Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:28

Ideaal! Ook al is het wat kleiner, je kunt wel altijd droog aan de slag!

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:39

Oh dat is wel heel fijn!

Hier automatisch minder met dit weer. Geen bak. Op de wei glibberen in de blub is niet mogelijk qua rijden.

Vandaag weer gaan lessen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:50

Lekker hoor binnenbak :j die van mij had vanavond les in de stromende regen :brr: . Als het goed is wordt er in januari ook begonnen met de bouw van een binnenbak. Wel fijn want de bak die er nu is is eigenlijk niet te doen nu zo nat.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:56

Dat is niet fijn, idd. Als de bak nu redelïjk te rijden blijft en niet te nat, dan is het nog te doen.


Ga morgen naar de buitenbak, is n goede eb en vloed, lijkt t strand wel. Super te rijden, wel nattig.

Ga in de winter wat extra lessen, in de zomer kunnen we goed op de wei.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:31

Nou ja, het is niet glad of zo. Maar zo nat in de buitenbak. En morgen nog een bak regen. Dat is soppen. Heb je bijna een snorkeltje nodig als je gaat rijden. Eb vloed bodem is wel fijn, al wordt dat ook nat met zoveel regen als er nu gevallen is.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:12

Ik ga zo naar de buitenbak: longeren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:37

Ons topic staat in uitgelicht.

Longeren is ook nog wel een idee voor vandaag. De longeerbak is wel droog bij ons.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:56

O ja zeg, wat leuk :)

Succes met longeren, hier is het weer behoorlijk herfstig :') Die binnenbak op je foto ziet er mooi licht en ruim uit!

Heb de trailer en auto ingepakt, morgen met Nick naar de veluwe voor een dagrit.
Ook daarom zou ik er wel graag een pony bij willen, lijkt me zo leuk om dat eens samen met Marloes te doen.
Echt een paardenmeisje, 's avonds in bed leest ze de penny. Heb een hele stapel van iemand gekregen en ze vindt het geweldig. Op haar kamer ook allemaal knuffel- en barbie paarden. En zelfs haar playmobil is allemaal paard ;)
Zo was ik vroeger ook haha.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:52

Zo ja: kijk bij Flevo ponys , echt n aanrader.

Was niet geheel droog, maar blij dat ik ze lekker heb kunnen werken.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:53

Heel herkenbaar Chasey, hier ook alles paard of eenhoorn.

Ze is ruim 4 jaar en sinds een tijdje wil ze veel los draven. Gaat nog goed ook, Chips is echt zo’n gouden pony. Ze mag hier rijden wanneer ze wil, lukt alleen niet altijd vanwege haar jonge zusje. Moest deze week zo lachen. Ze was na school en bij oma spelen thuis, zag mij daar rijden en ze zou even met tante snoepje aan pony geven. Duurde alleen best lang.. Had ze haar tante verteld dat ze Chips op moest zadelen, want ze moest ook rijden :P

Ik ben blij met jullie ervaringen over wanneer met les starten. Twijfel nog een beetje of het al tijd is voor les. Zelf hobbelde ik op deze leeftijd al in de les (oké, galop moest nog met moeder erbij :+ ). Ook lastig om een geschikt persoon voor privélesjes aan huis te vinden.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:15

Hoe gaat het met jullie?


Probeer hier kinderen en pony 3x per week samen te bewegen :+.

Verder is de pony van ons nichtje overleden en staat er inmiddels een 12 jarige fjordenmerrie bij, waar de kinderen ook prima op kunnen.

Fellow gaat goed, gaat ook veel mee buitenrijden. Werd af en toe wel erg koud, dus extra warme handschoenen en rij overal voor kinderen zijn onderweg :Y)


Afbeelding


Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:21

Ah wat naar dat de pony overleden is. Wel fijn dat de kinderen met de Fjord kunnen rijden.
Leuke foto's van het rijden, ik vind die bak altijd zo mooi met al het hout :j . Ziet er ook altijd ruim en licht uit.
Een bak waar je lekker in bezig kan mis ik nu wel. Soms is het me te koud buiten op de landerijen :brr:

Hier gaat het ook goed. In de tussentijd wat buitenritjes gemaakt en een paar sprongetjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marloes krijgt zaterdag met sinterklaas een nieuwe cap :D
En DAvid heeft eindelijk zijn eigen dekje, een blauwe. Ipv altijd roze :+

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:23

Dat ziet er goed uit!

Die bak is super en ook licht. Wel 35 minuten rijden, dus doen we 1x per week om te lessen. Nu er vanwege de corona toch verder niets is, gaan we een keer extra af en toe.

Ik heb 2 ES dekjes gekocht met korting en die krijgen ze van de Sint ( terwijl ik ze wilde haha).
Altijd lastig wbt sinterklaas icm hun verjaardagen in november en januari :j

Tof, dat David nu niet meer met roze dekjes hoeft te rijden :D


Wat nu super is, is dat ik met Anna kan buiten rijden. Sophie moet nog even wachten, maar over 2 jaar gaan we met zn 3en.
Hier samen met Anna op Fellow en haar nichtje op de fjord.
Afbeelding


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:32

Jammer dat de pony overleden is.

Heerlijke plaatjes komen er voorbij! Wij zijn heel blij want in januari gaat Hocus verhuizen naar de plek waar Branco staat. Gaat ons een hoop tijd schelen en we kunnen lekker samen met onze dochter rijden.

Ik mag er soms ook op:

Afbeelding

Maar hij is toch echt vooral de grootste vriend van onze dochter:

Afbeelding

Wie weet kunnen we dan ook binnenkort samen op pad. Maar eerst maar eens in de bak beginnen.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 19:38

Hier ligt het bij de kids een beetje stil, echte mooi weer ruiters :+ Jonique doe het wel heel goed verder. We hebben nu wel een bijrijdertje, nog wel een heel jong meisje en daar loopt ze flink bij te draken, dus even kijken of dat stand blijft houden :=

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:11

Hier ook laag pitje, komt in het voorjaar wel weer.
Zondag heel even gereden. Zegt komt pony turbo erop,pony was al knijterfris 8)7

Ik moet even een trui ofzo scoren of een vest voor rijden voor haar

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:37

Hier ging ze van het weekeind ook helemaal los :+ wist niet dat ze zo hoog kon bokken en ik was heel blij dat er gen kind op zat :=

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:44

Zolang ze dat inderdaad zonder kind doen :=

T is soms ook echt koud en nat, t zijn geen watjes en ze smelten niet, maar kan wel snappen, dat ze soms even geen zin hebben

Fijn, Susan, zoveel makkelijker. Hoe gaat het met jouw rijden?

Pony was 21 en heeft ( behalve voor t enten) nooit een dierenarts nodig gehad. Ze Kreeg iets van n hersenbloeding ofzo. Wilde haar buiten zetten, toen ze naar achter schoot en vol paniek door de stal ging. Daarna begon ze om te vallen en had haar lijf niet meer onder controle . Was nogal naar om te zien, heel bizar. Was daarna weer even rustig. Gelukkig kon de dierenarts gauw komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:23

Dochter heeft al gereden in de stromende regen, met harde wind en toen het zo koud was van het weekend. Het is een echte bikkel wat dat betreft. Had ik van tevoren niet zo verwacht maar ze is echt gek van Branco. Met hoge uitzondering mag ik er op. En dat is een feestje want hij is leuk :j . Rijden met Hocus gaat ook heel goed. Iig wat betreft de angst, mijn houding is om te huilen af en toe. Ik zit hem zelf vaak veel te veel in de weg. Paardrijden is zo moeilijk.

En ja paarden samen op 1 plek gaat zo schelen :j en we hebben geluk, er komt een stal met buitenluik vrij dus Hocus kan lekker naar buiten kijken. Al staat hij straks alleen op stal in het donker, overdag staan ze buiten. Dus veel zal hij nog niet zien :') . Er komt op termijn een binnenbak. Ideaal voor mij als mooi weer ruiter :D

Getup dat is ook schrikken zeg. Gelukkig was de DA er snel bij.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:34

Poeh wat heftig getup

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:34

Dan is ze er wel heel blij mee, dat is echt goud waard zo'n pony.

Fellow had n tijdje geleden nog niet veel conditie en was kipmak. Inmiddels heeft ie wel conditie en is ie weer zn oude, erg snelle zelf. Op zich braaf hoor, maar pfff. Ze leert wel rijden zo. En er gebeurt niets gemeens. Hij is gewoon erg snel.
Proefje oefenen voor t eerst; overal aan galopperen, gewoon niet terug willen van draf naar stap etc. Boevenkop


Was op zich blij , dat Ik er bij was, want anders vraag je je af wat er gebeurd is ( hoofd verwond etc) en hadden er ongelukken kunnen gebeuren. Bij de dierenarts kreeg ze namelijk weer een aanval ( die door stress veroorzaakt werd blijkbaar, maar ze kreeg al stress van de stal uit lopen ) en ging dwars door alles heen. Daarna wederom rustig en toen konden we haar ook rustig in laten slapen.

Nooit leuk. Kinderen waren ook wel verdrietig, maar hadden haar kort gezien en zagen, dat ze zichzelf niet meer was.

Vonden het nog erger, toen we een paar dagen later onze oude kat moesten inslapen. Die kenden ze hun hele leven en is natuurlijk echt altijd en overal aanwezig.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:33

Get up: dat is een vervelend bericht. Ja, dieren laten inslapen is een groot ding zeker voor kinderen. Maar het valt me op als ze echt ziek zijn hoe flexibel kinderen er in zijn. En ik ben blij dat het ze wat doet dan hadden ze er ook echt een band mee!.Heb ook meegemaakt dat de ouders er verdriet van hadden en dat de ruiter in kwestie er naar uit keek om een volgende pony te bestijgen!.En ook letterlijk zij, daar had ik niets mee en er toch 7x in de week op reed en dan al jaren dat dier verzorgen( maar het was zo een lief dier).Daar heb ik me destijds over verwonderd, de pony die toen kwam vertrok ook met stille trom toen ze die beu was....ik vond dat een enge karakter trek zo emotie loos.

Ik hoop dat de kindjes en jij het een plaatsje kunnen geven(get up)

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:34

Ja, dat is soms echt bizar.

Gaat prima, ben daar wat dat betreft niet zo moeilijk mee. Was ook geen andere optie, dus duidelijk. Plus dat ik t eerlijk gezegd doodeng zou vinden, zoeen te laten staan nog. Je weet niet wat / hoe je ze aantreft.

Kat zag ik aankomen, die werd echt oud en was bijna op.

Even wat anders: zou naar de buitenbak om te rijden, maar ben echt te lamlendig en t is koud en nat. Dus ga mn hele rondje dieren verzorgen en stallen klaar etc . Hond eruit. En dan lekker 30 min op de bank met kop thee :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:37

Het weer is idd niks vandaag. Dochter zou les hebben vanavond. Gelukkig gaat dat niet door. Was al 1 afmelding maar de rest heeft ook geen zin om in de regen en kou en het donker te rijden. Vind ik niks erg.

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:00

Kan ik me voorstellen.
Anna heeft om 17u les ( binnen), maar ze melden sneeuw. Kan me niet voorstellen, dat er meteen 1m valt, maar het is ver,heuvelachtig en bochtig genoeg om bij twijfel niet te gaan