Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:53

Sanne nog gefeliciteerd!! Halster staat m goed!!

Jaa snoepjes en wortel etc zijn ze hier ook enorm gek op. De snoepjesbak op de plank staat niet altijd veilig :P

Mirjam wat super braaf van Kenzo! Heerlijke kinderpony straks!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:02

Heerlijk he <3 en hij kreeg echt een vuurdoop. Groep wielrenners en een trekkers tocht langs ons heen, jezus wat een paasei herrie was dat. :oo

Had hem ook even uit de kudde geplukt, liep keurig mee. :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:18

@Lottekuh; Je hebt al heel veel nuttige tips gehad. Je hebt duidelijk een stap overgeslagen in de voorbereiding. Inderdaad dus een stapje terug. Nu hopen dat je dit nog kunt verhelpen want er nu natuurlijk al een aantal meer veel stress geweest en vervelende ervaringen. Succes ermee!
@miesjex; He bah wat vervelend.. Veel beterschap :(:)
@Murosch; Wat knap van jullie !! Ziet er inderdaad uit als een spannende ring :j Je start wel vaak of niet?
@xSannee; Leuk! Schriktraining :D Die lage hoofdhouding theorie heb ik inderdaad bij Tristan Tucker voorbij zien komen. Ik gebruik er ook vaak dingen van.
@Pattypaard;Uit je hoofd? Wauw dat vind ik superknap! Enne wat balen zeg van die hoefsmid zeg?
@melissa93: WoW wat heftig!! Ik zou me ook rotschrikken. Doet ze dat vaker? Lees net van niet. Misschien toch ff strenger optreden als ze zo plakkerig is naar anderen..?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:28

Met Lars en Rissa gaat het heel goed. Krijg goeie berichten over Rissa. Ze staat er nu 2 weken en ik mis haar al aardig.. 1e keer dat ze daar gereden werd (had er thuis zelf zo’n 10x op gezeten);

Afbeelding

Lars en ik zijn vandaag heel spontaan naar ‘t strand gegaan. Ik ben niet zo’n held dus ben echt trots op mijzelf en hem natuurlijk. Hij deed het super. Eerst vond hij het erg spannend maar vloeide ook weer af. Veel gestapt. Stukjes gedraafd en klein galopje gedaan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19536
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:33

Lottekuh klinkt alsof je nu goed bezig bent. Ik zou zodra wel zo snel mogelijk beginnen met lessen. Ik wou ook eerst de basis een beetje in orde hebben van te voren, maar het is juist handiger als iemand daarbij al meekijkt en je helpt. Dat paar extra ogen kan veel schelen!

Zowel Veronia als Wainonia zijn hier de eerste rondjes boos als je het been aanlegt. Ik negeer dat ook bij beide en leg gewoon mijn been aan. Duurt eventjes en dan is het ook klaar daarmee.

Miesje dat ziet er heerlijk uit. Fijn dat jullie zo goed vooruit gaan! En lekker inkopen gedaan, altijd leuk!

Melissa ohh oeps, geluk gehad erbij, maar daar zou ik ook van geschrokken zijn hoor! Jaja, we hebben nu een stel pubers he?

Mirjam, dikke knuffel voor jou meid. Je hebt het wel voor je kiezen bah..

Sanne nog van harte gefeliciteerd en het halster staat goed hoor!

Kenzo ook al verkeersmak. Lijkt me echt een ideale pony!~

xApple valt mee hoor. We hebben sinds januari een startkaart en tot nu toe 4 keer gestart. Ik vind 1 tot 2 wedstrijden per maand wel prima, meer hoeft van mij niet.

Wauw wat ziet dat er goed uit met Rissa!! En wat gaaf, naar het strand! Woon je er dichtbij? Lijkt me zo gaaf he, maar vanaf hier is het een roteind weg dus dat zal hem wel nooit worden.


Ik ben thuis lekker met beide paardjes aan het werk verder.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:59

Wow Risa ziet er goed uit. En Lars op het strand, gaaf. :D
Murosch ook lekker met beide paarden!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:47

Jaa ik ben ook zo verliefd als ik die foto’s zie van haar <3

Oh wat stom van mij dan Murosch, ik heb het gewoon niet goed geïnterpreteerd :o Je foto’s zien er weer Toppie uit !!

