Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:01

Hij is wit (uls)
Palm heeft totdat ik hem kocht bij een jonge hengst gestaan. Bij mij thuis met mijn andere fjordenruin. Ze spelen heel leuk samen, maar hij wordt ook weleens stevig door hem op zijn nummer gezet.
Voor zijn castratie was hij ook naar mensen best dominant; niet gevaarlijk, maar wel duwen en constant aan je vast plakken. Na castratie en paar grondwerklessen is dit gelukkig weg. Als hij te weinig aandacht krijgt komt dit gedrag weer terug. Mijn andere fjord is heel anders. Veel sensibeler. Palm is echt nergens bang voor. Dat is ook de reden waarom ik liever iemand met veel ervaring hem een beetje meer wil laten doorrijden.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:04

Gaaf, zo'n unieke kleur. Als jij het zelf niet helemaal vertrouwd, is iemand anders erop het beste wat je kan doen, je paard voelt je twijfel ook en dat gaat nooit lang goed.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:08

Ik denk niet dat hij gek gaat doen ofzo. Ik ben niet bang om erop te stappen,maar ik vind het wel prettig dat iemand met veel ervaring hem wat dingen aanleert. Meer onzekerheid en ik denk dat hij dat wel voelt.
Ik merkte dat in begin ook met grondwerk. Moest echt er “staan”, anders plakte hij zo weer tegen mij aan.
Voordeel is wel dat belonen niet hoeft met snoepje, voor beetje kroelen doet ie alles :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:30

@Caily, hij staat bij mijn vriendin. Die heeft em uit de opfok weggeghaald na twee mislukte castratie pogingen. Na aankomst bij haar is ie met succes gecastreerd en zij is em nu aan het 'opleiden'. Inderdaad het veulen abc overnieuw bevestigen en basiswerk met hem doen. Hij wordt drie in juni.
Ik wil heel graag zelf met hem werken maar ik woon een beetje ver weg hihi, en hij is momenteel nog niet genoeg handelbaar om te vliegen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:32

Ah, hij staat nog in NL? Dat is al helemaal lastig. Maar hij is nog jong zat. Mijn dame wordt 5. Lief van je vriendin dat ze jullie helpt!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:35

Ja, hij is nog niet verhuisd. Ik heb zijn moeder moeden verkopen voor we vertrokken. We kregen het visum veel sneller dan verwacht, waardoor dit de beste oplossing leek. Maar helaas niet zo was in de praktijk. Mijn vriendin is er nu inderdaad mee aan de gang, en het gaat niet vlekkeloos maar stukje bij beetje wel beter.
Jij bent ook nog laat wakker zeg, voor NL begrippen...

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:55

Ik werk in de horeca, ritme, wat is dat? Ene dag rond 03u erin, andere dag 05u eruit. Zolang ik mn uren slaap maak is het voor mij prima.

Ik hoop dat je paardje snel bij je is. Met zijn training komt het vast goed, aangezien hij nog zo jong is en wel veulen abc heeft gehad. Denk dat stiekem mijn paard dat ook wel heeft geholpen, bijvoorbeeld vast staan had vorige eigenaar nooit gedaan, maar kende ze wel, dat bleek heel handig. Zo zijn bij jouw paard heus ook ingangen :)

Ik kijk wie is de mol, Georgië, daar lopen de (wilde?) paarden en koeien gewoon los door de stad?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 03:46

Ik hoop zeker dat het goed komt, heeft tijd nodig!

Hier geen wilde paarden of koeien door de straat, wel deer en moose, cougars en heel sons een beer!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 04:56

Ik ga inrijden met kaptoom en bit dus dubbele teugel. Probeer vooral druk op zn neus omdat hij dat ook gewend is met longeren, maar mocht ie compleet uit zijn dak gaan vind ik het toch wel fijn ook bit te hebben als noodrem :')

Kabayo

Berichten: 14054
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 08:02

Jeetje wat een drukte ineens!

Ik beleer met dubbelgebroken watertrens aurigan. Voor de wagen Liverpool stang. Ik ga niet bitloos , wellicht later eens voor de fun. Je kan bitloos ook niet in de hoge sport rijden, aangezien dat niet toegestaan is

Welkom caily!

En welkom paardenfan :D mooie kleur

Cera mooie foto!

Xapple rust hetzelfde :D


Ik glunder nogsteeds van gister <3 Vind deze foto zo mooi!
Afbeelding

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:47

gezellig hier :)

tzt ga ik beleren met hoofstel, daaroverheen zijn halster met teugels eraan, en dan langzaam als alles vertrouwd is, ook af en toe het bit erbij pakken.

als dat past, zal vandaag zijn mond eens op de foto zetten, hij is piepklein. misschien past er wel helemaal geen bit in :P

en dat zeg ik gekscherend, maar mijn ruintje waar ik Z dressuur mee was had ook in dat opzicht een moeilijke mond! Stad en land afgezocht voor een bitje (want toen mocht je nog niet bitloos op wedstrijd) uiteindelijk geëindigd bij een myler bitje, anatomisch en heel dun. Is het enige bit geweest waar hij fijn op liep. ik heb hem gelukkig nog steeds :)

Kabayo

Berichten: 14054
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:03

Vandaag niks gedaan met mn meisje. Lekker gepoetst. Ze heeft echt al een mooie staart :D
Afbeelding
Afbeelding
<3
Afbeelding
En heerlijk in het zonnetje
Afbeelding
Knap koppie
Afbeelding
Kussssiieeee :*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:04

Oh ja! Prachtige volle staart :j Heerlijk.
Echt lekker weer voor een dagje vrij :D

Ik had vanmorgen wedstrijd met mijn 4 jarige baby :D Zó trots op haar. Ze gaat zo vooruit. 1e en 2e plek en 4 winstpunten *\o/*


Afbeelding

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:55

Prachtig die staart zeg kabayo!

En gefeliciteerd xapple, mooie kep ook!

Hier vandaag heerlijke longeersessie gehad in de zon, weer eens bijzet eraan. Hij word zo gaaf!



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Word ook al lekker breed!
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:56

Oh wauw ja dat ziet er goed uit +:)+
Ik ga Lars zo ook even longeren.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:26

_Zoe wauw!! Super knap paard!! Afbeelding

Heb een foto bijgevoegd van zijn superkleine bekkie. Maar wel guitig

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:14

Wat een leuke paarden toch allemaal!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:40

@kabayo
Ah, superlieve fotos van Zilver. Het is een knapperd hoor!!

@apple, gefeliciteerd, wat een snoepje ook. knap ook van zo'n jonkie! Ik heb ook een shetlander van 1.10 die vroeger veel voor de wagen heeft gelopen, ook wedstrijden dacht ik, maar ben er zelf niet kundig genoeg voor om het weer op te pakken. Is wel een plan voor de toekomst.

@moonprayer
Wat een zacht hoofdje heeft ie <3

Ik heb voor de derde keer buiten gewandeld met estrella. Het is hier best spannend omdat er overal langs de weg paarden staan en er veel mensen wandelen. Ze heeft het wel knap gedaan.
Afbeelding

En ik heb het hoofdstel op jullie aanraden een maatje groter gekocht. Instructeur vond m mooi zitten!

Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:01

Jaa dit hoofdstel zit zeker beter!

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:13

Wat zijn jullie allemaal weer heerlijk met de jonkies aan het werk geweest. Ik baal zo, heb werkweekend en dus alleen maar naar buiten zitten kijken door het raam van mijn kantoor en bedenken dat ik zo graag iets met Veroon had willen doen. Ik hou het er maar op om naar jullie mooie plaatjes te kijken dit weekend. Hopelijk deze week iets meer tijd om wat met haar te gaan doen en even fatsoenlijk bij te posten hier.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:28

Tijdgebrek heb ik ook helaas. Gelukkig geen haast, Palm is nog jong. Ben soms wel bang dat als ik niet beter ga plannen ik er pas op zit als hij 16 is :=

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:41

Ik kan.helaas ook niet veel met Limo momenteel.
Moet me aan het schema houden :\
Had graag buiten gewandeld maar ik weet niet of dat mag ivm hardere bodem en dus hardere klappen (al zal dat in stap niet zo veel uitmaken).

Jullie gaan wel hard, zit met bijlezen nog maar op pagina 67

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:42

Van tijdgebrek heb ik ook last hoor, zo midden in een examen jaar zitten zorgt nou niet echt voor veel vrije tijd :') . Ook is het motivatie level flink gedaald door de typische Nederlandse winter, maar we hebben geen haast en in de lente gaan we weer echt fanatiek aan de slag.

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:44

Hebben jullie eigenlijk ook nog meer paarden dan jullie jonkie? Ik heb nog een drachtige mini en een rijpaard (de moeder van mijn jonkie).

Dikkiedik Suzie, hier 253 dagen drachtig
Afbeelding

Wainonia (de moeder van Veronia), Wainonia is ook een eigen fokproduct
Afbeelding

En op dit moment heb ik de zorg erbij van nog 2 paarden, namelijk die van mijn ouders. Mijn moeder is vorige maand overleden en mijn vader ligt sinds ruim 2 weken in het ziekenhuis, dus er is niemand die voor ze zorgen kan. Heel sneu allemaal zo. Dus doe ik dat er nu bij (daarom ook drukker dan normaal)
Fonia (de moeder van Wainonia en de oma van Veronia), deze merrie wordt dit voorjaar 31!
Afbeelding

En Florentino, een eigen fokproduct. Prachtig paard, de beste die ik ooit heb gehad (ook nationaal veulenkampioen geweest), maar ik heb een nare eerste ervaring onder het zadel met hem gehad en dat is eigenlijk niet meer goed gekomen. Eeuwig zonde..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muronia op 21-01-18 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:44

Ik heb een welsh veulen :o
Afbeelding