Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:56

Wat een leuke foto's weer!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:36

Chasey geweldig die laatste foto!
En ja, ze wennen vaak wel aan het verkeer maar sommigen leren het nooit. Maar meestal is het wel hoe meer er is hoe makkelijker het gaat.
Maar toch, zo met je kinderen, petje af hoor

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:14

Gisteren mocht ze voor het eerst op een andere pony.
Trots dat ze was..
Voor de les mama geholpen mijn paard in de paddock te zetten en erna benen wassen en op stal te zetten.
Mijn paard is 1.76..
Paard is dood braaf dus zij heeft hem meegenomen :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:31

Mijn pony is geschoren. Vandaag is het mijn zoontje zijn lesdag dus ik ben erg benieuwd wat hij van onze pony vind.

Eerst een foto van 2 winters hiervoor bij de vorige eigenaren want vorig jaar had ik hem niet laten scheren

Afbeelding

Voor dit jaar wou ik muziek nootjes vanwege zijn naam


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:02

Leuk hoor die geschoren pony!

Onze dochter heeft weer wedstrijd gehad. Op een paard deze keer. Echt stoer. En weer een mooie promotiepunt, volgende keer mag ze F3 starten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:47

Maaike, Wat een reus zo vergeleken je dochter! Wat goed zeg!
En op een andere pony, spannend en leuk!

Wat leuk die muzieknoten op de billen van de pony! Creatief!

SusanH, wat knap!

Marloes heeft gisteren weer les gehad op de manege. Op Nick.

Afbeelding

En nog een plaatje van afgelopen weekend.
Met Nick klooien om het huis.
Afbeelding

Parkeren in de stal.
Afbeelding

Afbeelding

En op Blikkie.
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:29

Wat leuk die muzieknootjes! Hier is nu vooral onze jongste bloedfanatiek, maar die is zelf pas 2,5 dus die mag nog niet zo blodfanatiek zijn haha. Onze oudste (6 jaar) had de laatste keer een paar pasjes galop geprobeerd, maar dat vond ie nog wel lastig.
Hebben jullie nog tips om hem goed te leren sturen? Ons Joontje luistert in theorie heel erg goed, alleen (ik denk) omdat ze een tikkeltje onzeker wordt van de kinderen op haar rug, plakt ze dus enorma aan mij als ik in de bak sta. Gevolg is dus dat de kids haar niet bij me weggestuurd krijgen :+

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:40

Wat een leuke foto s weer

Wat goed zo n klein meiske die voor het eerst op een andere pony mag

Marloes weer op grote Nick! En lekker om huis tuttelen

Susanh yes mooi promotiepunt binnen

Maartje hiet ook een van 2.5 die bloedfanatiek is, maar ik heb ze liever niet dagelijks op de pony.

Sinds wedstrijdje heeft ze even een pauze gehad of ik meer. Beetje veel aan mn hoofd gehad
Zondag lekker buitengereden, pony zette een lekker voorwaarts drafje naar huis in, wat ze alleen maar mooi vindt, gemiddeld hoor je alleen harder harder of galoppen :') en ik maar rennen :')

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:49

Hier mogen ze allemaal alleen in het weekeind rijden, dus alleen zaterdag en zondag. Vind ik voor nu ook wel even genoeg

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:57

Doordeweeks is ook bijna geen doen, ik werk 4 dagen (maar ook weekenddiensten en avond/nacht op afroep) dus druk genoeg. Pas na 6n thuis dus dan redden we het ook niet meer :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:10

Ik heb echt geluk dat ik onregelmatig werk, en dus ook doordeweeks geregeld vrij ben. Zo heb ik vandaag late dienst, maar zelf eigen paard gereden in de ochtend. En op de dagen dat ik vrij ben of dagdienst heb voldoende tijd om in de middag iets met paarden te doen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:07

Hier is het af en toe rijden echt het haalt de 1x per 3 weken niet, maar ik heb meer verzorgende kinderen die kunnen heerlijk samen poetsen, schipper mag ik overvaren doen met pony in de hand en laatst zelfs samen in de plassen stampen en de pony vond het heerlijk en deed ook zelf mee,gewoon los zonder touw!
( wel doet mijn dochter elke zaterdag voltige, maar niet bij ons momenteel .Omdat de singel te groot is voor deze pony en de bak te nat).

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:27

Mijn 7 jarige rijdt om de week een half uur prive les en hij mag vrij rijden om de week maar hij rijdt liever alleen les. Hij is echt apart want hij vind poetsen maar niks maar vind het geweldig leuk om mest op te ruimen van welk paard dan ook. Zo leuk gisteren toen hij voor het eerst de muzieknootjes zag en dat koppie erbij.

Mijn zoontje leert nu los te rijden in de les met zweep en ik zit aan dekant. Nou onze pony kroop nog net niet op schoot bij mij en mijn zoontje gaf een tik dus dat loste zichzelf op. Ga ik in het midden in de bak staan en wil ik mijn zoontje in de buurt hebben er op dan gaat onze pony super lief op gepaste afstand rondjes om mij heen lopen alsof ik hem longeer zonder longeerlijn.

Mijn zoontje hikt echt tegen de galop aan. Mijn pony schiet af en toe weleens in de galop en hij zegt de volgende keer moet ik gewoon in galop blijven.. eerst doen dan pas piepen. Ik ga wel even voor een bokriempje zorgen en als tip kreeg ik een sperriem te gebruiken.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:46

Leuke foto's weer!
Zo leuk om te lezen hoe jullie het doen.

Wij hebben alleen een buitenbak en het hangt dus ook van het weer af of er door de week nog gereden wordt. Dan is er weinig tijd, dus als het regent sla ik het over...
Longeren in de regen vind ik minder erg.
In het weekend gaan we soms naar de binnenbak met de trailer, lukt dus ook niet altijd.
Les (springen,privé ) is eens per maand ongeveer.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:09

Ik vind het zelf nog zo spannend om buiten de bak te gaan staan :+ bovendien komt Jonique dan gewoon in de bak naast me staan. Ik wil hem eigenlijk niet met een leren met zweep te rijden, maar het eerst anders op te lossen

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:29

Mag ik me hier melden? Onze dochters (bijna 7, en 5,5 jaar) rijden allebei sinds hun vijfde verjaardag, en vorige maand hebben we hun eerste eigen pony gekocht, een stoere Welsh pony in de B-maat. Ze kenden de pony al, het was een manege pony waar ze al regelmatig op reden. Hij is super betrouwbaar en past zich heel mooi aan naar wie er op zijn rug zit :-)

De oudste gaat echt met sprongen vooruit nu ze vaker rijdt, heel leuk om te zien. Ze heeft met de manegepony's (en 1x met onze pony) al wat wedstrijdjes hier op de manege gereden. Ze hebben een eigen instap niveau onder de F proeven, waarbij er voor de eerste wedstrijden zelfs een ervaren combinatie voorop rijdt (die niet beoordeeld wordt). Nu geeft de instructeur aan dat ze eigenlijk al bij de ponyclub zou kunnen gaan, en dan B proefjes gaan starten, maar dat vind ik wel een erg grote stap ineens; van een proef met een voorrijder naar een reguliere B proef ;-) Als alternatief stelt hij voor dat ze in de F3 of 4 zou kunnen beginnen ipv F1. Ik denk dat ik dat wel een fijner opstapje vind, als dat leuk gaat, kunnen we die B proef altijd nog gaan doen toch, of ben ik nou te voorzichtig? Wat zijn jullie ervaringen met beginnende wedstrijd ruitertjes?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:34

Ik zou dan voor Bixie gaan ipv F proeven. Bixie sluit meer aan bij de KNHS proeven. B is wel heel serieus gelijk. Zeker als ze nog zo jong zijn.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:36

Dat zou kunnen, het nadeel is alleen dat er bij ons op stal geen Bixie wordt georganiseerd, en wel F proeven en reguliere KNHS proeven. Het zou wel onze voorkeur hebben om mee te doen aan iets wat hier op stal gedaan wordt :o in ieder geval in eerste instantie wel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:38

Ja idd, het hoogste niveau bixie (met galop) sluit dan beter aan denk ik.
Bij KNHS hangt het echt af van de jury. Sommige zijn echt streng en sommige naar mijn idee wel weer érg vergevingsgezind := . Maar als je gelijk een strenge krijgt dan kan best de motivatie minder worden...

Edit
Dan idd beginnen met f proeven.
Vind het wel een groot verschil met waar de jury op let bij de KNHS en f proeven..
Gezien het een oud-manege pony is, heeft die al behoorlijk wat ervaring. Dan moet het beide vast wel lukken, maar stap voorzichtig in, dan valt het allemaal lekker mee IPV tegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:48

Als Bixie starten lastig is zou ik voor F gaan. Of F3/F4 meteen verstandig is geen idee. Als ze de galop netjes beheerst kan dat wellicht wel. Al moet ik zeggen dat onze dochter nu 2 jaar rijdt, heel netjes rijdt en ook al Bixie gestart heeft (AA en A) en nu pas aan F3 (met galop) toe is. Het is toch wel een heel verschil groepsles, of alleen in de bak. En de meeste paarden en pony's zijn op wedstrijd ook weer anders als normaal (iets vlotter bijvoorbeeld) waardoor de controle weer een dingetje kan zijn. Puur ter overweging hoor, je kent zelf je kind(eren) en de pony het best. Oja en we zijn natuurlijk heel benieuwd naar een foto :D

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:07

Meet Rocky! Voor de gelegenheid verkleed als unicorn :') Ik hoef er vast niet bij te zeggen dat hij pas geschoren is :')

Afbeelding



Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:11

O wat leuk! :))

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:13

Zeker leuk!
Wat een goedzak :=

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:26

Wat een lieve eenhoorn uhmm.. pony

Mijn zoontje leer ik niet perse met zweep te rijden zoals hier boven wordt gezegd is de ik probeer eerst de andere oplossingen dat klopt. Mijn zoontje komt nog niet echt onder het zadel/dekje uit. Als hij een schopje geeft voelt mijn pony dat ook andees dan dat ik dat zou doen. Mijn zoontje vond het ook moeilijk en belastend om tegelijk en een teugel en een zweep in 1 hand te hebben en zei dit eerst niet te kunnen. Toen mijn pony een paar rondes verder half op mijn schoot kwam zitten en de schopjes en het sturen niet lukte is het maar al te goed dat hij even een tikje kon geven waar onze pony direct op reageerde. Verder hebben ze in de manege lessen best wel wat zeer eigenwijze ponys die hij ook in de groepsles moet leren rijden straks met zweep.

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:24

Haha ja leuk he? Die pony vindt ook alles goed ;')

In de manegelessen waar mijn kinderen in begonnen zijn, leren ze vrij snel met zweepje rijden. Er zitten namelijk best een paar ponies tussen die die kleintjes anders niet aan de gang krijgen omdat ze niet hard genoeg been kunnen geven (en/of niet met hun benen onder het zadel uit komen ;-)). Nu met onze eigen pony merk ik dat we vooral mijn jongste dochter moeten leren dat ze haar zweepje best wat minder mag gebruiken, want lopen doet ie toch wel. Maar goed, we hebben hem nog maar een maand, dus dat gaat zeker goed komen.

Een praktische vraag: mijn oudste dochter wil heel erg graag springen, op advies van onze instructeur heb ik van het weekend zelf wat met haar aangeklooid met balkjes en een kruisje, ze vond het helemaal geweldig! Dus ik heb zo het idee dat we dit wel vaker gaan doen, en dat het niet al te lang zal duren voor ze 'echte' springlessen zal gaan volgen. Als ze daar aan toe is, vind ik het denk ik wel een fijn idee als ze een bodyprotector gaat dragen. Hebben jullie tips voor een fijne bodyprotector? Het gaat me er vooral om dat ze zich gewoon lekker kan bewegen met dat ding aan, en dat ie niet beperkend werkt op de zit. Voor een fijne vind ik het ook niet erg om er wat geld aan uit te geven, beter dan zo'n goedkoop stijf harnas waar ik veel kindjes in zie rondrijden ;-)