Het is ook echt heerlijk weer om lekker te rijden.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:03

Wat fijn dat hij zo braaf is Mirjam!

Rissa is echt prachtig Apple! Heel ander model dan Lars, vind hem echt nog een schattige baby.

Ziet er fijn uit Murosch! Heb je al wedstrijdplannen met je andere topper?

Wij trainen thuis ook lekker verder, gisteren middag echt mega fijn gereden! En lekker uitgestapt buiten over het terrein. Vanavond heb ik weer les en 26 mei weer wedstrijd. Heb een nieuw wedstrijd jasje kan niet wachten om die te dragen en te zien hoe het staat! Zal is kijken of er binnenkort iemand tijd heeft om ons te filmen want dat is al wel weer een tijdje geleden.

Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 16:48

Mirjam, heel veel sterkte met het verlies van Kyara.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:54

Dank je, we hebben haar vanmiddag weer opgehaald.

Kenzo gereden vanmorgen, door alles een week niet gereden. Maar was eigenlijk opstappen en wegrijden. :=

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:09

Allereerst heel veel sterkte nog Mirjam!
Wat lekker naar het strand Apple! Hij is ook echt knap :)
Foto's zien er fijn uit Murosch!
Lekker dat je training fijn ging nouklime :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:31

Haha dan een fatsoenlijke dichte bak waar die niet over de rand kan springen Sanne :P
Voor de écht echte paniekers zou ik het ook niet zo aanpakken. Maar de meeste panniekeren los een héél stuk minder dan aan een lijn is mijn ervaring.
Leuk om jullie filmpje te zien! Moet ik met Baby eigenlijk ook eens gaan doen zoiets, die kan dat nog wel eens goed spannend gaan vinden.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke cadeaus haha. Leuke foto met je vriend ook :D.

Oeh das geen leuke fase Murosch, hopelijk zijn jullie daar snel weer uit!

@Nouklime, haha ja dat gaat bij mij ook niet altijd even goed hoor. Baby kan zich op de trailer omdraaien dus die kwam regelmatig naar me toe lopen terwijl ik de stang pakte.
Nu ze weer goed de trailer op gaat heb ik de stang links in de trailer liggen en zodra ze erop staat pak ik de stang op en doe ik die er achter. Soms zet ik de stang ook buiten tegen de trailer aan en pak die dan als ze er in staat.
Om haar te leren dat ze echt staan moet blijven heb ik een lijn aan de buitenkant liggen, die met 1 kant vast zit aan 1 zijkant van de trailer. Die kan ik dan strak trekken waardoor ze voelt dat iets haar tegen houd om naar achter te gaan als ze 2 passen naar achter zet.
Als ze besluiten om er niet om te gaan pak ik de longeerlijnen er bij. Baby snapt dat principe al en loopt er al op als ik de lijn al neergelegd heb.
Die leg ik dan zo neer dat ik hem links kan oppakken en die dan rechts om haar heen trekt en dan kan ik haar evengoed aan de linkerkant blijven sturen. Ze begrijpt dat ze dan toch geen keus heeft en gaat er ook zonder echt spanning op. Ze staat dan ook gewoon relaxt in de trailer.

Fijn dat het rijden zo goed gaat Miesje!!

Ojee, een dame met een visie Lotte. Idd zeker juist wel je been aan leggen anders heeft ze je er zo bij, hoe lastig en vervelend dat ook is. (Makkelijker gezegd dan gedaan, I know)

Oeps! Dat was even goed spannend dan Melissa. Zou ik ook eng vinden zoiets.
Hopelijk doet ze het niet nog eens!

Mirjam, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van dappere Kyra! Y;(
Ik heb je topic iedere dag gevolgd en vind dat je het geweldig aangepakt hebt. Helaas met deze uitkomst… maar jullie hebben goed naar haar gekeken en naar wat zij aan gaf. Bewonderingswaardig, dat doen niet veel mensen!

XApple; Is af en toe best lastig om dat te leren moet ik eerlijk zeggen hoor O:) 2 proeven uit mijn hoofd lukt ook nog niet, dan haal ik alles door elkaar haha.
Rissa is echt heel leuk!! Lekker sporttype. Wat gaaf naar het strand!! Wat zal je trots op jullie geweest zijn.

