Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:43

Jeetje Mirjam war vervelend. Beterschap!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:20

mirjamalvaro schreef:
Nou als het enkel de grond was geweest. Helaas ben ik dus half op de plank gevallen die het zand in de bak houd. Met hoofd iig en denk ook met rug en heup.
Kon na de val ook ff niet goed ademen en heb niet meegekregen sat moeders mijn cap en BP los gemaakt heeft. :=
Ik kijk niet uit naar de komende dagen. :+


Oei die plank bedoel je! Pittige val!

@Horseloverl misschien dat ze zoveel energie heeft omdat ze niet zoveel kan in een kleine paddock? Leuk zadels passen hoop dat er iets voor je bij zit! Altijd wel een gedoe een goeie vinden binnen je budget, die krengen zijn altijd zo prijzig!

@Lottekuhh wat een leuke pony ook helemaal mijn ding haha <3.

Leuke stukje Murosch! Mag je trots op zijn! Je eigen gefokte meisje!

Zondag moet ik aan de start verschijnen met Jack bij Stal de Amstelhoeve. Ben er zelf nog nooit eerder geweest maar vond het wel is leuk om totaal ergens anders te gaan startten dan waar ik altijd met Wodka kwam. Ben zo benieuwd hoe het gaat! Thuis gaat het heel fijn en durf echt wel te zeggen dat we nu winstwaardig zijn! Nu kijken of ik die rust ook op wedstrijd kan krijgen en het daar ook uit de verf gaat komen.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:49

Spannend, succes alvast!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:47

Pattypaard schreef:
Zijn er toevallig mensen die naar TRT Live gaan vandaag?
Ik mag onverwacht met een kennis mee :D Ben heel benieuwd!


Ik ben zaterdag geweest. Hoe vond je het?

Jullie gaan allemaal super met de puppies. Ik probeer vanaf nu ook weer mee te posten. Heb het de afgelopen maanden zo druk gehad dat ik geen bokt tijd had. Uiteraard wel geprobeerd mee te lezen met jullie :D Redelijk gelukt!


Met Kensi gaat het eigenlijk heel erg goed. Helaas heb ik nu zelf een hernia, dus kan haar nu niet volop zelf rijden. Ik stap er wel op maar doe dan veel stappen en een beetje draven. 2x pw word ze nu door iemand anders gereden om haar toch wat meer aan het werk te houden. Mijn rug gaat wel steeds iets beter, dus hoop snel weer zelf alles te kunnen. Plan de campagne was toch echt dit jaar te gaan starten O:)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:49

Ohh beterschap met de rug :(:)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 11:52

Dank je Mirjam. Het gaat gelukkig met hele kleine stapjes beter. De uitval in m`n been is het lastigste, tintelingen in m`n voet en kracht verlies.

Kan jij alweer uit de voeten na je vliegles?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:53

Ben er gisteren weer naast gaan liggen en heeel ongemakkelijk. Dus lig flink in de kreukels nu. :=

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 12:18

Ownee…. Je moet er geen hobby van gaan maken hoor ~~}>

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:21

Was zo leuk die eerste keer, maar tweede keer viel tegen. Dus denk inderdaad niet mijn hobby. :n
Hoef geen derde poging te wagen. :n
:')

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:53

Brrr Pattypaard daar had ik denk ik niet graag op gezeten. Baby kan ook best heet zijn of niet? Als Veronia een gilletje geeft, dan moet ik uitkijken. Dat is haar moment waarna ze vaak op haar manier fris doet. Nek op slot, staart omhoog en daar zit je dan zonder stuur of rem _O- . Tot nu toe gelukkig geen bok-avonturen gehad.

Miesje ons veulentje is vorig jaar dood geboren. Het lag verkeerd en kon er niet uitkomen. Dat was een heel gruwelijk verhaal dus ik ga je daar niet verder mee lastig vallen. Ik verheug me op jouw veulentje hier straks!

Lottekuh ja hoor absoluut, en het is ook maar goed dat er werkpunten zijn anders was het ook maar saai :D Fijn dat het bij jou steeds een stukje beter gaat. Vertrouwen moet ook echt groeien hoor, geef dat tijd en doe geen dingen overhaast omdat je denkt dat het moet of zo hoort. Lekker de tijd nemen en je samen goed voelen. Daar weet ik ook alles van (niet met mn jonge paard maar met de andere)

TRT nehhh, niet geweest. Hoe was het?

Melissa dank je. Als ik mn handen nou ook even goed had gehouden dan was het inderdaad wel een uitvergroting waard, maar dat scheelt er nog net aan zeg maar.. Mooi dat Ken braaf gaat!

