Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:24

Mirjam wat leuk weer een jonkie op stal!
En inderdaad, brave pony's zijn goud waard!

Murosch wat een heerlijk koppie zit erop!

Hier ook krap 1.65 dus kan ook bijna overal wel op, soms wel makkelijk :P
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik op een paard wat me zusje destijds had wel echt klein duimpje was. Dat paard was rond de 1.80, moest ik opzadelen met een krukje :')

Haha krisje wordt een beetje moe van de vakantie :')
Patty spannend je L1 debuut! Maar gaat vast goedkomen :D

Wat een leukerd Mirjam!

miesje ze loopt er lekker overheen, mag idd wel iets meer halslengte maar ach ze zijn jong he, je moet ook wat te trainen houden :)

Nee Sanne wat ontzettend rot zeg.. Jullie waren zo lekker opweg..
Hopen dat jullie beide weer gauw opgeknapt zijn en dan toch weer relaxt kunnen opstappen. Gek ook dat je er geen aanleiding voor kon vinden, soms was het zo handig als ze konden praten..

Murosch wat ziet het beeld met Florentino er onwijs fijn uit!

Nouklime de kop is eraf, top! Vind het beeld er niet zo heel gek uitzien eigenlijk. Soms wat kantelen en soms nog wat spanning maar 169 toch wel erg laag!

Laura wat is Harvey een stoer paard! Ontzettend leuk als zo'n iemand zo enthousiast is over je paard!

Ken vanmorgen thuis gereden, en ook voor de afwisseling weer eens een sprongetje gedaan. Ze vond het weer erg leuk :D Mam heeft een keer weer een stukje gefilmd, zal dat morgen even uploaden.
Wel vast een paar foto's. Ik moet echt weer afleren om niet naar beneden te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:09

Wat schrikken Sanne! Rot als je de oorzaak niet weet dat heb k ook gehad bij Jack en heeft me wel even bang en onzeker gemaakt omdat ik ook niet wist waarom hij af ging. Hopelijk was het een eenmalig iets. Hoe gaat het met haar oog en been?

Murosch beeld ziet er echt al fijn uit met je toekomstige topper!

@Melissa haha ik dacht hetzelfde als wat jij zegt toen ik de punten zag! Het voelde wel allemaal onwennig maar toen ik het filmpje zag, zag het er helemaal niet zo slecht uit. Maar ben wel in beiden proeven alle keren in de goede galop aangesprongen! Daar was ik zo blij mee! Dacht al die spanning van ons samen ik kan dit nooit goed voorbereiden maar het is gelukt! En ik ben super blij met mijn proeven.

Hij was zo knap!
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:14

Nouk: yes! De kop is eraf! Wat goed! En stoer hoor, tussen de witte hekjes. Je ziet dat er nog wat spanning zit, maar vind er toch al leuke stukken tussen zitten hoor! *D
En hij is zeker knap! Gaaf je blauwe jasje!

Laura: wat stoer op springles! Erg leuk paard <3

Melissa: leuke foto's! Ben benieuwd naar het bewegende beeld!

En Nouk, d'r been & oog doen het goed. Het is uiteraard wat opgezwollen maar ze loopt wel gewoon rad, zowel op het zand als het harde, dus daar ben ik heel blij mee.
Ondanks dat het duidelijk pijnlijke plekjes zijn (vooral boven d'r oog) laat ze het wel goed toe als ik het wil schoonmaken & zalf op wil smeren.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:25

Fijn dat ze er lichamelijk niks aan over heeft gehouden! Man wat moet je geschrokken zijn!

Ja heel veel spanning maarja ik vond het doodeng haha en voor hem was het ook nieuw maar vind het er helemaal niet verkeerd uitzien zo voor een eerste keer. Voor mij al bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst wedstrijd heb gereden. Zaterdag avond ga ik voor de herkansing heb er zin in! Ga hem meer lengte geven in het hals strekken en proberen meer verschil te laten zien in het verruimen. Heb daar ook spiegels dus kan ik tijdens het losrijden daar mooi mee werken.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:13

Nouklime je eigen gevoel gewoon vasthouden, de punten komen wel!

Sanne gelukkig heeft ze er niet zo veel last van.. Hopen dat alles gauw weer heelt!

Ik ga zo proberen filmpje up te loaden :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:48

De upload kwaliteit is wel heel erg achteruit gegaan


xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:50

Leuk om bewegend beeld te zien!! Ziet er ook al goed uit! Heb het idee dat jij je handen wat naar voren lijkt te kantelen, waardoor je je armen strekt. Denk dat als je daar nog net iets losser wordt, zij ook nog losser kan laten!

Hier zijn we weer veel bezig met grondwerk, en bezig met beweging op en om d'r lichaam met behulp van plastic zakken. Kijken of ze die extreme reacties en spanningen een beetje kan gaan loslaten.

11 mei komt Twanny Smit op stal, gaan we meedoen met de les. Wel interessant om eens bij iemand anders te lessen! *D

Gister mocht ze even buitenspelen met d'r nieuwe buurvrouw om die een beetje voor te bereiden op het introduceren in de groep. Gaat ze lekker van lopen _O-


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:40

Ja klopt helemaal, stom euvel bij mezelf :P

HOe doet ze het zo met de training op de grond? Veel spanning of valt het mee?
Heb je er alweer op kunnen zitten?

Leuk een les van iemand anders, altijd leerzaam!
Ze was lekker vrolijk haha.

Ken vandaag weer even gereden, ging best fijn :) Zaterdag het debuut, best spannend :P

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:44

Haha leuke foto met die bal Mirjam!

Fijn dat je lekker had gereden Miesje. Beter dat je naar een andere bak kan. Hij lijkt idd erg zwaar voor hem. Is ook goed klein of lijkt dat maar zo? Kan het niet zeker zeggen O:).

Oh wat leuk lekker op wedstrijd met je dochter Murosch! Weer lekker gesprongen met Veroon.
Florentino gaat ook steeds een stapje beter zo te zien, top!

Oh jeetje wat balen Sanne!! Hoe gaat het met je knie inmiddels?
Gelukkig loopt ze wel rad! Komt ze wel weer overheen maar is toch altijd vervelend, vooral als je er niet de vinger op kan leggen waardoor het precies kwam.
Haha dat vond ze wel leuk met de buurvrouw!

Super dat Jack zich goed gedragen heeft Nouklime! :D Jullie zien er knap uit!
Kan me je punten eerlijk gezegd wel voorstellen. Vind het niks geks iig. Hij loopt natuurlijk nog met veel spanning rond, dan kan je ook niet netjes rijden. Kantelt hier en daar, mist impuls, overgangen zijn ook niet fijn vloeiend, aanleuning is onrustig, mist buiging. Dat kost gewoon veel punten.
Máár, als hij zich wat meer ontspant en je er aan kan rijden dan schiet je ineens tig punten omhoog . Goed om zo stukjes te pakken die je wilt verbeteren per proef. Alles tegelijk kan toch niet.
Succes alvast voor zaterdag!

Leuk dat je een springlesje hebt gedaan met Harvey Paljaslaura! Wel jammer van de dikke kogel van het andere paard. Altijd extra leuk om het van zo iemand te horen he haha.

Haha met een krukje opzadelen Melissa :'). Je moet het jezelf makkelijk maken toch!
Fijn dat Ken zo lekker ging! Lekkere draf heeft ze! Zou idd wel proberen om wat meer een knik bij je ellebogen te hebben en je hand iets meer te dragen. Lijkt nu snel alsof je haar naar beneden ‘dwingt’ omdat je dat stukje lossigheid/flexibiliteit in je hand mist door je armhouding. Ga je automatisch ook je rug net wat meer ontspannen :).

Hier zaterdag wat lage sprongetjes gemaakt en zondag met Baby naar vriendin geweest. Les was leerzaam, maar niet hoe wij normaal rijden en ik wil rijden. Maar kan er mooi wat van mee nemen in mijn manier van rijden dus toch geslaagd.
Moest foto’s maken van paard van vriendin maar hebben Baby ook ff gauw 5 min gepakt.

Fotospam :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

& tijdens de les

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eergisteren al mijn springmateriaal van de binnenbak bij de overburen naar mijn wei gesjouwd, pijnlijke schouders nu :+ Wedstrijd za+zo is op gras dus leek me verstandig om ook al eens op gras te springen.
Springles gisteren ging fijn! Baby is nog steeds erg fris maar als de frissigheid eraf is gaat ze zich laten rijden en dan klopt het allemaal wat meer.
Straks nog een dressuurlesje en dan op naar het weekend.

Fototje van begin vd springles, maar filmen en lesgeven samen is niet zo handig merkte we :+
Afbeelding

Ondeugend hoofd <3
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:54

Sanne hoe gaat het nu inmiddels? Heb je er alweer op gezeten?

nouklime ik heb je filmpje bekeken en dat is absoluut geen debuut om je voor te schamen hoor. Ziet er al heel goed uit, wat spanning door de nieuwe omgeving maar dat is niet meer dan normaal. Ik vind er hele mooie stukken tussen zitten, dus lekker doorgaan en km's maken op vreemd terrein!

paljaslaura wat cool, springles gehad! Hoe is het nu met je andere? Kogel alweer dunner?

Melissa haha bekend dingetje, dat naar beneden kijken doe ik als ik op Flo zit ook. Goed dat je het zelf weet, dan kun je eraan werken. Maar ja, dat uitzicht daar beneden is ook wel heel knap he ;)

Jullie zien er prachtig uit nouklime <3
Oeh leuk, zaterdag al in de herkansing, succes alvast!

Melissa filmpje gekeken, daar zitten al heel mooi constante stukken in. Van mij zou je je handen iets meer mogen liften, dan kun je net wat mooier "mee" zijn in de beweging. Enneh.. voor je kijken ;)

Pff Sanne, mooi lopen kan ze! Nou nog jou gewoon braaf laten opstappen. Dame...

Oh melissa ook zaterdag je debuut? Ook alvast veel succes en nog meer plezier, want dat is t belangrijkste. Wat leuk dat iedereen nu een beetje begint met wedstrijden.

Pattypaard ze voelt heel fijn met springen maar als ik de foto's terug kijk denk ik "mijn hemel, wat zijn we aan het doen?!". Kan aan de foto's liggen, want zoals ik zei, ze voelt heel fijn (en ze vindt het nog steeds heel leuk).

Wat een gave foto's weer van Baby zeg! Wat is haar kleur nou eigenlijk? Hier lijkt ze wel een hele donkere vos, ik dacht dat ze donkerbruin was al die tijd!

Ik was even stil maar ik zat niet stil deze week :+

Filmpje van mij met Flo, met liefde gemaakt door paps die voor het eerst ontdekte dat zijn telefoon ook filmpjes kon maken _O-
Eerlijk is eerlijk, dit was niet ons meest ontspannen ritje. Het waaide die dag wat, het was een stukje frisser, hij was wat frisser aan de hand voordat ik opstapte en ik had mn trilbeen dus even weer terug bij het opstappen. Maar.. we hebben het toch gewoon gedaan dus ik was blij. Morgen hebben we weer les!



En... Mijn liefste puppypaard is nu een echt puberpaard. Veronia is op 9 april 4 jaar geworden *\o/*
Dat hebben we gevierd met taart
Afbeelding

Jarige Jet
Afbeelding

Veroon mag straks even weer aan de slag onder het zadel.

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:07

Melissa: Spannend je debuut! Succes!

de eerste dagen was de spanning ook bij de training op de grond weer heel hoog.
Leek wel alsof ze voor het eerst met beugels naar beneden gelongeerd werd... Ze kan zo doorslaan in die paniek dat ik haar bijna niet houd, zelfs aan de longeerlijn.
Nu kom de rust er weer meer in gelukkig.

Heb er nog niet opgezeten. De combi van haar stress samen met mijn zere knie was nog even een stapje te ver. Ze blijft een dametje met 2 kanten, ze heeft heel duidelijk leiding nodig, anders gaat ze zelf maar dingen doen en gaat het fout. Maar tegelijk geeft teveel druk of teveel vragen ook echt stressreactie. Maar we prutsen lekker verder.

Mochten er nog gouden tips voor het opstap-stress-probleem zijn, kom maar door haha! :P

Pattypaard: hele mooie foto's van Baby <3 Vind het rijden er super uit zien!

Murosch: gefeliciteerd met de jongedame! Ze straalt *D
En het rijden ziet er leuk uit! Filmpjes zijn altijd fijn om een keer te vergelijken over een maandje *D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:35

Dankje! Haha ze is eigenlijk echt zwart Murosch :') Ze staan hier 24/7 buiten en in haar lijn zullen wel bruine of vossen zitten want ze verkleurd echt snel door de zon...
Bovenste toen ze nog onbeleerd was, 2e toen ze net beleerd was. Stond ze zo goed als alleen maar op stal.
Afbeelding

Als het al maar fijn voelt dan ben je al een heel eind toch! Grootst gemaakte fout is dat mensen te veel mee willen gaan met het paard. Dan wordt het gewicht naar voren gegooid en halen ze hun paard juist uit balans :P Gewoon lekker blijven zitten en de rug verlichten is in principe zat. Al ga je alleen maar in je beugels staan, dan verlicht je de zit :).
Nog gefeliciteerd met Veroon! Volgens mij is Krisje vandaag jarig.... of toch niet? Eens paspoort checken straks haha.
Bent toch lekker aan het rijden met Florentino zo!

Dankje Sanne! Goed dat je weer de tijd neemt om haar tot rust te laten komen en opnieuw aan dingen te laten wennen. Als ze knappen kan er ineens zo veel verstoord zijn wat eigenlijk amper te bevatten is. Denk dat je zo wel goed met haar bezig bent en dat het vertrouwen in jou alleen maar groeit. Dan zal ze straks in die paniek vast gaan reageren op jou reactie ipv nu alles op tilt laten slaan. Dat vertrouwen krijgen heeft toch tijd nodig.

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:59

Nahh Veronia had ZO niet haar dag vandaag?! Ontzettend kijkerig, niet ontspannen, niet door een hoek willen /durven. Echt geen idee wat dit moest voorstellen. Het maar niet te lang gehouden en positief afgesloten.

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:12

Paljas: wow springles al. Fijn dat het zo goed ging.

Melissa ook al aan het springen geslagen.

Sanne, gelukkig gaat paardlief goed.
Nieuwe buren zijn ook spannend.

Nouklime, succes alvast zaterdag!

Patty, een knappe baby, die geen baby meer is hoor!

Murosch. Aaaah knappe paps dat hij de film functie heeft ontdekt. :D
En nog gefeliciteerd met Veronia. :):)
Veroon vandaag niet lekker on haar vel :(



Zo ook eens geprobeerd bij te lezen. Maar jeetje wat gaan jullie hard. :')

De kleine Kenzo is een dappere pony. Echt een vrolijk ding. Gaat denk ik veel kindertjes blij maken.
Gisteren hebben we "gehangen".

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:09

Melissa: Leuk een sprongetje met Ken! Screens zien er fijn uit :)
nouklime: Ooh hij ziet er beeldig uit!
Sanne: lastig hoor zo'n paard met zo'n extreme paniekstand. Klinkt wel alsof je het heel goed en slim aanpakt zo.
Pattypaard; knappe Baby! Rijfoto's zien er ook fijn uit :)
Murosch: nog gefeliciteerd met Veronia! Ja die ander zn kogel lijkt weer normaal. Hij heeft geen pas kreupel gelopen erop dus dat scheelt al een hoop.
Mirjam: Wat goed! Ben zo benieuwd naar hem ohz!

Deze week beetje rustig aan met Harvey. Hoop nog even naar het bos te kunnen maar moet daar wel een geschikt bosmaatje voor kunnen vinden :P Ook staat de eerste baby crossles gepland volgende maand als het goed is. Beetje in het water klieren en boomstammetjes huppelen!

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:21

Oh Mirjam wat een leuk diertje is dat toch! Zulke projectjes hou ik ook wel van, dankbaar werk :)

crossles paljaslaura, dat is leuk zeg! Zoiets ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen. Ik heb geen ambities in die richting verder maar in het kader van alles een keertje meemaken leek me zoiets wel leuk.

Ik had vanmorgen les met Flo.. tenminste dat was de bedoeling :+ . Het zoontje van mn instructeur bleek opeens griep te hebben en daar kwam ik pas achter toen ik weer afgestapt ben want ik zat braaf om de afgesproken tijd op het paard (zonder mobiel bij me) _O- Maakt niet uit verder, ik heb echt heel fijn gereden vandaag!
Afbeelding

Ons eerste pasje wijken *\o/* . Net of ie het al jaren doet :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Beide kanten galop. Ik geef hem van voor nog even alle ruimte, eerst zorgen dat we a) aanspringen en b) doorgalopperen. Dat koppie komt vanzelf wel.
Afbeelding
Afbeelding

halsstrekken aan het eind, maar daar heb ik niet het mooiste plaatje van. Hij doet dat echt heel netjes nl.
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:25

Hij is leuk Murosch zo fijn dat je hem ook weer kan rijden.

Vandaag opgestapt, meneer keek verbaasd om waar dat been opeens vandaan kwam. Bleef verder keurig staan. :=
Paar pasjes gestapt en weer lekker de wei op.
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:54

Melissa, leuk om ook eens wat beelden van je te zien.
Kane loopt inderdaad nog wat opgekropt. Van de week les gehad, en moet zeggen dat het al een stuk beter ging! Even handig weer wat tips te hebben.

Sanne, gelukkig dat het goed gaat met haar oog en been.
Lekker zo los rennen, wat kunnen ze dan lopen he!! <3

Pattypaard, het is inderdaad geen officiele maat bak, wel wat kleiner maar wel goed te doen. Hoewel we toch vaker naar de bak van een vriendin gaan :P Iets meer ruimte, zodat we goe kunnen oefenen met rechtrichten en hij de steun niet meer heeft van de bakrand.

Murosch gefeliciteerd, nu een echte puber :Y)

Mirjam, wat pakt ie het goed op, ben benieuwd straks hoe hij is met rijden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:29

Patty klopt helemaal wat je zegt, ze is super licht in de aanleuning maar door mijn handhouding/arm lijkt het wel wat strakker. Gaan we opletten :D

Toch leerzaam zo een les van een ander, en idd je steekt er altijd wel wat van op!
Gave plaatjes geworden!
Lijkt het zo of zijn je beugels heel kort voor dressuur? Lijkt me niet heel comfortabel haha

Murosch ja dat voor me kijken, echt iets wat er de laatste tijd weer bij ingeslopen is. En t stomme, op t andere paard doe ik dat niet :')
Jaa morgen debuut, heel veel zin in maar ook wel spannend. Ga voor braaf en de baan normaal rond kunnen sturen :)
Ondanks dat er wat meer spanning was bij Flo ziet het er wel heel netjes uit!
Gefeliciteerd met knappe Veroon!!

Sanne wat balen dat ze met grondwerk ook weer meer spanning had.. Vooral vervelend omdat je ook niet weet waarom.. Hopen dat ze gauw weer lekker relaxt is

Patty Ken is op moment ook meer bruinzwart dan echt zwart. Ze verkleuren best snel he

Murosch balen dat Veroon haar dag niet had.. Groot gelijk dat je het dan even kort houd en toch fijn hebt kunnen afsluiten!

Mirjam wat leuk dat Kenzo het zo goed oppakt! Lees je topic van Kya ook nog altijd mee, wat gaat ze goed vooruit!

Laura lekker even naar het bos, maar groot gelijk dat je wel een vertrouwd bosmaatje meeneemt!
Oh leuk de eerste crossles, kan die mooi veel van leren!

Wat een stoer paard Murosch <3

Ken vandaag nog even gelongeerd, ze liep er heerlijk makkelijk en los overheen :)

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:31

Lekker Melis.

Kya gaat inderdaad ook top. Grappig is dat ze dikkd vrienden is geworden met Kenzo.b

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:26

Mijam ja hoor, dat had ik wel verwacht. Leuk man, gewoon opstappen en klaar.

Melissa heel veel succes vandaag!

Veronia en ik gaan zo naar de witte hekjes training. Ik krijg dan 20 minuten les in een met witte hekjes afgezette ring. Eens kijken hoe dat gaat!

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:02

Succes.

Eigenlijk tot nu toe zijn alle paarden die ik zelf zadelmak heb gemaakt; opstappen en wegrijden geweest. :')

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:04

Oké kak heel verhaal getypt op mijn telefoon is het weg.....

Mirjam ik ben een paar dagen weg en je zit er al op haha!

Harvey is volgens mij een super braaf dier? Eerste crossles en lekker naar het bos! Super vet!

Hoelaat moet je vandaag Melissa? Succes ieder geval!

Witte hekjes haha Murosch altijd leuk! Vorige week tijdens mijn debuut ook witte hekjes die hij nog nooit had gezien.

Wij mogen vanavond om half 9 weer startten. Deze week geoefend met het halsstrekken hoop dat het vanavond wat beter uit de verf komt. En wil mijn teugels wat langer houden tijdens de proef had ze vorige week extra kort ivm kijken en spanning maar zo kort rijden we dus nooit. Herkansing vanavond zin in!

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:46

Zo dan.. De Groninger nuchterheid was even kwijt vandaag. Wat was ze fris!! :oo Ik ben blij dat we zijn gegaan want dit was dus wel echt even nodig. De witte hekjes zelf deden haar niet eens zo heel veel maar de rest eromheen wel en ik had zelf ook wel even moeite met het idee dat er geen omheining was. Een enorm groot veld met daarop een afgezette ring. Dus als ik zou vallen zou het paard weg zijn. Dat idee moest ik wel echt loslaten, want het scheelde niks of ik had ernaast gelegen. We kwamen met een hele vreemde sprong en daarna een flinke bok de ring binnen. Die had ik niet verwacht. Ze maakte zich behoorlijk sterk in de ring, veel met haar omgeving bezig en hinniken. Uiteindelijk ging het wel beter en we hebben goed afgesloten maar ik ben blij dat dit geen wedstrijd was, het was me nooit binnen een paar rondjes gelukt om tot ontspanning te komen. Al met al flink leerzame ervaring dit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:03

Goeie ervaring, als je fijn kon afsluiten!