Hier afgelopen week weer rustig aan met Baby begonnen. Pakte ze heel fijn op!
Zaterdag toch wedstrijd gereden. Ging eigenlijk best aardig.
Met naar het concoursterrein stappen vanaf de trailer draaide ze wel 3 x om :+ Alleen gaan vond ze toch niet zon strak plan met allerlei gekke obstakels langs het pad maar met wat aanmoediging lukte het!
1e proef ging vrij netjes, liet fijne dingen voelen. Had echt een goed wp verwacht.
2e proef wou ze wat gaan proberen dus besloten om er een trainingsproef van te maken. Bijv. met middengalop wel terug komen maar net niet zo veel als ik toch wel echt vroeg. Toen terug door gezet en toen sprong ze achter om. Wel in 2 passen hersteld én zo terug als ik haar wou hebben. In die proef dan ook veel fouten en we hebben niet veel om op te halen dus ook geen winst verwacht. Maar wel een hele goede training gehad.
En toen hadden we beide proeven geen winst :+ Voorlezer en omstanders (die ik niet kon) die het gezien hadden snapten er niets van.
Ergst vond ik dat beide jury’s vonden dat Baby ruimer in haar gangen moest zijn en de 1e jury vond zelfs dat ze meer gedragen moest lopen, in de L1!!! 8)7
Had nog aan de jury's willen gaan vragen hoe hun het tot een anatomische mogelijkheid zagen dat Baby ruimer zou kunnen bewegen dan ze deed maar helaas waren de jury's al gevlogen. Paard loopt gewoon niet ruimer als dat ze doet en ja, dat is niet heel ruim.
Wel nog leuke foto's van een fotograaf, maar die moet ik nog krijgen.

Gisteren heeft vriendin waar van ik Baby gekocht heb haar gereden en wat met haar gesprongen. Leuk om te zien! En leuk om te horen dat ze haar erg verbeterd vond.
En Krisje komt iedere keer als je de wei in komt knuffelen en proberen of ze mee mag haha. Binnenkort nog eens een keer aan de longe pakken misschien.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:45

Heeeei! Mn paard is goedgekeurd, ben zo ontzettend blij. Een 4 jarige merrie van al dik 170 en ontzettend braaf! Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:50

Xapple nee gelukkig heeft ze dat niet eerder gedaan, van de week met rijden ging het ook wel goed. Heb alleen met buitenritje samen gereden. Van de week in de bak weer samen rijden met ander paard, aanpakken gaan we het zeker als ze het weer doet. Dit gedrag mag zeker niet, ga er maar even vanuit dat het eenmalige actie is geweest.

Wat ziet Rissa er goed uit! Ze loopt alsof ze het al jaren doet!
Hoe oud is Rissa nu?
Gaaf naar het strand! Lijkt me zo enorm leuk, maar het is zo ver weg voor ons

Murosch idd een paar pubers, maar ach er mag ook wel wat inzitten he
Ik doe idd ook 1 a 2x per maand concours.
We zouden donderdag gaan starten maar heb het omgezet naar het andere paard, wil eerst van de week kijken hoe ze het doet tussen de anderen. Lijkt me even niet helemaal handig om dan direct een cc op te zoeken.
Als het nouw goed gaat schrijf ik volgende week het concours van het L2 paard om naar jonge paard

Murosch de beelden zien er weer fijn uit!

Nouklime super dat het zo fijn gaat! Ook weer een wedstrijd op de planning, leuk!
Foto van je jasje? :D Altijd leuk moment he zo'n nieuw jasje.
Weet nog wel dat ik december 2017 een mooi jasje heb laten maken en onverwacht reed ik januari 2018 mijn laatste wedstrijd met dat paard, die werd wat eerder verkocht dan de bedoeling was. Hing die dan na 1x te gebruiken :')

mirjam :(:)
Fijn dat je op Kenzo zo weer kon opstappen!

Patty weer lekker een concoursje gereden, jammer dat de punten van de 1e proef tegenvielen..
Leuk ook om haar zo vanaf de zijlijn te zien lopen!
Krisje wil aandacht haha. Wanneer wil je haar weer oppakken?

Gefeliciteerd Horeslover! Wat voor een is het?

