Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:02

Heb er ook 3 gekocht, wacht (on)geduldig af. :')

Muronia

Berichten: 19653
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:19

Zit er al een potentiele koper bij de kijkers Mirjam?

MiesjeX ik vind het al heel knap dat je toch besloten hebt om weer verder te gaan. Geen druk op jezelf leggen hoor, mooi zo doorgaan.

Nou Melissa, dat is toch hartstikke goed! Je weet wat er in zit maar in zo'n setting is het toch heel anders en dat moeten ze echt leren. Mooi commentaar ook. En wat een gave foto's joh!!

mirjam gefeliciteerd, mooi resultaat met Sterre!

Nahh nouklime, jullie kunnen er ook wat van hoor, ik denk dat het je mee gaat vallen :)

Sanne wat een gaaf nieuws, daar zal Nova heel blij van gaan worden denk ik :) Die binnenbak zal even afkicken worden, helemaal met de winterperiode voor de deur, maar hey, dat went wel.

Bij ons was ook een fotograaf bij de wedstrijd, heb ik ook nog leuke plaatjes van:

Afbeelding
Afbeelding

Hoezo was ik opgelucht dat het klaar was, nehhhhh
Afbeelding

En ... ik heb ook een nieuwtje... Herinneren jullie je Florentino nog? De ruin van mijn vader die ik tot de zomer ook reed? Daar is het al een tijdje stil over, omdat ik het niet kan opbrengen om daar nu regelmatig naartoe te gaan met de scheiding en alles. Maar... Flo komt binnenkort hier wonen *\o/* *\o/* . We moeten er nog wel even een stal bij fabriceren, maar pap heeft zijn huis verkocht en komt dichterbij mij wonen. Hij wil graag kleiner en van de paarden af. En ik laat Flo echt niet aan zijn lot over, dus die komt mooi hier. Kan ik eindelijk weer met hem aan de slag :D

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:22

Leuk muronia!

Heb nog niets gehoord van de kijkers. Dus wacht rustig af. :)

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:40


Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:25

Wat braaf dat ze zo rustig bleef met een vliegtuigje boven haar hoofd Sanne! Oh spannend van stal verhuizen. Wel beter dat ze dan een stuk meer buiten gaat komen.
Leuk om weer wat bewegend beeldmateriaal van jullie te zien!

Hihi hier is het echt heerlijk weer geweest dit weekend Nouklime :P

Whoehoe weer lekker op wedstrijd geweest Murosch! En nog prijs gereden ook haha, proficiat!! Leuke foto’s ook.
En wat tof dat Flo bij jullie komt wonen! Begrijp ik daaruit dat je dus wel samen met je dochter met de paarden kan blijven wonen?

Oh wat leuk dat je met zoiets meegereden hebt Melissa!! Wou ik ook met Krisje gaan doen eerder maar die is al weer 5 eer dat ze daar klaar voor is haha. Fijn commentaar en ze hebben iig gezien dat wat ze kan er niet uit kwam door de spanning. Leuk om ook eens rijfoto’s van jullie te zien :D.

Ik zou de 3e foto kopen als ik jou was Mirjam! Oh lees net dat je er 3 gekocht hebt haha, zit die er ook bij? :P

Hier heeft Baby flinke spierpijn gehad van de springles van vorige week zondag.
Ik had dinsdag les bij Noor Tanger. 1e keer dat we daar heen gingen.
Maar Baby had zo’n spierpijn dat ze bijna alleen maar naar mijn been trapte en bokte, in stap al.
Dus toen eraf, behandeld om spanning weg te nemen, wat grondoefeningen gedaan en weer erop om even te laten voelen dat het niet zo’n pijn meer deed. Nog 3 trapjes gehad maar toen begreep ze het.
Wedstrijd voor het weekend afgezegd en paar dagen alleen wat grondwerk dingetjes met haar gedaan. Zaterdag even kort aan de longe laten lopen en gisteren er weer op met een leenzadel van vriendin. Mijn springzadel is inmiddels ook te krap voor haar geworden.. kan wel verbreed worden maar even bekijken of het dan nog goed is. Ze liep echt heerlijk!! Heel fijn over de rug, lekker lang en laag. Even 10/15 min zo rondgedraafd. Vanavond weer even en woensdag gaan we weer naar Noor voor hopelijk een echt lesje deze keer ;).

