Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:34

Wat een punten Melissa! Gefeliciteerd :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:51

@Melissa Haha ja is maar 1 oefening het achterwaarts gaan! Heb afgelopen zaterdag les gehad, ging mega fijn! Maar toen hebben we achterwaarts knopje erop gezet. gaat nogal slordig en hij komt omhoog met zijn hoofd maar het kwartje is gevallen dus kunnen we lekker mee verder puzzelen! Wat een mega mooie foto's van jullie op concours! Jullie zijn echt een mooie combi!

@Sanne ik ben ook geen fanatieke wedstrijd ruiter maar vind het wel onwijs fijn zelf die vrijheid te hebben om te gaan en staan wanneer ik zelf wil. Alhoewel ik wel de auto moet ruilen met die van mijn vader maar dat is nooit een probleem.

@Muronia wat lekker dat je al stukjes kan lopen zonder krukken! Hoop dat je over een tijdje lekker pijnloos rond loopt!

Vandaag komt je springzadel Sanne! Spannend!

Weer geweldige punten Melissa!

Mijn vader was afgelopen zaterdag mee naar mijn les die heeft gefilmd en wat foto's gemaakt.... Die zoomt zo erg in tijdens het rijden, terwijl ik hem al 100x verteld heb dat niet te doen, dat je gewoon alleen mij zit zitten en niks van het rijden ziet..... of hij maakt net een foto wanneer ik als een zoutzak zit en die plaatst hij dan op facebook.... A fijn ze bedoelen het goed die oudjes haha!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:32

Ja precies Nouk, maar buiten wedstrijden om ook, crosslessen, clinic's, oefenparcoursje, een keer met de trailer naar het bos enz. Maakt het allemaal net iets gemakkelijker! Ik verwacht dat ik Nova gerust in m'n eentje kan laden, dus dan ben je zoveel flexibeler.

Als eenmaal maar het kwartje valt welke kant ze opmoeten (achteruit :+ ), kun je daarna aan de rest werken Nouk! Goed bezig *D

Zadelmaker heeft een kapotte auto/bus |( |( Dus nog iets meer geduld... even kijken of we van de week kunnen afspreken.

Haha ook leuk als je alleen jou ziet _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:56

Nouklime super dat het achterwaarts knopje gevonden is! Daar kun je dan mooi mee verder sleutelen!
Haha goed geprobeerd van je vader :+ Wel jammer, soms is het zo fijn om op film terug te zien

Sanne balen dat je nog even moet wachten op je springzadel.. Had je het parcours al klaar staan?

Gisteren lekker een relaxt rondje naar buiten geweest, heerlijk dit weer in het najaar :D
Al hoeft het van mij niet zo warm als vandaag en morgen

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:23

Zadel komt als het goed is woensdag nu :))

Ik heb volgende week springles! En elke laatste zaterdag van de maand staat het oefenparcours bij de manege vlakbij, dus dan gaan we ook weer! Nu denk ik een rondje 80, want 70 ging d'r wel heel makkelijk af haha.

Inplaats van zadel passen heb ik nu lekker een buitenritje gemaakt met stalgenootjes dus ook prima *D

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:49

Melissa wauw wat een super punten! Mag je trots op zijn. Kleine verbeterpuntjes mogen er altijd zijn vind ik.

Nouklime haha herkenbaar. Mijn vader is ook geen held met de camera, maar hij bedoelt het wel heel lief dus ja, ik zeg maar niks :)

Balen dat je nog even geduld moet hebben voor je zadel Sanne, maar dat buitenritje klinkt ook leuk. Ik ben benieuwd hoe de 80 cm jullie af gaat.

Ik kon me niet langer bedwingen en heb gisteravond een paar rondjes op Veroon gezeten. Even voor het gevoel, nu kan ik even weer vooruit zonder erop te stappen want het is eigenlijk nog wel iets te vroeg. Maar, wat een verschil al. Geen knie die op slot gaat en zeer doet, dat was jaren geleden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:01

Leuk vandaag je zadel Sanne! Wel even showen he :P
Wat fijn dat je nu al verschil merkt Muronia, heerlijk.

Hahaha ouders en filmen ken ik ook. Al is mijn vader nu wel goed 'getraind'. Mijn oma van destijds diep in de 80 wilde ook proberen filmpjes te maken, zo lief. Lukte alleen niet zo goed en ik vloog een paar keer toevallig door beeld maar een lol dat ze had <3

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 12:17

Super leuke foto`s Melissa. En wat een top punten <3 Gefeliciteerd hoor!

