Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:17

Hahaha vind je dat Nouklime? Heeerlijk hier hoor!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:39

Ja haha het ligt niet echt heel centraal zeg maar. Al geloof ik je meteen dat het heerlijk wonen is! Waarschijnlijk ook paarden aan huis? En zo niet dan waarschijnlijk alsnog veel meer ruimte voor paarden op de stal waar je staat. Als ik later rijk ben verhuis ik naar Ermelo/Putten! Zie het al voor mij een mooi huis met rietendak aan het bos met mijn paarden aan huis. Blijven dromen haha!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:51

Heerlijk zo'n droom he! was mijn droom ook altijd.
Tot we dit huis echt voor een prikje konden krijgen en de mogelijkheid hadden om de paarden aan huis te zetten! <3
Kane staat dus heerlijk lekker aan huis samen met zijn 2 paardenvriendinnetjes( Mijn 2 andere paarden waarvan 1 drachtig ).
Ondank dat het wel heel veel werk is om ze aan huis te hebben is het wel ontzettend fijn! *\o/*

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:05

Sanne wel fijn dat je instructrice ook goed let op je houding. Vind ik ook altiijd wel fijn. Soms sluipen dingen er heel snel in

Miesje ik was zondagochtend niet heel erg vooruit te branden maar gister eigenlijk super fit haha

Laua ach keer prive clubles was best fijn! Al vind ik normaal de clubles juist wel fijn dat ze tussen anderen moet lopen, leert ze mooi van
Super dat hij uiteindlijk zo fijn meewerkte! Leuk om ze die vooruitgang te zien!

Ik woon nu nog bij me ouders met de paarden aan huis. Wil dit jaar wat voor mezelf maar zal dan de paarden aan huis wel echt gigantisch gaan missen. Ooit hoop ik dat ik het huis van me ouders kan overnemen. Maar daar zal de komende jaren nog wel geen sprake van zijn :')

Wij hebben vandaag voor het eerst weer op het buitenterrein van de club gereden, eerste paar rondjes waren even spannend met de voetbal en tennis ernaast maar daarna heel fijn kunnen rijden <3 Ook een paar kleine sprongetjes gemaakt, ze werd lekker fanatiek :)

Vandaag is ze alweer een jaar van mij :D

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:48

Hee Paljas jij ook aan het grondwerk! Heel leuk! Wat doe jij zoal?

Paarden aan huis hoeft voor mij nu niet percee. Ik heb het best druk _O-
Werk, studie, vriend, paard... ik weet niet of ik het red om dan alles zelf te doen haha!

Ik heb weer een hele fijne les gehad *D
Mevrouw had flink de turbo aan, ik wist even niet wat ik meemaakte haha! Maar we konden het goed gebruiken.
Uiteindelijk een beginnetje schoudervoor meegepakt en gefocust op overgangen om d'r goed op de achterhand te krijgen.

Hier vast een klein voorproefje. Van de filmpjes maak ik binnenkort even 1 filmpje, want nu is het wat veel haha!

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:33

Lekker Melissa en gefeliciteerd met het jubileum!
Paarden aan huis heeft idd zijn voor en nadelen gok ik haha.
Ziet er goed uit Sanne!

Ik werk op een kleine cirkel met kaptoom. De juf omschrijft het als stierenvechten zonder de stier :’) maar komt erop neer dat we met de oefeningen naar het verzamelen toe werken. En vanaf daar kan je natuurlijk ook weer andere dingen gaan doen zoals aan de lange lijnen etc.
Kwam voor harv heel goed uit want die had wat dominantie issues wat zich dus uitte in dat afsluiten en voor je wegrennen. Dus dat hebben we nu heel goed aan kunnen pakken. Dit deed ie namelijk ook aan de hand als hij schrok.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:14

Pattypaard dank je! Haha, nou wie weet is er nog hoop. Lijkt me ergens zo leuk om een BB-parcoursje uit te kunnen springen. Alleen al voor het idee. Krisje is echt een verrassingspaardje he? Je ziet gewoon dat ze nog niet af is. Leuk is ze sowieso maar ik ben benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat worden. Fijn dat je haar de tijd geeft.

Oehh Miesjex is het vandaag zadeldag???

Nouklime nee die kon zeker niet meer stuk! Ik vind het zo gaaf, mijn babypaard <3

Dank je Melissa. Ben je weer bijgekomen van je carnavalsavonturen? :D Dagje rust na het enten doe ik hier altijd. Ze kunnen er toch wel wat last van krijgen.

Dank je Sanne! Dapper hoor, met die wind gaan rijden, zelfs in een binnenbak waar alles kraakt en piept.

Jullie hebben me aangestoken met jullie Clinics. Ik heb ons ook ergens voor opgegeven. Een witte-hekjes-training halverwege april. Lijkt me heel leerzaam om op deze manier kennis te maken met de beruchte witte hekjes op de buitenwedstrijden.

