Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:11

Miesjex schreef:
Melissa, mijn andere paard was ook mee waar hij dag en nacht mee samen staat. Dat maakte dus geen verschil helaas.

Patty mooie foto!


Oh dat is wel jammer idd.. Vaak geeft ze dat wel vertrouwen..

Oh heerlijk nouklime! Veluwe is zo mooi <3 ik ga elk jaar met het ponykamp van de vereniging mee als begeleiding, meestal gaan we ook naar de veluwe. Echt gaaf rijden daar!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:01

Nouklime heerlijk de veluwe!

Hier komt dinsdag de osteopaat, dan dus even aantal dagen niet rijden..
en dan komt 6 maart de zadelmaker met heel wat zadels!! ben zo benieuwd <3
Ze neemt heel wat Arno Brandt, anatomica, hulsebos en msfc zadels mee. *\o/* Portemonee opentrekken haha

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:35

Murosch wat een leuke bruine! Stoer joh er op al!

Pattypaard wat een mooie foto :+:

Wat een heerlijk vooruitzicht nouklime! Is ook een prachtig gebied *D

Spannend een nieuw zadel Miesje!

Ik heb vandaag mezelf bij elkaar geraapt en na een kwartiertje rijden in de buitenbak, een rondje buiten gemaakt *D
Auto's, scooters en fietsers waren geen probleem. 1x wilde ze heel graag terug naar stal maar daar heb ik d'r ook doorheen kunnen rijden. En eenmaal weg vond ze het mooi! Ze keek d'r ogen uit! <3

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:32

haha nouklime dank je wel van het chocolaatje!

xSannee appuyement? Wauw dat is snel dan? Of pakken ze die met grondwerk er meestal op tijd al bij? Fijn dat je zo kon opstappen en wegrijden.

Pattypaard ook dank je wel! Ohh wat een prachtige foto!!

Haha Melissa ja zo kijkt hij wel een beetje he?

nouklime klinkt heerlijk, zo'n weekje. Mooie omgeving ook daar.

Poeh Miesje dat wordt inderdaad de portemonee trekken dan denk ik, maar wel mooi dat je zoveel keuze hebt. Zit vast iets voor jullie bij!

Dapper hoor Sanne! Gelukkig dat je haar gewoon door haar spannende momentje heen hebt kunnen rijden. Geeft een goed gevoel dat het allemaal fijn is verlopen voor beide.

Ik heb vandaag les gehad met Veroon. Helaas zat ik lichamelijk niet lekker in mijn vel. Ik heb al een tijdje een ontsteking in mijn voet en sinds een paar dagen ook nog een ontsteking in mijn schouder en 1 in mijn hand erbij. Vraag me niet hoe ik aan die laatste 2 kom, ik snap er helemaal niks van. En ook alles aan de linkerkant. Anyway, ik wou toch wel graag lessen. Was al een tijdje geleden en volgend weekend heb ik weer een proefje gepland. Er is nog werk genoeg aan de winkel om te trainen.

Dit vond ik zelf wel een heel mooi beeld

Afbeelding


We zijn veel aan het werk met de buiging
Afbeelding

nou en ook met de passage zoals jullie zien _O-
Afbeelding

Afbeelding

En wat ik het leukste vond.. mini-mij heeft voor het eerst mijn grote-enge paard uitgestapt <3
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:04

Appuyement in het grondwerk komt een stuk eerder dan met rijden ja *D
Ze is onwijs goed in travers en bood het begin van het appuyement zelf aan. Dus daar gewoon mee verder gegaan!

Ja, merk ook steeds meer dat ze die spanning sneller los kan laten. Meteen briesen en lekker los als we weer verder rijden.

Dat ziet er al heel fijn uit! En wat stoer van je dochter!!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:18

Ziet er super fijn uit Murosch! En je mini-me kan er over een paar jaar wel mee verder joh :P.

xSannee ik dacht ook appuyement nu al? Haha. Maar met grondwerk begin je daar dus eerder mee. Ik ben zelf niet zo thuis in het grondwerken maar vind het wel reuze interessant! En zou het zelf ook willen oppakken maar hoe haha.

Gisteren heerlijk gereden. opgestapt zonder eerst te longeren. En voor het eerst met een spoortje gereden. Ben zo'n nerd met een zweep. Reed een stuk fijner met een spoortje drijven kon een stuk makkelijker met die korte beentje van mij. Hij was echt super fijn! We zijn nu vooral bezig met het 'plaatsen' van de schouder.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 12:42

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan..
Na een periode van afwezigheid hier in het topic, omdat ik eigenlijk weinig te melden had.

Zoals de meeste misschien wel weten is Kens vorig jaar zadelmak gemaakt. Per 1 juni heb ik haar 'naar huis' gehaald (lees pensionstal) en ben ik zelf met haar aan de slag gegaan. Dit ging niet zonder slag en stoot. Kens had vlucht gedrag en ik kreeg dit onder het zadel niet direct opgelost. Hierdoor werd ik zelf onzeker en verloor ik eigenlijk het plezier om lekker te trainen met dr. Na er een aantal maanden naast te hebben gestaan en veel grondwerk te hebben gedaan. Heb ik besloten te verhuizen naar een stal met binnenbaan. Per 1 Januari staan we op deze fijne stal. Deze beslissing is tot nu toe erg goed uitgepakt. We zijn weer lekker aan het trainen samen en hebben het plezier weer terug gevonden.

Grondwerk doen we momenteel ook nog veel omdat Kens daar gewoon super goed op reageert en ze er erg veel baat bij heeft. Vorige week ook voor het eerst de buitenbaan weer opgezocht en ze was super braaf. Ik begin dus zelf ook weer wat vertrouwen terug te krijgen gelukkig.


Afbeelding


Hopelijk kan ik nu weer lekker mee kletsen met jullie :D

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:54

Wat fijn dat je door jullie probleem heen hebt kunnen werken odenxia!
Ziet er goed uit murosch, leuk dat je dochter erop heeft gezeten!
Klinkt goed nouklime!
Wat goed sanne! Heerlijk rondje buiten rijden :)
Osteopaat is altijd goed miesje en vrij kan ook nooit kwaad haha.

Hoeveel van jullie longeren nog voor het rijden? Ben wel benieuwd altijd naar hoe anderen het doen :P ik heb met harv nu na 5x in de bak te hebben gereden niet meer gelongeerd vooraf.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:22

@Paljaslaura Ik was eigenlijk al vrij snel gestopt met longeren van tevoren. Omdat degene die mij heeft geholpen met zadelmak maken zei Manouk niet zeuren hij moet als hij een zadel op heeft normaal doen in zijn vrije tijd mag hij rennen en bokken. Dus zo gezegd zo gedaan. Maar nadat ik 2x achter elkaar een klapper had gemaakt ben ik daar weer mee begonnen en dit weekend voor het eerst weer niet *\o/* . Mega blij! haha!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:29


Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:37

Sanne aha, dat verklaart inderdaad! Ik ben ook niet bekend met grondwerken en wist dit niet. Maar je vraagt dus eigenlijk al een stuk buiging en gedragenheid wat ze onder de man nog niet aankunnen. Best interessant ja.

Nouklime hahaha ja dat zit er dik in. Mag ze nog wel even geduld hebben hoor, ik wil zelf ook graag nog de nodige km's met Veroon maken als dat mag :o :D

Flink dat je weer zonder longeren bent opgestapt en dat het ook nog helemaal goed ging! Weer een plusje in het vertrouwen in elkaar dus.

odenxia welkom terug. Jeetje wat rot dat je het plezier erin kwijt geweest bent. Ik weet er alles van hoe lastig het is om vertrouwen terug op te bouwen, maar zoals ik lees gaat dat nu al hartstikke goed. Slimme keuze geweest om dan toch maar weer te verhuizen denk ik. Fijn dat je er weer bent!

paljaslaura ik longeer Veronia in principe niet voordat ik erop ga. Alleen toen er een maand tussen had gezeten door de winter heb ik wel eerst even rondgeslingerd (kan het geen serieus longeren noemen).

Florentino longeer ik echtwel de komende tijd nog voordat ik daarop ga zitten. Ik heb in hem dus nog geen vertrouwen en ik kan aan de longe heel mooi zien hoe hij die dag in zijn vel zit. Gisteren dus totaal niet fijn, was enorm afgeleid en niet met mij bezig (de buurman van pa was een nieuw dak op zijn schuur aan het timmeren). Ik ben er zelfs niet eens op gaan zitten daardoor. Hij was zo enorm gespannen, ik zag het niet zitten. Vervolgens vannacht er slecht van geslapen omdat het als faalmoment voelde, maar vanmorgen toch tot de conclusie gekomen dat het een wijs besluit is geweest, want het was echt niet goed gegaan en dan waren we helemaal terug bij af.

Mooi filmpje nouklime, zitten al hele mooie stukken in (wat loopt jouw paard stukken beter dan de andere in de baan trouwens!)!

