[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 19:45

Heb cranio gestuud maar nog geen antwoord gehad, heb nu met 4 hoefsmeden gebeld en zeggen allemaal hetzelfde dus ga voor een ijzer met eggbar en dan hopen dat ze dat er niet aftikt.

@hagelslag, ik zou denken van niet, maar misschien heeft ze hierdoor spieren anders of verkeerd gebruikt oid.. Ik las toevallig een topic op bokt van een paard met hoefkatrol en die schudde ook las ik.. Toen dacht ik ook wel van hoe kan dat nu, maar denk dat ik er niet te veel achter moet zoeken voorlopig en gewoon beide zo goed mogelijk aanpakken nu..

welmoed__

Berichten: 6558
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:24

Och meid, wat heb jij een pech! En wat doe je het goed! Ik heb respect hoe je alles op pakt en hoe je er mee om gaat! :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 13:44

Alsof dit nog niet genoeg was kreeg ze nog koliek erbij ook. Echt waar ik was echt helemaal gek aan het worden toen ze van stal belden. Ze zei zelf ook dat ze echt niet wou bellen omdat het zo rot was.

Ik was om m'n werk dus kon niet gelijk komen, mijn zus is gekomen en de DA ook gelijk. Hij heeft opgevoeld en een echo gemaakt en zag niks heel vreemd. Pijnstilling gegeven en nu zou ze beter moeten gaan. Hij vermoed mss maagpijn van de aspirine. Die moet ze nu minder krijgen en ook moet ze een maag beschermer er bij krijgen.

De hoefsmid mocht wel nog gewoon komen, die komt in de late namiddag. Ben nu weer even thuis. Heb wel echt voor mezelf uitgemaakt dat als speciaal beslag niet werkt het ook echt klaar is. De DA heeft nog eens tegen de stal eigenaar gezegd dat het wel serieuze hoefkatrol was (zeg dat dan dinsdag ineens zo duidelijk tegen mij??). Hij is echt een heel goede DA, maar heb het idee dat hij me beetje wil sparen na alles. Of hij wilt gewoon eerst het beslag afwachten misschien. In ieder geval binnen 6 weken gaan we weer kijken, maar ik heb wel voor mezelf uit gemaakt dat het ergens moet stoppen, een paard met slechte voeten dat is gewoon echt niet oké. En dan zou je nog kunnen zeggen dat je d'r als weidemaatje kan zetten, maar dat kan niet met het schudden. Dus dan begin je toch wel conclusies te trekken..

Ben nu misschien een beetje negatief, en hopelijk is dat niet nodig, maar ja kan beter realistisch zijn want het is nu al pijnlijk genoeg allemaal.. :( :(

welmoed__

Berichten: 6558
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:12

Meid, ik vind het knap hoe positief je er elke keer onder bleef. Het is gewoon oliebol allemaal nu, dus je hoeft je niet te verontschuldigen over een negatieve post. Je kan het gewoon niet mooier maken dan dat het is. Ik vind het echt ontzettend rot voor je!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:57

Echt rot allemaal en even een dikke knuffel voor jou

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:43

Ik vind je niet negatief, wel realistisch. Sowieso met dat headshaken zit je al op een moeilijk punt met haar. Snap je heel goed.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 16:21

Ben nu wel weer wat rustiger, het was echt maagpijn van de medicatie en ze ziet er terug fris uit nu gelukkig. Maar ja feiten blijven hetzelfde! In ieder geval staat er een ijzer onder nu. Altijd goed springschoenen aandoen en hopen dat ze ze niet af tikt want daar heb ik geen zin in :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:42

Weet je ook waarom er bij de voorste hoeven voor dubbele lippen is gekozen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 16:43

Ja, omdat de ijzers dan verder naar achter konden gezet worden wat het afrollen bevorderd. Het zijn zeker geen achter ijzers, had het ook gelijk gevraagd!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:06

Goed zo :) want achterijzers aan de voorvoeten worden ze ook niet beter van. Ik heb mijn paard een hele tijd op voorijzers gehad zonder lippen. Ook voor het nog beter afrollen van de voet

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:11

Ik heb overigens ook eentje met hko. Hij had een 3 tot 4 rechts voor met eerder een 4 dan een 3. Paard was destijds 17 jaar en er werd nog aangeboden eea met aangepast beslag te doen. Ik heb er toen voor gekozen dat niet meer te doen en hem met vervroegd pensioen te laten gaan. Inmiddels is hij 21 en loopt doorgaans goed. Soms kreupel als hij gek heeft gedaan in zn paddock en daarbij te kort gedraaid heeft.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:13

Ik snap ook wel dat jij daar niet voor kiest met zo'n relatief jong dier. Ik hoop dat het goed voor je uitpakt.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 19:59

Afbeelding
Blijft toch een knap ding <3 ze is echt zo leuk gewoon hoop echt dat we dit onder controle krijgen en ik eindelijk wat meer van haar kan genieten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:14

Het is zeker een hele mooie merrie!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:39

Lieve ts, wat ongelooflijk klote is dit zeg. Het zit jullie echt niet mee.
Ook ik wil laten weten dat ik het echt super vind hoe positief je blijft en ook van alles blijft proberen. Ik denk dat menigeen al de stekker eruit had getrokken ( ff cru gezegd).
Ik hoop dat deze behandeling werkt en dat jullie echt eens kunnen gaan doen wat het oorspronkelijke plan was..... Heerlijk buiten rijden en samen genieten. Ik gun het jullie zo TS! Mijn duimen draaien!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:06

Nicje87 schreef:
Lieve ts, wat ongelooflijk klote is dit zeg. Het zit jullie echt niet mee.
Ook ik wil laten weten dat ik het echt super vind hoe positief je blijft en ook van alles blijft proberen. Ik denk dat menigeen al de stekker eruit had getrokken ( ff cru gezegd).
Ik hoop dat deze behandeling werkt en dat jullie echt eens kunnen gaan doen wat het oorspronkelijke plan was..... Heerlijk buiten rijden en samen genieten. Ik gun het jullie zo TS! Mijn duimen draaien!

Nou. dat hebben jullie onderdehand wel verdiend na alle ellende!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 19:07

Gisteren had ze last met schudden en maaglast tegelijk. Ik vond het echt raar dat ze terug zo schudde, had ze echt al weken niet meer gedaan. Begint het ineens te sneeuwen bij ons, dan wist ik ook genoeg. Ze reageert altijd heel hard op luchtdruk veranderingen, dus kan me voorstellen dat het daar aan lag. En een combinatie met de maagpijn, als ze schudde hoorde je ook een soort van boer geluid. Heb wel nog met de dierenarts gebeld maar hij zei dat hij ook niks kon doen, want elke medicatie die ze bij geven weegt harder op de maag. Heb haar dan nog een vol hooinet gegeven en ineens kalmeerde ze weer.

Vandaag heel de dag op de paddock en een uur op het gras daarstraks. Ze was happy en alert. Ook een drafje gezien zonder dat ze mankte, ik denk door de ontstekingsremmers. Ben benieuwd hoe het verder gaat ontwikkelen. Cranio komt volgend weekend ook weer. Hopelijk haalt dat de laatste kantjes van het shaken er vanaf!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:53

Ik duim echt dat dit het laatste is qua pech voor jullie, het is zo sneu allemaal....

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 19:37

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Zondag komt eigenlijk de cranio, alleen heb ik vandaag Callista nog eens los gelaten in de piste en vind dat ze echt nog niet 100% loopt. Ergens heb ik ook gewoon in mijn hoofd zitten dat ik haar ga laten inslapen. Moet ik dan nog alles doen, die cranio behandeling, die buigproeven over 6 weken,... Ik weet het echt niet goed. De DA zei dat ze echt wel snel volledig beter zou moeten lopen met die ontstekingsremmers, maar zelfs met die loopt ze niet helemaal goed.

Twijfel gewoon zo hard hoe ver ik nog moet doorgaan, cranio is eigenlijk 3 sessie's, maar als die voeten niet beter wordt stopt het sowieso. De rekeningen blijven ook maar opstapelen.. Ik twijfel echt hoe ver ik nog moet doorgaan..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:19

Maakt het uit voor die behandeling als je dat eens wat uitstelt? Indien niet zou ik mss ook even uitstellen. En mss eens filmpje naar de veearts sturen en diens mening vragen?

Ik snap heel goed dat je aan de gedachte van ‘inslapen’ begint te wennen. Ik zou het absoluut begrijpen als je het genoeg vindt.

Sterkte!!!

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:34

Ik kan je absoluut niet helpen, maar wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met de situatie en met wat je ook besluit. Ik zou misschien ook voor “de laatste keer” een eerlijke mening willen van mensen met medische achtergrond zonder dat ze persee aan hun (anders misschien nog verdiende) geld denken...(veearts, cranio therapeute,...) misschien kunnen zij je helpen met je beslissing?

Besje

Berichten: 816
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:45

Meisje toch...

Ik ken wel een aantal mensen die vrijblijvend een filmpje willen bekijken en hun mening geven...

Slmt9

Berichten: 4795
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:06

k_m schreef:
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Zondag komt eigenlijk de cranio, alleen heb ik vandaag Callista nog eens los gelaten in de piste en vind dat ze echt nog niet 100% loopt. Ergens heb ik ook gewoon in mijn hoofd zitten dat ik haar ga laten inslapen. Moet ik dan nog alles doen, die cranio behandeling, die buigproeven over 6 weken,... Ik weet het echt niet goed. De DA zei dat ze echt wel snel volledig beter zou moeten lopen met die ontstekingsremmers, maar zelfs met die loopt ze niet helemaal goed.

Twijfel gewoon zo hard hoe ver ik nog moet doorgaan, cranio is eigenlijk 3 sessie's, maar als die voeten niet beter wordt stopt het sowieso. De rekeningen blijven ook maar opstapelen.. Ik twijfel echt hoe ver ik nog moet doorgaan..


-O- wat een rotberichten. Ik begrijp je twijfel heel goed en begrijp ook dat het moment van inslapen dichterbij komt. Niemand kan dat besluit voor jou maken.

Vwb kreupelen: het kan ook zijn dat ze overgecompenseert heeft en dat ze daardoor niet in een keer weer goed kan lopen. Misschien heeft het in jouw paard haar geval meer tijd nodig, misschien wordt het ook wel niet beter.

Wat mij hielp bij mn eerste dier inslapen is om ook nog met mijn dierenarts te sparren. Mits prettige dierenarts. Om even objectief alles op een rijtje te zetten. Daarna is het t belangrijkste om je eigen gevoel te volgen. Jij ziet en weet hoe happy je paard is. Jij weet wanneer ze lijdt. Ik denk dat je er alles aan doet om haar zo goed mogelijk te krijgen, jezelf kan je absoluut niets verwijten als je besluit het hier te laten stoppen.

Heel veel sterkte.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:51

Ik zou inderdaad ook nog eens overleggen met de dierenarts. Maar dan moet je wel inderdaad een goed vertrouwen in hem of haar hebben. Gewoon uitleggen waar je mee zit en hoe je er in staat. Heel veel sterkte en wijsheid.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 15:15

Heb met de cranio gebeld daarstraks, ze was heel eerlijk en gaf zelf ook aan dat ze denkt dat de behandeling eigenlijk niet veel zin meer heeft aangezien die hoefkatrol zo serieus is. Het shaken en de pijn van de hoefkatrol versterkt elkaar ook. Ze zei als het enkel het shaken was had ze altijd door willen gaan, maar in combi met de hoefkatrol bevestigde ze mijn gevoel.

Ik heb dus beslist dat ik haar ga laten inslapen, ben echt super verdrietig wel. Ik ga nog even goed nakijken hoe wat en wanneer maar waarschijnlijk wel deze maand nog. Ze liep gisteren niet zuiver en ook al loopt ze terug zuiver, het is gewoon echt te veel bij elkaar. Dit zijn 2 ongeneeselijke dingen, ik vind zelf dat het nu eerlijker is om in te slapen. Ergens voelt het ook wel geruststellend aan, maar het maken van de afspraak enz zie ik echt heel erg tegenop.. Wat doe je zelfs met je paard zo op de laatste dag.. Vind het echt vreselijk verdrietig ;(