[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:31

Knapperd <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 17:40

De osteo is geweest, hij was tip top in orde! Niet scheef in zijn bekken. Enkel iets in zijn rug. Maar ook geen scheve wervels, eerder bespiering. Ze had niet snel zo een losse paarden :+ ik dacht ook dat ie zou stampen en doen maar was eigenlijk heel braaf!

Wat haar vermoeden is is dat hij zijn buik en rug spieren nog niet genoeg gebruikt waardoor hij zijn rechter hand moeilijker vind. Gewoon goed door lessen en rustig de tijd geven.

Ben in ieder geval blij, kunnen we met een gerust gevoel verder trainen!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:40

Klinkt lekker positief! Kun je nu lekker aan de gang met je knapperd!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:57

Ben oprecht blij voor je dat deze “gewoon gezond” lijkt te zijn en je er mee kunt doen wat je graag wilt :o

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 17:04

Ben blij dat ze geweest is! Durf nu weer lekker door trainen, die rechter kant gewoon zo los mogelijk proberen maken. Hij mag echt nog veel meer van achteren uit komen, maar soms is hij er wel en dan voelt het echt goed! Alleen de plassen in de piste zijn bodemloze putten waar je absoluuut niet door kan lopen :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar met rijden is hij altijd wel echt super braaf, en er zit ook echt vooruitgang in dus dat is wel fijn! *\o/*

Merk wel dat ik nog steeds niet echt een click heb met hem, maar met het rijden vind ik het wel enorm leuk. Dus we gaan gewoon rustig zo verder, ik moet mezelf mss even verplichten om terug wat grondwerk te gaan doen, alleen is zijn 'ik snap het niet' reactie dreigen met te stampen, dus dat is niet heel motiverend :+ Ook als je hem 's avonds wil pakken in de stal als hij hooi heeft, doet hij sinds vorige week echt heel lelijk. Kont naar je toe, oren plat,... Even rustig proberen oplossen, maar nu had hij het in de ochtend ook een keer gedaan en had de stal eigenaresse hem wel even op z'n plek gezet. Gaat nu ook al wel weer wat beter. Hij is alleen zo zo vies in de stal, hij krijgt echt voldoende hooi, maar hij heeft het na 2 minuten allemaal rond gegooid en onder z'n stro gelopen. Ga nu een hooinet halen dat hij gewoon z'n hooi normaal kan eten ipv zo te verspillen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 14:46

Ben even belachelijk trots om niks maar toch zo trots!!

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 14:56

En nog iets waar ik best wel trots op ben <3



We moeten nog echt wel werken op zijn rechter kant, maar dit soort dingen er tussen houd hem wel lekker fris en dan wordt ie gelijk losser en meer voorwaarts! Hij blijft ook zo braaf met alles vind ik. Dat springen ook, je moet hem bij je houden maar als hij er naast gaat zou je het wel voelen. Echt blij met hem vandaag super z’n best gedaan!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:14

Echt lol met je knol :D gewoon van genieten, rijtechnisch ga ik er niets over zeggen je hebt instructie ;)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:19

Je hebt hem echt lekker aan het lopen hoor! Leuk dat je zo veelzijdig met hem bent! Hoop voor je dat de klik verder snel komt!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:48

Mer1980 schreef:
Echt lol met je knol :D gewoon van genieten, rijtechnisch ga ik er niets over zeggen je hebt instructie ;)


Ja haha ik weet dat hij hem niet in 1 tijd springt en dat ik veel te ver voor over zit! Ik oefen hier ook eigenlijk niet op, maar wou het toch eens proberen omdat bij de verkoop zeiden dat hij het kon!

Dankjewel!! Ja het rijden is echt leuk, ben heel benieuwd hoe we er binnen een jaar voor staan!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:14

Heel herkenbaar een klik wel onder het zadel hebben maar aam de hand wat minder. Had ik ook heel erg. Onder het zadel was het het braafste paard die ik kende en waar ik naar opzoek was alleen aan de hand kon hij al zo in paniek raken als er een paard aan kwam. Dat is gelukkig minder geworden, maar toen ook had ik wel momenten van, ik weet niet of het klopt en of die klik er zal zijn.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 16:49



Brave lexie <3

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:03

Jullie gaan lekker!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:54

lekker genieten van elkaar!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 18:12

Ja er begint echt vooruitgang in te komen! Vandaag met de les ook al geprobeerd goed te laten wijken voor druk. Vinden we nog wel moeilijk. Begint steeds vlotter te gaan wel.

Hij huppelde altijd van stap naar draf, dat is er zo goed als af. In draf wou hij ook altijd aan galopperen, volledig weg nu! Brak altijd heel erg uit op rechts, nu ook zo goed als niet meer. Echt leuk! Galop is hij nu wel iets lastiger mee, maar daar werken we gewoon weer verder aan.

Like a pro :+
Afbeelding

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:24

Haha lekkerding zo! <3 :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 16:37

Vandaag is mijn zus mee geweest om foto's te maken. Ik maak mezelf dan helemaal gek en onzeker :+ Beetje gespannen dus, en dat voelde ik ook wel aan lex. Maar eigenlijk was die zoals altijd weer super braaf. Ik wil gewoon heel graag dat het allemaal goed gaat, maar dat gaat niet zo snel. In het begin ging de galop bv heel goed, die is nu weer wat moeilijker. Maar ik ga me er over zetten en toch de foto's hier plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grootste frustraties zelf, handen niet vastzetten, rechtop zitten en zorgen dat lex in zijn wendingen ook ontspanning neemt zodat ie ook wat minder met z'n staart loopt te zwiepen elke keer uit frustratie :Y)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:39

Mooie foto's! En ziet er goed uit hoor!

Vooral die laatste foto is wel erg leuk haha.

libert
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:51

Niet onzeker zijn hoor, komt helemaal goed.
Nou nog het idee loslaten dat dat hoofd naar beneden moet, en zeker niet met je handen. Handen dragen met licht teugelcontact, kan hij meer door zijn lijf heen bewegen en zakt hij er vanzelf in. Maar dat wist je vast wel. Succes met deze leukerd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 16:57

Dankjewel super lief!

@libert, ja we komen net uit die periode zeg maar. De eerste 2 maanden heeft hij tijdens de les eerst vooruit moeten lopen, met licht contact. In draf neemt hij nu ook mooi het bit aan, en onderhoud hij ook al beter zijn tempo! Stap is hij nog heel snel af geleid :+ ik probeer zeker niet te streng te zijn met mijn handen, het contact is gelukkig wel gewoon heel licht. Ik verleng ook regelmatig z’n hals even en dan neemt hij ook echt die lengte! Ik merk wel dat ik mijn handen snel vast zet, maar dat is ook wel omdat ik anders weer de neiging heb om mijn buiten teugel te veel mee te geven en dan glipt ie er tussenuit als je hem niet begrensd. :-)

Hij was vandaag ook wel een beetje lui, mss beetje spierpijn van gisteren! In ieder geval hij doet echt wel z’n best!

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:06

Wat lief die laatste foto <3
Lekker door rijden en dan gaat het vanzelf weer beter :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 21:33

xRoossie95 schreef:
Wat lief die laatste foto <3
Lekker door rijden en dan gaat het vanzelf weer beter :D


Dankjewel! Ja haha hij vond de camera heel interessant <3

Had net even foto’s gezocht van 3 maanden terug. Toch een beste vooruitgang gemaakt vind ik op korte tijd. :) ben zo benieuwd hoe we verder gaan groeien!

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:48

Leuk hoor en vooruitgang inderdaad ook in bespiering hij is een stuk voller al ;)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 18:13

Ja hè mer! Echt blij mee.

Vandaag weer even gereden, daarna neuzen Met z’n vriendinnetje!
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 21:35

Ik heb momenteel even een dressuur zadel op leen! Ik vind het opzich wel fijn zitten. Ik denk erover om er 1 aan te schaffen. Vind het wel moeilijk hoor! Nieuw of 2de hands, kennen die zadelpassers wel goed hun vak,... degene die ik nu heb vind ik wel best lange zweetbladen hebben.. en ik heb maar korte beentjes :+

Afbeelding
Afbeelding