Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:48

Nynkster schreef:
mavantos schreef:
Die Duitser van mij krijgt vitaminebrok van Treurniet en bijna onbeperkt hooi/voordroog. Hij ziet er wel iets te welvaren uit :o

Het gaat erg goed met hem, iets dik wel. Nu 10 dagen stappen en daarna mag die weer wat doen.


Over ''aankom dieet'' gesproken, dat doen we bij Intergalactic. Die krijgt alleen iets meer dan die van jou Nynkster :')


Zou ook niet goed zijn als ze evenveel kregen :') :') die van mij is maar 1.20



Hij krijgt denk 3x het dubbele :') , niet 3x zo groot hoor

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:59

Wij wonen in drenthe vlak onder assen en onze ponyclub zit in Appelscha.

Ghadir krijgt 2x per dag halve schep basisbrok van voermeesters aangevuld met lucerne en 1x per dag wortels en onbeperkt hooi/ kuil

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:52

KM : Welkom! Leuk paard heb je daar!
Zoe : fijn dat ie nu een maatje heeft! kunnen ze lekker samen ravotten }:0
Kvulden : Jouw tink ziet er uit als een lief dier <3
Elina : Zilver ziet er super uit! lekker blubberpaard :j
Tineke : heerlijk naar het strand! Ach als jij achter de connamara aan kan huppelen gaat dat vast prima :j
Elina : echt mooie stallen! Maar dat had ik volgens mij wel eens eerder gezegd *D
Zoe : Gaaf hoor hengstenkuering! Denk je dat hij een goede kans maakt? Zit niet zo in die rassen hahaha
Murosch : Leuke vooruitzichten!!!
Elina : nu je het zegt.. Misschien doe ik dit jaar ook wel mee met de ADT *\%/* Misschien moeten we maar een rondje doen met alle 2018 beleerd paardjes *D
SRVL : hmm spannend! Ga je dan eerst voor het beleren een ander zadel gebruiken ofzo? Of idd met de barebackpad, misschien wel beugels eraan voor de gekke sprongen?
K_M : ik moet eerlijk bekennen dat ik 1 keer gemend heb met een paard, was ontzettend gaaf maar oei als ze beginnen te draven gaat dat toch wel hard als je ponys gewend bent :P Die van mij is 1.20 dus niet zo groot of imposant als een paard. Maar ooit lijkt het me gaaf om een fries of welsh cob te hebben voor de wagen.
Ziet er ontspannen uit zeg! Paard lekker de oortjes erop :D Ik zou gewoon de schaar erin zetten. Beetje op handbreedte. Ziet er gelijk stuk jonger en frisser uit denk ik
Moonprayer : Ziet er goed uit! Lijkt een fijne draf op te zitten
Mavantos : misschien dat hij wel bijna 2 a 3keer zo zwaar is? :P Lina is een 200 kg mietje

Zo, ik ben weer bij. Nu ga ik weer verder sleutelen aan mn sulky <<)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:09

Ik ben vandaag nog eens los gegaan. Nieuwe beschermers, onderlegger en hoofdstel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit : sulky zit in elkaar!! Zondag pony maar even ervoor zetten

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:04

Ziet er mooi uit!!!

En hier reuze blij, eerste tandje van Ghadir gevonden buiten in de paddock!!

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:08

Woehoe, knappe pony en knap tuig.

@ Nynkster: ik heb nog een stubbe veelzijdigheidszadel liggen. Dit jaar wil ik enkel op de wei stappen, dat vertrouw ik wel met een pad. Pas als ik volgend jaar buiten ga, laat ik een zadelpasser komen en dan hoop ik dat de stübbe past.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:17

TinekeVD schreef:
Ziet er mooi uit!!!

En hier reuze blij, eerste tandje van Ghadir gevonden buiten in de paddock!!


Ahh daar ben ik echt jaloers op!!! Ik zoek al maanden :D Maar ik vind niks.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:24

Wat leuk tineke!!!
Svrl: Ah op zon manier! Klinkt relaxed, kan paardje mooi wennen eraan :)

Apple : misschien wil de tandarts er wel wat voor je uit trekken 8)7

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:21

Apple is ook echt mazzel hoor, ik wist dat hij n losse tand had dus s morgens en s avonds kijk ik en toen ik ze naar binnen deed was ie er uit dus ik de paddock door en na even zoeken zag ik m liggen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:29

@nynkster hoe schattig zijn die been beschermers!! Ik wil ook een pony hahaha

@tineke oh dat lijkt me idd echt geluk hebben! Wel cool ga je die bijhouden?