Paljaslaura dank je! Super dat het je nu zelf zo goed is gelukt met de grondwerkles en dat is een heel mooi cadeautje, dat hij zich echt los begon te laten erbij!

Miesjex aan het einde van de wereld? _O- Nou dan woon ik ook aan het einde van de wereld. Niet zo ver bij Miesje vandaan :D

Wij hebben de paardjes ook thuis staan. Lang voor moeten knokken om mijn droom te verwezelijken maar ik ben er zo vreselijk blij mee. Geen luxe stalling, geen binnenbak, maar alles wat we nodig hebben is er en ik ben blij met mn kleine paradijsje <3

Melissa gefeliciteerd met je jubileum!!

Wauw Sanne, dat ziet er super uit zeg! Ze gebruikt haar lijf mooi zo!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:29

Ziet er goed uit sanne, ben benieuwd naar je filmpjes!

Hahaha ja Murosch is heel mooi hier toch?! Zou niet anders meer willen.
Ja het is inderdaad fijn om de paarden bij huis te hebben, al vond ik het toen ze op pension stonden wel altijd heel gezellig met de andere meiden... Maaar al het gezeur ed mis ik echt niet. super fijn dat ik alles zelf kan bepalen wat er met mijn paarden gebeurd en wat voor eten ze krijgen.
Ook heb ik ze zelf 24/7 buiten staan, er staan wel stallen maar ze kunnen zelf bepalen waar ze heen willen.

ENNN inderdaad Murosch!! vandaag zadeldag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Nog eventjes geduld tot 13:00

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:01

Whoeww bijna! Nou veel succes straks dan :)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:23

haha dankjewel!!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:42

Ben benieuwd naar je filmpjes Sanne! Staat haat goed donkergroen!

Gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum Melissa!

Gelukt met je zadel Miejse?

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:51

Jaaaaaa uiteindelijk gelukt!! ben net weer binnen. Heb een mooie Arno Brand zadel *\o/* <3
Kon wel merken dan kane tijdje stil gestaan heeft. Hij was zooo gek steigeren bokken.. 8)7 Wel gelijk kunnen voelen of ik goed in het zadel blijf zitten _/-\o_

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:53

Wat fijn! Foto! Volgens mij heerlijke zadels?

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:11

Afbeelding

Deze is het geworden !

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:26

chiq zadel Miesje! Op naar veel veilige km's ermee :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:44

Wow dat zijn heel veel zadels Miesje!! Zadel ziet er fijn uit. Vriendin heeft ook een AB zadel, is er altijd heel happy mee geweest!
Hihi, die angst is wel wat herkenbaar hoor. Ik dacht met de manegeles vroeger al altijd dat we niet over een balkje op de grond heen konden komen :'). Ik wou wel! En ik deed ook, maar wel met 7 kleuren in mijn broek zegmaar haha.

Hihi, op deze foto vind ik haar klein lijken Nouklime O:) Ze is helemaal niet zo groot maar ze toont wel groot. Zal nu tussen de 1,65 en de 1,70 zijn denk ik. Vriend zegt altijd dat ze enorm grote benen heeft en daardoor zo groot lijkt.
Grappig, ik merkte laatst met rijden dat ik mijn linkerheup optrek/niet laat zakken. Ga ook snel hangen in mijn onderrug, is zo relaxt haha.

Nee geen carnaval hier Melissa. We gingen vroeger altijd op vakantie. En toen we eens niet gingen waren alle pesters ineens aardig tegen me met carnaval :+. Heb het wel eens gevierd en toen ook gruwelijk leuk gehad hoor! Met 2 vriendinnen gewoon ergens heen gaan waar je niemand kent en gaan met die banaan :)) .
Ah ook al een jaar bij jou, leuk! Braaf dat ze gewoon lekker te rijden was ondanks de voetbal en tennis.

Super braaf met die gruwelijke wind dus Sanne, toppie! Fotos van je filmpje zien er fijn uit, ben benieuwd naar bewegend materiaal!
Leuk dat jij ook zo bewust bent van je eigen houding.

Oef das niet handig als ze dat doen Paljaslaura! Fijn dat de juf jullie dan op de goede weg kan zetten. Zie je maar hoe belangrijk het begrip en respect op de grond is.
Haha idd Murosch! Er gaat sowieso wat leuks uit komen uiteindelijk maar geduld.. geduld..
Mooi is dat toch he, dat je met minder luxe zo veel happyer kan zijn dan met meer!

Ga binnenkort bij ons een workshop ruiterpilates organiseren. Heb ooit al eens wat lesjes meegepikt. Merk je echt goed in je lijf wat het eigenlijk doet!
Daarna ook de optie om met paard les te krijgen, ben heel benieuwd wat dat aanvult!

Ik wou eerder nooit paarden aan huis. Heb verzorgponys vroeger gehad die ik elke dag binnen deed zetten en voeren. Mijn 1e paard heeft daar toen ook gestaan. Was aan de andere kant van het dorp, was er in 10 min op de fiets. Pensionstal daarna was toch ook wel erg handig! Maar dan zou ik er nu nooit 2 gehad hebben. Das nu prima te doen zo aan huis, zeker omdat ze 24/7 buiten staan natuurlijk. En ik heb ontzettend geluk met mijn overburen met binnenbak uiteraard.

Van Krisje nog niet gelukt om filmpje te maken, misschien vanavond nog.
Baby eergisteren even kort gereden, ze voelde wat moe dus maar beetje gelaten. De kat in de bak was het daar niet mee eens en zat iedere keer ergens anders om Baby te laten schrikken :+
Haar gisteren even aan de longe gehad maar leek nog niet helemaal fit dus met 10 min gestopt.
Vanavond mag ze gaan springen, dan is ze zo weer fit waarschijnlijk :').

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:56

Misschien dat ze idd zo groot toont omdat ze nog zo rankt is met lange benen! En wat een luxe overburen hebben met een binnenbaan! Doe mij die ook!

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:16

Hey allemaal! Ik geb misschien een hele stomme vraag. Ben bezig met een paard kopen. Bijna 4 jaar en meet 170. Is dat een beetje een normale hoogte

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:43

Echt he! Ze zouden hem eerst gaan slopen maar nu blijft die staan! :D Van de zomer gaan we hem opknappen. Dak is wel echt superlaag. Als je op Krisje zit en die maakt een sprongetje dan zou je zomaar met je hoofd het dak kunnen raken.. en niet vol aan de zijkanten springen, das ook niet veilig haha. Maar hee, tis droog en een stuk minder winderig als buiten in de wei.

Dat ligt er maar net aan hoe groot je zelf bent en wat je zelf prettig vind Francieen.

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:52

Pattypaard schreef:
Echt he! Ze zouden hem eerst gaan slopen maar nu blijft die staan! :D Van de zomer gaan we hem opknappen. Dak is wel echt superlaag. Als je op Krisje zit en die maakt een sprongetje dan zou je zomaar met je hoofd het dak kunnen raken.. en niet vol aan de zijkanten springen, das ook niet veilig haha. Maar hee, tis droog en een stuk minder winderig als buiten in de wei.

Dat ligt er maar net aan hoe groot je zelf bent en wat je zelf prettig vind Francieen.



Ah oke! Ik ben zelf ook rond de 170, maar ven een paardje van 160 gewend dus vond dit best groot totdat ik erop zat

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:10

Yes! Miesje! Een zadel! Hij is heel mooi! Lekker weer aan de slag!


Hier is m'n filmpje van de les! Mama heeft niet alles gefilmt (ze wilt soms ook zelf kijken haha) maar ben al wel weer blij met nieuw beeldmateriaal *D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:14

@Patty nou inderdaad het is droog en geen wind!

@Francien dat kunnen wij niet voor je bepalen of je een paard te groot vind of niet. een 4 jarige is nog jong groeit nog tot zijn 8ste.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:16

Leuk filmpje Sanne! Zo doet het echt al goed onder het zadel!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:13

Sanne wat een fijn beeld! Ben benieuwd naar de filmpjes :D

Murosch idd weer helemaal bijgekomen haha.
Leuk zo'n clinic in de witte hekjes! Heb je van het winter op cc nog geen hekjes gehad?

Miesje super dat je een zadel hebt gevonden! Kun je mooi weer verder.
Oh Kane wel even lekker fris dus, het is buiten ook wel beetje onstuimig
Ziet eruit als een fijn zadel!

Patty ruiterpilates klinkt ook intressant!
Ik heb destijd een tijd ruiterfit gedaan, was ook heel leuk en nuttig. Uiteindeiljk werd het verplaatst naar een andere locatie, bijna een uur rijden. Dat gaat me beetje te ver.
Toen dat niet meer ging maar aangemeld bij de sportschool en daar ook hele fijne begeleiding en schema's gericht op de spiergroepen die je met paardrijden veel nodig hebt

Francien prima stokmaat. ik heb ze liever kleiner maar opzich niks mis mee. Je weet alleen natuurlijk niet hoeveel die nog bij gaat groeien

Sanne wat ziet het er al netjes uit!

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:29

Sanne ziet er heel netjes uit dat filmpje!! Loopt al best heel constant ook, echt knap.

Melissa nee nog geen hekjes tegengekomen. Ik ben wel benieuwd hoe ze daarop gaat reageren al verwacht ik niet veel gekkigheid.

Ik heb gisteren Veronia's oma, Fonia, laten vereeuwigen op mijn arm. 28 jaar mocht ze mn vriendin zijn en nu blijft ze op deze manier toch voor altijd bij me.

Afbeelding