Mirjam ah alweer een nieuw project? Ohjee, oh nee, niet weer eraf geduveld?! Hij was toch zo braaf, wat gebeurt er dan? Hoe is het nu met je? Beterschap!

Succes met zadels passen Horseloverl

Thnx Nouklime en heel veel succes van het weekend!!

Odenxia jij ook beterschap. Hernia bah, ik was er 2 jaar geleden mee gezegend, wat een hel :( , Je hoeft niet geopereerd worden?

Ik ga vanavond een ander zadel proberen op Flo! Mijn eigen zadel ligt net niet helemaal lekker erop, iets te smal waardoor hij wat achterover ligt en mij tegen de lepel aan duwt. Het is een gokje maar ik kwam deze tegen en ga hem vanavond ophalen. Duimen dat hij beter ligt en ik wat meer zit-ruimte heb. Het is zoooo'n drama altijd die zadels. Ik heb hele lange benen (lengtemaat 36) en ben ook nog niet de slankste (maat 44) en die combinatie maakt een fijn zadel vinden al heel lastig. Tel daarbij een paard met weinig schoft en aardig rond (Flo) en het drama is compleet :+

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:07

Hopelijk ligt je nieuwe zadel goed dan!

Euhmm ja. Hij struikelde in galop, dus tja beide wat evenwicht kwijt. Helaas raakte hij daar dus wel van in paniek. Begon te zigzaggen en steeds grotere sprongen te maken. 20m blijven zitten tot aan de bakrand. :=
En jaa hij was daarvoor weer top. Erop zonder te longeren oid en gaan. Liep keurig nageeflijk.
poedersuiker. :')

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:14

Oh dat is echt balen zeg! Eigenlijk dus onschuldig begonnen. Hij is toch wel wat gevoelig dus. Nou hopelijk herstel je snel.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:18

Ja begon echt onschuldig, net rustig galopje en toen die struikel.
Toch even verder doorrijden voordat ik hem te koop zet. Hij leert snel, dus denk dat hij dit ook snel door heeft dat dat soort dingen niet eng zijn.

En ja nieuw projectje komt vrijdag. Maar die moet eerst maandje bijkomen debk ik.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:21

Nouklime: dat klopt inderdaad! Eind deze week de ijzers eronderuit en dan mag ze lekker op het weiland van 80x150 meter dus dan kan ze lekker spelen!

Mirjamlavaro laat jij je paarden altijd zo lang wennen? Mij is altijd geleerd om ze gelijk in het dagelijks ritme te zetten haha. Nu heb ik die van mij ook eerst een weekje lekker buiten gehad maar merk nu wel echtdat ze wat moetgaan doen:)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:40

Ojee Mirjam, ben je nog een keer van Kenzo af gevallen? Beterschap!

Nouklime leuk weer starten! Idd altijd wel leuk om naar een locatie te gaan waar je nog niet eerder bent geweest. Super dat hij zo goed vooruit is gegaan! Hopen dat dit op wedstrijd ook wil lukken :D

Odenxia fijn dat Kensi het ook fijn doet! Balen van je rug.. HOpen dat je gauw zelf weer volledig kunt.
Wel heel fijn dat je iemand hebt die het paard bijrijd!

Murosch zadel zijn idd vaak een drama om wat passends te vinden.. Hopen dat dit zadel beter ligt op Flo!

Mirjam gewoon echt stomme pech dus..

Ken vandaag meegehad naar de club, was nog even een keer ondeugend maar daarna fijn kunnen rijden :)
Donderdag mag ze weer mee op concours :)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:35

Melissa, jammer dat jullie buitenrij maatje op vakantie is :Y)
Leuk weer op concour!

Mirjam, wat leuk weer een nieuw projectje!
Hoe is het nu met je na de val? nog last van?

Horseloverl, dat is fijn dat de zadelmaker is gekomen, heb je inmiddels een passend zadel gevonden?

Nouklime, spannend!! ben benieuwd hoe het gaat!

Odenxia, oeii kijk je wel uit met rijden en een hernia?? Wat vervelend zeg, sterkte! -O-


Murosch, oh wat een vreselijke nachtmerrie is dat zeg. Hier 2 jaar terug vn dezelfde merrie een veulen gehad die helaas na 1 dag is overleden. Dus hoop zo dat het dit jaar goed gaat. Vind het allemaal wel ontzettend spannend hoor :o

Vervelend is dat het zo'n zadelprobleem, dit heb ik zelf ook met mijn tinker Maury. Weet niet hoeveel geld je er voor over hebt? Maar voor rondgeribte paarden bevalt hier een fryso ontzettend goed! En ik pas er ook in met mijn maatje 42/44


Hier vanavond even gelongeerd, afgelopen zaterdag is mijn singelstoot van mn zadel afgeknapt -O- ;(
Gelukkig is hij nog heel en wat het alleen de stiksels.
Vandaag was de schoenmaker pas open dus heb hem gelijk laten maken.
Morgen hebben we weer les.