Zaterdag nog bij Krisje gaan kijken, die gaat beter maar nog niet goed genoeg dus blijft nog even staan. Is wel weer behoorlijk afgevallen…. Had haar eindelijk goed op gewicht. Das wel jammer maar komt wel weer goed.

Oh vandaag nog wat leuks te horen gekregen trouwens!
Een foto van Baby & mij komt op de jaarkalender van Vente Paardenvoeding :D
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:32

Ach Baby spierpijn :(:)

Ik geloof daf ik de 5e foto heb besteld. Maar vond erg lastig kiezen, vind ze allemaal leuk. Verder nog 2 galop foto's.

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:40

De foto's zijn mooi Mirjam! Leuk dat je ze gekocht hebt *D
Sterre is toch ook wel echt heel knap hoor :+:

Muronia ook leuke foto's! En wat superleuk dat Flo naar jullie toe komt zeg! Super!

Balen dat ze zoveel spierpijn had Patty! Had je lastige dingen geoefend? Hopen dat de komende les beter gaat *D
Wat leuk die foto op de kalender!!

Ik had gister weinig tijd maar toch even opgezadeld voor een kwartiertje/20 minuten en ze liep als een trein *D meestal heb ik wel 20 minuten nodig om echt lekker los te rijden dus ik was nogal verbaasd haha.
Wij hebben vrijdag weer les, de juf zal het wel handig vinden van mensen op de nieuwe stal lessen ook bij haar haha. Dat combineren we nu al, maar dan hoeft ze niet meer in de auto tussendoor :))

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:29

Sanne een spannende stap! Maar wel heerlijk zo klein en lekker dichtbij het bos en ook nog eens veel naar buiten, top!
De binnenbak zul je misschien een aantal keer per jaar missen, maar denk dat het wel meevalt!

Dankje Muronia! Ben ook heel blij met de foto's! We hadden eigenlijk helemaal nog niet echt rijfoto's en deze zijn wel echt mooi geworden. (alleen zelf nog iets mooier gaan zitten :') )
Wat tof dat Flo bij jouw op stal komt! Super fijn!!

Mooie foto's Mirjam, stoer beessie!

Patty ja wel heel leerzaam zulke wedstrijden! Als 5 jarige mogen ze nog meedoen he, deze was van 3 t/m 6
Balen dat baby zo'n spierpijn had, maar toch goed afgewerkt dus!
Jammer dat Krisje wat ingevallen is, maar opzich niet raar natuurlijk nu ze weer aan het werk komt
Wat gaaf van jullie foto!!

Sanne fijn dat je weer lekker gereden hebt, top!

Ken loopt ook weer fijn afgelopen week :)

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:00

Nou ik had gister les, eerste 10 minuten liep ze echt de sterren van de hemel, duidelijk dat er een kwartje was gevallen qua halslengte enzo. En toen... wilde ik net een klein tikkeltje teveel, tikte ik d'r bij op een moeilijk moment en toen ging ze... keihard rennen, maar echt uit paniek/onzeker/angst..

Nou en toen zat de spanning torenhoog. Ze hoefde m'n been maar te voelen en we vlogen weer met 50km/u door de bak. Recht op het hek af, echt een soort zwart voor d'r ogen. Gelukkig uiteindelijk met m'n juf samen de rust terug kunnen vinden, maar daar hadden we echt wel de hele les voor nodig...

Was op zich blij dat het tijdens de les gebeurde, dan zet ik daarna toch wat meer door dan als ik alleen ben denk ik.

Het is er dus nog niet helemaal uit :') maargoed, we gaan morgen gewoon weer rustig oefenen :(:)

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:14

Ohh Sanne balen, maar gelukkig wel de rust terug gevonden.

Hier snapte Idenn opeens de galophulp hihi. Telkens weet trots als zo'n beestje iets goed doet. :P

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:46

Ah yes knappe Idenn!!

Hier weer gereden, even binnenzak voor eventuele gekke uitspattingen maar ze was weer lief gelukkig. Ik voelde nog wel net een randje spanning, dus vooral gereden op relaxt standje en hals proberen uit te schuiven.

Afbeelding

Ik zit hier wat gek, maar ze loopt wel fijn :P
Afbeelding

En halsstrekken gaat nog wat op de voorhand, maar ben al wat blij dat ze m'n hand weer durft te volgen.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19653
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:55

Leuke foto's Mirjam, en ook mooi dat je er één besteld hebt. Zo'n fotograaf staat daar wel de hele dag, dan is het leuk dat ze ook iets verkopen kunnen.

Pattypaard het staat nog niet zwart op wit maar het zou gewoon moeten kunnen en gaan gebeuren hoor. Wordt aan gewerkt.

Gosj, spierpijn, dat is sneu. Dan verklaart het haar gedrag ook goed. Gaaf dat jullie op de kalender komen!

Oh Sanne wat balen dat je even weer een stap terug moet doen. Wel geluk dat het in je les gebeurde maar leuk is het niet. Goed dat je toch weer vlot bezig bent en het ziet er ook goed uit hoor!

Mirjam hop, Idenn in galop!

Hier gisteren even weer wat anders voor de afwisseling, blijft ook leuk :)

Afbeelding
Afbeelding


En vandaag heb ik mn eigen rug een beetje gesloopt, stapels stenen weg gesleept die precies daar lagen waar de nieuwe stal moet gaan komen voor Flo. Maar het is gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:01

Muronia heb er zelfs 3 besteld, helaas nog niet binnen. :P

Lekker gesprongen? Stenen sjouwen dan weer wat minder.

Had advertentie op FB geplaats of er nog kinderen waren die wilden helpen. Nu opeens 4 erbij, dus even kijken wie er met de pony's om kan gaan. Houden gewoon volgorde van aanmelding aan.:') Als goed is komt as week de eerste langs.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:09

He Sanne wat balen dat ze het toch weer zo op een lopen zette.. Toch fijn dat je uiteindelijk de ontspanning erweer in had, hopen dat je morgen ook gewoon weeer ontspannen verder kan!
Ooh gelukkig wel weer fijn kunnen rijden! Beelden zien er goed uit!

Muronia heerlijk even voor de afwisseling gesprongen, leuk!
Poeh lekker karweitje, maar ach alles voor een goed doel he!

Mirjam wat leuk dat je wat kinderen hebt gevonden die willen helpen met de pony's! Hopen dat er iemand tussen zit waar de klik mee is

Wij hebben gisteren een onderling stalconcours gestart, was mooi veel te kijken om de baan heen dus een heel mooi leermoment weer. 1e proef vond ze het ook allemaal nog best heel spannend waardoor tempo net wat aan de hoge kant lag maar geen gekke fouten oid, 2e proef ging echt heel fijn 1e proef 204 en de 2e proef 212
L2 paard ook gestart, die deed ook goed zn best 1e proef ging de 1e middengalop even mis en de 2e proef kregen we een mooie bok met aanspringen in galop die had 191,5 en 192.

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:13

Lekker wat sprongetjes Muronia! En lekker bezig geweest voor de stal!!

Haha Mirjam dat wilde dus wel! Ook een beetje leuke ruitertjes? Nog iets gehoord van de kijkers?

Hele nette punten hoor Melissa! Goede oefening geweest dus!
Wij willen 9 november meedoen aan de onderlinge wedstrijd op de manege hier in de buurt, dus daar trainen we naartoe *D

Maar eerst waarschijnlijk het weekend van 12/13 oktober verhuizen.

Rijden vandaag ging weer goed overigens! Merk dat ze nog steeds minder correctie kan hebben dan voor vorige week :+ dus moet dat nog een beetje doseren. Ze mag ook niet helemaal d'r eigen ding doen natuurlijk _O-
Maar ze pakt de rest wel weer heel fijn op gelukkig!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:03

Sanne leuk een onderlinge! Spannend de verhuizing, maar ook een leuk vooruitzicht natuurlijk!
Fijn dat ze het werk weer fijn oppakt, nog even een beetje aftasten dus qua hulpen!

Ken vandaag sinds hele lange tijd weer meegehad naar me intructrice. Waar het de laatste keer goed mis ging was ik zelf best zenuwachtig maar ze voelde direct lekker ontspannen aan. 1 enge hoek, dus die hebben we het in begin even overgeslagen en uiteindelijk ook daar netjes langs kunnen sturen.
Blij dat ze zich ook daar weer fijn en braaf liet rijden :D
Van het weekend mag ze denk ik even weer wat springen met me zusje

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:54


xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:47

Mijn foto's zijn binnen! *D

Én ik heb Nova vandaag 1 jaar! Tijd is zo snel gegaan :j

Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:00

Mooi!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:03

Mooie foto's Mirjam!

Sanne prachtige foto's! En gefeliciteerd met jullie jublieum!

Nouw waar ik vrijdag weer een stukje vertrouwen gewonnen had ging het vandaag mis |(
Ging samen met me zusje rijden, ik zat erop wilde wegstappen en ze bleef wat plakken bij het paard van me zusje dus gaf wat been dat ze gewoon kon doorstappen, nam zich steil rechtop op en daarna een flinke bok erachteraan en toen lag ik op de grond. Maar even 10 minuten gelongeerd en daarna weer erop gegaan en toen liep ze ook wel braaf haar rondje weer. Het zal wel een samenhang geweest zijn van het weer en het niet wegwillen bij het paard van me zusje. Maar mag niet hopen dat ze dit vaker gaat doen, ken ik totaal niet van haar.

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:56


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:44

Vandaag mocht ze eigenlijk vrij maar gezien gister toch even kort gereden en gelukkig gewoon weer opstappen en wegrijden zoals anders. We gaan er maar even vanuit dat het een eenmalige actie is geweest :+

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:48

Gelukkig maar Melissa.

Wie is dit? :D
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4368
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:58

Super Melissa!

Woehoe flying Kenzo!

Hier vandaag weer les gehad, en dat was beter dan de vorige keer _O-
Echt weer hard gewerkt aan lengte in d'r lichaam & de juiste spieren gebruiken.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:53

@Muronia wat een leuk nieuws dat Florentino naar huis komt! Heb je al wat rust in je hoofd? Hoop dat je hier sterker uit komt met je dochter! Dat gun ik je!

Wat leuk Mirjam heb je een ruitertje gevonden? Doet hij braaf hoor zo over de hindernis heen! Genoeg ruimte over haha!

Oeps Melissa eraf vallen is nooit leuk. Ik kan erover mee praten haha! Maar eens moet de eerste keer zijn. Fijn dat het na het longeren gewoon weer goed ging. Kan gebeuren soms moet je even de baan van dichtbij bekijken.

Nogmaals Sanne echt mega mooi foto's <3 .

Hier is veel regen gevallen bah zeg! Dus de paarden staan sinds dit weekend weer in de nacht op stal. Afgelopen zaterdag nog even lekker de trailer gepakt en naar het bos geweest maar daarna niet meer gereden ivm de regen. Ik ben echt een mooi weer ruiter. Wil in november eigenlijk een L1 proefje rijden dus moet mezelf er echt even toe zetten dat ik wel door ga trainen en niet 100 excuses verzin waarom ik niet met dit weer wil rijden.

@patty ik snap wel dat jij en baby op de kalender komen! Is echt een onwijs mooie foto van jullie! Gaat alles wel weer helemaal goed met Baby? En hoe doet Krisje het?