Paard tbv herstel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:52

Blijheid schreef:
De verzorgpaarden die je nu hebt, is dat bij iemand aan huis of ook op een pensionstal? Want hoe fijn en ontspannen het ook is om met een paard bezig te zijn, een pensionstal vind ik zelf een behoorlijk prikkelrijke omgeving :o


die van mij staat in pension, er zijn meer paarden in pension dan van de stalhouder zelf.. Maar diepe rust daar? Is een boer met flink wat land en 8 pensionklanten. Ben blij dat er twee honden rondlopen die mij altijd begroeten alsof ze nooit aandacht krijgen :') .. sta er nu ruim 3 weken en behalve de stalhouder heb ik tot nog toe 1 medeklant gezien :')

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:38

lotthje schreef:
Dreamybol schreef:
Ja Lotthje, dat bedoel ik. Het is dus ook een goede motivatie om 'om te denken', want als ik echt alleen nog maar zwart zie (ik heb oa chronische pijn en dat vreet ook mentaal aan me), dan wil mijn instructeur liever niet dat ik bij Paard in de buurt kom. Hij is een ontzettend positief ingesteld dier en dat mag ik niet verpesten met mijn sores. En dat wil ik ook niet!



Nee dat lijkt me dan helemaal niet goed nee. Wel fijn dat je instructeur en dan ook rekening mee houdt!

Helpt het verder wel goed dan?


Ik had nooit gedacht dat een paard me zo zou kunnen helpen. We waren ook helemaal niet op zoek, maar de kans deed zich voor en na wat gereken, kijken of er tijd voor was en de steun van mijn instructeur besloten we er voor te gaan. Soms komen er dingen op je pad die zo moesten zijn, zo zie ik ons paard ook. Ik loop moeilijk, heb altijd pijn, kan soms nog geen borstel vasthouden, maar een dier maakt dat allemaal niet uit. Of ik nou lopend op stal ben of met de rolstoel, paard vindt het best, die is altijd blij me te zien. Of ik hem alleen aai, borstel of ook wil rijden, dat is hem ook om het even. Hij (ver)oordeelt niet en aangezien ik dat zelf al vaak genoeg doe over mezelf, is dat het belangrijkste wat ik van hem kan leren. /3

Wat betreft de prikkels op stal heb ik daar wel mee om moeten leren gaan. Er is altijd wel iets, soms leuk, soms stom, soms irritant, soms gewoon druk en soms ook helemaal lekker niets. Ik heb daar inmiddels mijn weg wel in gevonden en kan me ook wel afsluiten als ik gewoon alleen met Paard wil zijn. Ook een voordeel dat ie groot is, soms zien mensen me niet eens als ik met hem bezig ben en soms kan ik me ook prima achter hem verschuilen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:08

elenaMM77 schreef:
Blijheid schreef:
De verzorgpaarden die je nu hebt, is dat bij iemand aan huis of ook op een pensionstal? Want hoe fijn en ontspannen het ook is om met een paard bezig te zijn, een pensionstal vind ik zelf een behoorlijk prikkelrijke omgeving :o


die van mij staat in pension, er zijn meer paarden in pension dan van de stalhouder zelf.. Maar diepe rust daar? Is een boer met flink wat land en 8 pensionklanten. Ben blij dat er twee honden rondlopen die mij altijd begroeten alsof ze nooit aandacht krijgen :') .. sta er nu ruim 3 weken en behalve de stalhouder heb ik tot nog toe 1 medeklant gezien :')


Het zal uiteraard per stal verschillen :j
De stal waar ik vroeger stond, stond ook wel bekend als rustig maar daar waren toch altijd wel een man of 5 aanwezig. De stal daarvoor, gecombineerd met manege, was vooral op de woensdagmiddag echt een speeltuin soms :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:11

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.