Ondertussen heel hard hopen dat Fanny voor vrijdag bevallen gaat of het binnen houdt tot maandag... Wij gaan zelf namelijk op vakantie/weekend weg naar Texel {:}

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:38

Je zat er toch niet op toen singel knapte :oo
En voor vrijdag een veulen? :):)

Nou hier vanmiddag zoveel adreline aangemaakt dat mijn pijn voor oaar uur vergeten was. Dat was het enige voordeel. :+
Nu weer overal pijn en kotsmisselijk. :=

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:43

Ohh vreselijk zo'n pijn, hopelij voel je je gauw weer beter.
Wat zijn die pony's dan ook flexibel en snel he...

Nee ik zat er gelukkig niet op, een vriendin van mij wilde even mijn zadel lenen voor buitenrit, stond er zelf bij ze singelde aan en daarna zagen we ineens dat hij los hing... Dus echt ontzettende mazzel gehad dat het niet een uur eerder gebeurde toen ik op kane zat..

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:47

Pff gelukkig maar ja!

Ja de pijn is niet leuk. Zijn ook boodschappen wezen doen, spullen halen voor gedenkgrafje Kyara. Nouuuu dat was echt niet leuk, na elk stukje rijden hondberoerd die auto weer uit. :oo :=

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:48

%) %)
Zag ook dat Kyara haar moeder flin verwond is, het zit je ook echt niet mee de laatste tijd he. -O-
mirjamalvaro schreef:
Pff gelukkig maar ja!

Ja de pijn is niet leuk. Zijn ook boodschappen wezen doen, spullen halen voor gedenkgrafje Kyara. Nouuuu dat was echt niet leuk, na elk stukje rijden hondberoerd die auto weer uit. :oo :=

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:50

Horseloverl schreef:
Nouklime: dat klopt inderdaad! Eind deze week de ijzers eronderuit en dan mag ze lekker op het weiland van 80x150 meter dus dan kan ze lekker spelen!

Mirjamlavaro laat jij je paarden altijd zo lang wennen? Mij is altijd geleerd om ze gelijk in het dagelijks ritme te zetten haha. Nu heb ik die van mij ook eerst een weekje lekker buiten gehad maar merk nu wel echtdat ze wat moetgaan doen:)


Oh ja hier moest ik nog op antwoorden tot er opeens andere dingen gedaan moesten.

Meestal krijgen ze een weekje oid, paard afhankelijk.
Maar die vrijdag komt zit nog vol.in de rui en moet nog veeeeel vscht kwijt. Ook moet hij echt naar de smid. En gok ik dat hij ook wel wat vitamientjes kan gebruiken. Dus ff rustig aan.


Miesje. Ja klopt, Eliana flink gewond. :(

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:54

Mirjam is de verwachting dat het helemaal gaat genezen? Ik schrok ervan hoe het eruit ziet en hoe je het omschreef..

Ik heb vanavond het zadel gepast op Flo en was aangenaam verrast. Totdat ik erop ging zitten.. zadel heeft een euhm.. glad zitvlak en dat is niet echt prettig. Is daar iets aan te doen? Ik had nu geen rijbroek met zitvlak aan omdat ik daar niet op had gerekend. Zal ik de volgende keer sowieso proberen. En mn beugels een paar gaten langer ook want ik voelde me nu net een jockey.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:59

Oei geen idee. Ledervet?

Benen is echt afwachten. :(

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:02

Hmm ik zie me niet 3 keer in de week een zadel invetten eerlijk gezegd.

Pff, ik vind dit zo k.l.o.t.e voor je he?

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 15:00

Murosh, Tegen glad zadel weet ik ook 123 geen oplossing. Misschien idd zadelzeep of vetten? Met zeep word het wel altijd wat stroever dacht ik.
TRT was erg leuk, weer een boel van opgestoken en genoeg om weer mee aan de slag te gaan.

Mirjam, Balen zeg wat er gebeurd is met de merrie. Hopelijk komt alles goed met dr.

Miesje, idd geluk gehad dan met je singelstoot. Zou je gebeuren als je erop zit zeg :x
Ja doe voorzichtig hoor met rijden. Mn rug gaat eigenlijk ook wel goed maar de tintelingen in mn voet en krachtverlies in mn been is gewoon lastig. Ben gelukkig ook al van de pijnstillers af.
Spannend veulentje in aantocht. Hopen dat je er idd bij kan zijn.

Melissa, Ja erg fijn dat ik iemand heb die Kensi af en toe rijd. Kost wel wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen :=
Leuk dat je morgen weer op concours gaat met Ken.