Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:54

@Melissa ja lekker buiten! hoop wel dat het droog is... Dat vind ik het enige nadeel van buiten wedstrijden haha!

@Patty opzadelen en ring in de gaten houden kan ik ook wel alleen haha! Met mijn andere paard ging ik ook vaak alleen op wedstrijd maar Jack is nog jong en heeft nog maar een klein stukje van de wereld gezien ga niet onnodig risico nemen door alleen op pad te gaan wil eerst dat het voor hem normaal wordt. Afgezien van dat vindt hij de trailer nog mega spannend en kan ik hem daar niet opzetten eruit stappen en de stang er dan vervolgens alleen achter doen. Hoe heb jij je jonkies dit aangeleerd? Want hoe ik mijn andere paard dit heb aan geleerd heb ik geen flauw idee meer van! iets met 10 jaar geleden....

@Lottekuhh lekker aan de slag gaan met de tips waarvan jij denkt dat ze bij je passen. Misschien staan er op youtube nog filmpjes van mensen hoe zij het proces hebben doorlopen.

Ik ben zo blij dat het weideseizoen weer is begonnen! Wij moeten nog een kleine week opbouwen en dan staan ze dag&nacht. Vind dat altijd zo fijn! Dan kan ik gewoon een dagje overslaan als dat zo uitkomt.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:19

Belangrijkste in het leven, heerlijk spelen.
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:36

Patty balen dat baby de hoeven te kort zijn bekapt.. Hopelijk loopt ze gauw weer goed!
Dikke vriendjes haha

Oh zo in de wei laten rennen vind ik ook geen fijn idee :') Als ze paniek hebben ben ik bang dat ze de draad ook niet meer zien

Lottekuh en toch zou ik wel iemand proberen te zoeken die je vanaf de grond kan helpen. Dat geeft een zoveel fijner gevoel. Ik heb ook wel meerder jonge pony's en paarden gehad maar vind begeleiding vanaf de grond toch wel heel erg prettig!

Nouklime Ken gaat ook niet nog vanzelf de trailer op, de andere gaat wel zelf en de vorige ook wel. Hoe weet ik ook niet meer. Denk uiteindelijk gewoon vanzelf als ze er wat vaker op zijn geweest en dat ook normaal is. Ben met Ken al blij dat ie nu gewoon braaf achter me aanloopt de trailer op :P
Lekker dag en nacht de wei op!

Hier staan ze nu ook weer meer op het gras, icm een ruime week vakantie is dat goed te zien aan Ken, ze heeft een mooie ronde buik :') Niet erg, ze mocht nog wel wat dikker :)

Mirjam ook blije paardjes op de weide, heerlijk!

ken vandaag even gelongeerd, deed ze fijn
En na die tijd even paarden van de buren kijken en roepen

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:30

Ze staan hier al sinds februari op de wei. :o

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:20

Heerlijk Mirjam dat ze al zolang staan!

Ik weet het dus ook niet meer hoe ik dat heb aangeleerd om erop te blijven staan... Beloof me zodra je het weer weet of ideeën hebt mij het te laten weten!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 09:10

Melissa, Wat leuk dat je vakantie zo geslaagd was :D

Murosch, wat stoer dat jullie toch op wedstrijd zijn gegaan! *\o/*

Patty, Dierenarts heeft haar voor week metacam gegeven en boxrust. Na een week mogen we weer kijken hoe het gaat met stappen. Ze heeft aan de buitenkant naast haar knie een dikke bult zitten, deze wordt tot nu toe ook niet minder.
Ben het wel elke dag aan het koelen.. Even afwachten hoe ze dinsdag loopt.

Wat balen dat de hoefsmid haar te kort bekapt heeft...
Haha wat een grappige foto.. die tanden <3


Hier gister weer bij vriendin in de bak gereden, ging zo braaf dat we op de terugweg zijn gaan rijden ( ipv op de trailer ).
En dat ging zowaar goed! _/-\o_ *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:36

Blijft top gaan hier. Stap, draf en galop. Alles prima. :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:41

Miesjex schreef:
Melissa, Wat leuk dat je vakantie zo geslaagd was :D

Murosch, wat stoer dat jullie toch op wedstrijd zijn gegaan! *\o/*

Patty, Dierenarts heeft haar voor week metacam gegeven en boxrust. Na een week mogen we weer kijken hoe het gaat met stappen. Ze heeft aan de buitenkant naast haar knie een dikke bult zitten, deze wordt tot nu toe ook niet minder.
Ben het wel elke dag aan het koelen.. Even afwachten hoe ze dinsdag loopt.