Afgelopen weekend buitenritje gemaakt en gelongeerd, deed ze netjes. Morgen mag ze weer in de bak aan het werk :)

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:24

Melissa: een holsteiner van don spiritivo

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:59

Sanne. Mooi halster heb je gekregen en nog gefeliciteerd!!


Mirjam wat een brave pony is kenzo

Xapple wat gaaf zo op het strand! Zo jammer dat het hier niet zo dichtbij is.

Nouklime oo leuk nieuw jasje! Ik ga binnenkort ook op zoek. Begint toch wel te kriebelen dat wedstrijden..

Patty jammer dat jurie al weg was, maar al met al goede training gehad dus. Wel jammer geen winst punten.

Horseloverl gefeliciteerd!!

Hier gister de stoute schoenen aan getrokken..
Normaal longeer ik kane altijd voor dat ik ga rijden gewoon puur voor mezelf haha. Voelt voor mijn idee altijd fijn maar eigenlijk is het niet nodig. En gister vanuit het land zo op gestapt en richting de bak van vriendin gereden. Ging echt super goed zelfs een stukje draven deed hij zo ontzettend braaf!

Vandaag camera opgehangen in stal voor mijn hoog drachtige merrie, zo kunnen we haar goed in de gaten houden.
Daarna nog even buitenritje gemaakt met maury.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje slechte foto maar is even geknipt vanuit video.
Mijn beide paardjes samen op buitenrit <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:53

Wat flauw pattypaard! Dat ze niet ruim loopt mag niks afdoen aan de oefeningen die keurig gereden worden, erg vreemd! Maarja helaas het is en blijft een jury sport... Wel heel flauw dat ze er achteraf niet meer waren zodat je niet het gesprek kon aangaan!

Gefeliciteerd Horseloverl! Lekker genieten van je aanwinst!

Dat is echt zonde van het jasje ja! Maar hij hangt er nu nog steeds hoop is voor deze topper? Ik heb de fair play beatrice in het bordeaux gekocht. Vind hem helemaal te gek! Moet nog een nieuwe witte broek kopen deze heb ik ooit 8 jaar geleden voor 15 euro gescoord in de tweedehandswinkel maar het viel me de laatste keer op dat hij niet echt wit wit meer is maar meer gebroken wit is geworden haha. Eind deze maand plaats ik een foto van ons nieuwe tenue!

Wat super braaf Miesje! Dat is wel lekker voor je zelfvertrouwen toch? Heb je al plannen om te gaan startten?

Maandag avond hebben wij les gehad en WAUW hij liep de sterren van de hemel! Wat een heerlijk dier! Instructrice was ook mega enthousiast over onze groei ze had ons al 4 a 5 weken niet gezien (les bij 2 verschillende mensen). Nu lekker verder knutselen met ons huiswerk en lekker genieten 26 mei van de wedstrijd. Heb er echt zin in! En daarna vakantie! Oke 8 juni pas.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:44

Dankje! Ff een vraagje. Ze vind de stal nog heel eng, ze staat in haar eentje in een grote box omdat de andere boxen te laag en te klein zijn voor haar. Nu vind ze dit enorm spannend. Is dit een kwestie van niet zeuren paard of kan ik iets in haar stal hangen waardoor ze iets relaxter word? Ze moet nog 4 worden en heeft in een hele grote opfok gestaan dus snap dat dit super spannend is. In de paddock staat ze rustig naast de Shetlanders. Nu wilde ik vanavond ff longeren om ff dr energie kwijt te raken en ff lekker ontspannen werken. Is dit een goed plan? Als ik het op mezelf projecteer helpt bewegen mij ook als ik gestresst ben dus vandaar dat ik zo denk. Ik heb geen haast dus al staat ze een paar dagen vind ik dit ook niet erg. Maar ik wil het beste voor dr dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen met jullie jonkies

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:25

Voldoende hooi. Kan ze de rest wel zien?

Tjonge als jezelf rechtaf gaat en ponylief gaat naar links, dan eindig je dus op de grond. Iets ging er niet goed. :7

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:31

Nouklime dat voelt fijn he als het zo goed gaat!!
Ik heb 1 juni clinic. Even kijken hoe dat gaat.. als dat goed gaat wil ik kijken voor onderlinge wedstrijd eerst.

