Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 72 [ 1789 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

 
Profiel   

Al even geleden hier! Alles gaat zen gangetje. Lex wordt af en toe eens gereden door mijn instructrice. dat is wel fijn! Merk echt verschil. We hebben ook een grondwerk les gehad, daar ga ik nu zelf proberen mee aan de slag te gaan.

Vandaag voor de afwisseling eens een mini sprong en balkjes gelegd! Werd hij lekker enthousiast van, gaan we vaker doen!

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 22:47 



 
Profiel   

Iemand hier die beetje voer advies kan geven? :+

Lex blijft beetje liever lui dan moe, hij is wel wakker te maken en dan loopt hij ook gewoon prima. Alleen is hij echt een diesel, na een kwartier is hij er pas door. Ik merk zelf dat ik gewoon echt moe ben als ik hem er eerst zo lang door moet rijden, dus ik zou hem graag toch iets vlotter krijgen. Daar oefenen we nu super hard op met rijden, goed voor mijn been zijn enz. Dat begint echt wel resultaat af te werpen gelukkig! Maar nu vroeg ik me af of ik hem niet beter een klein sport brokje bij kan geven.

Ik rijd hem maar 3 keer in de week, soms 4. Nooit langer dan een half uur, hij krijgt nu 2 keer daags een voerschep gewone onderhoudskorrel, niks er in. Zou het nuttig zijn om hem bv enkel na een training een schep sport korrel te geven? Of zou ik dit dan structureel moeten doen bij elke voerbeurt? Ik wil ook niet dat hij té hevig wordt. Hij is over het algemeen rustig, maar zou het jammer vinden moest hij er door ontploffen zeg maar. Wat denken jullie? Hij staat ook zeker niet mager momenteel, dus tis niet dat hij het echt nodig heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 16:28 



 
Profiel   

Misschien een scheute lijnzaadolie. Is voor de darmen niet verkeerd en geeft soms net een tikkeltje energie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 19:05 



 
Profiel   

Je zou een musli met haver bij kunnen voeren, of idd een sportbrok. Met lijnzaadolie heb ik niet de ervaring dat ze daar meer energie van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 07:50 



 
Profiel   

Welke brok krijgt hij nu? Zeker als je zegt dat hij dikkig is, zou ik niet extra gaan voeren maar naar een andere brok gaan kijken. Een ander merk kan al heel veel doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 10:35 



 
Profiel   

Hij krijgt gewoon korrel uit de silo bij ons, zit standaard mee in de stalling. Ik zou evt. 1 maaltijd sport kunnen geven ipv korrel, moet ik zelf even een zak bij halen maar dat geeft niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:07 



 
Profiel   

Maar wat is dat dan? Kan vanalles inzitten. Is het een basisbrok en welk merk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:14 



 
Profiel   

Is gewoon onderhouds korrel geen idee van welk merk. Wordt hier in bulk geleverd in de silo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:18 



 
Profiel   

Vaak zit dat vol suikers en zetmeel waar veel paarden niet lekker op lopen...

Zou eerst uitzoeken wat die dan krijgt.
Ter vergelijk mijn paard doet het heel slecht op normale brok.

Loopt nu Z op 800 gram geconcentreerde muesli zonder energie en heel weinig suiker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:22 



 
Profiel   

Ja ik ga het zeker eens navragen! Ik kan makkelijk aan pavo en cavalor geraken dus ga daar eens kijken. Fiber force wordt ook gegeven bij ons op stal, maar kan even kijken of de sport dan niet beter is. Zou het zo veel verschil kunnen maken? Hij loopt wel hoor, maar echt een diesel, zou allemaal net wat scherper mogen, zonder ontploffingen natuurlijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:27 



 
Profiel   

Hier doen ze het prima op enkel vitaminebrokje. Oké, nu lieg ik een klein beetje want ik ben pas geleden van Pavo Vital overgestapt op Marstal Force en op die laatste doet mijn merrie het helemaal niet goed, maar op de Vital deed ze het echt heel goed.
Van Pavo vindt ik verder Care4Life wel een fijn product.

