Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:00

Mirjam, Kenzo doet het leuk! En sterre is ook knap :)
Niet bepaald netjes van die dame om meteen de les te gaan lopen lezen. Snap dat nooit.

Muronia, knappe plaatjes van je paarden! En wat goed dat je al op Flo hebt gezeten joh! Lekker bezig :D

Lastig Lottekuh. Als je meer tijd weer hebt wat intensievere begeleiding zoeken?

Met paraplu's oefenen is best een goed idee Melissa. Heb je toch wel als je met outdoor ook in de regen zou moeten rijden haha.
Hoe is je wedstrijd gegaan?

Ben benieuwd naar het resultaat Sanne! Wel jammer dat ze nog steeds zo in paniek kan schieten. Lastig is dat.

Nou daar ben ik weer! Vorige week een soort oefen cross/derby gereden en heb Harvey daar een rondje BB gereden. Op 1x stuurslot (gebroken lijn) na sprong ie gewoon foutloos rond op zijn 3e oefenparcours ooit :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:12

Gaaf!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:21

Mirjam: nieuwe of ingewikkelde dingen vraag ik inderdaad niet bij het losrijden, dan is er sowieso stress.
Ze wilt het heel graag goed doen maar dat is dan echt teveel :')
Losrijden is voor mij voorwaarts lopen, dus reactie op het been en neerwaarts, dus lengte in de hals.
En daarbij wat links en rechts buigen. Wat voltes en gebroken lijnen hooguit erbij haha.
Wel regelmatig overgangen halt stap en draf, dat helpt haar merk ik.

Sterre ziet er goed uit!!

superstoer Laura! Knap paard! *\o/*

Ja die paniek kan heel lastig zijn, kon ze maar praten soms he :(:)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:44

Muronia, heerlijk dat hij nu bij je thuis staat. Genieten! <3

Sanne, wat een mazzel dat je een rijbroek hebt gewonnen!!! Jasje ziet er ook heel mooi uit.

Mirjam, echt een leuke brave pony!
Fijn dat jullie weer op cc konden *\o/*

Melissa, goede training met paraplu's :)F

Muronia, wat super dat je hem al gereden hebt, vind het echt een leuk paard <3


Hier vooral aan het trainen met Maury, van week voor het eerst haar helemaal allen kunnen op/af laden van de trailer *\%/* Zo fijn dat we nu gewoon lekker zelf weg kunnen ipv dat we altijd hulp nodig hebben van andere.
Met Kane nog steeds voornamelijk bezig met grondwerken, het rijden komt wel weer :j Vind dit ook heel erg leuk om met hem te doen, en hij is nog jong dus hoeft voor mij ook nog niet zoveel te lopen :o

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:43

Wat goed van Maury.

Pfff gisteren wedstrijd wat een drama losrijden zeg. Eerst al 2 vsn die opgefokte paarden, dus stresslevel van die van mij ging al omhoog. Toen kwam er eentje bij die had bedacht dat beestje niet aan been was, leek wel duindigt zo hard gingen ze door de baan. Been geven hoorde je aan andere kant van de baan en dan schrok Sterre zich weer lam. Toen moest er ook nog een zweep bij uiteraard, dat was niet bijtikken, maar gewoon meppen pfffff.
Dus losrijden ging niet bepaald.
Mijn proef ging lekker, draf gedeelte echt heel fijn!
Helaas vond de jury er weinig aan, vorige keer met vergelijkbare proef nog 195 nu een schrikbarende 167. :=
Mensen die normaal 200+ hadden kregen nu net aan 180. Oke dan. :')

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:45

Klinkt al een wedstrijd die heel snel vergeten mag worden :')
Jammer...

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:47

Pff ja echt. Op zulke dagen vraag je je af waarom je het doet. :=

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:34

xSannee schreef:
Ik heb het vermoeden dat het met de wind/weer temaken heeft. In de binnenbak is het minder dan buiten.

Maar ze hoeft dan maar te mesten, d'r eigen mest op de hakken te voelen en we zijn weg :')
Op een normale dag is dat natuurlijk geen probleem _O-

Oeh spannend, klussen! Daar gaat ook veel tijd in zitten *D


Veel wind ben ik ook nooit zo'n fan van.. Hopen dat jullie gauw weer het relaxte terug hebben

Knappe Sterre Mirjam!

Laur wat ziet dat er leuk uit! Is dat gewoon een soort van oefenparcours met crosselementen erin?
Super dat hij het zo goed oppakt!

Miesje fijn dat je lekker alleen op pad kan met Maury!
Lekker grondwerken is ook prima toch, rijden komt wel weer! Gewoon op je eigen gevoel afgaan

Mirjam balen dat het losrijden zo rommelig was, niet fijn idd! en balen dat je punten zo tegenvielen!Soms weet je ook niet wat ze willen

Ken ging fijn afgelopen weekend, kon allemaal net wat scherper maar zeker wel heel tevreden. Het 1e rondje door de baan is altijd nog even lastig. Als er maar iemand om de baan meeloopt is het prima maar alleen vertrouwt ze het nog niet altijd.
de 1e proef hadden we 191,5 en de 2e proef 195,5 :) Als we voor de prijzen mee hadden gereden zouden we beide proeven gewonnen hebben met de 2e proef 17 punten los van de nr 2 :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:39

Oh wow ik loop echt onwijs achter!