Mirjam oei dat klinkt niet goed :=
Met jullie alles oké?

Horseloverl.
Kan ze wel andere paarden zien? Helemaal alleen lijkt me ook niet fijn en zou ik kijken voor andere stalling.

Verder lijkt het me wel leuker als je ook eens op andere reageert. Je komt hier een beetje binnen vallen met vragen en leuk nieuws.
Maar denk dat iedereen het wel leuk vind om reacties te krijgen.
:j
Sorry wil niet zeuren maar valt me zo op. :o

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:32

Horseloverl schreef:
Dankje! Ff een vraagje. Ze vind de stal nog heel eng, ze staat in haar eentje in een grote box omdat de andere boxen te laag en te klein zijn voor haar. Nu vind ze dit enorm spannend. Is dit een kwestie van niet zeuren paard of kan ik iets in haar stal hangen waardoor ze iets relaxter word? Ze moet nog 4 worden en heeft in een hele grote opfok gestaan dus snap dat dit super spannend is. In de paddock staat ze rustig naast de Shetlanders. Nu wilde ik vanavond ff longeren om ff dr energie kwijt te raken en ff lekker ontspannen werken. Is dit een goed plan? Als ik het op mezelf projecteer helpt bewegen mij ook als ik gestresst ben dus vandaar dat ik zo denk. Ik heb geen haast dus al staat ze een paar dagen vind ik dit ook niet erg. Maar ik wil het beste voor dr dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen met jullie jonkies


Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is. Ze is ook nog jong en is waarschijnlijk nog nooit of zelden verhuisd? Mijn paard staat ook sinds 2,5 week aan huis en heeft hiervoor 1,5 jaar op een pensionstal gestaan. Zij was de eerste 1,5 week ook erg onrustig. Ze is nu pas weer bijna helemaal op haar gemak. Ik denk dat je het dus vooral wat tijd moet geven, komt vast wel goed! Longeren kan je altijd proberen als je zelf het idee hebt dat dat wel moet gaan. Je kunt het proberen en altijd nog stoppen mocht het niet gaan.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:35

Miesje, hij was best geschrokken, dus daarna rustig even gelongeerd en uiteindelijk ff erop om uit te stappen. Ik gekneusde vinger en knie en die heerlijke spierpijn. :=

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:18

mirjamalvaro schreef:
Miesje, hij was best geschrokken, dus daarna rustig even gelongeerd en uiteindelijk ff erop om uit te stappen. Ik gekneusde vinger en knie en die heerlijke spierpijn. :=


Aii -O-
Gelukkig kon je er nog wel even op om goed af te sluiten. Hij leek zo bomproef haha
Of was het niet de pony?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:57

Ja was ponylief, maar weet niet wat er nou gebeurde. Of hij nou schrok of dat ik gewoon weg zelf iets stoms deed? Hij liep echt heeeerlijk, was echt genieten. Zelfs zonder te longeren gelijk los gaan rijden, ging allemaal top. :=

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:43

Ahnee Mirjam! Hoop dat je spierpijn en kneuzingen snel genezen. Kun je dalijk weer niet rijden :n Ik geloof dat er bij jou hetzelfde is gebeurd als bij mij een tijdje geleden. Toen was ik ook lekker aan het rijden, niks aan de hand. Vervolgens schrok ze ergens van, idk waarvan. Geen idee wat er precies gebeurde, maar ik weet wel dat ik er ineens naast lag _O- Het ging zo snel dat ik er geen eens erg in had. Ik merk ook dat ik op m’n pony veel sneller uit balans raak als er zoiets gebeurt, waarschijnlijk doordat ze vrij smal is en ik in verhouding vrij groot ben (nu heb ik ook nog een platte pannenkoek zadel haha), weet niet of jij dat ook hebt? Waarschijnlijk had je het ook niet verwacht en was je minder alert, doordat het zo plotseling kwam. Het blijven toch (jonge) dieren zie je wel hihi, ook al was hij nog zo braaf :0

Ook nog heel veel sterkte met het verlies van je andere paard! Y;( Ik kende het verhaal erachter eerst niet, maar heb het terug gelezen. Wat een enorm nare wending is dat geweest, maar wat heeft ze een geluk gehad met jou! Je hebt echt alles op alles gezet!