Ik denk niet dat je persé naar een sportbrok moet gaan kijken. In principe zou een recreatiepaard prima met minder moeten kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:33 



 
Profiel   

Denk je dat hij daar dan ook iets wakkerder van zal worden? Misschien nu net traag door suikers? In de winter is hij een stuk vlugger, maar dan is er dus ook geen suiker van het gras..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:34 



 
Profiel   

Kan goed hoor, moeite van het proberen waard zou ik zeggen. Ik zoek altijd naar lage suikers want ik heb er eentje met PPID, dus ik durf niet te zeggen of dat het echt is.
Vitaminenbrok hoeven ze maar heel weinig van per dag te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:47 



 
Profiel   

Zo ik heb vandaag springles gehad, laat maar zitten dat ander voer :+ Eigenlijk was het wel echt leuk, maar als ik in galop wil blijven doorrijden, wordt hij echt wel heel enthousiast. Volgens mij zou hij echt alles springen, trekt je er zo over heen 8-) Opzich best cool, maar combi dressuur zadel en ik die echt 7 kleuren schijt was wel ff een dingetje. Maar hé, eerste keer en we hebben zelfs een paar rechte sprongen gedaan. Zijn wel redelijk snel gestopt omdat het voor mij echt wel goed was na een paar sprongen. Eerst even dit verwerken en zelf wat oefenen, en daarna gaan we gewoon nog een les inplannen, want hij vind het gewoon echt mega tof!

Dus nu zitten we met een enthousiast spring paard, met bange wannabe dressuur ruiter :+ Misschien toch maar een carriere switch overwegen.. <<) En volgende keer ff foto's maken van mezelf, heb alleen van mijn lesgeefster een foto waarop je ziet hoe mega enthousiast hij springt, maar die had geen cap mee dus die plaats ik maar niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 20:28 



 

Hoi TS,(zojuist 't hele topic gelezen) wil even zeggen wat ben jij een positieve doorzetter en wat ben ik blij om te lezen dat je een superfijn paard gevonden hebt!

Hoe oud is Lex?

Veel geluk samen, het is jullie dik gegund! Vind het echt een knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:11 



 
Profiel   

Super stoer :D. Fijn dat hij er zo blij van werd hahaah. Scheelt ook weer als je niet van voer hoeft te veranderen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:13 



 
Profiel   

Dat wordt dan dressuur rijden met een hindernis in de bak 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 13:21 



 
Profiel   

@Talietjuh, zo heel het topic! Wat lief dat je dat zegt. Dankjewel voor het compliment! Lex is nu net 9 jaar!

@Sintara, haha heel stoer voelde ik me niet. Heb ook gewoon wel even gegild na sommige sprongen :+ Maar oefening baart kunst!

@Maaike_Indy, Ja precies! Gaan we hem daar maar lekker wakker mee maken. Begon gisteren al wilde dromen te krijgen over crossen enzo, maar toen bedacht ik me dat ik echt max 30 cm heb gesprongen ofzo :')

Dankjewel voor de lieve reacties! Morgen heb ik een fotoshoot met Lex, ook zin in!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:15 



 

Wat een mooie leeftijd!

Nu al zin de foto's te zien van jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 14:26 



 
Profiel   

Hee maar je hebt het gewoon wél gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 15:21 



 
Profiel   

Baby Lexie <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 17:40 



 
Profiel   

Wat een leuke foto! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 20:01 



 
Profiel   



Braaaave baby! Vanuit draf is hij echt braaf!! Galop controle nu aan werken na de sprong, en dan hopelijk binnenkort vanuit galop ook een sprongetje durven nemen 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 17:02 



 
Profiel   

Ziet er al duper netjes uit! Heel tof veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 19:17 



 
Profiel   

Weer even een nieuwe update!

Met de hittegolf heeft Lexie lekker rust gehad. Hij kan erg slecht tegen de hitte, gaat snachts buiten tijdens de warmste dagen. Douche is hij niet de grootste fan van, maar toch regelmatig even gepest met wat water!

[ img ]

Zaterdag hebben we de eerste keer terug serieus gereden.Na 1,5 week gewoon opstappen en wegrijden, echt zo fijn!

Gisteren lekker met een bareback pad rondje gereden, en ook lekker uit gestapt over het terrein. Probeer dit nu elke keer te doen, we hebben een galop piste helemaal rondom de weides sinds kort. Die zijn we rustig aan het verkennen! Er is vanalles eng te zien, dus ik pak elke keer een stukje meer mee in stap.

[ img ]

En nog een videootje van gisteren <3

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 17:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 72 [ 1789 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen