[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 16:48

Dit is van dit weekend, de osteopaat is pas geweest, dit was terug de eerste keer rijden. Hij had toch een spier in zijn linker bekken die flink verkort voelde. Dat heeft ze behandeld, hij was verder heel fijn los in zijn lichaam zei ze. Ik vond hem nu dit weekend niet geweldig aanvoelen, maar op het filmpje viel het me toch erg mee. :) Wat ik zelf vooral als verbeterpunt zie is, op mijn voeten steunen ipv knieën, en stabieler contact houden.



(Zo bedankt youtube voor deze lelijke momentopname tumbnail :+ )

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 17:13

Tis toch echt een top knol hoor. <3 Week niet gereden, opstappen en wegrijden. Geen enkel probleem.

Vandaag in kerst outfit gelijk dan maar. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rendier in galop haha

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 11:06

Fijn nieuwjaar voor de mensen die hier nog stilletjes meelezen (hopelijk :+ )

Ons goed voornemen is meer afwisseling! Daar zijn we gisteren gelijk mee begonnen door een wandelingetje buiten!

Afbeelding

Afbeelding

Wil dit zo gaan uitbouwen zodat we ook onder het zadel lekker alleen het bos in kunnen. Met anderen is dat geen probleem, maar alleen best spannend nog! Dit vond hij heel leuk, hij stapt alleen zo snel :+ maar echt kei braaf en lekker mee rond stappen, voor herhaling vatbaar!

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:18

ik heb zojuist een uur jou topic zitten lezen vanaf het begin tot het moment dat Callie is ingeslapen, maar je hebt er een prachtig paardje bij, en ben zeker dat Callie over jullie waakt <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 08:46

Nevermind17 schreef:
ik heb zojuist een uur jou topic zitten lezen vanaf het begin tot het moment dat Callie is ingeslapen, maar je hebt er een prachtig paardje bij, en ben zeker dat Callie over jullie waakt <3


Wauw zo lief <3 . Ik hoop nog altijd dat ik het juiste heb gedaan, maar ik denk het wel. Respect dat je alles hebt gelezen seg!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 18:39

Zaterdag heb ik van alle paarden op stal black photo's gemaakt. Lexie mocht er dus natuurlijk ook mee op! Snel even in een setje gestoken, vond het zelf wel echt mooi!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag kon ie terug buiten ondanks de sneeuw! Gisteren was het 1 ijs piste, dus dat durfde we niet doen. Maar vandaag hadden ze de piste gesleept, en ook het pad naar de piste was vrij. Hij was zeer enthousiast :+ Maar hij kalmeerde ook wel snel, nu kan ie toch weer lekker buiten spelen. Ben ik wel erg blij om, want met die aanhoudende vorst zou het anders een lange binnen periode worden. Hier lag er echt verschrikkelijk veel ijs ook onder de sneeuw, maar super fijn dat het nu dus wel kan!

Afbeelding


Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:39

Gave foto's K_M. Ik vind de aftekening op zijn hoofd heel erg leuk Onze ruin heeft ook een soortgelijke bles.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 07:23

Even een minder leuke update. Meneer had koliek gisteren. Was thuis al 2 keer ingespoten maar vertrouwde het toch niet om er zo de nacht mee in te gaan.

We hebben hem dan toch maar naar de kliniek gebracht. Op transport is toch het een en ander beginnen schuiven want er kwam meer mest af dan thuis gelukkig. Alles op de scan zag er ook nog normaal uit. Hij was daar na de verdoving vooral boos dat ie niet mocht eten met zo een pot aan zijn neus.

Vannacht niks gehoord dus ga rond 9 u maar eens even bellen.
Afbeelding

Afbeelding

Besje

Berichten: 820
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:27

Dat is schrikken! Hopelijk is hij er nu door en kan hij terug naar huis
Goed dat je snel gereageerd hebt en toch naar de kliniek bent gegaan

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 11:20

Heb even gebeld en hij had 2 keer droog gemest. Verder wel rustig, nu moet er wel mest met olie beginnen komen. Ze gaan hem nog eens opvoelen vandaag. Vanavond kan ik terug bellen en hopelijk kan / mag hij morgen mee terug naar huis!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:38

Oei, altijd schrikken! Maar het klinkt zo wel alsof je er op tijd bij was. Ik duim voor jullie :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 19:48

Ja echt schrikken, weet ook niet goed hoe het komt.. Hij was ontwormt dus ze gaan nog wel even een mest onderzoek doen. Maar hij wordt netjes optijd ontwormt volgens een schema van de dierenarts. En alle paarden op stal worden mee gedaan dus lijkt me sterk dat ie wormen heeft.

Ze hadden nog eens opgevoeld en de mest was nu al wel meer normaal, maar de olie was er nog niet echt door. Morgen vroeg nog eens bellen, en dan als het goed is in de namiddag hem ophalen. Mag nog niet te veel eten dus ga maar kijken of we beetje vies stro kunnen doen, of misschien even op hout krullen.. Maar denk dat ie dat helemaal lekker zou vinden dus moeilijk.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:53

Zand? Dat komt heel veel voor nu.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 19:54

Ja ik denk zelf ook eerder aan zand. Maar voorlopig niks te zien in de mest. Nu zeg dat natuurlijk niet alles. Ik ga in ieder geval op de kliniek een goede zand kuur meenemen voor de zekerheid.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:49

Oh dat is schrikken Kelly, hopelijk snel beterschap! Welke kliniek staat hij?

Kan idd goed zandkoliek zijn, heeft de mijne 2 jaar terug ook gehad en daar kunnen ze echt heel snel heel slecht van zijn... Was toen ook op 't randje van opladen naar de kliniek. Sindsdien altijd een zandkuur (vlozaad) in de winter als er zo weinig gras staat en de bodem zo nat is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 09:23

Staat in Kasterlee. Ben eens benieuwd wat dit gaat kosten vol in het weekend, en heel het weekend op zo een IC box. Nu ben ik heel tevreden van die kliniek, dus ben al lang blij dat hij daar zo goed staat.

Ja ik ga vandaag eens horen. Ik weet dat ze daar ook hun eigen zand weg product hebben, denk dat ik dat gewoon mee neem want wil er gewoon van af zijn nu.

Hopelijk straks ophalen. Om 9 uur nog eens bellen. Zal heel blij zijn als hij thuis is, had al helemaal Callista flashbacks en besef nu echt wel dat ik heel gehecht ben aan Lex!

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:30

Altijd schrikken zoiets. Gelukkig gaat het de goede kant op.
Wij geven onze jonge ruin dagelijks gekookt lijnzaad nadat hij een strokoliek heeft gehad. Daarbij is dan de mest ook heel droog en komt niet goed door. Hij eet graag stro vooral als het kort is en er veel aren in zitten.
Gekookt lijnzaad helpt heel goed en ze gaan er ook nog eens heel goed van uitzien.
Als je het kookt wordt het een soort plakkerige smurrie die ook goed zand mee neemt. We geven een klein kopje per voerbeurt per dag. Als je het kookt zet het flink uit. We maken voor een paar dagen tegelijk.
Sinds we dat voeren is hij niet koliekerig meer geweest. lijnzaadolie door het voer geven helpt niet voldoende; gekookt lijnzaad is beter.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:43

Oh nee, dat is schrikken. Gelukkig gaat het nu beter. Hopelijk mag hij zo lekker naar huis.

Ik heb net even bij gelezen. Super leuke updates!!

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:31

Babootje schreef:
Altijd schrikken zoiets. Gelukkig gaat het de goede kant op.
Wij geven onze jonge ruin dagelijks gekookt lijnzaad nadat hij een strokoliek heeft gehad. Daarbij is dan de mest ook heel droog en komt niet goed door. Hij eet graag stro vooral als het kort is en er veel aren in zitten.
Gekookt lijnzaad helpt heel goed en ze gaan er ook nog eens heel goed van uitzien.
Als je het kookt wordt het een soort plakkerige smurrie die ook goed zand mee neemt. We geven een klein kopje per voerbeurt per dag. Als je het kookt zet het flink uit. We maken voor een paar dagen tegelijk.
Sinds we dat voeren is hij niet koliekerig meer geweest. lijnzaadolie door het voer geven helpt niet voldoende; gekookt lijnzaad is beter.

Ook hier geef ik elke paar maanden een gekookt lijnzaad kuurtje. 6 dagen achter elkaar. Sinds ik dat doe geen zand meer in de mest. Ik geef 100 gram lijnzaad met halve liter water en dan 10 minuten koken.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:35

Hebben ze geen foto van de buik gemaakt?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 12:30

Ik mag hem zo ophalen! Wss toch stro want geen wormen of zand te zien in het mest onderzoek.

Ze hebben echo’s gemaakt van de buik ja, was in orde.

Zijn tanden gaan ze nog gelijk even doen voor de zekerheid, maar iets na de middag ga ik hem ophalen!

Lijnzaad ga ik navragen zo!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:31

Wat een opluchting dat hij weer mee naar huis mag *\o/*

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:45

Afbeelding
Afbeelding

Weer thuis <3 lijkt nu vooral last te hebben van de tandarts behandeling. Maar mag in kleine porties beetje hooi eten. Was super blij dat ie buiten kon. Ging eerst lekker paar rondjes draven echt zo van ah eindelijk. Vrachtwagen was wel super spannend geweest want hij had heel erg gezweet en stond te trillen als een rietje. Maar lekker de wei op en nu ziet ie er weer gewoon goed uit.

Had ook wel beetje gemest maar toch redelijk droog. Vanavond even wat fiber force in water oplossen want hij is super kieskeurig met eten, ga geen zak slobber van 15kg open doen want 9/10 eet hij het toch niet. Lijnzaad koken waren ze iets minder fan van omdat hij best een dikke spek laag heeft. Als hij droge mest blijft houden zouden ze eerder wat paraffine olie over het eten doen.

Blij dat hij thuis is maar ook wel spannend. Over de rekening zullen we maar zwijgen :+

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:52

Jaaaa *\o/* wat zal hij blij zijn (en jij ook)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 18:01

Ja de spanning komt er nu wel uit, echt barstende hoofdpijn. Maar fijn dat ie thuis is! Hij krijgt dadelijk een half schepje fiber force met veel water erdoor. Want gewone slobber moest hij op de kliniek ook al niet hebben :+ . Dan ga ik tegen 8 / 9 u nog een klein hooi netje op hangen..

Ben wel best trots op hem, ik had hem thuis nog nooit geladen, en toch liep hij er 2 keer echt super braaf en vlot op, echt gewoon in 1 keer de klep op zonder moeilijk doen. Toen hij thuis kwam gingen alle paarden ook helemaal hinniken, leek net of ik had een nieuw paard bij op stal haha.