Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:07

Klopt Laura, daar zit ook zeker een deel van het probleem denk ik.
Echter; op het moment dat zij recht is, op twee teugels, en fijn buigt, hebben we dus geen stress. Dus je wilt op een of andere manier toch naar dat rechte toewerken. Het is echt niet dat ik haar opeens omtrek, maar ik wil ook niet dat ze volledig naar buiten gesteld de bocht om gaat.

Ik rijd dan ook heel veel binnen-hoefslag en eigenlijk geen gewone hoefslag, dan kan ik haar al beter recht maken.

En sommige sessies is dit dus ook helemaal geen issue, en de dag erna in extreme mate wel. Mijn rijden veranderd dan niet, dus ergens is er toch ook een andere trigger.
En dat maakt het wel heel lastig rijden haha.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:30

Oh nee ik bedoelde ook niet dat je dr omtrekt maar meer dat zij dus zo pittig reageert om een mm onbalans. Een oplossing zou ik ook niet zo weten, misschien iets met centered riding/combi met iemand die met stresserige paarden om kan gaan. Maar als ik jou zo hoor heb je al een top instructrice.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:54

Sanne lastig dat ze dan in paniek raakt als je iets van haar vraagt wat ze moeilijk vind.
Fijn dat het gisteren weer fijner ging

Laura dat klinkt wel als een heel logisch iets, en kan me inderdaad voorstellen dat de een er meer op reageert dan de ander

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:55

Oh nee zo had ik het ook niet opgevat hoor Laura :D
M'n juf is inderdaad heel fijn :j

Het lastigste is gewoon dat het de ene dag geen enkel probleem is en de dag erna we in volle vaart door bak gaan haha

Maar ik ben nu lekker een weekendje weg, en daarna weer vol goede moed aan de slag!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:40

Hoe was je weekendje Sanne? Lekker genoten?

Gisteren met de clubles het oefenparcours gesprongen. Moet zeggen dat ik het best spannend vond maar het ging best fijn :) 2 rondjes gesprongen, gaat zeker nog niet vlekkeloos maar wel tevreden, weer veel ervaring opgedaan. Waarschijnlijk mag ze zaterdag nog een rondje springen met m'n zusje.
Morgen ga ik een springzadel ophalen om te passen, hoop dat ie past :) Toch iets fijner dan met dressuurzadel :+


https://www.youtube.com/watch?v=142-JptagWQ

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:29

Weekendje weg was heerlijk, helaas vandaag niet zo leuk thuiskomen ;( ;(
Met longeren raakte ze in paniek toen ze perongeluk in het touw sprong (ze was fris) en in die paniek sprong/dook ze door het bak-hek heen.

Afbeelding

Willen jullie duimen dat ze zich rustig houd met d'r boxrust & dat het niet gaat ontsteken?


Jouw rondje springen ziet er wel fijn uit hoor! Lekker zo oefenen!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:48

Oh Sanne wat schrikken zeg!! Ik duim voor jullie!

Ik ben een beetje stil solly! Rij al bijna 2 weken niet want de baan is zwaar. zaterdag verhuizen we en dan zal ik weer lekker kunnen rijden!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:56

Sanne wat ontzettend rot zeg.. Ik hoop dat Nova zich rustig houd en dat het snel en goed hersteld :knuffel: :knuffel:

Nouk spannend de verhuizing, zin in?

Vanavond lekker gelest, mooi wat bezig geweest met de zijgangen en ook wat spelenderwijs travers en stukje richting appuyement meegepakt :)

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:47

Thanks :+:

Hoe was de verhuizing Nouk? Ik zag al wat langskomen op Insta volgens mij!


Nova houdt zich zo goed... staat superbraaf op stal, is echt heel lief met het verzorgen van de wonden...
Tot nu toe lijkt het zich goed te houden, geen dik/warm been, wond ziet er netjes uit en ze heeft geen koorts o.i.d.
Ze belast hem ook gewoon goed (al mag ze alleen naar de waterslang en terug naar stal lopen _O- )
Dus heel hard duimen dat we in deze lijn verder gaan.

Maar echt, zoooo braaf. Wat een paard af en toe, snap je toch niks meer van...

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:46

Wel fijn dat ze een brave patient is Sanne!
Lekker bezig Melissa!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:37

Sanne heel fijn dat ze zich zo braaf houd. Hopen dat het gauw helemaal genezen is.

Vanavond proefgericht gereden in de baan met de clubles, zelfstandig losrijden en daarna een kwartiertje begeleiding in de baan. Was een goede oefening, we hadden vrij veel spanning op de naastgelegen tennisbaan en achter de baan werd er gevoetbald, genoeg leermomenten dus. L2 proef geoefend, ging zeker niet vloeiend dus maar was een mooi leermoment.
Komend weekend ga ik nog een keer op het clubterrein rijden en dan wellicht een proef opnemen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:17

De verhuizing is goed gegaan Sanne! Het was voor ons zelf wel even emotioneel!

Bij Wodka ging het zo goed dat we besloten hebben hem na 10 minuten meteen bij de groep te zetten (25 paarden) en dat ging zoals ik al voorspelde vlekkeloos. En sinds gisteren avond staat hij er dag&nacht bij. Hij stond de nachten ervoor op een box om bij te komen en zodat hij voldoende at maar gisteren avond begon hij rondjes te draaien en te brullen dat hij echt bij zijn nieuwe vrienden wilde blijven dus heeft ze hem weer terug gezet. Erg fijn zulke berichten!

Jack doet het ook super goed! Iedereen is zeer te spreken over hoe braaf hij is en totaal niet de indruk wekt dat hij moet wennen. Had ik ook niet echt heel veel anders van verwacht. Ik hou wel verschrikkelijk veel tijd over nu ik geen klusjes meer hoef te doen haha! Ik hang alleen elke dag een hooinet op in Jack zij stal maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Zondag hebben we onze clinic heb ik ook veel zin in! En daarna lekker een nachtje weg met Mr. complicated. Voelt als vakantie haha!

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:32

Klinkt ook als een spannende omgeving Melissa :P
maar goede oefening, fijn hoor! Leuk dat dit soort dingen weer lekker kunnen.

Wat fijn Nouk, dat ze het alletwee zo goed doen!!
Heerlijk dat je tijd over houd haha! Zal wel even wennen zijn, maar daar doe je het uiteindelijk voor.
Gaaf, meteen lekker een clinic rijden!

Hier z'n gangetje, DA was tevreden over de voortgang van de wond maar we zijn er nog niet.
Gister wel even een buitenritje gemaakt met de pony van een stalgenootje, dat was lekker, even uitwaaien en ontzorgen <3

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:43

Wat fijn dat Wodka het zo goed doet! Lijkt mij een hele geruststelling dat ie daar lekker met vrienden staat.
En lekker joh dat je nu tijd over hebt :P Kan je je weer concentreren op andere dingen, keertje extra tuig schoonmaken :+ (Althans dat had ik toen ik even 1 paard had hahaha, had ik ook tijd 'over').

Lekker dat je even met Lana op stap kon Sanne :)

Hier gisteren weer springles gehad. We beginnen steeds meer elkaar te snappen. En wat een verademing is een paard die het spelletje al gewoon kent :+ Ik heb nog nooit een 'ervaren' springpaard gehad namelijk, dus dit is ook helemaal nieuw en niet vanzelfsprekend dat een paard het 'gewoon' doet :+
Ze is wel heet en wil graag hard. Dus we werken nu echt aan de controle en rechtrichten op de sprong. Lekker puzzelen en met de 80/90 cm die we nu lekker aanhouden speelt ze echt haha

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:54

Fijn dat de dierenarts tevreden was over de wond! Moet toch een hele geruststelling zijn!

Haha nu ga je te ver hoor Laura! Tuig schoonmaken! Gave spring foto weer! Jammer dat jack geen springtalent is want ik vind het zelf wel erg leuk!

