Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 289 [ 7222 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 289  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

 
Profiel   

In navolging op het 2017 topic, hier het 2018 topic :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:00 



 
Profiel   

Ik denk dat wij in ieder geval wel gaan beginnen, met Elske, onze nu 3jarige barockpinto zonder vlekken.
[ img ]

Elske is de rechts voorste

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:08 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik meld me :D Ik zal even iets over de pony vertellen die beleerd gaat worden in 2018.

Ik heb Lars 2 jaar geleden gekocht als 6 maanden oud hengstje. Ik wou eigenlijk zelf een veulen fokken maar dat is jammer genoeg een verdrietig verhaal geworden;

Ik had dat afgelopen seizoen ervoor mijn rijpony laten dekken/insemineren door Gio de rode fjordenhengst die ook op bokt te zien is (hele seizoen geprobeerd) maar helaas is dat niet gelukt en kwam de dierenarts met de conclusie dat ze heftig cushing had en dat werd zo snel zo erg dat ze vorig jaar ingeslapen moest worden.

Via de eigenaar van Gio ben ik in contact gekomen met de fokkers van het 1e veulen van Gio (hij dekte toen voor het eerst). Zij wilden eventueel hun veulen wel verkopen. Ik heb 1x gekeken en hem meteen mee genomen.. Nu staat hij dus alweer 2 jaar in onze 'achtertuin' :D

Lars is heel bijzonder van karakter. Hij is heel erg kalm en rustig. Super braaf en helemaal gek op mensen en aandacht. Hij is echt mijn oogappeltje.

Even zomaar de barebackpad erop gelegd en de singel vastgemaakt 2 weken terug.. Maakt hem niks uit joh.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:28 



 
Profiel   

Wat een leukerdje is Lars. Wat erg trouwens van je pony, echt verdrietig...

Wij hebben Elske in Nederland gekocht als 3 maanden oud veulen. Toen was ze al bij de moeder weggehaald. Waarschijnlijk was ze niet interessant genoeg voor de fokker omdat ze geen vlekken heeft, maar dat maakt voor ons allemaal niets uit.
Ze heeft als vader King.
[ img ]

[ img ]

Hier nog als veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:38 



 
Profiel   

Jaaa eindelijk! Eindelijk kan ik mijn knappe zelfgefokte Knox FX (v. Chablis x Tango) over laten komen uit Nederland en dan volgend jaar zomer rustig aan eens wat aan het zadel laten wennen! Helaas zitten we nu nog 9000 km van elkaar vandaan, waardoor ik niet veel van hem kan meemaken, maar over 2 weken vliegen we naar Nederland en gaat er natuurlijk geknuffeld worden! (en gecastreerd maar dat hoeft hij nog niet te weten :') )

Dit is mijn monster op 2 jarige leeftijd:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:39 



 
Profiel   

Gaaf, kleinvosje! Hoe lang gaat zon reis wel niet duren als je Knox over laat komen??

Toevallig trouwens, ik heb mijn paarden op 1 na ook allemaal uit nederland laten komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:41 



 
Profiel   

@ Rocymax; Jeetje 3 maanden al..? Wat was daar de reden van? Dat ze voor de fokkerij waardeloos was dus maar snel weg moest? -O-
@kleinvosje; Jeetje wat een onderneming! En super stoere naam :j Hou ik van. Hoe oud is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:43 



 
Profiel   

De merrie was weer hengstig en wilden ze weer snel laten dekken werd me verteld. En ja, ik geloof ook zeker dat Elske niet echt zou dienen voor de fokkerij en ook al omdat ze niet de barock pinto vlekken heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:45 



 
Profiel   

Thanks! Paarden worden hierheen gevlogen. Helaas niet meer rechtstreeks van Amsterdam naar Calgary, maar ze vertrekken vanaf Luxemburg met een vrachtvliegtuig. Die staan lager in rang dan personenvervoerders dus de kans op vertraging is groter. Daarnaast zullen er ook wel stops in Amerika zijn. Ter vergelijking: een kennis van mij heeft vorig jaar een paard vanuit NL naar Calgary laten komen en dat beest heeft 18 uur in de vluchtcontainer gestaan. Erg lang dus en daar zie ik wel tegenop. Ze zorgen goed voor de paarden hoor, maar als ie niet wil drinken...
Naam vond ik ook stoer en niet standaard. Had ook Karma en zo op het lijstje maar was al veelvoorkomend, dus niet gekozen! Hij is van 24 juni 2015 dus nu 2 jaar en 3 maanden. Hij zal volgend jaar april of zo overkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:48 



 
Profiel   

Wel spannend hoor... Maar wel super dat je dan je paardje weer lekker thuis hebt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:49 



 
Profiel   

Ja eindelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:50 



 
Profiel   

Ik doe ook mee!

