Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:53

Haha dan merk je toch maar weer dat het jonge paarden zijn he.
Hier gebeurde het ook wel eens hoor haha, gelukkig tot nu toe alles kunnen uitzitten *\o/*
Maar verwacht vast wel dat ik er ooit nog eens afkukel :Y)

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:08

Ze kan de andere niet zien helaas. Stalling is aan huis dus ergens anders is ook geen optie. Ze begint al iets rustiger te worden gelukkig. Ze tript zegmaar niet helemaal maar is rondjes aan het lopen, dan even op rust en dan weer rondje lopen. Ze heeft de hele dag buiten gestaan van 10 tot 21 uur.
Net op stal ff dekentje opgegooid hooi erbij en een brokje gegeven en dat vind ze allemaal prima. Hooi eet ze nu ook niet zoveel binnen dus krijgt ze buiten ook bij. Gelukkig drinkt ze wel goed. Buiten heeft ze ook haar krachtvoer ( 0,5 kilo brokjes) gehad zodat ze haar vitaminen wel krijgt. Buiten is ze ook veel meer op haar gemak.

Ze heeft in de opfok gestaan tot 3 jaar en ze is vorig jaar juni ongeveer van de wei geplukt en toen naar dr nieuwe stal gegaan, daar is ze beleerd voor verkoop en nu heb ik haar dus. Heb longeren toch maar ff laten zitten omdat ze nog niet super goed eet als dat morgen goed is dan pak ik haar op. Denk dat dat het beste is. Ik denk gwn het is een baby en baby’s moeten ook nog leren.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:10

Die van mij zouden ook flippen als ze de andere niet konden zien, zowel jong als oud. :o

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:54

Miesje wat super dat je het aandurfde om zo op te stappen! En zelfs een stukje draven, heerlijk!
Heerlijk buitengereden, top!
Wanneer is je pony uitgerekend? Spannend!

Nouklime jazeker heb ik m nog! En inmiddels ook wel aangehad op het springpaard van me zusje die ik ook start :)
Oh gaaf zeg bordeux rood! Ben heel benieuwd naar je set :D
ah na 8 jaar mag dat ook haha
Super dat je les zo lekker ging, lekker starten volgende week :D
En vakantie, ook een heerlijk vooruitzicht!

Horselover staat ze helemaal alleen? Kan er niet een andere pony bij geplaatst worden? Wellicht geeft dat al een heel stuk rust.
Simpel wat longeren of even aan de hand stappen kan zeker geen kwaad!

Mirjam oeps.. Niet bezeerd?
Fijn dat je toch daarna erweer op kon, hopelijk houd hij er niet teveel schrik van over!

Horselover ik zou toch zien dat je er een ander bij naast zet. Zeker als ze overdag ook samen staan

Ken is nog even in de kleuterpuberperiode. Wat een boef is het toch af en toe.
We hebben wel fijn kunnen afsluiten :')

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:02

Haha ik voel je Mirjam! Een andere kant opgaan dan je paard is nooit een goed plan! Of je paard een andere kant opgaan dan waar jij heen gaat het hoe je het bekijkt haha. En die pony's zijn nog sneller dan paarden dus je hebt het vaak pas door als je in het zand ligt...

Vind ik ook Miesje! Na al die jaren mag ik wel een witte broek kopen nieuw in de winkel. Goed excuus ook om langs de paardenwinkep te gaan dacht ik zo?!

Muronia

Berichten: 19544
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:25

Geeft niks hoor xApple!

nouklime haha nee daar heb ik geen wedstrijdplannen mee, we moeten eerst de galop goed onder de knie krijgen en dan maar eens zien of hij op de trailer mee kan om eens ergens anders te rijden.

nouklime weer een leuk vooruitzicht 26 mei!

Oh Pattypaard soms is dressuur echt onbegrijpelijk. Gewoon je eigen gevoel daarin vasthouden want dat klopt toch wel.

HorseloverL welkom.

Melissa ah dus wedstrijd omgezet, hoe ging het met je andere dan?

MiesjeX super ja! Even over een drempel heen geklommen, fijn dat het goed ging!. Och, wat doet je drachtige merrie me denken aan mijn merrietje die afgelopen jaar een veulentje had moeten krijgen. Ik had net zo'n beeld op mijn camera toen.
Afbeelding

oh mirjam oepsss!! We worden te oud voor dat soort grapjes hoor. Gaat het weer met je spieren inmiddels?

Melissa Ken ook aan de puber?

Ik word een beetje opgeslokt door het dikke buiken topic, daar wordt veel geplaatst op een dag en dan moet ik ook bijlezen en posten. Dus sorry dat ik wat minder actief ben hier, ik doe mn best!

Wij hebben gisteravond weer gestart, onze tweede buitenwedstrijd en wow wat was er veel te zien. Mooie locatie, maar voor een jong guppie een goede leerschool. Het inrijden was in een 20x60 ring (hebben we nog nooit in gereden), de eerste proef werd gereden in een superdeluxe witte hekjes baan met pilaren waar de letters op stonden, naast een spring-ring en met vlaggenmasten met vlaggen en boxen met muziek langs de baan. Om bij de tweede ring te komen moesten we over een soort bruggetje. Allemaal indrukken en ik ben dik tevreden met hoe Veroon het deed! Beetje links en rechts kijken, maar toch netjes doorlopen en doen wat je moet doen, echt super, had ik niet verwacht! In de eerste proef 183 punten en hoewel de tweede proef veel meer ontspannen ging daar 179,5 punten. Maar toch met beide proeven eerste geworden! De werkpunten zijn bekend, middendraf is ons zwakste punt. Daarvoor mist ze nog wat kracht en balans en maakt dan tactfouten of het is te weinig. Dat is echt een kwestie van sterker worden, maar ze is ook pas 4 dus dat mag.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:41

Goed gedaan murosch!

Spierpijn valt mij mee. :D

Muronia

Berichten: 19544
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:28

Gelukkig! Heb je er alweer op gezeten?

Och ik wou jullie dit plaatje niet onthouden, ik ben er stiekem een beetje verliefd op
Afbeelding

En mn puppy Veronia stond deze week in het verenigingsblad van ons stamboek!
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:05

Super mooie foto <3
En wat leuk van Veronia!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:34

Melissa; Denk dat we haar juli/augustus ergens weer oppakken. Even kijken wat haar lijf doet en hoe druk het is.
Weer een lekker buitenritje gehad. Ken nog in de ‘leuke’ fase :+ Gelukkig goed af kunnen sluiten!

Miesjex; Weer een mijlpaal bereikt dus! De eerste keer zonder longeren. En ook nog lekker buiten gereden. Oeh dikke buikpony :P

Nouklime: Dat vind ik dus ook… dat we dan geen 8 halen oke he. Maar een 6 – 7,5 zit er gewoon wel in. De gangen mag je onderaan ‘afstraffen’. Moeten wel voldoende zijn maar dat je dan bijv. niet aan een 7 komt kan ik prima mee leven.
Baalde daar ook echt van. Ik was/ben ook echt oprecht benieuwd naar hoe ze dan tot zo’n mening komen, hoe dat gevormd wordt.
Mooi jasje heb je gekocht. Super dat je les zo goed ging! En weer wedstrijd voor de boeg. Leuk dat jij ook bij verschillende mensen lest. Doe ik ook.

Murosch: Gefeliciteerd met je 2 1e plaatsen en je wp! Weer goede oefening geweest voor jullie beide dus met al die drukte. Leuke foto en wat leuk dat jullie in het verenigingsblad staan!

Een andere kant gevalletje hadden wij woensdag ook :')
We hadden onze 2e crossles en gingen voor de 1e x een opsprong doen. Baby was echt ontzettend gespannen! Aan het snuiven en wou de hele tijd gaan bokken dus ik zat er weer op ‘Nee! Nee! Uh niet doen.. Nee!’ en dat werkte gelukkig nog. Het bleef bij een beetje hupsen en stuiteren. Met die spanning hoef ik écht geen bok(ken) te voelen hoor, bedank ik graag voor.
Maar anyhow, in een flinke draf op de opsprong af. Baby trekt aan en galoppeerd er enthousiast naar toe en op het moment dat ze afzet en omhoog komt voor de sprong draait ze naar links weg :+. BAM! Deze keer keek ze alleen wel toch nog uit en is ze niet op me gaan staan :Y).
Daarna nog een keer aan gereden en toen gingen we wel beide rechtdoor.
Op fb staan filmpjes, bij de 1e 2 geluid aan dan hoor je der snuiven :'). En we zijn voor het eerst door het water geweest! Vond ze eerst ook spannend maar toen ze ontdekte dat je er ook in kon stampen was het kaasie…

Gisteren ook nog dressuurles gehad en dat ging echt super!! Niets meer te merken van al die spanning en ze liep heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:45

Dapper dat je dat durft. :))

Hier Kenzo aan de longe gehad.
Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:59

Ja met 7 kleuren hoor O:)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:04

Hihi

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:58

Melissa, de pony zit nu op 323 dagen, kan dus nog even duren maar kan ook komen :Y)
Fijn he de pubertijd bij de paardjes :o

Murosch, Ach die was ook al zo dik :+
Maar je zegt; een veulen had moeten krijgen? Is er wat mee gebeurd? ;(
Dikke buiken topic zit ik ook in inderdaad, er wordt ontzettend veel geplaatst. soms zie ik het ook niet allemaal meer _/-\o_
Wat leuk dat jullie weer op wedstrijd zijn geweest, dat middendraf probleem herken ik heel erg.. Zijn er sinds kort mee aan het oefenen maar kane ( vooral ik denk ik :o ) vinden dat heel lastig.
Mooie foto's en wat leuk dat je in het boekje staat met veroon <3

Patty, oei gelukkig uitgeweken voor jou! Dat is nu echt het punt waarom springen niets voor mij is :j
Daar veelste twijfelend voor de hindernis waardoor paarden bij mij altijd wat anders doen en ik erover heen vlieg _/-\o_
Wat is jou facebook? ben wel heel erg benieuwd naar het filmpje.


Hier vandaag rustig dagje gehad, even geoefend met kane en knotten.. en even met de andere 2 geknuffeld.
Morgenochtend kane op de trailer en weer rijden, en daarna een vriendin helpen die haar paard aan het beleren is.
En morgenmiddag gezellig met een grote groep buitenrit maken!
Savonds met een klein groepje naar Luxe paardenbingo *\o/* En nu hopen dat we nog wat winnen gaan :j

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:56

Klinkt als een leuk weekend voor de boeg Miesje! :D
Oeh luxe paardenbingo heb ik vorige week zaterdag gehad. Was erg leuk, helaas niets gewonnen maar toch een leuke avond gehad.
Dit is mijn fb; https://www.facebook.com/patty.curvers

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:21

@Nouklime, Ik ben ook heel benieuwd naar je setje! Bordeaux rood lijkt me heel gaaf <3 Een nieuwe rijbroek maar idd wel weer eens, alleen is het altijd lastig om het alleen daarbij te houden :D

@Murosch, gefeliciteerd met je prijzen en je winstpunt! Wat jammer van dat halve puntje, maar jullie zijn wel weer een hele ervaring rijker. Knap dat Veronia zich zo goed heeft gedragen :) Je weet nu wel waar je aan moet werken en ze is idd ook pas 4 dus jullie hebben nog alle tijd. En wat leuk dat ze in het verenigingsblad stond, altijd leuk om te zien en te bewaren voor later.

@Pattypaard, jeetje... sommige jury's ook altijd. Heel vreemd idd. Het ene paard loopt gewoon ruimer dan het andere, daar kun je weinig aan veranderen lijkt me. Balen dat ze al weg waren en je het ze niet hebt kunnen vragen.

Stoer dat jullie al zijn wezen crossen! Oei, gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Dat is ook gelijk de reden dat ik vrijwel nooit spring en ik crossen al helemaal niet in m'n hoofd haal :') Ik ben daar veel te onzeker voor en ben gewoon niet zo'n held haha. Ik vind het altijd wel heel leuk om naar te kijken. Knap dat je het daarna nog eens hebt geprobeerd en ze het toen wel goed deed. Van al die dingen wordt ze later ook alleen maar makkelijker.

@Miesjex, Dat klinkt als een gezellig weekend! Iets winnen zou wel zo leuk zijn ja :)

Ik heb gisteren weer eventjes gelongeerd en gereden. Het opstappen ging echt super :) Ze krijgt er echt steeds meer rust in, had gisteren echt nauwelijks spanning. Met rijden eerst nog wel iets wat spanning, maar dit was daarna helemaal over. Voor de zekerheid rechts nog niet gegaloppeerd, omdat ik niet onnodig spanning wilde opbouwen. Als het de volgende keer weer zo gaat wil ik het wel proberen. Het longeren doet ze de laatste tijd ook heel braaf. Ook luistert ze weer een stuk beter naar stemhulpen.