Ik ben vandaag met Veroon bezig geweest met de galop. Het aanspringen in de linker galop ging steeds niet lekker (verkeerd aanspringen) en dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze de aanleuning op de rechterteugel wat ontloopt. Dat merk je pas echt nu we wat meer van haar vragen qua nageeflijkheid en buiging. We zijn daar dus druk mee bezig en dat beloonde zich vandaag met 4 keer achter elkaar keurig links aanspringen op een grote volte. Ik ben heel tevreden.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:19

Sanne wat fijn dat het stukje buiten zo goed ging!

Murosch dat wordt hier zeker portemonee opentrekken.. Maargoed beter een beetje veel geld kwijt dan een paard met een kapotte rug :j
Wel vervelend van je ontstekingen, hopelijk wordt het gauw beter! Toch wel fijn dat je nog hebt kunnen lessen.

Odexia, wat jamer dat je daardoor het plezier wat kwijt raakte maar heeeel fijn dat het nu zo goed gaat!!

Paljaslaura, hier longeren we eigenlijk niet meer voor het rijden aan.

Nouklime leuk filmpje!

Hier vandaag de osteopaat langsgeweest.. Zat dus wel wat vast in zijn rug/bil.
Nu hopen dat het gauw weer wat beter gaat! Nog even een paar daagjes rust en dan weer oppakken met longeren.

Hebben jullie toevallig ook tips hoe we met grondwerken wat kunnen rechtrichten?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:55

Dankje Murosch! Vind ik echt een dik compliment want dat paard is al 12 haha en al jaren onder het zadel en deze kleine Jack nog geen jaren. Hij had ook nog nooit zo goed gelopen als die dag! Kreeg echt fijne/goeie tips mbt nagevelijkheid en het afwenden wat er soms uitziet alsof we dronken zijn... A.s. zaterdag een Zit&houding clinic gaat Jack ook weer mee dus ik ben benieuwd!

Hebben jullie ook zo'n zin om te rijden met dit fantastische weer!?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:29

Odenxia fijn dat het vertrouwen terug is!
Nouklime, ziet er goed uit.
Murosch aan de galop geknutseld.
Miesjex aan de slag met een osteo

Ik longeerde nog wel van te voren, meer voor mijn eigen gevoel en dat ik kon kijken hoe ze zich voelde die dag.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:22

Nouklime ja inderdaad hier ook ontzettend zin om te rijden met het zonnetje!!
Helaas nog even wachten tot de zadelmaker is geweest en ik een nieuw zadel heb haha.

Gister wel lekker met mijn ander paardje naar het bos en water geweest.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:26

Gaat goed met jou merrie lees ik in je topic Mirjam! Nouja goed, naar omstandigheden doet ze het goed.

Oeh balen Miesje deze dagen roepen je om erop te klimmen. Wandelen is ook fijn met deze temperaturen.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:31

Balen dat juist met dit weertje je moet wachten op zadelmaker.

Kyara doet het super sinds die heftige terugval zaterdag. Staat nu ook zonder pijnstillers. Eet goed, is goed actief. Dus echt top.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:23

Grondwerk ís ook heel leuk Nouklime *D Ik heb er les in, dat is wel echt een must. Ik had anders echt niet geweten waar ik had moeten beginnen haha!
Je filmpje ziet er echt goed uit! Ik had al het e.a. voorbij zien komen. Jack is echt heel leuk!

Murosch: je vraagt inderdaad meer qua oefeningen aan de hand dan onder het zadel! Doordat ik er naast loop en er niet op zit kost het haar uiteraard veel minder kracht. Daarnaast kan ik precies zien wat er gebeurd en dus heel snel corrigeren. Ook voeren we de meeste oefeningen alleen nog in stap uit, de draf pakken we wel mee maar voornamelijk nog op de volte gewoon. Dit helpt me straks onder het zadel wel echt met het aanleren van de oefeningen, tegen de tijd dat we daar aan toe zijn!

odenxia welkom terug!

Miesje, ik werk dus ook regelmatig vanaf de grond. (ook met rechtrichten). Zijn jullie al ergens begonnen of nog helemaal niet? Ik vind het zelf echt heel fijn om er af en toe les bij te hebben. Dat kijkt toch heel anders dan als je er zo dicht op staat. Ik begin altijd op de volte in stap en werk vanuit daar naar de rest toe. En ik gebruik een kaptoom!

Onze nieuwe buitenbak is AF <3 20x60 eb en vloed bak met prachtige verlichting. Wat kriebelt dat, daar gaan we heel veel mooie kilometers maken *D

Ik longeer een rondje linksom en rechtsom, inderdaad om heel even d'r mood te peilen. Soms heeft ze iets langer nodig, soms klim ik er daarna meteen op.

Het is jullie onwijs gegund Mirjam! :+:

Wij werken vooral aan loslaten op de linkerkant en dus meer naar de rechterteugel toe rijden. Daarnaast oefenen we hard op de galop, ze krijgt langzaam steeds meer sprong (de 30x60 buitenbak helpt daar ook wel bij haha, toch makkelijker dan 20x40 binnen) en vanuit daar gaat ze mooi zakken!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:28

XSanne, eigenlijk vrij weinig verder op de grond moet ik heel eerlijk zeggen.. Ik stuur je even pb

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:10

Miesje zeker heb je daar gelijk in, die rug is toch wel heel belangrijk. Daar kun je beter in investeren. En de osteopaat er ook bij gehad lees ik. Jullie zijn er straks weer helemaal klaar voor, mooi!

Nouklime nou hartstikke goed bezig jullie. Nog een clinic? Wat leuk zeg! Hier heb je dat soort dingen niet veel in de buurt. Tenminste, niet dat ik weet.

Mirjam ik vind het zo fijn voor jullie dat het met Kya nu de goede kant op gaat. Mooi doorgaan zo. Ik lees je topic ook.

Zeker krijg ik ook rij-kriebels van dit weer. Jammer genoeg slaat het de komende dagen weer om.

Tof dat jullie bak klaar is Sanne. Mooie maat, lijkt me heerlijk.

Ik ben vandaag weer op Florentino geklommen en we hebben daadwerkelijk onze eerste paar honderd meter weer gezamelijk getufd! Zo blij mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:29

Ja as zaterdag hebben we weer een clinic! Zit&houding eerst een half uur op een Simulator en daarna een half uur op Jack. Evt super leerzaam heb het al een keer gedaan zonder paard mee te nemen nu met paard mee. Jammer dat er bij jullie ij de buurt niet zoveel is! Met mijn andere paard heb ik nooit clinics gereden in die 12 jaar maar met Jack Wil ik dat wel meer doen. Staat je goed hoor deze bruine! Volg ja andere top Of stiekem ook dus had de foto's al gespot haha. Las ook iets over een extra stal laten timmeren door je man :p.

Sanne je maakt mij trouwens helemaal enthousiast over grondwerk. Hoe jij erover praat is aanstekelijk!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 11:20

@Nouklime, Leuk een clinic. Wie geeft deze houding&zit clinic? Is misschien ook wel wat voor onze Rijvereniging :D

@Murosh, Heerlijk weer aan het rijden. Leuke foto`s.

@Miesje & xSannee, Ik ben ook bezig met grondwerk, maar dan voornamelijk om Kens meer te laten/kunnen ontspannen. Door middel van de Tristan Tucker methode heb ik al mooie resultaten behaald met haar. Verder ben ik zelf niet zo bekend in grondwerk of werken aan de hand, maar ik zou daar graag wat meer over leren. Zit soms wel eens wat te googlen naar filmpjes van werken aan de hand, maar vind het altijd wat lastig waar te beginnen en wat is nou goed/niet goed.

@Mirjam, Wat fijn dat Kyara opknapt en het goed doet nu.

@Paljaslaura, Ik longeer eigenlijk altijd voor ik erop stap. Sowieso omdat ze echt even haar energie een beetje kwijt moet en daarnaast vind ik het prettig dat ze rustig los kan komen in haar lijf zonder dat ik erop zit. In het begin longeerde ik haar echt moe voor ik op stapte, maar nu is dat meer even 5 minuutjes linksom en 5 minuutjes rechtsom.

Wij hebben helaas deze week niet kunnen trainen met het mooie weer. Kens heeft vorige week haar jaarlijkse enting gehad en het arme schaap reageert daar zo heftig op. 2 dagen heeft ze haar linkervoorbeen niet normaal naar voren kunnen plaatsen. Dag 3 zag ik gelukkig weer wat verbetering en werd het minder. Dit is nu al de 2e keer dat ze zo heftig op het enten reageert. Ik heb nu afgesproken met mijn dierenarts dat ze de volgende keer direct pijnstillers krijgt na de enting. Dit was zo zielig :(:)
Dinsdag kon ze pas weer normaal lopen, ze had nog wel een vochtzakje hangen. Hopen dat dat het weekend ook helemaal geslonken is. Dan kunnen we weer aan de slag!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:30


odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 11:43

@Nouklime, Ziet er interessant uit. Ga is even de website bestuderen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:03

Drukte weer is te vroeg op verzenden! heftige reactie zeg op een enting. Gelukkig weet je het anders zou je, je helemaal rot schrikken!