Muronia wat fijn dat hij nu bij jullie thuis staat! En er al op gezeten! Komt vast helemaal goed met hem!

Hoe is jou concours gegaan Melissa?

@Paljaspaula Harvey doet het volgens mij echt super? Vind het echt zo knap van hem dat hij op deze leeftijd gewoon zo'n rondje springt!

Jammer dat ze af en toe nog zo in de stress kan schieten Sanne! Dat is niet fijn.

@Miesjex daar ben ik nou echt jaloers op alleen kunnen laden en uitladen met een jong paard! Hoe heb je dit geoefend? En rijden komt wel weer met Kane!

Jammer dat de losrijden zo chaotische was Mirjam! Ook wel een goede oefening voor jullie.

Wauw Melissa weer mooie punten gereden! Welke klasse rijden jullie nu?

Vanaf deze week is het voor ons weer in het donker rijden... Ik keek er heel erg tegenop! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik een zomermens ben. Ook hebben we ons ingeschreven voor onze eerste L1 proef op 24 November. Nou is dat nog echt niet winstwaardig want wijken linksom is nog een ding en overgang vanuit de galop naar draf op de diagonaal is ook wel een dingetje. Maar nu heb ik tenminste wel een stok achter de deur om te trainen en niet om bij elk zuchtje wind of 1% kans op regen te denken ik ga lekker op de bank zitten ipv paardrijden haha!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:33

nouklime schreef:
Oh wow ik loop echt onwijs achter!

Muronia wat fijn dat hij nu bij jullie thuis staat! En er al op gezeten! Komt vast helemaal goed met hem!

Hoe is jou concours gegaan Melissa?

@Paljaspaula Harvey doet het volgens mij echt super? Vind het echt zo knap van hem dat hij op deze leeftijd gewoon zo'n rondje springt!

Jammer dat ze af en toe nog zo in de stress kan schieten Sanne! Dat is niet fijn.

@Miesjex daar ben ik nou echt jaloers op alleen kunnen laden en uitladen met een jong paard! Hoe heb je dit geoefend? En rijden komt wel weer met Kane!

Jammer dat de losrijden zo chaotische was Mirjam! Ook wel een goede oefening voor jullie.

Wauw Melissa weer mooie punten gereden! Welke klasse rijden jullie nu?

Vanaf deze week is het voor ons weer in het donker rijden... Ik keek er heel erg tegenop! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik een zomermens ben. Ook hebben we ons ingeschreven voor onze eerste L1 proef op 24 November. Nou is dat nog echt niet winstwaardig want wijken linksom is nog een ding en overgang vanuit de galop naar draf op de diagonaal is ook wel een dingetje. Maar nu heb ik tenminste wel een stok achter de deur om te trainen en niet om bij elk zuchtje wind of 1% kans op regen te denken ik ga lekker op de bank zitten ipv paardrijden haha!



Hahaha, Maury is 16 jaar is mijn andere paard :Y)

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:20

Mooie punten Melissa!

Haha het is ook wel echt vroeg donker opeens weer... moet ik ook wel aan wennen!

Ik heb weer een stel mooie foto's binnen :+:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:43

Miesjex schreef:
nouklime schreef:
Oh wow ik loop echt onwijs achter!

Muronia wat fijn dat hij nu bij jullie thuis staat! En er al op gezeten! Komt vast helemaal goed met hem!

Hoe is jou concours gegaan Melissa?

@Paljaspaula Harvey doet het volgens mij echt super? Vind het echt zo knap van hem dat hij op deze leeftijd gewoon zo'n rondje springt!

Jammer dat ze af en toe nog zo in de stress kan schieten Sanne! Dat is niet fijn.

@Miesjex daar ben ik nou echt jaloers op alleen kunnen laden en uitladen met een jong paard! Hoe heb je dit geoefend? En rijden komt wel weer met Kane!

Jammer dat de losrijden zo chaotische was Mirjam! Ook wel een goede oefening voor jullie.

Wauw Melissa weer mooie punten gereden! Welke klasse rijden jullie nu?

Vanaf deze week is het voor ons weer in het donker rijden... Ik keek er heel erg tegenop! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik een zomermens ben. Ook hebben we ons ingeschreven voor onze eerste L1 proef op 24 November. Nou is dat nog echt niet winstwaardig want wijken linksom is nog een ding en overgang vanuit de galop naar draf op de diagonaal is ook wel een dingetje. Maar nu heb ik tenminste wel een stok achter de deur om te trainen en niet om bij elk zuchtje wind of 1% kans op regen te denken ik ga lekker op de bank zitten ipv paardrijden haha!