Ik heb een neckrope gekocht als extra houvast, mocht er toch weer iets geks gebeuren. Nu denk ik niet dat het in de praktijk zo goed gaat werken, aangezien het meestal heel snel gaat, maar dan is het iig wel voor m'n eigen gemoedsrust :+

Afbeelding


Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:37

Zijn er toevallig mensen die naar TRT Live gaan vandaag?
Ik mag onverwacht met een kennis mee :D Ben heel benieuwd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:51

Murosch het andere paard liep best fijn! Was nu voor de 3e keer in de L2. 1e proef nog wat rommeltjes, 181 en 189. 6e en 7e vd 14. Met 2 profruiters die totaal 5 paarden meehadden vond ik dat nog niet zo gek :)
Ken was idd even behoorlijk aan de puber, de afgelopen 2 dagen ging ze wel weer heel fijn :)

Weel heel veel geleerd samen dus! En een mooie wp mee kunnen pakken!
Gefeliciteerd met je prijzen! Middendraf wordt idd wel beter als ze wat meer kracht gaan krijgen.

Mirjam gelukkig valt de spierpijn mee!

Murosch een heel mooi plaatje! Is het uitvergrote waard <3
Wat een leuk stukje!

patty een leerzame crossles gehad! Balen dat jullie even een miscommunicatie hadden..
Geen pijn gedaan?
Zag wat leuk filmpjes voorbij komen!
Super dat je dressuurles ook zo fijn ging!

Miesje allemaal leuke dingen! Het is ook wel heerlijk buitenrijweer.
Helaas is ons buitenrij maatje op vakantie. Alleen ga ik nog maar niet :P

Lotte wat fijn dat je al wat meer ontspanning had! Ben wel benieuwd naar bewegend beeldmateriaal :D

Patty wat is TRT live? :P

Ken gaat de laatste 2x weer braaf :D
Gisteren mocht ze even spelen met wat hindernisjes met me zusje, vond ze erg leuk!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:47

Gefeli melissa!
En knappe Ken weer.

Lottekuh, ik heb er in begin ook een halstertouw bij hoor. :D

Als goed is gaan we vrijdag 5 jarige D-pony ophalen. Is nog niets mee gebeurd. Enige wat hij kent is halster,meelopen en trailer.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:34

Scheelt dat ze trailer en contact met mensen wel al gewend zijn, dat zijn de 'grootste' stappen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:56

Holy oliebol dan knal je er zo hard af dat je met hersenschudding en fikse rug en nekpijn om de bank ligt. :oo
Een grondplank is dus heel hard en buigt niet mee. :x

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:31

Nou de grond buigt idd voor geen meter mee! Hoop dat de pijn snel wegtrekt!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:35

Nou als het enkel de grond was geweest. Helaas ben ik dus half op de plank gevallen die het zand in de bak houd. Met hoofd iig en denk ook met rug en heup.
Kon na de val ook ff niet goed ademen en heb niet meegekregen sat moeders mijn cap en BP los gemaakt heeft. :=
Ik kijk niet uit naar de komende dagen. :+

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:02

mirjamalvaro schreef:
Nou als het enkel de grond was geweest. Helaas ben ik dus half op de plank gevallen die het zand in de bak houd. Met hoofd iig en denk ook met rug en heup.
Kon na de val ook ff niet goed ademen en heb niet meegekregen sat moeders mijn cap en BP los gemaakt heeft. :=
Ik kijk niet uit naar de komende dagen. :+

Oeeh dat is heel naar! Beterschap!

Mijne bedacht net dat ze energie had. Bokken springen stijgeren helemaal gek! Morgen komen ze gelukkig zadels passen dus dan kan ze echt aan de gang. Ze eet weer goed gelukkig en staat op een kleine paddock ivm gladde ijzers. Dus niks aan beweging verder behalve savonds longeren. Toch wel grappig dat zon “rustig” paard zo uit zn dak kan gaan. Vond het opzich wel fijn voor haar dat ze ff lekker dr energie kwijt kon. Voor mij iets minder fijn omdat ik erachteraan ging hahaha. Denk dat ik dr voordat ze naar buiten gaat ook nog maar ff 10 minuutjes longeer zodat savonds de bom wat minder groot is

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:08

Au Mirjam, wat een pech weer. Klinkt niet al te fijn nee. Beterschap ermee!