Wat balen dat de hoefsmid haar te kort bekapt heeft...
Haha wat een grappige foto.. die tanden <3


Hier gister weer bij vriendin in de bak gereden, ging zo braaf dat we op de terugweg zijn gaan rijden ( ipv op de trailer ).
En dat ging zowaar goed! _/-\o_ *\o/*


Wat goed :D

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:30

Heerlijk op de wei! Hier zijn ze vandaag voor het eerst gegaan. Hoop spectakel verwacht, kwam er op neer dat ze allemaal stonden te vreten _O-
Tot ze naar binnen moesten, toen was het feest haha

Supergoed Mirjam! Ziet er heel braaf uit!!

Miesje, hopen dat ze snel weer opknapt!

Hier een kort stukje van onze training gister. Ze "durft" steeds beter om zo door te blijven lopen zonder dat ik er heel dicht naast sta, en zonder door te schieten in paniek. Dus volgende keer even de leadrope mee want die is iets langer, handiger dan dit :')


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:55

Miesje wat goed dat je terug erop bent gestapt! Super dat hij daar ook braaf in bleef!

Nouk ik laat het zeker weten als ik het weer weet :)

Mirjam wat super dat Kenzo het allemaal zo fijn oppakt!

Hier staan ze eigenlijk het hele jaar door wel op de wei maar in t winter valt er natuurlijk niet wat te halen dus dan krijgen ze wel hooi bijgevoerd

Sanne fijn dat ze zo toch al heel wat stukjes ontspanning laat zien!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:31

Mirjam brave pony hoor super!!

Sanne wat fijn dat het zo netjes gaat al.

Hier vandaag even gereden, hij liep echt ontzettend fijn. Morgen weer les.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:47

@Miesje hoe gaat het nu met het been?

Wat is hij braaf Mirjam! Hij ziet er wel echt klein uit zo onder het zadel, hoe groot is hij kleine D?

Mega lekker Melissa dat ze bij jou het hele jaar rond op de wei kunnen! Niks lekkerders voor ze dan het hele jaar door op gras kunnen knabbelen.

Leuk filmpje Sanne ziet er ontspannen uit!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:05

Kenzo is 1.40m :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:57

Miesje super dat het zo fijn ging!

Nouklime ja dat is echt wel ideaal, al valt er natuurlijk niet veel te halen in het winter maar met hooi erbij vermaken ze zich dan ook prima.

Gisteren met de ander naar het bos geweest en ken had vrij. Die mag morgen weer aan hetwerk :)

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:29

Lottekuhh hoe gaat het er nu mee?

nouklime heerlijk, dag en nacht op de wei. Ik heb helaas niet zoveel gras dus hier een vrij streng weidebeleid (niet als het nat is en ze kunnen het stuk lopen, niet langer dan xx uren per dag om de boel een beetje te sparen). Maar we laten ze ook regelmatig aan de hand gras eten of we plukken een kruiwagen vol bij de buurvrouw. Veel buitenspeel-uren hebben ze wel per dag, maar dan in de paddock.

Leuke foto mirjam, lekker ravotten!

Melissa ik kan haar bijna door het beeldscherm heen horen hinniken haha.

Ik heb iets gemist geloof ik? Baby te kort bekapt? Gatver dat is knap balen zeg! Hoe gaat het nu inmiddels?

Ey Miesje, mini-buitenritje gedaan naar huis? Wat stoer!

Top Mirjam, beestje bijna klaar. Doe je deze voor andere mensen of istie van je zelf voor verkoop? Dat ben ik even vergeten.

Ik heb er geen verstand van Sanne maar het ziet er fijn uit in ieder geval!

