[volg] Opknappertje Benji

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CassieX
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-05-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:00

Wat een lieverd! Ik volg ook! Valkjes zijn altijd zooo knap <3

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:16

Wat is hij super schattig <3 Ik volg ook!

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:16

Wat een schatje! Ik volg.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 17:34

Bedankt allemaal! *\o/*

Vanaf nu zal het een soort ''opknap'' dagboekje worden, dus dan kunnen jullie mee lezen met wat wij hebben gedaan! /3

Vandaag (14-10-2017):

Benji begroette mij vanochtend gelijk toen ik de paarden buiten ging zetten. Hij kan echt een partijtje schreeuwen! Je ziet hem al langzamer hand wat opknappen (jaja, binnen die 3 dagen al, moet je na gaan hoe hij er over een paar maanden uit ziet.. Helaas mocht Benji vandaag nog eventjes niet mee naar buiten in verband met de dode wormpjes die hij nu moet uitwerpen door de wormenkuur.

Vandaag stond er op mijn schema om hem te gaan wassen zodat zijn vacht niet meer zo zou stinken en zodat ik zijn roos uit zijn manen kon wassen. Maar eerst..... Epplejeck! We gingen dus vanochtend na het eten en paarden buiten zetten naar de Epplejeck. We moesten namelijk zes hooinetten halen voor de paarden en ik zou een nieuw halstertje mee nemen voor Benji omdat het halster wat hij mee had veel te klein was, en het shetlander halster wat ik nog overhad veel te groot. Maar goed, wij daar dus heen, kwartiertje in de auto: zes hooinetten gehaald maar er waren geen halsters (dacht ik). Later moest een stalgenootje ook naar je EJ om iets te ruilen en toen ben ik dus weer mee gegaan omdat één van de hooinetten kapot was.. Dus ik weer terug: verrek, toch een halster! Die ook weer mee genomen, thuis gepast.. Perfect! Hij kan zelfs nog groter en kleiner.

Afbeelding

Afbeelding

Mega schattig!!

Vervolgens heb ik de andere paarden beweging gegeven, heb de stallen uitgemest en ben daarna Benji gaan wassen. Ik heb alles met haast gedaan want ik zou bij iemand gaan logeren (ik typ dit nu terwijl ik aan het eten ben, omdat ik dan daarna pas naar diegene toe kan). Benji vond het water echt dood eng, dat arme beestje. Ik heb hem gerust gesteld en heb hem toch zo goed mogelijk proberen af te spoelen. En dat is gelukt! Ik heb hem uiteindelijk met anti roos shampoo gewassen en samen met de lijnzaadolie die hij gevoerd krijgt zou het de roos moeten bestrijden. Bereid je alvast voor op de foto, want hij ziet er uit als een verzopen katje! :') :')

Afbeelding

Hier zie je goed dat zijn halster veel te groot was en dat zijn arme nekje is ingevallen. Ook zie je een beetje zijn ruggengraat uitsteken en de bilbotten. Arm paard.

Na het wassen heb ik mijn kleine vriend een zweetdekentje op gedaan. Ik heb namelijk 3 zweetdekentjes van mijn andere Mini liggen, dus daar heb ik er een van gebruikt. Zijn nieuwe halster heb ik nog even niet gebruikt omdat hij erg vies was!

Afbeelding

Omdat hij niet zo snel opdroogde door zijn mega lange vacht, ben ik even naar buiten gegaan met hem en mocht hij even een tijdje gras eten.

Afbeelding

Ook Elsa en Mini kwamen even bij Benji kijken!

Afbeelding

Afbeelding

Na het wassen heb ik helaas niet alle roos weg gekregen.. Dat kan je goed zien op deze foto:

Afbeelding

Ondertussen vond ik een klavertje 4, die vind ik erg van toepassing op Benji omdat ik vind dat ik erg veel geluk heb gehad dat ik dit knappe shetje heb gevonden en dat we hem konden ophalen!

Afbeelding

Nadat hij al wat droger was heb ik hem binnen weer even laten eten en heb ik zijn manen en staart gekamd. Hij heeft mooie lange manen (op de foto lijkt het misschien niet zo, omdat de onderkant erg dun is maar ze komen tot zijn knieën) en een mega dikke staart!

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was het weer voor vandaag. Hij staat nu lekker binnen te eten! Nogmaals, bedankt voor het volgen allemaal!

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:46

wat een leukerd, mooi kleurtje ook! ik ga jullie volgen *\o/* <3

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:33

Wat een leuk verslag!

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:47

Hou je er ook rekening mee dat hij misschien luis heeft en niet gewoon roos? Het kan natuurlijk maar even controleren kan zeker geen kwaad, luis is dol op pony's met een mindere weerstand.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:06

Och wat een schatje! En wat heb je een leuke dekens!
Ze treffen het maar bij jou!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 20:15

Lori schreef:
Hou je er ook rekening mee dat hij misschien luis heeft en niet gewoon roos? Het kan natuurlijk maar even controleren kan zeker geen kwaad, luis is dol op pony's met een mindere weerstand.


Luizen zijn beestjes toch? Dit zijn overduidelijk geen beestjes.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:28

Luizen zijn moeilijk te spotten, luizen laten eitjes na, als de luizen uitkomen dan blijven de hulzen van deze over en deze lijken op roos. Zou het goed in de gaten houden als je geluk hebt is het gewoon roos als je pech hebt heeft die luizen en ze schuren daar niet allemaal van enkel als ze allergisch zijn.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:32

Ik heb echt helemaal niets met kleine pony's. Maar dit is de eerste in meer dan 25 jaar tijd die me echt doet smelten... Wat een schatje!!! <3 Ik volg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:49

Wat een heerlijk koppie heeft Benji! Wat kunnen ze veranderen he als ze een dikke wintervacht hebben. Ik snap dat je hem niet op de verkoopfoto vond lijken haha. Mijn bonte shet was ook zo een beer in de herfst en winter maar in de lente en zomer een prachtig meisje.

Veel plezier met Benji!

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:50

Wat een schatje !

Luis was ook het eerste waar ik aan dacht ook omdat hij mager is en misschien wat minderr weerstand.Stukje weg scheren onder de manen doe ik meestal dan zie je snel genoeg of het luis is.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:05

Wat een leuke pony! Ik ga volgen :) Ben gek op valk kleurtjes :D

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:14

Mooi manneke! Prachtig zijn zwarte laarsjes en dat zwarte neusje. Helemaal terecht dat je verliefd bent! Ik heb ook een mini en een shet hier staan, ze zijn zo heerlijk! En ik geloof ook in klavertjes vier, veel geluk met je paardje(s).

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:22

Wat een schatje! <3
Ik volg ook! Veel geluk en plezier met je paardjes :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:37

Ik volg! Wat een lieffie! Ik ben tegenwoordig (vroeger wel :+ ) niet meer zo van het rijden, en zit er daarom ook aan te denken een mini aan te schaffen om daarmee te mennen, longeren, wandelen enzovoorts.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:08

wat een schatje!! Ik ben verliefd <3 <3 <3

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 09:28

SavannahNx schreef:
Ik volg! Wat een lieffie! Ik ben tegenwoordig (vroeger wel :+ ) niet meer zo van het rijden, en zit er daarom ook aan te denken een mini aan te schaffen om daarmee te mennen, longeren, wandelen enzovoorts.


Ik zou gewoon lekker gaan kijken naar de opties! Ik heb echt heel veel plezier van mijn lieve mini shetlandertjes. Succes met je beslissing!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 09:29

Lori schreef:
Luizen zijn moeilijk te spotten, luizen laten eitjes na, als de luizen uitkomen dan blijven de hulzen van deze over en deze lijken op roos. Zou het goed in de gaten houden als je geluk hebt is het gewoon roos als je pech hebt heeft die luizen en ze schuren daar niet allemaal van enkel als ze allergisch zijn.


Ik heb hem helemaal uitgepluist en heb echt nergens luizen gezien! Ik zal hem vandaag nog een keer uitpluizen met een luizenkammetje er bij.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:52

Ik volg!

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:16

wat een schatje! ik volg :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:38

JudithKaneau schreef:
Lori schreef:
Luizen zijn moeilijk te spotten, luizen laten eitjes na, als de luizen uitkomen dan blijven de hulzen van deze over en deze lijken op roos. Zou het goed in de gaten houden als je geluk hebt is het gewoon roos als je pech hebt heeft die luizen en ze schuren daar niet allemaal van enkel als ze allergisch zijn.


Ik heb hem helemaal uitgepluist en heb echt nergens luizen gezien! Ik zal hem vandaag nog een keer uitpluizen met een luizenkammetje er bij.


Mijn shet had dit ook en bleek zomereczeem te hebben....

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:05

Voor zijn manenschilfertjes zou ik met teershampoo wassen en daarna met teatree olie insmeren. Is allemaal symptoombestrijding uiteraard, maar omdat je hem nog zo kort hebt, kun je nu denk ik nog niet zeggen of het aan voer oid ligt.

Ik zou nog niet gokken op zomereczeem omdat hij verder mooie manen heeft, hij heeft zo te zien deze zomer niet geschuurd.

Agostini

Berichten: 3
Geregistreerd: 04-10-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:31

Hij is zo schattig <3
Ik volg!