Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:00

Nou ik snap wel dat hij ff wilde bokken. Hij heeft natuurlijk mega veel energie. :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:08

Vinden jullie het goed dat ik me ook meld? Heb geen jonge maar wel een 7 jarige merrie die we terug aan het beleren zijn. Heb haar zadelmak gekocht maar we zijn echt terug van 0 begonnen. Ze had enkel stap en draf gedaan en wij zijn nu terug begonnen met hangen enz. Alles is voor mij ook nieuw dus super interessant dit topic!

Mijn merrie Callista dag dat ik haar ophaalde:

Afbeelding

4 weken geleden
Afbeelding

We liggen even stil ivm het weer nu. Ik longeer haar zelf en doe veel grondwerk. Als het weer wat beter wordt gaan we verder met het doorrijden. Ben er in het begin 2 keer op 1 dag vanaf gebokt. Dus nu doen we het rustig aan.

Hopelijk mag dit ook in dit topic!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:09

Welkom! Die dag van ophalen is wel interessant _O- :P

Ik ben zo trots, en zo verdrietig, pfff. Maar eerst eens bijlezen zometeen...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:12

Ja had perongluk foute foto geplaatst oeps Haha.

Dat klinkt dubbel?? Wat is er gebeurd?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:22

Caily heb even in je profiel gespiekt en begrijp heel goed waarom je verdrietig bent. Sterkte...

K_m welkom, knap Paard hoor. Weet je ook waarom ze enkel stap en draf gedaan hadden met haar?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:29

Oh ik zie het ook inderdaad sterkte :+:

@art, ja ze is gebruikt als draag merrie! Ze heeft geen papieren en daarom hebben ze bij haar ingeplant. Daarna heeft een meisje haar gekocht. Die is er aan begonnen om haar op te leren, maar toen moest het meisje aan haar rug worden geopereerd, hierdoor verkocht ze Callista. Nooit meer mee kunnen doen dus.

Ze heeft wel een mooie afstamming normaal, maar het dekgeld is nooit betaald dus ze heeft geen papieren gehad. Overweeg wel een DNA test maar om dan half papier te krijgen moet ik alsnog het dekgeld betalen, en dat is evenveel als wat het paard zelf heeft gekost. Dus daar zit ik ook niet op te wachten.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:12

Svlr, haha denk het ook, ze staat ook echt zo van wat moet ik hiermee :')

Sbravour, knap koppie, fijn dat ze gisteren zo braaf was!

Murosh ja zeker leuk om erover te posten! Knap koppie maar wat ziet hij er ondanks leeftijd nog puppy uit zeg!

Kleinvosje inderdaad hopen dat de verhuizing en het buitenstaan met vriendjes Knox wat rust gaat geven :)

Wennie19 leuk zeg welkom wat een knapperd <3

xApple beetje rustig aan is ook lekker inderdaad, kunnen ze ook mooi nadenken over wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt. Hier is het verharen ook echt weer begonnen, maakt het poetsen zoveel leuker vind ik haha.

Art wat een heerlijk dier is limo toch, hij ziet er weer goed uit. Beetje bokken kun je inderdaad niet tegenhouden beter zo buiten waar ze ruimte hebben dan dat ze het in stal gaan doen, want dat heb ik ook wel vaak gezien bij paarden die echt volledige stalrust moeten.

K_m welkom, leuk paard zeg! Jammer dat er geen papier bij zit inderdaad maar papier kun je toch niet op rijden. Alleen als je nog eens wilt fokken zou het leuk zijn.

Hier een rustig dagje gehad, spekkie heeft een nieuw vriendje. Eindelijk iemand die het aandurfde, meeste hebben nogal een hengstenfobie namelijk. Maar hij heeft zich beeldig gedragen en echt alleen gespeeld niet eens geprobeerd te dekken of iets. Ook eentje van zn eigen leeftijd dus lekker speels ook, echt fijn!


Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:14

Ziet er inderdaad vriendelijk speels uit! Andere een ruin of ook hengst?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:21

Vandaag Rosie sinds een lange tijd weer even mee wandelen genomen. We kwamen niet heel ver. Ze was erg fris. En ik woon aan een deukke straat, dus heb het bij een paar meter gehouden en dan nog even op het erf, zodat we het rustig af konden ronden. Nu maar gauw weer opbouwen. Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:33

Precies, fijn afsluiten is altijd goed.

Jaloers op jullie allemaal met meerdere paarden! Zou er ook graag nog één bij willen, maar mijne zou zò jaloers worden denk ik :o Voel me bij het idee al schuldig? :D

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:45

k_m schreef:
Ziet er inderdaad vriendelijk speels uit! Andere een ruin of ook hengst?


Nee andere wel een ruin hij is enige hengst hier op stal

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:34

Caily, ik heb je post op de tinkergroep gelezen. Wat mooi jullie uitstapje vandaag met de ballonnen, heel veel sterkte verder *knuffel*

Hier momenteel vooral aan het werken op beleefdheid en ruimte respecteren via grondwerk, het is nodig :+

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:27

Leuke plaatjes zoe. Lekker even spelen. Blijft hij trouwens hengst? Zo ja, waarom? :) knap is ie in ieder geval wel <<)

Kvulden heerlijk weer even lopen. Waaide ook hard! Ze was niet de enige die fris was :P

Wennie ook hier welkom met je knapperd! :D

Caily nog sterkte met gister :(:)

Welkom km!! Mooie schimmel <3

Marijke haha gekke limo. Hij lijkt lekker blij. Mooie foto's!

Xapplle ja zeker nogal commentaar. Al valt het hier mee. In het "veulen 2015" topic kreeg ik iedereen over mij heen :Y)
Ja wat een weertje he gatver

Ik heb zilver gister gelongeerd in de storm regen en blubber. Ze was braaf maar erg veel energie. Heb besloten om haar nu vaker te pakken ook omdat ze over een maand ong al voor de wagen gaat..voorbereidend werk.
Eerst lekker geprutst. Manen weer eens ingevlochten
Afbeelding

Lekker vies
Afbeelding

Dik.. maar mooi is ze wel <3
Afbeelding

Samen uit samen nat :')
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:34

Ze ziet er goed uit! Mooie stallen heb je!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:36

zo ik moest even 30 pagina's bijlezen.
welkom voor alle nieuwelingen!!
wat een heerlijke foto spam en veel vorderingen lees ik.

hier gaan we t nu een beetje oppakken, wat vaker aan de longe, dan vanaf juni er op en in augustus mag onze kleine man mee op vakantie en alle dagen naar t strand. terwijl ik dit op schrijf bedenk ik dat ie dan echt nog maar net onder t zadel is, maar ach. twee van onze andere paarden hebben we op t strand en in t duin beleerd, dus dat komt vast goed. en onze stabiele conemara gaat mee voor de nodige steun.... we zullen zien.
longeren pakt hij zo super op. nu nog met singel en straks wat vaker met zadel. gister een zadel erop gehad aan de longe met hangende beugels en werd hij niet warm of koud van, hoe heerlijk is dat, maar flink bokken doet ie af en toe wel hoor, ben heel benieuwd hoe dat straks gaat.

vanaf nu probeer ik weer actiever mee te doen, lezen en reageren poeh.

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:45

SBravour schreef:
Ze ziet er goed uit! Mooie stallen heb je!

Dankje! Ze is wel wat ronder geworden op verkeerde plekken haha :D
Dit is stal 1! We zijn alweet druk aan het metselen en 4 frontjes besteld. Dure grappen stallen bouwen, maar ach je doet t voor een goed doel
Afbeelding
Afbeelding
Zilver heeft daarintegen nog een geïmproviseerde stal
Afbeelding

Welkom weer terug na een break tineke! Klinkt als een leuo vooruitzicht. Ik heb met zilver ook leuke vooruitzichten. Maart er op en er achter :P dan mei een fotomeeting (daar dus rijden ) ik wil meedoen aan de desert trail. 2 oefenwedstrijden rijden en de talent cup. 2019 heeft ze wel degelijk pauze :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:27

Kabayo wat een leuke plannen!! Dessert trail in appelscha?
En mooi die stallen!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:46

Wow die stallen wat een verschil!! Ziet er goed uit!

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:29

Ja hij blijft hengst want gaat naar de hengstenkeuring, weten alleen nog niet dit jaar of volgend jaar. Dekken mag die als die al word goedgekeurd toch pas na z’n 5e of 6e omdat hij eerst even goed doorgereden moet voor die hormonen erbij mogen :o

En super mooie stallen zeg! Echt een gigantisch verschil haha.

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:34

Wauw dat zijn echt gave stallen Kabayo! Luxe hoor...

_Zoe puppy vind je? Hij is inmiddels alweer 14 :). Ik zal hem binnenkort eens beter op de foto zetten.

KM knappe Sjiem, ik vind het wel leuk dat je ook met een "ouder" paard hier komt posten aangezien ik naast mijn jonkie ook met de oudere ruin bezig ben nu.

Tineke welkom terug, genoeg leuke plannen dus!

Met Veronia heb ik sowieso het plan om naar de keuring te gaan deze zomer en het zou toch wel heel leuk zijn als we dan ook mee kunnen doen in de zadelrubriek. Maar ik wacht even af hoe ze tegen die tijd onder het zadel loopt en hoe makkelijk ze ermee is. Verder lekker spelenderwijs kijken hoe ver we dit jaar komen, misschien ook al eens een buitenritje proberen of eens mee naar een andere omgeving of binnenbak. Beetje ervaringen opdoen dus. Ik wil uiteindelijk wel graag de wedstrijden met haar in, volgens mij mag dat pas vanaf april volgend jaar, dan is ze 4 (ik mag geen B starten).

Kabayo

Berichten: 14056
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:41

Hihi iedereen heeft het over stallen. Er is nog maar eentje klaar :o ja zeker heel verschil. Maar zilver vind dit ook prima haha

Ja klopt de desert trail! Lijkt mij erg leuk

Leuk Claudia! Naar de keuring. Zilver ook weer! Nu voor ster. Ja zou leuk zijn als je kan rijden! Jij zou er in april op toch? Wanneer is de keuring?

Ah oke zoe :)

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:32

Dat is wel de bedoeling ja, april. Ik denk dat het wel moet gaan lukken. Volgens mij is de keuring pas in juli, dus wie weet!

De autumn desert trail wil ik nog altijd graag eens rijden. 3 jaar geleden heb ik daar foto's gemaakt, 2 jaar geleden moest ik werken. Vorig jaar had ik een hernia en kon ik niet. Dus misschien dit jaar dan eindelijk eens! (niet met Veroon denk ik hoor, dan Wainonia)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:07

Even snelle egopost, ben in Mn nopjes :):)
Ik zou eigenlijk zaterdag die sulky ophalen uit Cappelle aan de IJssel maar was vandaag eerder vrij. Dus auto gepakt en 250km erheen gereden. Sulky’s bekeken maar de oxer was zo ontzettend groot. Overlegd met de eigenaresse van de winkel en die zei dat de cavalettie dan toch beter zou zijn met een langere lamoen. Dus langere lamoen erbij gekocht en de sport editie gedaan. Zag er toch wat degelijker uit en was allemaal net wat sterker.
Dus daarna weer naar huis gereden en even snel bekeken. Morgen ga ik m in elkaar zetten :list:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:28

Mooie sulky!

Ik heb mogelijks goed nieuws gehad. Rocky's groeien tot hun 8ste en een mede Rocky eigenaar vermoed dat Quick nog in zijn zadel gaat groeien. Niet verkopen dus en afwachten.

Zullen we maar eerst investeren in een barebackpad en mijn stübbe door een zadelpasser laten beoordelen. Hopelijk moet ik dan toch niet op zoek naar iets nieuws.

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:14

Autumn desert trail dit jaar is ook 1 van mijn doelen lijkt me zo gaaf!

Oeh knappe sulky!! Heel veel plezier daarmee!

En fijn dat je je zadel nog even kan bewaren, zou wel gaaf zijn!