Met Wodka:
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:00

Ik vind d'r echt leuk Laura! Kan me voorstellen dat het lekker is, een paard die het spelletje al kent :D
Maar dan is er ook nog genoeg om aan te werken haha!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:08

Nouk super dat de verhuizing zo soepel is verlopen met beide paarden, heel fijn! Kan me voorstellen dat het voor jezelf wel even gek is inderdaad :(:)
Veel plezier zondag met de clinic!

Sanne heel fijn dat de DA tevreden is de wond netjes lijkt te genezen. Hoelang is de verwachting dat het gaat duren?
Heel fijn dat je even een paard mocht lenen voor een lekker ritje

Laura heerlijk dat jullie zo lekker bezig zijn. Kan me na Harv wel voorstellen dat het heel fijn is om een paard te hebben die het spelletje al kent, heerlijk van genieten!

Nouk wellicht dat Jack het nog leert! Met Wodka een flinke sprong!

Ik begin het springen ook weer steeds leuker te vinden, vroeger met de pony's ook wel B gesprongen maar zodra ik naar de L moest dan werd ik keer naar keer uitgebeld (en dat lag niet aan de pony's :+ )
Met ken vind ik het ook echt wel heel leuk, ook wel doordat Ken er echt heel veel lol aan heeft. Maar kan er ook wel echt van genieten als ik m'n zusje met haar zie springen

Vanavond lekkere les gereden, bezig geweest met schakelen, wat zijgangen in stap en draf en het sluiten in de galop en wat contra. Lekker kunnen werken :)

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:51

Wat goed Melissa! Ga je dit weekend nog een proef opnemen? Volgens mij gaan jullie hartstikke fijn!

Voor de liefhebber een college van het verloop van de wond :+ dag 3 tm dag 11 (vandaag).

Spoiler:
Afbeelding


Het gaat echt de goede kant op, het wordt kleiner, er vormt een korstje en het "diepe" wordt minder diep. En het ontsteekt niet *\o/*

DA gaf aan dat het diepe gat ongeveer gelijk moet zijn als de rest van de wond en dat ze dan weer rustig wat kan gaan bewegen.

Ze loopt er in stap verder goed op, is geen moment kreupel geweest, dus dat is fijn. Maar het enige stuk wat ze nu loopt is van de stal naar de waterslang _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:56

Ziet inderdaad als een vervelende wond uit. Gelukkig is het niet gaan ontsteken! Duimen dat het snel helemaal geneest! Heb laatst een kennis gezien dat paard had een wond dat steeds opnieuw open ging, die heeft een paar keer laten laseren en dat ging echt met sprongen vooruit.

Inderdaad vanavond een proef opgenomen, ik ben zelf niet tevreden maar stuur m wel in. Ken deed goed haar best, maar ik merk zelf dat ik gewoon echt totaal geen wedstrijd ritme meer heb. Zo fijn als ze in het losrijden ging, liep ik veel te veel te prutsen in de proef. Ga zelf voorover en strak zitten, haar compleet uit elkaar rijden waardoor mn oefeningen gewoon niet meer netjes zijn.
Moet echt weer wat meer proefgericht gaan rijden denk ik en hopen dat we snel weer kilometers kunnen maken op meetmomenten/wedstrijden.

Het was in ieder geval wel weer leuk om zo in de baan een proef te rijden :D
Morgen lekker een rondje naar buiten

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:18

Ben benieuwd naar je proef Melissa! Toch een fijne oefening dan zo, ondanks dat het online was.

Hier gaat de wond steeds beter! Het diepe gat van de foto's hierboven is dicht en de randen groeien ook al naar elkaar toe. Elke keer als ik het verband er afhaal ben ik verbaasd hoe snel het gaat.

Vandaag voor het eerst ook weer wat gewandeld, dat vond ze wel heel fijn <3
Wonder boven wonder heeft ze er geen pas kreupel op gelopen en zag er nu ook niks aan, dus dat is top!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:04

Wond ziet er fijn uit Sanne! Fijn dat ze zich niet al te druk maakt door die boxrust en je gewoon kan wandelen met haar. Hoelang denkt de dierenarts dat het gaat duren voordat je er weer op mag?

Ben benieuwd naar je proef Melissa! Ik mis het wedstrijden rijden echt... Ik merk dat ik daar toch echt mijn grootste plezier uit haal en motivatie om te trainen en die is echt ver te zoeken nu.. wanneer krijg je de uitslag van je proef?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 14:49

Sanne fijn dat de wond goed geneest! Heerlijk om even weer te wandelen. Blijft ze goed rustig zo op stal en nu je er mee wandelt?
Heel fijn dat ze er ook niet kreupel op is geweest

Ik had met 1,5 dag de punten al terug, we hadden 198 :) Als ik de video terug kijk is het beeld ook zo slecht nog niet, het gevoel was minder haha.
Ik hoop zo dat de brief die de knhs verstuurd heeft gaat helpen en we eind april weer op pad mogen..

Nouk heel herkenbaar hoor, je mist nu toch een doel om naar toe te trainen. Al probeer ik wel echt richting L2 te gaan trainen nu.
Bevalt het goed op de nieuwe stal?

Vanmorgen stond er weer een oefenparcours op het clubterrein, lekker rondje gesprongen. Vind het nog best spannend zelf maar ze geeft wel heel fijn vertrouwen. Gaat soms nog wat te hard en ik vergeet zo af en toe nog een ophouding te maken omdat ik alleen maar denk ik moet naar de overkant :+
2x onderweg even terug genomen naar stap volte gereden en weer verder zodat ze iets meer bij mij blijft.
Maar zeker blij hoe dit gaat, voor een half jaar terug had ik niet gedacht ooit weer een parcours te springen :+

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:47

Nouk: DA gaf aan dat zodra het diepe gat dichtgegroeid was, ze gecontroleerd weer kon bewegen. Dat is nu, dus begonnen met wandelen.
Ik wil zelf graag dat de wond docht zit voor ze echt naar buiten gaat, ik vind hem nu nog te open, het verband gaat het dan niet redden in dit vieze weer denk ik.

Ze heeft niet kreupel gelopen, dus ze mag eigenlijk alles weer zodra die wond dicht is :P

Melissa; ja ze is eigenlijk megarustig, rustiger dan verwacht haha. In stap is ze ook relaxt, ik denk dat als we van de week gaan draven dat de ontploffing komt _O-

We gaan uiteraard weer rustig opbouwen. Ben bang dat dit ook weer een deuk in het vertrouwen heeft gegeven helaas. Maar dat gaan we zien.

Binnenkort ook even de osteopaat/fysio laten komen als check

Mooie punten! Fijn weer!
En heerlijk dat parcours, stoer hoor!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:13

Sanne ik duim voor je dat Nova zich met draven en straks op de wei ook rustig houd.. Wel heel fijn dat ze tot nu toe zo relaxt is!

Ken mag zaterdag voor de jaarlijkse check naar de fysio, ben benieuwd :)

Gisteren thuis gereden, ging erg fijn :) Vanavond op de clubles mochten we nog weer een rondje parcours springen. 'sprong' altijd gewoon met dressuurzadel, heb nu een aantal keer het springzadel van mn zusje gebruikt als dat zo uitkomt maar vanavond kon dat niet. Valt dan toch wel vies tegen om met dressuurzadel een parcours te springen :+
Maar we hebben weer lekker geoefend, het wordt steeds leuker haha.

xSannee

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:13

Wat super dat je het springen ook steeds leuker vind! Heerlijk voor de afwisseling!!
Welke fysio heb jij?

Tadaaaaa
Afbeelding

Weer buiten met haar vriendinnen, is heel rustig gegaan gelukkig <3
Ze heeft een beetje een hangbuikje gekregen hahaha, maar komt wel weer goed :P