Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:06

Hoe ging het murosch?
Wat heerlijk dat ze zo stoer doorloopt Sanne!

Gister weer gesprongen met Harvey. En hij deed het weer goed! Wel paar keer erlangs geschoten omdat ik te afwachtend reed. Maar toen ik het zelf doorhad deed hij het ook top.
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:05

Wat springt ie al hoog paljaslaura! :oo Doe ik je niet na. Mooi hoor!

Het ging GOED *\%/* *\%/*
Ik was voor het eerst zonder mijn instructeur op pad vandaag. Die ging tot nu toe mee om te ondersteunen bij het trailerladen en om mij rustig te maken, maar nu dan toch echt op eigen kracht gedaan. En dat ging echt mooi. Tuurlijk was de nieuwe omgeving best even spannend. Dat mag ook heus, maar ze liet zich er prima doorheen rijden. We hebben gewoon 3 winstpunten gehaald en ons eerste lintje gewonnen (derde prijs) :D :D Ik ben ZO trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:21

Wat goed, gefeliciteerd :D

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:26

Dank je! Sorry voor al die foto's hoor, ik gooi jullie er wel flink onder hier he?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:43

Murosch spannend zo de eerste keer zonder hulp van de zijlijn, maar dat gaat vast goedkomen!

Laura super knap!! Lekker veel ruimte :D

Wauw Murosch!! Wat super goed, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Foto's zijn leuk!! Dus lekker blijven plaatsen :D Beeld ziet er ook fijn uit!
Geeft ook weer goede moed voor de volgende keer!

Vanmiddag lekker in het zonnetje gereden :D waar voor een 2 weken terug de draf een heel stuk makkelijker ging dan de galop, ging vandaag de galop een heel stuk fijner dan het drafgedeelte. Toch leuk die jonge paarden, dat ze zoveel veranderen. Ze was in draf behoorlijk afgeleid met alles wat er omheen gebeurde en langskwam :')
Hier dan ook eens een foto, ze stond zo lekker naar buiten te kijken in het zonnetje voor we gingen rijden.

Afbeelding

Vandaag is ons nieuwe hoofdstel van bridle2fit binnengekomen, zal van de week even een foto maken met nieuw hoofdstel :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:06

Wat leuk dat dit topic nog actief is !! Heb de laatste pagina’s terug gelezen en echt leuk om te zien hoe het met iedereen gaat. Sommige echt al super actief en veel aan het rijden en zelfs starten met de baby’s :wow: :D

Met Lars gaat het goed. Het rijden opzich gaat prima. Hij doet super goed zijn best en is heel erg braaf maar gezien zijn lichaam en mijn ambities hebben we véél obstakels. We komen nu net uit een periode gehad waarin hij al zijn gewicht op mijn rechterhand/arm gooide en gewoon linksom draaide als ik losliet. Echte fjordenstreken die juist niet met kracht beantwoord moesten worden maar poe dat is lastig. Galopperen zijn we druk mee aan het oefenen. Linksom gaat het nu best aardig, rechtsom nog moeilijk.

Ook een constant tempo vinden was lastig. Sporen zijn mijn ding niet dus daar wil ik niet aan beginnen. Ik wil gewoon dat hij naar mijn been luistert. Gaat nu super goed.

Afbeelding

Rissa is ook zadelmak. Súper braaf geweest de hele tijd. Geen stap verkeerd. Ik ben nu alleen al een hele tijd bezig om een zadel voor haar te vinden dus ik rij haar niet echt. Elke week kwartiertje stappen zodat ze het wel gewend blijft.

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:09

Laura wat knap zeg! Stoer man!!

Murosch; gefeliciteerd!! *\o/* supergoed gedaan! Het ziet er goed uit zeg!

Hier waren ze naast de bak met de trekker het land aan het bewerken. Mevrouw heeft niet eens gekeken, topper <3

Afbeelding
Afbeelding

Oh en wat een leuke fjorden hierboven! Vind vooral je lichte leuk <3

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:51

Super dat het bij Ken steeds weer wat beter op zijn plek begint te vallen Melissa! :D

Oh leuk weer eens op een ander paard gezeten Sanne. Kan je veel van leren voor met je eigen rijden!
Dat merk ik met Baby idd ook, 2e dag is vaker fijner.
Lekkere balkjestraining voor Nova, fijn! Stoere stills van de buitenbakrit.