Muronia

Berichten: 19593
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:30

Gaaf Nynkster! Dan kan het gaan beginnen voor jou nu.

Oh tandje gevonden? Dat is leuk, ik hoopte er bij Veroon ook op, maar ze is haar 2 voortanden al kwijt en wat kiezen, maar ik heb nog niks gevonden helaas.

Veronia heeft mij voor de verandering eens aan het werk gezet in plaats van ik haar vandaag.... Mevrouw heeft m'n omheining gesloopt. Hoekpaal om, lint kapot, isolatoren kapot. Dank je Veroon! Maar nu is alles weer zo goed als nieuw, dus dit weekend draaien we de rollen maar gewoon weer om :)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:03

K_m : ponyspullen zijn Superleuk, maar zo slecht te krijgen. Het is nu net dat er gekleurde beschermers zijn.. ontwikkelt echt traag Hahaha. Maar verder is het echt super

Murosch : ja eindelijk! Misschien kom je me binnenkort wel tegen als ik rondjes race door de omgeving =:)
Och heerlijk zon sloper! Maar ach, nu is alles weer goed en stevig. Kunnen ze weer even vooruit

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:31

Zo, jullie gaan hard! Mega bijlees post:

blz. 65:
BrechtCarlos: Wat leuk, ik weet eigenlijk helemaal niet waar dat is haha. Wat een mooie dame heb je!

Kabayo: Wow, wat balen van het ijzer! Apart dat ze dat met een draaibeweging eraf kan krijgen.. Stoer dat je er op hebt gezeten!

_Zoe: Heerlijk! Ook al er op gezeten. Had je nou ook een PRE veulen? En is dit ook een PRE?

moonprayer: Thanks voor de tip! Wat goed van het dekje. Ik denk er persoonlijk niet te veel over na. Ik denk altijd, als je zelf te veel nadenkt over hoe spannend hij het wel niet (kan) vinden, vinden ze het vaak ook spannender omdat ze jou spanning voelen..

Amado: Wat een knapperd!

blz. 66

xApple: Wow! Nu al zo hard verharen!

Cera_D: Enzo staat ook lekker 24/7 buiten zonder deken :)

kleinvosje: Och jeetje.. Wat vervelend zeg.. Allebei is niet best! Inderdaad stom dat ze soms niet kunnen praten.. :(

Kabayo: Spannend naar de tandarts!

Nynkster: Ah wat een mooi halstertje!


blz: 67
moonprayer: Super van de deken zeg! Staat hem goed!

Kabayo: Wow wat is Zilver knap zeg! <3

Nynkster: Wow mooie pony zeg! Mooi geschoren ook. Mag ik vragen waarom jij scheert? Wordt er al gewerkt met haar?

BrechtCarlos: Wauw wat een mooi zadel zeg!

Cera_D: Mooi hoofdstel! Ik vind de Micklem ook zo fijn. Jammer dat ze zo duur zijn.


blz: 68

HopeMyDay: Ik ga Enzo bitloos beleren :) In eerste instantie. Mocht dit niks zijn, dan een bit er in.

Caily: Goed bezig! Phoebe is een knappe dame hoor! :D

xApple: Wat is Lars een knapperd!!

Paardenfan25: Wat een prachtige fjord zeg! Mooi zo'n licht kleurtje!


Blz: 69
kleinvosje: Oh jeetje het was mij nog helemaal niet opgevallen dat je niet in NL woont. Lijkt me best lastig zo!

Caily: Oef.. Pittig in de horeca werken.. Respect!

Kabayo: Jullie staan echt prachtig samen! Echt een hele mooie fries! <3

xApple: Wow wat goed! En wat een schatje! <3

_Zoe: Zoooo die is stoer!!!! <3 Prachtig dier!

moonprayer: Wat een heerlijk bakkie! Echt een lieverd lijkt het :)

BrechtCarlos: Knappe Estrella! Hoofdstel zit mooi zo :)

Murosch: Jeetje.. Wat pittig allemaal, heel veel sterkte gewenst en gecondoleerd.. Y;( Wat een geweldige leeftijd heeft Fonia al zeg!


Blz 70:
Nynkster: Och wat een knappe! <3

mavantos: Ook een knap ding zeg!


Blz: 71

Ben ik er al bijna? :')


SVRL: Hahaha! Zeg, zadel, waar ga je met dat paard heen?! :+

Murosch: Hoofdstel staat hem goed! Erg mooi :)

wennie19: Welkom! Wat een mooi eigen gefokt paard! Mag je trots op zijn :)


Blz 72:
k_m: Welkom, knappe schimmel! :)

_Zoe: Leuk, heerlijk dat ze samen kunnen spelen. Hou jij hem hengst? Om er mee te dekken?

kvulden: Goed bezig! Lekker een stukje wandelen. Komt vast vanzelf om wat verder te gaan. Beter iets voorzichtiger bij drukke wegen dan ongelukken!

Kabayo: Wow hele mooie stallen inderdaad! <3

_Zoe: Ah ik zie dat er al antwoord is gegeven op de vraag die ik hierboven ook heb gesteld haha! Duidelijk!

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst mee gereden met de Autumn Desert Trail, was zooooo gaaf!! :):)

Nynkster: Wow prachtige wagen!!

SVRL: Goed nieuws zeg! Rocky's zijn echt prachtig!


Blz: 73:

k_m: Wat goed van het longeren! En jeeeeej! Oortjes foto!

Meeting lijkt me best leuk, ookal ken ik eigenlijk nog niemand omdat ik zo nieuw ben hier :o
Ik woon in Zwolle.

AnnetteFlame: Enzo krijgt alleen een beetje eten als hij wat gedaan heeft. Hij krijgt een mengelmoesje van Cavalor FiberForce met Havens Natural Balance met zo weinig mogelijk suikers. Mijn paarden zijn allebei een beetje dik namelijk. Ze staan allebei 24/7 buiten in een mega weiland en krijgen hooi en wat kuil bijgevoerd.

moonprayer: Goed bezig! Mooi ontspannen foto :)


Woei! Laatste blz, 74:

Nynkster: Wauw mooi zeg!

TinekeVD: Aaahh wat gaaf!



Zo, dat was mijn bijleespost haha. Ik hoop dat ik het nu wat beter bij kan/ga houden. Ik heb het best wel druk, dus niet altijd tijd om gelijk te reageren haha!

Naast Enzo heb ik op dit moment nog 2 paarden. Allemaal PRE's :) Een 8 jarige ruin Vigo, en een 16 jarige merrie Superticiosa II (Faye). Faye komt van de stichting paard in Nood Spanje, en het is de bedoeling om haar te verkopen.... Helaas heb ik nog steeds geen paspoort ontvangen uit Spanje na een half jaar.


Gister heeft Enzo voor het eerst een zadeltje op gehad! Hij heeft van de zomer wel is mijn barebackpad om gehad, maar dat telt niet haha! :D


Afbeelding
Afbeelding


Vigo:
Afbeelding

Faye:
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:34

Ze wordt geschoren omdat ik een hekel heb aan zon lange teddyvacht en het ontzettend onhandig is. Ik ga met haar mennen en daar heb je overal riempjes en tuig zitten. beetje draven en het vel onder het tuig begint al te zweten. Dus dan gaat het weer 4 uur duren voordat ze droog zijn. Ze is wel al aan het werk ja, we doen veel droogmennen en nu mn wagen in elkaar zit gaan we binnenkort ritjes maken. Dus beetje de normale redenen om te scheren zeg maar hahah

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:54

Woow die bijleespost!! Respect :D _O-

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:07

Wauw zeg edkingenzo, wat een bijleespost haha! :wow:

Staat hem goed dat zadel, echt stoer! Wat klote dat je paspoort van de merrie nog steeds niet hebt van ze hebt zeg, zo kun je ook niet verkopen natuurlijk :\

En goed geslaagd zeg Nynkster <3 gaaf die rode peesjes!

Knapperd moonprayer, kan ook goed lopen zeg

Las ook nog wat berichten over voer, spekkie krijgt onbeperkt hooi, halve emmer bietenpulp en kg sportbrok en nog een of ander supplement voor sterke spieren.

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:11

Wat een bijleespost edkingenzo en dank iedereen voor de voer ervaringen, ook grappig dat iedereen het weer anders doet. Ik ben onlangs geswitcht van vitaminebrok naar een basisbrok, maar ben een eeuwige twijfelaad of ik het wel goed doe :') vandaar dat ik benieuwd was naar iedereens ervaringen

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:32

Nynkster, wat een gave spullen heb je bij elkaar gescharreld zeg, leuk! Staat je poown goed!

Edking: jemig wat een bijleespost, knap hoor, ik kan dat echt niet haha! Ben na 1 pagina de draad alweer kwijt!

Op voergebied kunnen ze hier nog heel veel leren. Ik heb een poosje op een stal gewerkt, ALLE paarden kregen twee keer per dag minstens een kilo bietenpulp, alles ook aan de haver en maar twee keer per dag hooi. 's Ochtends om half 8 een plukje voor het naar buiten gaan tel ik dan niet mee. Die twee keer hooi was dan om half 1 als ze naar binnen kwamen en dan om half vier de tweede keer. Paarden waren bijna allemaal om 5 uur al klaar met wegwerken en kregen dus tot de volgende ochtend half acht niks meer. Stro eten kunnen ze ook niet want dat is er niet, ze staan allemaal op zaagsel. En dan maar afvragen waarom zoveel paarden last hebben van maagzweren... 8)7 Er waren nog wel meer van dat soort rare dingen...
Helaas kon ik de staleigenaresse niet aan d'r verstand brengen dat voldoende ruwvoer zou bijdragen aan een betere conditie van de maag etc. Ze deed het al meer dan twintig jaar zo en het was altijd goed gegaan...
De stal waar mijn merrie staat is gelukkig al wel beter, daar krijgen ze om half negen in de avond nog een keer hooi. Maar mag wat mij betreft nog meer hooi aan toegevoegd worden... Sky krijgt naast het hooi dan nog wat onderhoudsbrok en haver, heeft zij dan wel weer nodig. Sinds ze van mij is heeft ze er nog nooit zo goed en happy uitgezien en krijg ik veel complimenten over hoe positief veranderd ze is! Altijd leuk om te horen!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:02

Haha morgen kom ik ook met zo eenen bijleespost hoor :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:07

Ja Haha respect voor die bij lees post!! Ik lees heel veel mee en kan het gelukkig bij houden. Soms reageer ik ergens niet op maar dan heb ik er gewoon geen aanvulling op.

Heb heel de nacht gedroomd over rode paarden spullen :+ heb een rood deken voor haar en een touwhalster. Nu wil ik toch graag echt een rood setje denk ik!! Staat gewoon zo mooi op een schimmel. Vandaag gaan we voor het eerst buiten wandelen. Ga haar ff longeren en kijken hoe ze is, en dan naar het bos. Ben heel benieuwd! Met mij nog nooit gedaan, met de vorige eigenaresse wel. Twijfel beetje of ik haar opzadel of niet. In principe wel goed dat ze zadeltje op heeft om wat extra ervaring hier mee op te doen natuurlijk.

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 09:15

Ik zou de eerste keer gewoon zonder zadel doen. Het bos zal waarschijnlijk al genoeg prikkels geven, dan hoeft ze niet ook nog met het zadel rekening te houden. Als dit een succes is kan je de volgende keer alsnog een zadeltje op leggen :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:07

Nynkster wat een mooie onderleggen zeg! Heel comfi!
Enzo, wauw actieve bijleespost, leuk zeg. En wat een knappe paarden heb je zeg! Leuke collectie :D En knap hoor met zadel! Zadel is inderdaad weer een ander verhaal dan bbp. Kwa gewicht en drukpunten!
KM ik zou zelf de eerste keer zonder zadel doen! Maar dat is persoonlijk denk ik. Ik neem graag kleine stappen, dat werkt beter bij mijn merrie.

Wij hebben woensdag voor het eerst een Longeersingel omgehad, rondje aan de hand gestapt, géén enkele reactie. Dus vandaag aan de longeerlijn ipv leadrope en voor het eerst longeerzweep, beide kanten draf mee genomen en wat was ze zoet. Even een foto’tje vanmorgen gemaakt van de knapperd:
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:07

Super fijn @sbravour dat ze dat zo goed op pakt! Dat komt helemaal goed. Hou oud is je paard, ziet er al goed uit!

Wij vandaag gelongeerd en gaan wandelen! Zonder zadel gedaan op jullie aanraden. Ze was fris maar helemaal niet rillerig of zo, op een gegeven moment terug gedraaid voor de zekerheid, maar op de terug weg ontspande ze zich weer helemaal! Baasje trots :)


Ook manen geknipt, beetje korter dan gepland oeps :+ groeit gelukkig weer bij haha
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:14

Top hoor, gelukkig relaxed kunnen afsluiten en ik denk dat je uiteindelijk blij was zonder zadel te zijn gegaan! Heb ik bij mijn pony ook eens gehad, na paar dagen valt het al minder op en trekt het weer recht, komt goed :)

Ze is 4,5, dankjewel, ik heb er ook alle vertrouwen in!! :)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:39

De manen groeien wel weer, knippen moet je echt even handigheid in krijgen.

Tandje bewaar ik, heb ook nog n tand van mijn eerste paard, zijn toch bijzondere aandenken

Murosch wanneer is veroon beginnen met wisselen? Ze zijn beide van april dus wel grappig dat dat niet tegelijk opgaat. Ghadir is nu beide middelste ondertandjes kwijt