Veronia zit op dit moment in een ik-ga-lekker-zwaar-in-je-hand-hangen-of-ik doe-een-giraffe-na fase. Erg leuk ahum.. Negeerstand aan en gewoon lekker doorgaan. Volgende week onze tweede buitenwedstrijd gepland. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen dan weer wat beter.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:54

Eventjes een kleine update. Ik heb haar van de week twee keertje gelongeerd met losse beugels. Ik ben gelijk tot de conclusie gekomen dat ik dit echt weer vaker moet gaan doen, want ze luisterde niet al te best 8)7 vooral de eerste keer niet. Ze weet prima wat `ho`betekent, maar had op dat moment gewoon geen zin om daarna te luisteren. Later ging dit gelukkig wel weer beter. De eerste keer deed ze heel erg nukkig op de beugels. Later leek dit beter te gaan, maar kreeg ze ineens weer een ontploffing 8)7 ze deed precies hetzelfde als toen ik er die keer op zat, alleen dan nu aan de longeerlijn. Ze reageerde ook echt helemaal nergens meer op. Na een tijdje was ze uitgeraasd en heb ik er weer minstens een kwartier over gedaan, voordat mevrouw weer normaal kon luisteren. Twee dagen erna heb ik dit weer gedaan en toen was ze eigenlijk heel lief. Volgensmij is ze trouwens niet echt bang van de beugels, maar vindt ze het gewoon heel erg vervelend. Ik dacht dat eerst wel, maar ze wordt eerder boos dan bang. Ze kan zich ook op de een of andere manier ook aan de kleinste dingen irriteren. Zo klapperde de zweetbladen in het begin wel eens en ja dat was natuurlijk ook erg `vervelend` :')

Ik heb trouwens ook het opstappen nog een keer geoefend. Dit ging eigenlijk heel goed. Eerst in de stal en dit was geen probleem. Later nog eens in de bak, maar dit gaf weer heel veel spanning. Ik heb toen eerst veel aan haar gezeten en ben daarna voorzichtig een beetje gehangen. Toen ze rustig was opgestapt en toen ging het goed. Later nog een beetje gedraafd (aan de longeerlijn) en de eerste 10 minuten deed ze weer heel boos. Ik mag m'n been er dan echt niet aanleggen. Later was dit gelukkig weer helemaal over, heel vreemd.

Ik zal binnenkort wel een keer foto's maken van het longeren of het rijden, dan hebben jullie er ook gelijk een beeld bij :)

Oja over het lessen. Ik ben binnenkort wel van plan om weer te gaan lessen bij mijn oude instructrice, waar ik jaren geleden bij gelest heb. Natuurlijk eerst even vragen of ze het wel ziet zitten, maar dan kunnen we iig even kijken hoe het gaat.

@Murosch, Ojee! Dat is de leeftijd ook een beetje denk ik. Vaak gaan ze later ook pas uitproberen wat er allemaal kan en wat niet. Negeren is meestal idd de beste optie, al valt dat niet altijd mee :+ Hopelijk is ze deze "fase" weer snel voorbij.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:59

Nouklime, het gaat goed maury loopt weer helemaal goed en ga van de week even lekker stap ritje maken om te kijken of dat goed gaat.

Murosch, fijn zo een fase. Hopelijk volgende week op wedstrijd weer zo braaf haha!

Hier morgen weer les, vanavond nieuw hoofdstel en 2 rij broeken gekocht.

Lotte, ben wel erg benieuwd naar filmpjes om haar reactie te zien. Verder lijkt het mij inderdaad ook goed om te gaan lessen, 2 zien er altijd meer dan 1.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:17

Fijn dat het beter gaat Lotte. Mijn oudere merrie is ook heel bozig als je benen aanlegt met losstappen. Wel netjes aan leggen hoor, anders word het steeds erger!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:43

Vandaag les gehad, zo veel complimenten dat we in deze 2 weken zo goed vooruit zijn gegaan!!

Daarna nog heerlijk met maury een staprondje gemaakt, en natuurlijk even bij kane in het land gekeken


Afbeelding

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:31

Mirjam allereerst heel veel sterkte met het verlies van je mooie Kya Y;(
Ontzettend rot dat het toch zo heeft moeten lopen, maar wat heeft ze nog een fijne periode bij jouw gehad :(:)

Murosch balen dat Veroon even een niet meewerk periode heeft, blijven het natuurlijk ook jonge paarden voor. Periode zou vast gauw weer over zijn. Groot gelijk dat het je het gewoon negeert en doorrijd!