Ben eigenlijk wel een keer benieuwd naar een filmpje Murosch :) Daar kunnen we meer op zien en betere tips geven. Mij valt sowieso op dat je ook in draf je been vaker optrekt en niet lang houd + tenen vaak naar buiten zijn. Als de tenen naar buiten zijn trek je je been snel op en als gevolg ga je snel knellen met de binnenkant van je knie. Teen naar binnen en been lang, gewicht op je beugels houden. Dat laatste denk ik vaak aan dan gaat het ineens een stuk makkelijker.
En inderdaad galopperen kunnen ze in de wei ook prima zonder dat iemand gas loopt te geven dus dat kunnen ze met iemand erop ook, als je gewoon simpel een galop vraagt. Als het moeilijk wordt even been geven is uiteraard wel nodig. Maar alleen als het moeilijk voor haar wordt, niet omdat ze gewoon traag is.
Als je been geeft en ze wordt langzamer meteen een knal geven. Dat is nooit de reactie die je op je voorwaarts drijvende been wilt hebben.
Nou dat even wat anders doen heeft dus goed geholpen voor de wedstrijd haha, gefeliciteerd met je punten en je prijs! :D

Wat een schattige foto’s Nouklime!

Wat tof lekker buiten Laura! Super dat hij zo braaf was. En weer lekker wat sprongetjes gemaakt :D.

Wat leuk om Rissa onder het zadel te zien xApple, vind haar echt zo leuk!
Fijn dat het nu zo lekker met jou en Lars gaat ook.

Gisteravond met Baby gaan springen. Ze deed het weer super! Afstanden gingen deze keer gelukkig iets beter. Maar nog niet helemaal hoe het moet haha. Mochten voor de 1e x barrage rijden, waren in de 80 en in de 90 foutloos dus 2 x barrage. 1 x was wel HC maar ag, toch leuk. We hebben een 2e prijs gekregen!
En toen de 1e ereronde haha. Baby wou er meteen bokkend vandoor toen de mensen begonnen te joelen terwijl we van hun af reden.. heel slim ook. Vooral toen dat we de 2e keer langs reden Baby echt zo keek van kan dit wel? Is dit te vertrouwen? En toch vlak langs het publiek af galoppeerde omdat ik dat vroeg en uiteraard net op het moment dat wij er weer van af rijden beginnen ze weer als idioten. Toen heb ik toch even niet zo heel vriendelijk geroepen dat ze normaal moeten doen. Wil graag dat ze een positieve ervaring mee krijgt en ik wil er zelf ook gewoon normaal op kunnen blijven zitten. (Door haar gekke probeergedoe knalde ze bijna in/tegen een hindernis en een andere knalde al bokkend echt net niet op haar). Al met al is ze wel braaf gebleven! “Nee, nee! Normaal doen. Uh.. Nee!” zoiets ging het :') Gelukkig luisterd ze daar een beetje naar. Haar rug stond helemaal bol en ik weet wat daar uit kan komen, helemaal als ze nog een spurtje van tevoren doet. Is niet nodig hoor :P.

Vandaag gaan lessen, ze deed het echt super goed!! Ging heel fijn lopen en voelde haar rug echt omhoog komen. Buikspieren zijn goed getraind. Lesgever vond Baby een leuk dier en vond dat ik met heel veel gevoel reed. Leuk om te horen. We waren al goed op weg, daar in net wat meer doorgepakt en wat meer bevestiging gekregen. Dus weer supertrots op Baby voor dit weekend :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:08

Paar daagjes afwezig geweest dus er komt even een gigantische bijleespost haha

Murosch, wat grappig hij komt ook les geven bij een vriendin van mij.
Tenen naar buiten is hier ook altijd een probleem. zodra ik met instructrice erbij rijd wordt ik erop gewezen maar dan heb ik naderhand zo ontzettende pijn in mijn enkels :+ Spiertjes zijn het niet gewend denk ik..
- Controle ga je vanzelf over Florentino krijgen hoor!! Toch super dat je het nu aan durft met hem!
- Wat ontzettend gaaf dat je wedstrijd zo goed ging zeg. Gefeliciteerd met je mooie prijs.