Spannend Sanne een nieuw zadel. Ben benieuwd naar de foto`s.

Muronia, dat moet een mega fijn gevoel geven dat je knie het 'normaal' doet. En weer even op paard gezeten, kan je dan weer even op teren. Hopelijk herstel je snel zodat je weer fijne ritjes kan maken.

Hahaha herkenbaar nouklime. Gelukkig heb ik mijn vriend daar inmiddels in opgevoed haha. Al vind hij het echt niet altijd leuk als ik vraag wil je filmen. Hij wilt het vaak ook gewoon zien ipv door de telefoon.

Wij zijn afgelopen weekend 2 dagen weg geweest. En ben echt super trots op Kensi.
Zaterdag hadden we 217,5 en 207 en zondag 194,5 en 197,5. Was een goed weekend haha..

Volgende wedstrijd gaan we L2 starten heb ik maar bedacht :')

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:25

Ah wat fijn Muronia! Hopelijk blijft je knie de goede kant op gaan *D

Wat een goede scores zeg Odenxia!! Gaaf joh! L2 moet goedkomen dan!

M'n zadel is er! Heel blij mee! Volgende week hebben we springles en weer een oefenparcoursje, dus dan even goed testen 8-)

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:38

Odenxia wauw superpunten! Gefeliciteerd en succes in de L2, dat moet goedkomen.

Mooi zadel Sanne! Ik ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen in de praktijk.

Ik heb vanavond Aik weer gereden. Zijn galop is super, maar ik heb wat moeite met zijn draf. Moeilijk uit te zitten, daar moet ik nog even mee puzzelen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:27

Muronia heerlijk dat je even weer op Veroon hebt gezeten! Super dat je knie ook veel beter voelde.
Nu weer even rustig verder herstellen dus

Laura wat superleuk dat je oma zelfs wilde filmen. Ik denk dat mijn oma niet eens in de buurt durft te komen :')

Wauw odenxia wat een super weekend voor jullie! Op naar de L2 :D

Sanne wat een mooi zadel! Kleur staat prachtig op Nova <3

Muronia toch weer even opgestapt, kon je het weer goed hebben met je knie?
Erg leuk paard!

Wij hebben gisteren heerlijk gelest, voor het eerst wat achterwaarts gedaan en de eerste lijntjes contragalop zijn ook een feit. Pakte ze erg fijn op :) Achterwaarts nog wel tegen de hand en moeizaam, maar het begin is er :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:26

Wat heerlijk je nieuwe zadel Sanne! Dat je er maar veel veilige kilometers mee mag maken!

Wat een monsterscore Odenxia! Ik heb volgend weekend mijn L2 debuut...

Merk je al verschil met rijden met je knie Muronia?

@Melissa Wij hebben sinds 12 september ook een achteruit knopje. Probeer er nu alleen voor te wachten dat hij niet meteen vanuit het halthouden achteruit gaat maar eerst ontspant dat vergt nog wel wat werk! En dat hij wel weer vooruit gaat als ik het gaspendaal intrap...

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:38

Ja het verschil is echt groot zelfs! Stom is dat als je jaren met blijkbaar onnodige pijn rondloopt. In 2016 zeiden ze in het zkh dat er niks aan te doen was op een nieuwe knie na. Nu blijkt dat er toch iets aan te doen was, al is het tijdelijk. Beetje jammer hoor. Maar ik ben er heel blij mee. Ik hoop vanmiddag even weer te kunnen rijden.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:31

Wat een knap paard zo Muronia! En wat fijn dat je knie de goede kant op gaat! Zal een hele opluchting zijn!

Hier is dat achterwaard ook best lastig hoor! Ze stapt opzich keurig over de benen achterwaards, maar ze moet wel op mij wachten, en dat is stom _O-

Hier vanochtend heerlijk buiten gereden met een stel stalgenootjes en wat is ze dan lief :+:
Voorop, achterop, in het midden, naast en tussen alle paarden... allemaal prima *D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:08

Nouklime het begin is er, gaat vast goedkomen volgende week!


muronia heel fijn dat de pijn zoveel minder is! Hopen dat het lang zo blijft!

Sanne heerlijk dat Nova zo fijn is buiten, echt genieten :D

Vanmorgen ook lekker een rondje buiten gedaan, was heerlijk :)
Morgen lekker lessen :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:56

Wat fijn Muronia!

Ik heb een nieuw wedstrijd jasje gekocht.... mijn andere ben ik een beetje uitgegroeid haha als in ik heb iets teveel van het leven genoten dit jaar.... Twijfel nog of ik hem weg doe ik gewoon hou en hoop op een wonder. Heb zin in zaterdag maar schijnt mega slecht weer te worden dus ik ben benieuwd! Mocht het door gaan post ik een foto inclusief nieuw jasje!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:17

Nouklime ik ben benieuwd naar je jasje! Succes komend weekend :D

Gisteren fijn gelest, heerlijk kunnen werken :) Bezig geweest met kleine stukjes terugschakelen in de galop, vind ze nog erg lastig maar zo wat kleine stukjes doet ze al netjes. Ook wat schouderbinnenwaarts meegepakt en een klein beginnetje gemaakt aan de travers :D

Zaterdag mag ze mee naar het clubkampioenschap en zondag met m'n zusje een rondje springen.

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:31

Nieuw jasje is altijd goed! Welke kleur is het geworden? *\o/*

Goed bezig met je les Melissa! fijn lekker puzzelen!

Ik had ook les vandaag en ze was heel fijn! Juf zag al weer echt verbetering in de dingen die we vorige keer hadden geoefend en nu die dingen weer wat verder opgepakt.

Wijken begint ze heel goed te snappen, dus nu een begin gemaakt aan schouderbinnenwaards. Die is rechtsom een eitje, linksom wilt ze liever d'r billen naar binnen dus iets ingewikkelder haha.

Maar we komen er wel :+:

Ze snapt nu ook dat doorzitten niet altijd voor stap of galop is _O- dat is opzich ook wel fijn hahaha

Morgen springles en zaterdag oefenparcoursje *D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:23

Groen jasje gekocht Sanne!

Weten jullie nog dat ik 10 dagen geleden zei we hebben de achteruit erop gezet tijdens mijn les? Ik heb hem de afgelopen week geoefend en ben toch wel trots!


En nog een blije foto van vanavond:

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:34

Wat goed Nouk!! Ziet er al netjes uit voor een paard wat het vorige week nog niet snapte hoor _O- mooi rustig!
En lekker blij <3

Wij even in springset! Nova was wat moe van de les dus geen blije oren _O-
Afbeelding

Ze deed het supergoed! Voor het eerst een dubbeltje gesprongen. We vliegen soms wat uit de bocht maar dat komt vanzelf goed, gewoon veel doen! Ze vond het wel weer zó leuk! Ze wordt echt rete fanatiek haha *\%/*

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:57

Wauw wat goed Nouk! Jack is een snelle leerling :)
Knappe Nova <3 Zo leuk dat ze nu in een stroomversnelling zit!
Klinkt goed Melissa, succes op clubkampioenschap!

Harvey gaat mehh. Hij was maandag losgebroken met naar de wei brengen. Is het hele pad (zo'n 400m) af gerend :(. Dinsdag had hij zijn eennalaatste laser behandeling. Been was vanaf de sprong helemaal dik en warm. DA schrok er wel van maar dit was dus reactie op zn sprintje...
Vocht afdrijvers icm onstekingsremmer gespoten en in de avond was het gelukkig weer normaal. Plekje op zn pees was vorige week ook ineens 1 dag warm en zn piephak blijft dik en warm.
Ze wilden dus eigenlijk de geplande scan van aankomende maandag 6 weken opschuiven omdat ze er een hard hoofd in hebben dat ie al meer kan gaan doen. We gaan die echo toch wel maken want ik wil dat zelf heel erg graag. Maar zit mezelf goed gek te maken... Kan wel janken

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:47

Oh nee Laura... wat balen :(:)
Ik zal voor jullie duimen! Dit is echt oliebol...

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:24

Wauw Laura wat schrikken! Ik vind dat echt zo naar (understatement) voor je!! Ik duim voor je dat het mee valt!!

Staat jullie goed deze set hoor Sanne!

Ik ben ook onwins trots dat Jack dit gewoon zo snel onder de knie heeft en best netjes doet vind ik persoonlijk.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:25

Dat L2 debuut gaat goedkomen Nouk! Doet ie inderdaad al erg netjes!

Sanne die springset staat jullie goed, super dat ze het zo leuk oppakt!

Ooh Laura wat onwijs balen zeg.. Hopen dat de scan toch enogzins positief is!

Ken heeft vandaag wat gesprongen met mn zusje, deed ze netjes :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:52

De kop is eraf! Eerste proef 199 en een eerste plaats! Tweede proef 190! Beter kan haast niet!