden waar ze kan genieten van haar pensioen

Sanne dat van 0 naar 100 is inderdaad wel lastig.. Ik heb destijds een pony gehad die kon ook vanuit het niets echt afgaan en dan in blinde paniek. Zo hard.. Menig mens heeft me voor gek verklaard dat ik er nog op ging. Het engiste wat ik kon was zitten en afwachten, en maar hopen dat ik bleef zitten. Moet zeggen dat de lol daar wel af ging.. In de omgang heel lief maar onder het zadel gewoon echt niet te vertrouwen (en wij denken achteraf door trauma oid bij de vorige eigenaren). Mn zusje heeft hem daarna nog t/m de M2 gereden want kwaliteit meer dan zat maar gewoon te onvoorspelbaar. Heel zonde
Hopen dat Nova de controle en het vertrouwen toch wat meer nog gaat krijgen
Fijn dat het gisteren goed ging in het donker!

Ken gisteren bij lamplicht gelongeerd, deed ze netjes en aardig fijn ontspannen.
Vandaag rondje gedressuurd op de clubles, lekker kunnen werken :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:30

Ah fijn dat er al wat ervaring op zit Laura! Dan zal je vast snel weer lekker aan het crossen zijn zodra het weer kan. Zijn een aantal oefencrossen uitgeschreven vooralsnog, ben benieuwd of ze door kunnen gaan!
Roep even als je ergens heen gaat, zullen elkaar vast een keer tegen kunnen komen ergens!
Oei ja.. dan is het wel een slimme keus om hem eerder weg te brengen lijkt me ja. Komt zo wel lekker allemaal samen zeg.
Haha ja lavendel is sowieso lekker :P Schijnt heel rustgevend te zijn.
Voor hoe het was doe ik er zeker beter aan. Maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.. Als het nog een reële kans heeft wil ik die nemen. Maar als blijkt dat dat gewoonweg dromen is houdt het op.

Ben heel benieuwd naar het filmpje Sanne! Zo onvoorspelbaar maakt het heel lastig idd. Maar ook als ze zoiets voorspelbaar doen is het gewoon poedersuiker haha. Ik had er eerder een als die haar hoofd op een bepaalde manier omhoog deed dan wist ik ook wat er kwam.. Bleef zo goed als altijd zitten maar prettig was het niet. Uiteindelijk liet die zich omvallen met mij erop. Was ook niet zo handig... Toen kreeg ik er wel schrik voor. (Waren al heel veel osteopaten, dierenartsen en noem het maar op bij geweest, maar uiteindelijk toen ze ergens voor de verkoop stond heeft een dierenarts daar gevonden wat haar dwars zat en na revalideren is ze verkocht aan een kennis en vanuit daar is ze bij een manege in Belgie terecht gekomen waar ze bij mijn weten nog steeds rond loopt)
Maar ik kan helemaal begrijpen dat als je dan alleen bent het een behoorlijk stuk moeilijker voor jezelf is! Zeker als je er iemand bij hebt staan waar je ook gewoon vertrouwen in hebt.
Fijn dat je gister toch prima hebt kunnen rijden ondanks wat spanning. Soms idd ook gewoon niet veel verwachten en genieten van wat wel kan :D

Ik denk het ook Melissa. Weer ander filmpje maken binnenkort :P (en horizontaal filmen haha)
Ja alleen op pad kunnen is wel écht ideaal! Hoewel ze soms ook wel wilt omdraaien o.d. en overal van opzij kan springen :+ Tis niet altijd echt ontspannend zegmaar haha.
Jij ook al zo'n ervaring :P
Mooi dat Ken het weer fijn deed aan de longe en met de clubles!

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:46

Jaa en weetje wat het is, dit deed ze van juli tot november helemaal niet (meer) tijdens het rijden. Het is weer begonnen in december, net als vorig jaar. Ik vermoed dus ook echt wel dat het deels temaken heeft met het seizoen/weer.

Ze was vandaag knettergek toen ik dr even losgooide, heb er nog nooit zo gek zien doen _O- gillen, piepen, knorren, slaan, springen en bokken haha.

Dus de combi van fris + gevoelig + een ruiter die dan wat onzeker wordt = niet altijd ideaal hahaha!

En wat jij zegt ook hoor Melissa, ik vermoed ook echt dat er ooit iets is gebeurd met d'r wat nu zulke heftige reacties triggerd, maar daar zal je nooit achter komen helaas!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:57

Lastig hoor Sanne. Hopen dat het dan weer iets minder wordt als het weer opknapt!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:59

Het weer doet vast ook wel wat ja!! Merk je toch wel dat veel paarden reageren op de koudere dagen.
Vind het altijd zo grappig als paarden gaan gillen, knorren en doen als ze zo gek aan het doen zijn :')
Waarschijnlijk is er dan ooit wel wat gebeurt waardoor ze zo reageren.. Zeker als het niet makkelijk opgelost is. Vaak krijgen ze toch snel vertrouwen in het onbekende.

Op het filmpje reageert ze al heel snel Sanne! Lijkt wel zodra de lijn net op/achter de achterste zadellijn komt ze al hectisch reageert? Kan je haar wel als je zou gaan poetsen met een touw overal aan raken?

Mochten jullie het leuk vinden, onze sponsor wil een trainingsboek voor ruiters gaan opzetten en heeft hier voor een enquête opgezet. Ze zou het heel tof vinden als jullie deze in willen vullen :)
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... Ad3cIH5wuM

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:13

Zolang het touw in contact is met mijn hand wel Patty; zodra ik hem "langer" laat wordt het ingewikkeld. En dan al helemaal als het links is terwijl je rechts staat. Dat zie je ook op het filmpje, eigenlijk reageert ze al op het feit dat het touw links is en de vrouw rechts staat; maar echt ontploffen doet ze dan op het moment dat het haar onderbeen aanraakt.

Dat hebben we voorafgaand aan dit filmpje ook echt wel langzaam opgebouwd, maar het is toch teveel hier; dus weer een stapje terug.

Die aanraking zijn we daarna weer gaan oefenen met een vlag; dat is iets hanteerbaarder dan dat touw want dat vliegt meteen alle kanten op al ze zo doet natuurlijk.

Ik zal de enquete even invullen!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:17

Ah oke! Ja dat leek me al dat je daar echt wel al dingen mee gedaan had :)
Op het moment dat iets te veel is ben je toch altijd te laat, maarja.. als je niet aan die grens komt kom je daar ook weer niet achter.
Als ze met de vlag al beter reageert zijn jullie daarmee op de goede weg toch! Hopelijk leert Nova dat het allemaal niet zo erg en eng is, dat die dingen niet bijten :P.
Dankjewel voor het invullen!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:11

Heb de enquete ingevuld Patty!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:10

@Laura ik volgde je andere account! Snel gespiekt! Leuke schimmel! Dat was vroeger mijn droom een eigen paard en dat moest een schimmel zijn! niet gelukt... Lekker dat ze al wat ervaring heeft in de ring! Je kan er nu dus meteen mee gaan knutselen en na de corona kilometers gaan maken!

Ik denk je mij bedoelde Patty ipv Laura. Mijn moeder is nu helemaal genezen! Borst is geamputeerd en een prothese in gezet en geen uitzaaiingen dus ook geen chemo of bestraling nodig geweest. Denk dat we er dus vrij goed vanaf zijn gekomen! Prijzen hier voor stallen liggen vrij hoog in de randstad haha! En het is ook bijna onmogelijk een stal te vinden waar je paard ook minimaal van 9 tot 6 buiten komen. Ik zoek even je Krisje topic op en lees daar verder! Ik ga de enquete ook invullen zo!

Hoe doen jullie dat met de avond klok? Ik merk dat ik de rust niet heb om te gaan rijden. Ik ben rond 6 uur op stal en dan ben ik een uur bezig met de verzorging dus rond 1900 ben ik klaar. en dan denk ik maar wat als het nou niet helemaal lekker gaat en ik even verder wil puzzelen haha dus ga ik niet rijden maar longeren.

Wat fijn Sanne dat ze in het donker zich toch gedroeg! Die kan je in je zak steken!

En ik ben het eens een paard wat voldoende ruwvoer krijgt aangeboden zal niet zo snel invallen. ligt er wel aan wat voor ruwvoer.. Wij voeren graszaadhooi wat gewoon buikvulling is maar waar verder niks in zit en heel veel paarden doen het er top op. maar Jack heeft er net niet genoeg aan die valt dus ook af maar dat kan ik nu mooi bijhouden door fibrebeet bij te voeren en lucerne. verder krijg hij ook geen krachtvoer maar alleen een vitaminebrok.