In 2014 met 5 maanden oud opgehaald.
In 2016 trap gehad van een ander paard en daardoor een half jaar aan het revalideren geweest en dus rustig aan gedaan. Maar 2018 ga ik er zeker weten op zitten :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 22:05 



 
Profiel   

Mooi paard AnnetteFlame! Wat erg een trap van een paard en dan een half jaar uit de roulatie. Gelukkig kan je nu weer aan de slag. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 22:16 



 
Profiel   

Dank je wel! En wat een verhaal rocymax. Gelukkig heeft ze het nu goed.
Ben benieuwd naar de reis kleinvosje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 22:25 



 

Als alles goed gaat wil ik tegen het einde van de zomer op de rug van deze knapperd zitten. Hij zal tegen die tijd 3,5 zijn. Echt inrijden doe ik pas als hij 4 is. Doel 2018 is dus gewoon kunnen op en af stappen en een paar minuutjes blijven zitten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 23:08 



 
Profiel   

Ik stap ook in.
Fin is mijn 3 jarige quarter waar ik al wel wat mee bezig ben, maar onder de man zal het waarschijnlijk volgend jaar worden.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 06:26 



 
Profiel   

Wat een knapperd svrl, die manen :~

Gezellig kking!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:07 



 
Profiel   

Wat een ontzettend gave dieren allemaal!! :D Blijven jullie wel allemaal updates posten? :D

Mijn boef wordt aankomende winter ook beleerd, waarschijnlijk de zomer dan nog even opgroeien en dan serieus aan het werk. Beleerd in mijn geval dan voor de wagen, ik wil hem ook wel zadelmak maken maar omdat ie aan de kleine kant is voor mij vind ik dat erg zielig om te doen voordat ie 6 is.

Breezer: welsh hengstje van 2014

[ img ]

[ img ]

We zijn al beetje begonnen met wennen aan het bit, loopt naast de fiets in het verkeer en kent het tuig al

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:13 



 
Profiel   

Hey leuk topic, ik kom me ook melden! Ik ga volgend jaar rustig aan beginnen met mijn eerste zelf gefokte paard, Veronia. Dit is een merrie uit een Groninger hengst en een KWPN moeder. Ze heeft zelf Groninger stamboek papieren. Ze is nu 2,5 en ik ben af en toe spelenderwijs wat bezig om haar aan dingetjes te laten wennen (een keer vrijspringen, wandelen, hoofdstelletje aan, longeersingel om, heeft al een keer losjes een zadeltje op gelegen enz).

Als veulen:
[ img ]


En dit jaar:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 07:26 



 
Profiel   

Oooohhh wat een leuke paarden allemaal zeg! En super leuk al die lotgenoten die in 2018 gaan starten.

Ook ik zal mijn paard even introduceren :j

Meet K.ensi (v.All at Once x v.Jester) geboren 3 April 2015. Sinds April dit jaar in mijn bezit.

Hier nog als kleine baby <3

[ img ]


[ img ]

Eerste premie behaald

[ img ]

Paar maandjes oud

[ img ]

[ img ]

En onderstaande foto`s zijn van afgelopen zomer

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze staat niet in de opfok, maar aan huis bij mijn instructrice. Ze is dus dagelijks in de hand al vanaf veulen en heeft dus het volste vertrouwen in mensen. Super fijn!

Vorige week heeft ze voor het eerst een hoofdstel in gehad en heb eerlijk waar nog nooit zo`n brave 2 jarige meegemaakt. Alsof ze al bekend was met een bit, zo gemakkelijk en braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 08:15 



 
Profiel   

Wat leuk, een topic met "lotgenoten"!
En wat een divers groepje al, ieder met een eigen verhaal :( :)

Juni 2014 fokte ik mijn eerste eigen veulen, uit mijn droommerrie icm met de droomhengst werd een prachtig merrieveulen geboren, mijn droomveulen (op de zwarte staart na), Lola. Lola groeide aan huis op en had een nogal a-typisch Tinker karakter, namelijk zeer energiek en dominant, niet echt een paard wat voor iedereen geschikt was. Maar terwijl veel mensen terug deinsde, vond ik haar geweldig. En op den duur kon ik alles met haar, al bleef haar duidelijke eigen mening natuurlijk bestaan :+ Na de jonge jaren 2014, 2015 en 2016, werd het eindelijk 2017, het jaar waarin ik voor het eerst op haar rug zou kunnen gaan zitten. Helaas heeft dat moment nooit mogen komen, 24 januari 2017 moest ik haar op de kliniek laten inslapen na een week vechten tegen koliek, zelfs opereren zou geen optie zijn (zie onderschrift).

Uiteraard viel ik in een diep gat, ik had nog zo'n powervolle Tinker staan, maar had echt de behoefte niet om die vrijwel dagelijks te rijden, wat ze eigenlijk wel nodig had. Lola was echt mijn soulmate, ik wilde even helemaal niks meer, zodoende verkocht ik haar. Toevallig genoeg had ik de moeder van Lola (Caily) december 2016 terug gekocht, en ik kon het niet over m'n hart verkrijgen het laatste stukje Lola wat ik nog had te verkopen, dus moest er een maatje bij. Ik leid het liefste al mijn paarden zelf op, dus een jonge Tinker was een voor de hand liggende keuze. Met een ouder paard en jong paard zou ik ook niet dagelijks/wekelijks persée iets moeten doen met ze. Zodoende kwam er een 2-jarige op proef. Ze had haar manen geschuurd, maar volgens de fokkers was dat na stress. Ik concludeerde dat nergens in haar bloedlijnen eczeem voor kwam en dat het te laat in het seizoen (en te jonge leeftijd) was om eczeem te zijn. Helaas bleek de afgelopen maanden dat het toch wel degelijk eczeem was, en vanwege ambities voor de fokkerij en verdere situatie, is ze vorige maand verkocht aan iemand anders.

Wederom twijfel, wat nu? Caily had ik dankzij een vriendin weer laten dekken, maar het wilde niet echt lukken, inmiddels al meerdere pogingen verder. En los daarvan, wie zegt dat ik met een veulen weer zo'n klik voel, en kan ik het opbrengen om weer op nul te beginnen? Een jong paard opleiden is wat anders dan 3-4 jaar te moeten wachten voor je erop mag. Ik sprak mijn twijfel uit tegen een vriendin, dat als het niet wilde lukken met Caily drachtig krijgen, ik dan ermee wilde stoppen, verkopen en klaar. Misschien ooit, maar nu wel even pech genoeg. Zij kon een leven zonder paarden bij mij niet voorstellen, en dacht dat er toch ergens op de wereld een paard moest zijn wat geluk kon terug brengen?

Als Tinkerliefhebber/-trainer, hou ik bijna altijd wel in de gaten wat er te koop staat. Een paar dagen later keek ik uit mijn werk (03.00u 's nachts) nog even het huidige aanbod op marktplaats. Een advertentie trok mijn aandacht, niet omdat hij er zo spectaculair uit zag, slechte onduidelijke foto's en beknopte beschrijving. Maar het was niet ver weg en Tinkers met afstamming, goed getekend en ik dacht een mooie bouw te zien. Dus vriendin gecontacteerd, die gelijk riep, is vlakbij, we gaan kijken!

En zodoende ontmoette ik Candy (v. Bart van Stoeterij van Loo). Candy is geboren in april 2013 en nog helemaal groen, aldus de verkoper. Ik zag gelijk een paard met de attitude die Lola ook had, geweldig! En ooh, wat was ze mooi. Ja hoor, deze jongedame had m'n hart gestolen. Sinds augustus staat ze hier, en madam is nogal een uitdaging :+ Ik heb het vermoeden dat er meer mee geklooid is dan mij is gezegd. Absoluut niet qua beleren, maar aan de hand weet ze precies hoe ze zich los moet rukken, en ze leek overtuigd dat mensen/dingen die mensen mee brengen eng/pijnlijk zijn. Dus er viel werkelijk niks met haar te beginnen. En dat terwijl ze van karakter echt brutaal en ondernemend is, dit zie ik ook terug in de kudde. Inmiddels gaan we gelukkig wel vooruit en kan ik haar overal aanraken, poetsen, een rondje mee uit wandelen, en zelfs hoefsmid ging goed (verkoper heeft wel eerlijk gezegd dat dat voorheen alleen met DA verdoving ging ivm slijptol in het verleden).

Ik hoop dus in 2018 eindelijk mijn eigen jonge paard te kunnen beleren, om vervolgens nog heel veel jaren te genieten. Candy is geen Lola, maar oh wat ben ik gek op haar, mede doordat ik van karakter veel overeenkomsten, maar ook verschillen zie!

Overigens hebben een dag voordat ik Candy ontmoette een laatste poging gedaan met Caily bij de hengst, en deze bleek geslaagd. Dus volgend jaar ook nog een kleine vlek erbij hier :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 12:28 



 
Profiel   

SVRL, wat een prachtig paardje is het zeg, is het een rocky mountain??

kking,wat een schatje zo te zien. :)

Toydoll, wat een fave foto is de eerste foto zo met je hond, wauw!

Murosh, die van jouw was ook een lief schatje zo, is mooi opgedroogd! En zo al springen!! Wauw!

Odexi, is die van jou een kwpn? Mooi!!

Caily, wat een verhaal zeg. Echt triest van Lola, deed me meteen denken aan onze Luffy, onze 3 jarige appaloosa die we ook verloren zijn aan koliek ;(
Gelukkig heb je Candy kunnen kopen en ook nog volgend jaar een veulentje erbij! Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:12 



 
Profiel   

rocymax schreef
SVRL, wat een prachtig paardje is het zeg, is het een rocky mountain??

kking,wat een schatje zo te zien. :)

Toydoll, wat een fave foto is de eerste foto zo met je hond, wauw!

Murosh, die van jouw was ook een lief schatje zo, is mooi opgedroogd! En zo al springen!! Wauw!

Odexi, is die van jou een kwpn? Mooi!!

Caily, wat een verhaal zeg. Echt triest van Lola, deed me meteen denken aan onze Luffy, onze 3 jarige appaloosa die we ook verloren zijn aan koliek ;(
Gelukkig heb je Candy kunnen kopen en ook nog volgend jaar een veulentje erbij! Super!


Ja klopt KWPN :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:27 



 
Profiel   

Jaaa ik meld mij ook!

Zilver is een Friese merrie die ik heb sinds januari 2017. Ze kende helemaal niks. Bij het buiten zetten werd je er achter aan gesleept, hetzelfde naar binnen. Voorbenen optillen liet ze zich vallen, achterbenen schopte ze je. Boxdeur open en ze was weg.

Puppie in maart dacht ik. Ze was erg drammerig. Wel mooie foto's
[ img ]

Ik ben begonnen met veel grondwerk. Ook longeren. Hier zijn we rustig mee begonnen. Aan halster. Daarna halster en singel. Daarna hoofdstel. Toen hoofdstel en singel . Uiteindelijk bij gezet. Hier hebben we in totaal 3 maand over gedaan. Veel met stemhulpen geoefend.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Ik longeerde twee keer per week eeen kwartier. Ze moest namelijk ook getraind worden voor de keuring
Keuring oefenen aan de hand ging ook super.


Tussendoor trailer oefenen laden. Geen probleem
[ img ]

Voor oefenen en voor de leuk naar een fotomeeting geweest. Hele tijd los geweest. Super mak
[ img ]
[ img ]

Keuring ging goed! Tweede premie! Derde plek :D super trots
[ img ]


Lange lijnen en leren sturen zijn we ook licht mee bezig
[ img ]
[ img ]

Grote ballen training doen we ook aan 8-)


Zadeltje ook al opgehad
[ img ]

En het mentuig
[ img ]

Naast de fiets draven is ook geen probleem


Sinds vorige begonnen met vrijheidsdressuur en grondwerk. Ze doet het zo goed <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ook is ze superlief voor mijn puppy


Ik breng haar in maart naar mijn werk om te beleren voor de wagen. Beleren onder de man doe ik zelf ergens dit jaar. Ook gaat ze weer eind juli naar de keuring

-ja ik was te snel met versturen :Y) -


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 28-09-17 14:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:40 



 
Profiel   

Oja jij was degene die bekritiseerd werd omdat je voor de keuring aan te oefenen was in dat andere topic.. -O- Ieder zijn mening maar ik denk echt; jong geleerd is oud gedaan. Ze worden er zo braaf en makkelijk van als je op jonge leeftijd al wat oefent.

Ik ga zelf nog niet longeren ik ben iets meer van het lange lijnen erachter omdat ik niet zon fan ben van voltes lopen de hele tijd. Maar daar ben ik ook nog niet mee begonnen. In oktober staat eerst het hoofdstel/bit oefenen en wandelen op het programma.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 289 [ 7222 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 289  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen