Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:36

Die sulky ziet er echt goed uit!! Mennen lijkt me echt eng, wij deden het enkel met onze Shetlander vroeger, maar met een groot paard lijkt het me echt eng! Als die aan de knetter slaagt :+

Ik ben ook suuuuper blij!!! Longeren ging heel heel fijn vandaag. Zo fijn dat ik even mijn stoute schoenen heb aan getrokken en er gewoon ben op gekropen. Maar de vooruit kent ze los duidelijk nog niet. Opzij wil ze nog net doen voor me, maar stap :+ wat denken jullie daarvan? Aan de longe stapt ze zo weg, maar als ik er op zit dan is het gewoon stilstaan. Beter dan wegrennen en bokken natuurlijk Haha.
Lekker chill aan de longe
Afbeelding
Zelfs een eerste oortjes foto!!!
Afbeelding

En achteraf flink wachten op de poetsplaats <3
Afbeelding

Ik wil haar eigenlijk een sport coupe geven maar ben bang dat ik het ga verpesten, iemand daar nog tips voor om dat beetje deftig te doen? :+

Kabayo

Berichten: 14053
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:40

Km wat geweldig!!! Was er wel iemand bij? Knap paard <3 Deze was al wat ouder toch?

Zo cool Nynke! Mooie sulky

Annette gaaf!! Zien we elkaar dit jaar? Joune is 1 jaar ouder maar ach. Buitenrit is juist leuk :D

Svrl fijn!!

Murosch aha. Denk dat het beleren wel goed komt. Ze lijkt mij erg braaf.
Zou ook leuk zijn om jou weer eens te zien! Laatste (en eerste) keer was met de fotomeeting van Cisco. Haha topic meeting!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:43

@kabayo, nee echt slecht van mij maar er was niemand. Ze heeft in stap ook nog nooit moeilijk gedaan dus ik dacht stoute schoenen aan en opstappen. Normaal gezien doe ik nooit iets alleen, maar vandaag voelde het gewoon echt zo top. Vanaf nu terug altijd met iemand erbij uiteraard :) ze is 8 ondertussen! Nu ja geen papier dus ze staat op 1 Jan ingeschreven.

Jou paardje is de Fries zeker?? Zag jou filmpje aan de longe, zou ik dan weer noooooit durven Haha. Maar wel knap!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:46

Kabayo leuk das hier vlakbij.

Svrl dat zou mooi zijn!

Leuke aankoop nynkster, heb je wat te doen morgen...

Km altijd fijn als het zo goed gaat!

Murosch waar wil je naar de keuring? Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:01

@Nynkster; Gefeliciteerd met je aankoop! *\o/* Is deze versie kwalitatief beter dan de cavalettie en pirouette?
@Kabayo: Mooie stal! :j En fijn dat je lekker getraind had.
@Zoe; Leuk dat hij een vriendje heeft, toch wel erg fijn hoor.
@Caily; Ik weet niet wat er aan de hand is maar het klinkt verdrietig. Sterkte!
@k-m; Ik herken je helemaal niet, was je eerder actief in dit topic?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:08

@apple, Haha ik heb me paar pagina`s terug voorgesteld dus klopt dat je me nog niet eerder hebt gezien!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:15

Bedankt allen! Zal morgenochtend even goed bijlezen hoor 8)7

Apple : ik heb ze beide goed bekeken maar vond de gewone versie wat “gammel” kon zo de lamoenen beetje naar elkaar toe buiten etc. Dus de wat zwaardere en degelijkere versie genomen. Verder zitten hier standaard spatborden bij en een stoeltje en opbergvak. Dus goede keuze geweest denk ik

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:35

KM wat super, je schiet mooi op zo :) En met de sportcoupe.. ik zet gewoon de schaar erin hoor. Zijn altijd wel een paar eigenwijze plukjes die ik dan later nog even bij moet werken.

Tineke volgens mij is de regiokeuring van de Groningers in Tolbert (de afgelopen jaren tenminste wel). Ik ben ook erg benieuwd! Ze is natuurlijk geen loeizware Groninger dus het is afwachten.

Kabayo nou dat is helemaal niet zo'n gek idee, een topic-meeting. Volgens mij zitten hier meer mensen die redelijk uit de buurt komen. Maar aan de andere kant, voor mensen van veraf is dat natuurlijk niet zo leuk..

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:38

Murosch ik woon een dikke 10 minuten vanaf jou. Elina uurtje en de rest weer ik niet echt *D

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:41

Tineke geloof ik ook niet zo ver uit de buurt. De anderen weet ik zo niet

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:47

Hahaha misschien ben ik de enige belg? Is sowieso niet erg handig in mijn geval.

Ik lees van het weekend weer bij.

Edit zie dat k_m van Antwerpen is

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:56

Ik woon idd in antwerpen, rijd voor mijn werk wel heel Nederland door dus ik vind rijden geen probleem! Van waar ben jij @art?

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:03

Hier eentje woonachtig in Groningen stad en pony staat op de grens friesland/grunn

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:07

En ik zit dan weer in Bergen, centrum Noord-Holland

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:22

Ik ben ook Belg en woon in Zonhoven.

Als ik niet moet werken ofzo, zie ik een uitje wel zitten. Wil gerust richting Antwerpen komen om van daaruit te vertrekken.

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:36

Welke brok/krachtvoer geven jullie aan jullie jonkies?

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:24

Afbeelding
Vandaag m'n knapperd in de bak, lekker gespeeld. Over balkjes, pionnen onder en zelfs op hem zetten, wandelen met een potje (cavaletti) op z'n rug. En zelfs een rondje gelongeerd. Zooo braaf

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:09

Iedereen woont toch best verspreid van elkaar als ik het zo lees.

Nynkster ik had nog niet op je gereageerd zag ik, wat een mooie wagen!!

AnnetteFlame Veronia krijgt maar 1 schep brok per dag (van horsefood, de basisbrok). Daarnaast in de winter dagelijks wortels en in het najaar een paar appeltjes. Tussendoor eens brood of groenvoer en normaal gesproken in het voorjaar en zomer voldoende gras. Helaas ben ik komend seizoen de wei kwijt waar ze al 5 jaar liepen dus ik zoek nog een oplossing daarvoor. Ik heb zelf wel wat gras maar dat is meer voor een uurtje per dag. Niet om zat van te worden.

Moonprayer dat ziet er ontspannen uit! Leuk en leerzaam, dat soort speel trainingen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 07:22

-O- Een meeting...? Neeeee, ik woon te ver weg... |(

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:00

Ik woon in de kop van Noord Holland.

En Lars krijgt 1 handje muesli en een bekertje vitamine korrels met een scheutje lijnzaadolie. Als deze zak leeg is haal ik een graanvrije muesli want ik denk dat hij eczeem heeft. Hij is super gevoelig voor alles qua eten. Als ik straks hem wat meer oppak krijgt hij was poeder erbij voor de spieren. Maar echt puur poeder geen myoplast ofzo. (Zag dat dat meer dan 40% suiker is).

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:26

Poeh, weer veel gepost. Ik doe vanavond een bijleespost!

Estrella krijgt onbeperkt hooi in de winter en in de zomer staan ze op gras. Elke week een paaltje erbij systeem. Af en toen krijgt ze wat melasse vrije luzerne maar geeb brok want dan wordt ze een tonnetje ronde energiebom :+

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:54

Die van mij krijgt onbeperkt hooi en wel een dikke kilo brok volgens mij. Ook nog muesli. Maar ze is op een “aankom dieet” want ik vind haar te dun krijgt ook nog 2 grote handen luzerne

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:41

Die van mij krijgt hooi naast het beetje gras dat nog op de wei staat, daarbij geef ik hem per dag een halve schep 'je paard gezond en fit', een vitamine/mineralen brok zonder melasse of suiker ofzo, met extra vitamine E voor een betere spieropbouw.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:23

Die Duitser van mij krijgt vitaminebrok van Treurniet en bijna onbeperkt hooi/voordroog. Hij ziet er wel iets te welvaren uit :o

Het gaat erg goed met hem, iets dik wel. Nu 10 dagen stappen en daarna mag die weer wat doen.


Over ''aankom dieet'' gesproken, dat doen we bij Intergalactic. Die krijgt alleen iets meer dan die van jou Nynkster :')

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:25

mavantos schreef:
Die Duitser van mij krijgt vitaminebrok van Treurniet en bijna onbeperkt hooi/voordroog. Hij ziet er wel iets te welvaren uit :o

Het gaat erg goed met hem, iets dik wel. Nu 10 dagen stappen en daarna mag die weer wat doen.


Over ''aankom dieet'' gesproken, dat doen we bij Intergalactic. Die krijgt alleen iets meer dan die van jou Nynkster :')


Zou ook niet goed zijn als ze evenveel kregen :') :') die van mij is maar 1.20