Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:54

Sanne super leuk dat jullie ingeschreven hebben voor een online proef, dat gaat goedkomen! :D
Heerlijk dat je les fijn ging, altijd genieten :D
Ga je topic zo kijken :)

Vanavond lekker wezen lessen, fijn kunnen werken :)
Bezig geweest met kleine stukjes sluiten in galop, vind ze nog lastig maar zo kleine stukjes wordt ze wel fijn van en bezig geweest met wat zijgangen :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:44

Oeps dat was een change of plans Melissa :+ Fijn dat ze goed ging!
Mooi dat je les ook goed ging. Ben wel benieuwd naar een dressuurfilmpje van jullie :P

Haha Nouklime, dat komt vast wel goed! Als ze al er makkelijk op gaan en zelfs wachten tot je de stang er rustig achter doet ben je al een heel eind :).
Lekker bosritje gemaakt ook, leuk. Hebben ze je huidige zadel aan kunnen passen?
Succes met springen dit weekend!

Ohh leuk Sanne!! Ben benieuwd naar wat ze van jullie vinden. Denk dat je zomaar best eens hoge punten kan krijgen!
Super dat je les zo goed ging :D

Hier dinsdag met Krisje naar de fysio in Heesch geweest en woensdagochtend meteen naar revalidatiecentrum hier in de buurt (Patrick Molenaar en Noor Tanger). De fysio heeft vooral advies gegeven en haar niet behandeld, was niet nodig. Krijg ook geen trainingsschema omdat ze vond dat ik er zelf goed genoeg over nadacht met de goede beredenering :o
En dat ik samen met Patrick makkelijk kan bijsturen omdat hij haar vaker gaat zien natuurlijk. Wel zou ze haar over +/- 6 weken terug willen zien om de ontwikkeling te volgen.
Patrick en Noor hebben ervaring met het probleem wat Krisje heeft en willen ons helpen zonder dat ze daar gestald wordt.
Gaan nu iedere week daar naartoe voor longeertraining van Patrick met de dubbele longe. Als Krisje begrijpt wat hij van haar wil gaat hij mij leren om hetzelfde voor elkaar te krijgen zodat ik er zelf thuis ook goed mee verder kan. Gaande weg gaan we dan ook het echte rijden erbij pakken.
Ik ga er nu tussendoor wel op zitten omdat we denken dat het niet safe is om na 3 maanden weer op haar te gaan zitten. Maar dan bijv. met uitstappen aan de longe, of aan de longe erop zitten terwijl iemand haar longeerd o.d. En dan gaan we met de tijd zien wat het wel of niet gaan brengen. Denk dat +/- 4 maanden daar in een reëel beeld kan gaan geven.

Vanmiddag komt onze sponsor voor een hartslagmeting van Baby. De basismeting + wat dressuur dingetjes. We gaan ook met Krisje met de hartslagmeter iets doen. Ben benieuwd of daar nog extra info uit komt :).

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:03

Spannend Patty. Fijn dat je zulke goede begeleiding hebt gevonden voor Krisje!
Fijn dat de les goed ging Melissa!
Leuk Sanne proefjes :) Die kleur blauw staat Nova echt prachtig.

Maandag mag ik Harv weer oppakken. Hij is het er niet helemaal mee eens dat ie half boxrust had deze week :+ Maar vooralsnog gedraagt hij zich redelijk. Hak ziet er stuk beter uit dus hopen dat dat zo blijft!

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:29

Goed bezig Melissa! Sluiten in galop is ook zwaar!

Lief Patty <3 ik ben ook heel benieuwd!

Ik hoor goede dingen over Patrick en Noor! Denk dat je daar in goede handen bent! En ook fijn dat je de bevestiging krijgt dat je zelf al op de goede weg was!

Mooie kleur he Laura! Ben er heel blij mee! Eens zien of iemand een keer foto's wilt maken als we rijden haha.

Het zit jullie niet mee, maar hopelijk gaat het volgende week weer de goede kant op!


Ik heb vandaag meegedaan aan een onderzoek voor de universiteit Wageningen. Ging over de verschillende manier waarop iemand traint, straft en beloont en wat het effect daarvan op een paard is. Nova kreeg een hartslagmeter en teugeldrukmeter om, en we werde gefilmd voor een Pivo haha.