Lottekuh vreemd dat ze zo boos doet.. heeft ze geen last van haar buik dat ze zo boos doet? En dat uit door protest te geven?
Heel verstandig om begeleiding erbij te nemen, scheelt zoveel!

Miesje wat fijn dat Maury weer goed loopt!
Lekker geshopt, leuk! ik zag op fb of insta (even vergeten welke van de 2 :P ) filmpjes voorbij komen, zag er fijn uit!

Wij zitten ook weer even in een 'ik wil onder het werk uit en vind alle paarden heel lief' fase :') Dinsdag op clubles trok ze in het begin behoorlijk op die van me zusje, dan heb ik ook echt even niks te vertellen. Daarna wel heel fijn kunnen sturen. Omdat ze toen in het begin niet zo lief was woensdag even kort thuis gereden en toen fijn kunnen rijden.
Gisteren mee gehad naar me instructrice, en dat was meteen de 1e keer dat ik echt angst had op haar :o Er was 1 paard meer in de bak, stond eerst in de hoek dus kon gewoon links/rechts wat draven . Totdat die andere aan de hand ging stappen. Ze ging er recht op af, koos stuurloos. Vanuit daar kwam ik wel weer weg. Totdat die andere de bak uitgang, als me instructrice niet bij de deur had gestaan dan was ze er denk ik overheen gegaan }> Ze was echt idioot, ging voor de ingang omhoog en maaien met 2 voorbenen tegelijk. Nog nooit eerder gehad, had echt even angst zo maf als ze deed. Uiteindelijk wel weer vooruit kunnen krijgen en toen was het ook wel klaar.
Hopen dat deze fase ook gauw weer voorbij is }>

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:57

Dank je melissa, jank mijn ogen uit mijn kop, het klopt gewoon niet. Geen Kya die ongeduldig staat te kijken; "schiet nou eens op met mijn eten". Geen Kya die de kasten plundert. Geen schaduw die mij overal heen volgt. En haar heerlijke vrolijke hinnik zal ik nooit meer horen.

Wel schrikken dat die van jou zo reageert op andere paarden.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:33

Mirjam, heel erg veel sterkte. Ik las het in jou topic en schrok er toch wel van.
Je hebt zo veel gedaan voor je meisje!! :(:)

Melissa, dat zal inderdaad dan insta zijn denk ik haha. Zijn filmpjes van mijn les ging ook echt ontzettend goed! *\o/*
Vind het alleen altijd zo'n gedoe om filmpjes op bokt te uploaden. 1 Juni de clinic en als hij daar op ander terrein goed reageert dan ga ik denk ik de stoute schoenen aantrekken en inschrijven voor een onderlinge :o
Wat is jou insta dan?? geloof dat ik jou ook wel volg toch? Edit, heb je al gevonden haha :Y)

Aii dat is wel even schrikken zeg dat ze zo reageerde, gelukkig daarna wel weer goed kunnen oppakken.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:59

Mirjam kan me voorstellen dat het een ontzettende leegte is zo.. :(:) :(:)

Ja dit heeft ze ook nog niet eerder gedaan.. Hoop maar even dat het eenmalige actie is..
Vanmiddag even weer rijden, gewoon thuis zonder andere paarden.
Van de week maar even met me zusje of stalgenootje tegelijk rijden.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:31

Mirjam; heel veel sterkte met het verlies Y;(
Ik leef onwijs met je mee... het is zo sneu..

Ik vind je bont ook erg leuk Miesje *D

Melissa lekker dan :oo hopen dat ze dat niet veel vaker gaat doen haha!

Hier gaat het z'n gangetje. Met pieken en dalen :))
Wel gister voor m'n verjaardag een prachtig leren halster gekregen voor mevrouw. En een dekje met haar naam er op *D

Afbeelding

En m'n vriend gaat met d'r aan de haal :') ze vind hem erg leuk (want hij stopt d'r altijd vol lekkers _O- )
Hij is alleen vrij lang dus ze lijkt wel een mini pony naast hem _/-\o_
Spoiler:
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:55

Ja koekjes maken een hoop goed :')

Hier met Kenzo wezen wandelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daar zou ik gerust een kind mee laten lopen. _/-\o_