Melissa, wat fijn dat de galop zo fijn gaat!!

Sanne, heel anders dan als je een ander paard rijd he. Ik heb dat ook heel lang gehad nog met kane en maury. Beide ook totaal verschillende types maar bleef steeds weer wennen. Nu ondertussen wel gewoon geworden :Y)
Jou paardje heeft trouwens echt zo geweldige mooie kleur <3 elke keer als ik de fotos zie is dat het eerste waar ik aan denk _/-\o_

Nouklime, 2 prachtige paardjes <3

Paljaslaura, wat gaaaf stukje in het bos!
Stoer beeld dat springen!

Apple, klinkt heel bekend. Ik heb zelf een tinker die daar ook een handje van heeft.

Patty gefeliciteerd met je prijs! Ere ronde gaat meestel inderdaad niet geheel vlekkenloos bij iedereen :(:)

Hier vandaag weer heerlijk gereden.
Het schudden met zijn hoofd is eigenlijk zo goed als weg!! Nu nog aan het werk dat hij is langer komt, kropt zich nu nog wat te hoog op.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:58

Patty, wat goed van Baby! Gefeliciteerd ook! Die ere-rondes zijn vaak heftig... snap ook nooit zo goed dat mensen zo "woest" doen aan de kant. Het blijven paarden en veen in de BB en B zijn ook echt jonge paarden... maargoed haha, je hebt het overleefd _O-

Haha heerlijk d'r kleurtje hé Miesje :+: blijf er zelf ook gek op. Was echt niet bewust op zoek naar zo'n kleur, maar lelijk is het niet haha!

Hier een stukje film van m'n ritje van gister. Heerlijk zonnetje. Heb alleen een kort stukje aan het eind gefilmd, binnenkort maar weer eens iemand meenemen. Toch makkelijker dan zo prutsen met een telefoon op de bakrand _O-



Naderhand uitgebreid gedoucht en mevrouw begint dat zowaar een beetje te waarderen :oo

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:31

Xapple leuk om weer eens wat van jullie te zien! Beelden zien er erg fijn uit!

Sanne heerlijk dat ze zo nuchter doorliep! Beelden zien er fijn uit!

Patty weer lekker rondjes gesprongen met Baby, gefeliciteerd met je prijs! Oh en een ereronde is natuurlijk ook wel heel spannend!
Klinkt als een leuke en leerzame les, top!

Mies ook weer fijn kunnen rijden, super!
Hier zijn de 2 paarden ook totaal verschillend, maar beide heel leuk.

Sanne ook het bewegend beeld ziet er fijn uit!
Haha douchen wordt dus steeds minder eng!
Ken vind dat heerlijk maar afgelopen weekend moest ze er ook wel even weer aan wennen

Gisteren een rondje naar buiten geweest, ze was lekker fanatiek en wilde voorop lopen :P (wel achter de fiets aan :P ). Heerlijk relaxt kunnen rijden :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:55

Wauw Murosch wat een punten en leuke foto's! Geeft je vast veel vertrouwen.

@Laura Wat springt hij met een mooie techniek zeg voor zo'n jonkie! voorzichtig en laat veel ruimte over.

Haha je moet maar zo denken Patty daar krijg je een mak paard van waarschijnlijk over een tijdje met zoveel lawaai en drukte om haar heen. Ieder geval fijn dat je bent blijven zitten!

Wat een fijn bericht Miesje!

Stoer hoor naar buiten Melissa ik durf dat nog niet aan haha.

@Apple ik vind Rissa echt gaaf heb nog nooit zo'n kleur fjord in het echt gezien. volgens mij pakt ze het makkelijk op? Makkelijker dan Lars?

Gisteren avond hebben we nog een lesje gehad en mijn tijden voor zondag zijn online gezet vanmorgen. 14:14 & 14:35. Mega zenuwachtig! mijn doel is lekker genieten en in de goede galop aangalopperen. Als ik dat niet netjes voorbereid maar gewoon hop het doe springt hij vaak verkeerd aan. Eigen schuld dus ik wil daar echt op letten. Kijken waar ik sta zo krijg ik ook een beter beeld waar ik echt meer mee aan de slag moet. Ik ga niet uit van winst want het is gewoon nog niet winstwaardig maar wil wel boven de 170 punten rijden.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:04

Spannend zondag hoor!
Vooral lekker gaan genieten, al zou ik dat zelf nooit niet kunnen door de zenuwen haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:30

Ik vind het ook echt heel spannend! Heb al 2,5 jaar geen wedstrijd gereden dus voelt weer als het begin. Een nieuw begin wel te verstaan!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:44

Miesjex; Super dat het hoofdschudden zo goed als weg is, wat lijkt me dat een opluchting! En fijn dat je lekker gereden hebt.

Nova loopt er lekker over Sanne! Je zou haar in de voltes van mij nog een stuk meer mogen buigen dat ze haar lijf nog net wat meer gaat gebruiken, denk dat ze daar wel aan toe is inmiddels :).
Hihi duurt even voordat ze zo'n douche toch lekker vinden he. Straks met dat warme weer komt dat vanzelf goed haha.
Dankje! Nee ik snapte dat ook echt niet. Doe dat dan als die dieren naar je toe komen of aan de andere kant zijn maar niet als vluchtdieren van je af lopen, das toch logica wat er dan gebeurt.
Als je al joelen als je aankomt heb je iig nog keus om er bijv. wat minder dicht langs af te rijden o.d. Maar dan heb je teminste nog keus. Maargoed, niks aan de hand. Alleen frustratie over dat mensen niet nadenken :P.

Heerlijk gevoel als ze zo fanatiek voorop willen bijen he Melissa! Vind het altijd zo grappig als ze dan zo'n moment krijgen dat ze ineens toch niet zo stoer meer zijn en ergens achter kruipen :P.
Dankje!

Haha ja als ze daar aan went wel Nouklime. Fijn lesje gehad? Ag joh, kan prima dat jullie gewoon winst rijden! Maar goed dat je er niet vanuit gaat, dan heb je iig die druk om een wp te halen niet. En vooral gewoon plezier hebben :D.

Baby heeft gisteren vrij gehad, vandaag ff gelongeerd. Mevrouw was ernstig fris. Kon bijna niet wachten iedere keer tot ik weer wat vast had om naar de andere kant te gaan :+. Sjouwde er lekker over. En Krisje gedroeg zich deze keer gelukkig wel. Vorige x is ze 2x kei hard omgeflikkerd omdat ze zo idioot aan het doen was dat Baby aan de andere kant van het hek was 8)7 .
Morgenvroeg weer springles op locatie. Zondag ga ik naar een vriendin die net terug is van 3 weken vakantie, zou nog foto's maken van haar en haar paard. Krijgt ze tegelijkertijd ook les. Neem ik Baby mee, gaan wij daarna ook les krijgen van instructrice. Ondertussen kan ze dan daar op stal of in de wei dat ze niet de hele tijd op de trailer hoeft te staan. Leuk uitje!

Nog wat foto's van Baby laatst
[ITP] Bowlers Baby staat model

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:50

Spannend Nouklime! Gewoon lekker rijden voor de ontspanning *D

Patty; klopt! We zijn hard bezig met die buiging, ze krult alleen in die verdere buiging nog sneller achter het bit. Dus daar moet ik een balans tussen vinden.

En wat een mooie foto's :+: leuk weekend voor de boeg! Goed bezig!


Wij hadden een interessante les net _O-
Zat er net een kwartiertje op, begon het in 2 tellen toch een partij te hagelen :oo echt heel hard. Nova was even de weg kwijt, veel paniek :(:)

Voor gekozen om even af te stappen en aan de hand te werken. Dus wat grondwerk oefeningen gedaan tot het iets rustiger werd. Uiteindelijk alleen nog maar regen en er weer op gegaan, toen was er niets meer aan de hand haha.

Maar de onverwachte hagel was net even een stapje te ver, achja haha.

Verder gaan we wel lekker. Veel oefenen met meer halslengte krijgen. En in de galop voor de verandering eens contra meegenomen. Kan gewoon een 8 rijden (nog wat uit balans maar ach, we komen rond _O- )

Dus al met al een succesvolle les!

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:16

Melissa ja haha het is elke dag weer een verrassing wat nu weer de uitdaging zal zijn he met die jonkies. Dat maakt het ook wel leuk. Heerlijk zonnetje!

xApple wat leuk om weer eens van je te horen. En ook dat het goed gaat met je beide fjordjes, ondanks de struggles met Lars. Tja, ook een beetje wat hier boven ook al staat he, en dan is het ene jonge paard het andere niet. Ik ben stiekem toch wel echt Lars-fan.

Sanne mooie oefening om een bomproof paard te creëren haha, ook al zat je er waarschijnlijk niet op te wachten. Bij ons in de buurt wonen niet echt paardenmensen en heel vaak wordt net op het moment dat ik wil opstappen ergens een bosmaaier/grasmaaier/andere machine aangeslingerd. Echt dat je afvraagt of ze het erom doen ofzo. Maar dat is natuurlijk niet zo.

Pattypaard dank je voor je reactie. Ik ben bang dat het lastig wordt om mijn benen zo te draaien. Ik heb zware artrose in mijn (rechter)knie en als ik dat been anders leg/draai dan schiet mijn knie constant op slot en dat is flink pijnlijk. Filmpje wil ik wel eens weer laten maken. Ik doe dat weinig omdat ik niet echt film-talenten in mijn familie heb waardoor mijn rijfilmpjes meestal meer lijken op een schip op zee in de storm (wiebelend beeld), maar ik zal eens even zien of het gaat lukken.

Baby is echt een toppaardje he? Flink dier en wat asociaal dat ze daar in het publiek geen rekening mee konden houden. Bah.

Miesjex hey dat is toevallig, wat leuk dat je hem kent. We waren vroeger collega-instructeurs (ik ben ook ORUN-gediplomeerd en heb in een vorig leven heel veel les gegeven) en daar kende ik hem dus van. Ik heb veel aan zijn hulp nu!

Sanne dat ziet er echt heel netjes en braaf uit, super!

Melissa oh heerlijk, buitenritje! Hebben wij nog steeds niet gedaan, moest nodig eens. Het mooie weer komt er toch wel aan nu.

Oeh Nouklime, komt dichtbij nu, wat leuk! Alvast heel veel plezier, geniet en op naar een positieve ervaring zondag. De rest is bijzaak he ;)

Pattypaard weer een leuk uitje in de planning.

Wauw Sanne een 8 in galop, dan moet ze toch al best veel balans hebben! Hagelbuien zijn ook niet grappig, en ze komen vaak ook zo plotseling dat je er ineens middenin zit, blurgh.

Ik heb voor Florentino een topicje aangemaakt op HAW. [RT-HAW] Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens
Fijne tips gekregen tot nu toe. We gaan morgen onze eerste les rijden, dat is toch wel een eerste mijlpaal vind ik zelf. Ik hoop dat ik een goede start kan maken met hem, hij is toch wel heel anders dan Veronia. Dit waren we deze week:

Afbeelding
Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:59

Oeh das toch even schrikken Sanne! Hagel vind ik ook een heel vervelend iets. Doet zeer :P.
Wel een goede oefening voor jullie geweest, dat dan weer wel! Haha dat ze al in galop blijft daarbij is al heel wat toch. Top!

Balen Murosch! Kan me voorstellen dat dat niet erg prettig voelt.. Hihi, ben benieuwd of je wat op de film krijgt. Wat leuk dat je ook met Florentino aan het lessen gaat! Dat zal je vast ook wat meer vertrouwen in hem/jullie gaan geven.

Het springen vanochtend ging echt goed! *\o/* Ze wou graag mee haha, draafde ongeveer de trailer op. Ze was weer super fris dus eerst even goed laten draven en galopperen. Normaal stap ik eerst altijd en aantal rondjes aan een lange teugel maar daar had ze nu geen geduld voor.
Stond een lastiger parcours dan normaal. Een 3 sprong met 5 galopsprongen daarna nog een stijl. En aparte lijnen, leek wel M/Z gebouwd. Maar het ging top! Kan de afstanden steeds sneller/beter zien en wordt bewuster van hoe ik daar op reageer. Nog meer dan zat te leren maar het gaat iig vooruit :D.

En mijn nieuwe cap is vandaag gearriveerd :):).
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:45

Patty, jaa dat is zeker een hele opluchting, en wel echt super fijn dat het nu zo goed gaat.
Zal van de week wel even vragen of iemand me wil filmen. Al vind ik het toch altijd wel weer spannend om die online te zetten ivm commentaar haha.
Wat een gave nieuwe cap heb je!!

Murosch, oh wat leuk dat jij ook je orun papiere hebt. Doe je er niets meer mee dan? vind je dat niet jammer??
Ik zal je topic zo eens bekijken!

Sanne, oei niet zo fijn dat hagel. Lijkt me ook niet lekker haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:18

@Murosh ja genieten de rest is bijzaak! Goeie ga ik tegen mezelf zeggen zondag haha.

Mooi cap patty! een charles owen? Gaaf dat ze zo goed heeft gesprongen! Jullie gaan met sprongen vooruit volgens mij.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:52

OJA! Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat Jack gekeurd werd en hij mee naar huis mocht!Afbeelding

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:44

Murosch; dit is dus juist wel echt een paardenomgeving. Veel pensionstallen en privestallen in de buurt. Dus de meesten houden wel rekening met je! Alleen deze mevrouw even niet :')
Fijn was het niet, maar wel een goede oefening inderdaad!
Stalgenootje met bomproof buitenrijpaard heeft al aangeboden om ons een keer op sleeptouw naar het bos te nemen dus dat gaan er ook een keer doen :))

Toffe foto's weer! Ik zie elke keer wat meer ontspanning!

Patty; wat goed bezig!! Super joh! Top paard die Baby!
En mooie cap! Ik wil ook een nieuwe maar het is allemaal zo duur :')

Nouk, gefeliciteerd met jullie jubileum! *D

En d'r kracht in galop verbeterd inderdaad met de dag... aan de longeerlijn was dat bijvoorbeeld echt geen doen, ze kon alleen vol rennen. Hele tijd maar gelaten voor wat het was en alleen onder het zadel geoefent, en nu kan het ook normaal aan de lijn *D dus we komen er wel!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:25


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:26

Nouklime spannend je debuut, maar dat komt wel goed! Lekker genieten!
Verkeerd aanspringen komt mij heel bekend voor, als ik ken ook niet goed voorbereid gaat ze ook nog vaak fout, als ik maar consequent ben dan kan het best wel meteen goed

Haha Patty ja inderdaad, soms dan ineens remmen en denken ik ga toch maar vertrouwd achter mn vriendje :')
Dat klinkt inderdaad als een leuk uitje! HEeft krisje nog vrij of heb je haar inmiddels weer opgepakt?

Sanne och arme Nova, niet gek dat ze even flink in paniek was..
SUper dat je de contra ook al kan meepakken!

Murosch ja buitenrijden kan ik echt enorm van genieten, en gelukkig vind Ken het ook erg leuk.
Heb je iemand die met een braaf paard mee kan? Dat scheelt vaak wel veel

Murosch ik vind het beeld er heel fijn uitzien! Zou zeggen vraag gewoon die 2e startpas aan!

Patty een lekker pittig parcours gereden, super dat het fijn ging!
Gave cap!!

Nouklime gefeliciteerd met jullie 1-jarig jublieum! :D

De topics ga ik later even kijken. Ken mag vanavond sinds lange tijd een keer weer mee naar mijn instructrice, ben benieuwd :D

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:44

Pattypaard gave cap! Baby heeft er plezier in volgens mij, als ze zo fris is. Wel knap dat de moeilijke lijnen zo goed gingen.

Miesjex nee ik geef al een paar jaar geen les meer nu. Ik ben gestopt omdat het niet meer te combineren was met voltijd baan en gezin.

Nouklime gefeliciteerd met jullie jubileum, ik heb je topic gespot :) .

Mooi zo Sanne, lekker doorgaan zo.

Melissa nee niet echt een braaf paard dat mee kan. We kijken wel even, komt vast goed.

Startpas?? :oo nouuuu, zoiets zit nog niet in de planning hoor. Eerst maar eens zorgen dat we thuis fatsoenlijk rond kunnen rijden.

Les ging best heel mooi vanmorgen. Het was sowieso heel leerzaam en we hebben weer een mooie stap gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze eerste galop is een feit! *\%/*
Afbeelding