Moesten 3 onderdelen doen, dressuurproef, een soort TREC obstakels & een stukje schriktraining.

Nova heeft zich goed gedragen! Was een goede oefening, moest natuurlijk veel aan dr lijf geplukt worden door vreemden en dat vind ze maar stom _O-
Maar was leuk om voor de afwisseling te doen zo!!

Maandag hebben we weer les en dan wil ik volgende week vrijdag of zondag ons proefje opnemen *D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:04

Patty ik ga meestal alleen naar les maar als ma een keer meegaat zal ik eens vragen of ze een stukje wil filmen. Thuis in het donker wordt dat niet wat denk ik

Fijn dat Noor en Patrick je willen helpen zonder te stallen. Klinkt intressant zo met het longeren. Ga heel hard voor jullie duimen dat het het gewenste resultaat gaat geven! Goed dat je het wel een paar maand de tijd gaat geven
Hoe was de hartslag meting met beide paarden?

Laura fijn dat je Harv weer wat mag oppakken, hopen dat ie lief is!

Sanne klinkt als een intressante dag! Voor Nova ook weer een mooie ervaring rijker met allemaal vreemde mensen om zich heen
Succes met de les morgen!

Vanmorgen lekker rondje naar buiten geweest, keer een ander rondje gedaan maar dat was niet handig op de zondagochtend, wat een drukte met wandelaars :+

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:26

Fijn dat Harvey zich iets beter weet te gedragen Laura! Snap wel dat hij het niet meer leuk vind. Hopelijk gaat nu alles in een stijgende lijn!
Hoe gaat het met je oudje?

Dankje Sanne! Dat denk ik inderdaad ook.
Oh wat leuk om aan zoiets mee te doen! Krijg je er ook de resultaten van?
Ook al te horen gekregen wat de hartslag deed e.d.?
Heel leerzaam voor Nova ook lijkt me!

Jaa leuk Melissa! Oeps haha.. bijna het enige wat nu echt nog mag he, dat wandelen.

Hier gisteren een rit van 3 uur gemaakt met een vriendin en haar Haffie, was heel gezellig haha! Ook een lekker stuk van 2 min aan een stuk gegaloppeerd. Gelukkig zijn er in dat gebied veel paden waar de ondergrond goed zat is om te kunnen galopperen en goed overzicht te hebben op dat er mensen komen.

De hartslagmetertraining was weer interessant! Bij Baby was haar hartslag met de nulmeting wat hoger dan een eerdere keer. Dat klopt ook wel bij mijn gevoel. De laatste tijd wat minder getraind en het was warm + ze moet af en toe op het begin van de training hoesten, en ze is nog ietstjes dikker als toen haha.
Ik was eerst allemaal dingen aan het doen, schoudervoor, travers, alle kanten op wijken, halt en aw e.d. Maar haar hartslag bleef daar eigenlijk allemaal gelijk bij. Was een mooie hersteltraining.
Dus toen zijn we gaan kijken waar haar hartslag wel echt van steeg, wat ze moeilijk vond.
Ik wil dat Baby meer blijft doortreden van achter en dat ze met meer afdruk gaat lopen, de schouder meer gaat optillen en zo meer de balans naar achter gaat verschuiven, vanuit de schoft omhoog komt en dan haar halsspieren goed aanspant waardoor ze dan ook in evenwicht kan blijven lopen en haar neusje naar voren kan gaan brengen mét de juiste aanspanning te behouden.
Dan moet ze eerst achter rekken voordat je een vloeiende lijn kan gaan krijgen dus flink over tempo gaan rijden met been er bij. Dan moeten die benen wel enigzins gaan 'grijpen'. Doel is uiteraard wel om dan weer op te vangen en hetzelfde idee te gaan krijgen. Maar als ik haar in een langzaam tempo naar mijn hand ga rijden krijg ik heel veel in mijn handen te verwerken en kan ze veel makkelijker vast pakken. Als ze hard gaat en mijn hand wel er aan maar voorwaarts is kan ze ook maar weinig pakken en als dat dan goed gaat kan ik haar op mijn zit, met een los handje, terug rijden. Maar dat is iets waar we weer naartoe moeten groeien. Gaat niet allemaal in 1 keer natuurlijk :P
Heel verhaal :+

Heel kort filmpje gehad van een langzamer tempo. Krijg vanavond of morgen een filmpje waar onze hartslagen ook in staan.