Hahaha, Maury is 16 jaar is mijn andere paard :Y)


Ja je tinker toch? Ik dacht dat die ook jong was! Geen idee hoe ik daar bij kwam haha!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:45

Wauw mooie foto's Sanne! Haar kleurtje komt onwijs mooi uit met dat zonnetje! Ze zit ook nog mooi in haar vacht zeg jeetje!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:58

Mooie foto's sanne!! En wat een korte vacht nog zeg. Heb je hem geschoren?

Nouklime, haha klopt dat is mijn tinker, maar is alweer 16 jaar. Ook al zou je het haar niet geven.

Hier afgelopen zaterdag Maury geschoren, pff wat een lang en vies klusje is dat altijd 8)7
Daarna mijn eerste bestelling van Equibedding binnen gekegen. Tot nu toe bevalt het me echt 100000000x beter dan vlas of stro *\o/* Eindelijk drogere stallen en een stuk minder mest.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:11

Haha thanks! Ze heeft een heerlijk dun wintervachtje inderdaad.
Ze is niet geschoren! Staat gewoon onder een 0 grams regendekentje. Ze maakt gewoon niet veel vacht aan *D

Met je Tinker zal je er wel even mee bezig zijn ja _O- vind het wel heerlijk als het klaar is altijd, zien ze er zo lekker kaal uit <3

Daar hoor ik wel meer goede verhalen van! Dat moet je een beetje nat maken toch?

Ik ga morgen verhuizen dus spannend :):) :):)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:15

Sanne, wat heerlijk dat ze niet zo'n wintervacht aan maakt!

Jaa ben inderdaad wel even bezig geweest met scheren maar heb haar sokken er wel aan gelaten hoor :o

Equibedding moet je inderdaad eerst wat nat maken, Mirjam gebruikt het al langer!

Spannend dat je gaat verhuizen morgen! Ook leuk *\%/* :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:33

Jep Equibedding geweldig spul :))

Mooie foto's weer!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:54

xSannee schreef:
Haha thanks! Ze heeft een heerlijk dun wintervachtje inderdaad.
Ze is niet geschoren! Staat gewoon onder een 0 grams regendekentje. Ze maakt gewoon niet veel vacht aan *D

Met je Tinker zal je er wel even mee bezig zijn ja _O- vind het wel heerlijk als het klaar is altijd, zien ze er zo lekker kaal uit <3

Daar hoor ik wel meer goede verhalen van! Dat moet je een beetje nat maken toch?

Ik ga morgen verhuizen dus spannend :):) :):)


Whaha gaat huilen in een hoekje en zich afvragen waarom haar paard wel wintervacht aanmaakt? Jack staat al 3 weken onder 200 gram in de hoop dat ik hem niet hoef te scheren dit jaar... Maar hij zet toch aardig door met zijn vacht. Maar ik hou hoop dat het nu stopt :P.

Spannend morgen verhuizen! Wel zin in?

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:06

Haha ik heb d'r zelfs vorige week zonder deken gehad met die mooie dagen :Y)

Maar die vorige pony was ook een teddybeer, daar moest ook echt het scheerapparaat overheen _O-

Jaa wel heel veel zin in! *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:17

Hier staan ze allemaal nog zonder deken :+

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:23

`Lekker dat het met je oudere paard zo goed gaat Miesje!

Balen als je met dat soort types los moet rijden Mirjam. En een stomme jury haha.

Melissa, ja zoiets. Waren wel echt allemaal ‘cross’ hindernissen :)
Mooie punten! En gaaf dat ie zo goed ging met dat enorme verschil!

Nouk, ik snap je volkomen haha. Ben zelf dan ook erg blij met de binnenbaan :P

Knap paard is het ook Sanne!

Mickey is al een keer geschoren en moet binnenkort weer :Y) Harvey daarentegen is ook nog best strak!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:25

Zo wij zijn verhuisd!
Ze vond het bij aankomst best spannend, dus even mogen uitrazen in de paddock terwijl ik al mijn zooi ging uitpakken _O-
Daarna lekker op stal, pluk hooi en het was goed.

Ze heeft vannacht meteen lekker gelegen, het bewijsmateriaal zat in d'r manen en staart _O-
En vanochtend bij de groep ging ook super rustig!

Afbeelding

Na 5 minuten stonden ze er zo bij:
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:34

Heerlijk Sanne!

Gisteren weer oefenspringen net Harvey. Eerste ronde nog begonnen in draf. En tweede ronde alles in galop gedaan! Hij was echt zo super braaf en wonderbaarlijk genoeg goed te sturen in een 20x60 baan :D
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:26

Super!! Zag je filmpje ook langskomen, hij doet het superstoer!

Hier vandaag heel stoer in de nieuwe bak gereden! Ze waren aan zagen & boren want er moest een nieuwe paal in de bakomheining :') maar zelfs dat ging goed! Denk dat lekker lang naar buiten d'r echt goed gaat doen.

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:20

Wat fijn dat de verhuizing goed is verlopen Sanne! Lang naar buiten is voor elk paard goed! Ze zijn gemaakt om te scharrelen niet om 23 uur in een box opgesloten te staan.

Bekende locatie Laura! Ik reed daar vroeger elke maandag avond in de clubles met mijn andere paard.