Krisje hebben we in overleg niet meer gemeten. Dit omdat de behandeling nog vrij kort geleden is en dat misschien een vertekend beeld zou kunnen geven. Nu wachten we tot we wat verder zijn en we aan het begin staan van het weer gaan rijden.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:17

Korte stukje ziet er toch fijn uit Patty! Wat jij nu aan het doen bent was ik met Harv ook mee bezig voor zn blessure. Hij heeft dan alleen ook dat ie aartslui is :+ Wat het iets moeilijker maakt haha.

Hier is het ook steeds super druk in het bos als het weer een beetje oke is :=

Klinkt interessant Sanne! Komt daar nog een soort eind verslag van?

Gister even op Harv gezeten. Stond weer giga bol met opstappen en vloeide ook niet echt af ondanks de tranquigel. Wel 2 rondjes gedraafd en dat deed ie braaf. Hoop toch echt dat dit wel minder wordt als hij meer mag gaan doen komende weken...

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:14

Haha zondag is wel de drukte dag in het bos inderdaad Melissa, had ik vorige week ook al last van :+

Heel interessant die metingen Patty! Gaaf dat jullie dit doen.
Dat korte filmpje ziet er fijn uit! Knappe Baby!

Spannend hoor Laura, met die gekke Harvey van jou _O- hopelijk word het wat minder haha.

Ik heb nu nog geen resultaten. Weet eigenlijk niet of ze dat per testpersoon delen... zal het eens vragen!
Sowieso is het een onderzoek van de studenten, dus zij maken er sowieso een afstudeerverslag van waar de totale resultaten worden gepresenteerd.

Ik had les vandaag en ze was weer super <3
Juf vond haar echt gegroeid in spieren op d'r hals en kont sinds een paar weken terug. Dus we zijn goed bezig!

Wat proefonderdelen geoefend en verder geborduurd op het wijken & schouderbinnenwaards. In stap de travers meegepakt, het concept "kont naar binnen" snapte ze eigenlijk best makkelijk, daar komt ons grondwerk weer om de hoek kijken haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:04

Heerlijke rit gemaakt Patty, genieten :D
Klinkt als een hele intressante en leerzame training met Baby! Ook fijn om te zien waar voor haar de prikkels liggen inderdaad!
Filmpje ziet er fijn voorwaarts uit!

Laura vervelend zeg dat Harv toch weer zo'n spanning bij zich had.. Hopen dat het snel afvloeit!

Sanne super dat je les zo fijn ging! Ook fijn dat je instructrice verschil ziet, weet je inderdaad dat je op de goede weg bent! Zelf zie je dat altijd veel minder he omdat je ze elke dag ziet
Super dat ze het begin van de travers ook al snapt!

Ken vandaag een dagje vrij, die mag morgen weer :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:03

@Melissa ik sta pas met 3 punten op de teller heb pas 1x L2 gestart! dus ik heb nog wel even te gaan haha! Zadel is ook weer passend en ligt weer top!

@Sanne staat mooi dat blauwe op Nova! En een mega leuk overzicht van jullie!

@pattypaard ik vind baby echt steeds leuker worden! Elke keer als ik filmpjes van haar in beweging zie denk ik wat een leuk dier! en sympatieke combi jullie samen!

Afgelopen zaterdag een sprongetje gemaakt laten we het erop houden dat Jack zijn talent ergens anders ligt whaha! Hij vind het niet interessant genoeg om zijn benen op te tillen. Hij is wel mega braaf dat is wel leuk om te zien! as zondag heb ik les bij mijn instructrice zal is kijken of ze een stukje wilt filmen.

Ik heb het best zwaar met die donkere avonden. vind dat zo somber op stal! hebben jullie de mogelijkheid om overdag te rijden of net zoals ik na je werk in de avond?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:16

Ooh dan mag je inderdaad nog even haha. Jammer dat Jack het springen niet intressant vond, misschien als je het wat vaker doet dat hij beter gaat snappen en het leuk gaat vinden?

Doordeweeks rij ik ook bij lamplicht na werktijd. Ben blij dat ik in de weekend lekker bij daglicht kan rijden. Toch wel een heel stuk fijner, maargoed we kunnen iig rijden :)
Vanavond ook gereden, ging vandaag aardig fijn ontspannen, stuk relaxter als de laatste paar keer bij lamplicht :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:42

Dankje Laura! Haha ja das niet erg handig :+ Daar heeft Baby op zich niet zo'n last van. Alleen gaat die wel eerder gewoon harder lopen dan actiever haha. Maar meestal is ze wel meer dan actief genoeg, zat drive.
Oeps! Harv... Gelukkig was hij wel nog braaf! Hoop voor je dat hij zich er snel bij neer legt dat het toch echt zo is.

Dankje Sanne! Zou wel leuk zijn en wel zo netjes ook als jij ook wat materiaal krijgt toch :P. Hoop dat ze daar nog mee komen! Super dat de les weer zo goed ging! Helemaal leuk dat je juf ook vond dat ze zo positief veranderd is.

Ook bedankt Melissa! Inderdaad, vind het echt rete interessant om daar zo mee bezig te zijn. Krijgt ondanks dat je ook echt wel veel bevestiging krijgt ook echt wel wat onverwachte informatie.
Mooi dat Ken al wat relaxter wordt bij het lamplicht.

Haha dankje Nouklime! Ze begint de laatste tijd wel wat beter te bewegen gelukkig. Maar een echte dressuurkrack zal het nooit gaat worden :+ Maar vind het wel heel tof om te zien hoe ze begint te ontwikkelen nu.
Haha hij dacht die dingen zijn om op te schoppen? :'). Soms moet het kwartje ook gewoon even bij ze vallen haha. Super dat hij wel braaf was. Filmpje is leuk!!

Ik merk dat ik echt veeeeeel moe ben in de avond. Echt vroeg ook al op de bank in slaap vallen e.d.
Ik kan thuis niet rijden in het donker, nergens lampen. Gelukkig kan ik naar de kleine binnenbak bij de overburen, als daar niks in staat.
Zit er over te denken om over te stappen van vereniging. Hier 2 km vandaan is een vereniging die pas een extra binnenbak gebouwd heeft. Ze hebben er iedere avond doordeweeks ook lessen. Voor 210,- per jaar heb je lidmaatschap en mag je onbeperkt vrij rijden. Voor 300,- per jaar mag je mee doen aan 1 les per week ook nog. Ze hebben op donderdagavond springles voor paarden... Lijkt me wel handig/leuk.
Maar zo veel als ik geholpen en begeleid wordt bij de privéles zal dat natuurlijk niet zijn. Maar goed.. hoef ook niet iedere week mee te rijden dan natuurlijk.
Daar hebben ze ook een buitenbak. Iig eerder, weet niet hoe die er nu bij ligt. Ook fijn voor overdag in het weekend. Ik heb de grote wei laten omploegen en opnieuw laten zaaien. Ze lopen deze winter in mijn rijstuk. Als ik daar nu ook nog steeds ga rijden dan is het helemaal naar de k.lote :P

Gister Krisje weer even aan de longe gehad. Deed ze wel prima. Baby had vrij.
Vanmorgen weer naar dubbele longe training geweest met Krisje. Was even over het randje en de trainer moest even goed na denken wat er nu gebeurde, waardoor en wat hij er mee kon doen. Maar wel weer fijn afgesloten. Het zal sowieso wel een paar keer slecht(er) gaan voor dat het echt verbeterd, dat hoort er bij.
Daarna direct door met Baby naar springles, ging best fijn. Kan echt steeds beter met been rijden in de parcoursen. Blijft nog een beetje wennen omdat ik iedere keer en ieder rondje net iets anders moet doen omdat ze steeds anders reageert maar mag echt niet klagen. We springen nu zo 1.05 m parcours rond zonder dat ik denk van aaaahh das hoog of panic attacks krijg :').

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:25

Ja misschien moet ik het wat vaker doen.... Mijn andere paard is totaal anders die sprong altijd heel ruim maar deze kleine opdonder galoppeert gewoon 'over' of beter gezegd door de hindernis haha. Gelukkig zijn het buigbare balken!

Afbeelding


Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:29

Ziet er toch leuk uit! Beter zo dan dat ze denken dat de balken ze opvreten :P

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:32

Hij vind het gewoon te laag Nouk! :P :))

Ik kan meestal wel overdag, 3 dagen lukt het me niet, maar 2 daarvan is ze meestal vrij omdat dat m'n hele drukke dagen zijn haha. Dus dan ben ik maar 1x per week in het donker bezig.

Patty, weer fijn bezig met Krisje dus! Het is ook logisch dat bij nieuwe dingen het eerst wat lastiger is. Dat mag ook!

En tof hoor, met Baby! Als je zelf wat meer aan de hoogte went wordt het vanzelf makkelijker om te blijven rijden he haha!
Ik heb op de manege heeeel wat pony's in het parcours opgeleid, en die ervaring neem ik nu wel mee naar Nova. Echt heel fijn. Nova is ongeveer de makkelijkste na al die manegepony's _O- (maar dat vertel ik d'r niet want dan gaat ze vast bewijzen dat, dat niet zo is :P )

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:33

oh jeetje hele reactie getypt alles weg......

straks even poging 2!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:24

@Pattypaard ik ben ook echt moe moet met donkere weer! Mijn lichaam zegt gewoon zodra het donker wordt 'bedtijd!'. Nu jij begint over een rijvereniging met lessen krijg ik daar weer heimwee naar. jaren gedaan met mijn andere paard! ik vond het heerlijk! Beetje socializen, andere hun doelen aanhoren. ik vond het erg gezellig en motiverend. Als ik jullie zie, jou en baby, heb ik altijd het idee dat jullie veel hoger springen dan maar 1 meter 5 haha!

@Sanne haha nou laat ik eerst dit maar gaan oefenen.

Hoeveel meter hebben jullie de balk waar je de galopsprongen tussen telt en de hindernis staan? En hoeveel sprongen doen jullie er meestal tussen? Ik heb er geen verstand van en denk dat dat wel handig is zo'n balk voor Jack zodat we in galop goed uitkomen.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:39


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:07

Patty klinkt niet verkeerd van de andere vereniging! Al vind ik 300 wel bizar veel geld!
Wij betalen 190 euro voor lidmaatschap met 1x per week lessen en vrij rijden op het clubterrein.
Clublessen zijn inderdaad niet te vergelijken met privelessen, maar vind de lessen bij onze vereniging absoluut wel de moeite om er heen te gaan, leer er genoeg. Zowel bij dressuur als springen fijne instructie.
Lekker met beide paarden aan de gang, fijn dat de les met Krisje toch fijn afgesloten kon worden!
Nouw ik vind het maar hoog hoor wat je springt :+ Super knap!

Nouklime hij vind het gewoon te laag :+ Vorige paard van mij snapte er in het begin ook helemaal niks van, die ging met 3 benen tegelijk enzo, maar heeft het toch geleerd.

Sanne wel heel fijn dat Nova zoveel makkelijker is met springen dan de manegepony's!

Nouklime ik doe ook altijd het liefst een lijntje zodat ik weet dat we goed uitkomen, maar vraag me niet hoeveel meter, ik heb een zusje die dat meestal fixt of de clubles :+

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:13

Ik heb geen ervaring met verenigingslessen, ik ben lid maar alleen op papier _O-

Het overzicht van Laura is inderdaad fijn Nouk! Met Nova spring ik soms met pony's en soms met paarden in de les, maar ze kan zich op allebei de afstanden redden haha.

Ik ga waarschijnlijk vrijdag m'n proefje opnemen :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:52

Haha als ik wat ga opzetten zoek ik ook altijd dat overzicht wat Laura zegt op! Weet het nooit uit mun hoofd :+

Ja klopt idd Sanne! Moet het wel vaak zat blijven doen anders ga ik toch eerst wel weer even een beetje stressen haha. Maar eerst was ik bij 70/80 cm al van ojee.. :=
Ik wou bij de manege vroeger ook altijd springen, vond het toen al leuk. Maar toen ook mega eng hahaha... bij een balkje op de grond dacht ik al dat we het niet zouden halen :'). Hielp niet mee dat ik altijd van die rotbokken had om te rijden en het regelmatig zo was dat je er na een hindernis weer eens af lag _O- Wat een tijd was dat toch!
Wel superleuk dat je dat zo met de manegepony's hebt mogen doen! En beter dat Nova het makkelijker doet haha.

Oh das balen Anouk! Ja hahaha dat gevoel herken ik! Echt irritant..
Ik heb heb vroeger ooit een aantal lessen bij een rijvereniging mee gereden en later bij een andere vereniging met ander paard paar keer. Was altijd super gezellig ja!! Kan best wel weer leuk zijn... en het is hier maar 2 km vanaf haha.
Nou we springen ook wel eens hoger, nog niet zo vaak, en ook nog geen heel parcours. Maar wel ook hindernissen in het parcours die op 1,10 m staan. Maar veel hoger nog niet :P

Oh das goedkoop zeg Melissa! Daar zit de contributie voor de KNHS ook bij?
Ik vind lijntjes meestal nogal spannend omdat Baby in een lijntje eerder steeds een stapje harder gaat of er gewoon doorheen vliegt :+

Ik was dit weekend nog goed bezig geweest vond ik :Y). Geen modderpooties met eten meer!
Het ligt niet strak en zal nog wel wat verzakken enz. Want er onder ligt een hoop zand/modder gemengd met hooi. Maar vooralsnog gaat het goed. Als het wat droger is proberen rechter te leggen en nog wat vergroten.
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:28

Ja ik heb heel wat te verduren gehad met die manegepony's _O-
Heb er zelfs een paar meegehad om een meer mee te crossen, heel leuk.
Maargoed heb er ook wel wat voor ze in/doorgereden. Ik ging heeeel veel naar stal haha.

Fijn geen modderpootjes meer! Hier is het bestraat waar ze eten, echt zo fijn... scheelt echt in vieze benen en mok e.d.

Wij hebben ons proefje opgenomen en ingestuurd!
Afbeelding

We wiebelen nog lekker, vooral op AC enzo, maar toch best tevreden zo voor de eerste keer! <3
De middendraf komt nog niet zo uit de verf op de film haha, voelt in het echt wel als meer. Nog iets fanatieker rijden dus


Het was wel gek, helemaal in 't net op stal rondlopen haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:42

Patty KNHS contributie komt daar bij op, dat betalen we apart.
Ja kan me voorstellen dat als baby graag hard gaat in een lijntje je het wel eng vind. Ken doet dat eigenlijk wel fijn meestal, en ik zie slecht afstanden dus dan vind ik het wel fijn :+
Zoals laatst in de les dat ik een losse oxer vanuit galop moet aanrijden vind ik doodeng. Tot een paar maand terug sprong ik alleen vanuit draf en geen oxers :+

Dat is ideaal zo Patty, kunnen ze mooi droog eten inderdaad

Vind je proef er keurig uitzien Sanne. Dat mag zeker een hele dikke wp zijn!

Ik heb zo'n zin om weer op concours te gaan :+ Maar na de berichten van afgelopen week denk ik wel dat het half januari wordt..

Fijn gelest afgelopen donderdag :) Wat terug sluiten in galop is nog moeilijk maar na een paar keer doen lukt het met kleine stukjes, het begin is er :)
Straks even wat sprongetjes maken thuis en morgen een rondje naar buiten :)

xSannee

Berichten: 4357
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:54

Ik ben ook bang dat het in december nog niet gaat gebeuren Melissa :(:)

Thanks! Hopelijk denkt de jury er ook zo over! *D

Goed bezig! Lekker weekend zo! Wij gaan morgen ook even springen

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:59

Thanks Laura! die ga ik opslaan op mijn telefoon!

Ziet er fijn uit Sanne! wat een verschil he met begin dit jaar.. Wanneer krijg je je protocol?

@Melissa ik heb er ook echt zin in! Hoop dat we in Januari weer mogen!

Ik heb afgelopen zondag les gehad en echt mooie stukken gevoeld dus we kunnen thuis weer verder puzzelen! Mijn instructrice heeft wat stukjes gefilmd omdat ik zelf het idee heb dat ik onwijs zit te klotsen op zijn rug. Nou irriteer ik mij aan een heleboel andere dingen als ik het terug kijk maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen haha!

Klein stukje van mijn les: