[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:37

Ah :( het is ook vreselijk verdrietig. Zo een mooie merrie en jij die er alles aan doet. Het is niet eerlijk. Ik wens jullie nog een fijne tijd en een rustig einde :(

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:41

Wat een harde en moedige beslissing! Je hebt echt alles voor haar gedaan wat je kon!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:39

Wat ontzettend verdrietig zo. Maar wel heel erg eerlijk.

Heel veel sterkte, geniet nog eventjes van elkaar en een vredig einde gewenst

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:49

Heel begrijpelijk ts. Een moeilijk en naar besluit. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:49

Pfoe heftig meis.. Goed dat je met de cranio hebt overlegd, ik denk dat zij ook wel haar meest objectieve mening kan geven..
Ik vind dat je wel kan zeggen dat je alles voor haar gedaan hebt.. een keer houdt het op..
Moedige beslissing.. Heel veel sterkte gewenst..

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:53

Jeetje TS, wat verschrikkelijk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte. :(:) Ik denk dat je de goede keus hebt gemaakt. Niemand kan zeggen dat je het niet geprobeerd hebt! Je bent een top eigenaar, sowieso.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:24

Hé bah TS, wat een nare maar moedige beslissing! Ik denk dat je de juiste keuze maakt, voor haar, voor jezelf, voor iedereen. Je hebt zoveel geprobeerd, heb je topic altijd met bewondering van onder mijn steen gelezen. Niemand kan jouw inzet en liefde voor haar meer van jullie afnemen! Heel veel sterkte gewenst :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 19:14

Dankjullie allemaal voor de lieve reacties. Ik denk dat het 1 of 2 mei wordt, dan heb ik 2 dagen vakantie. Voor nu lekker knuffelen en banaantjes en appels en alles wat ze lekker vind eten <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

porcelainJarig
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:40

Ook ik wil je veel sterkte wensen! Moeilijk maar goed besluit. En zoals al gezegd door anderen, wat een top eigenaar ben je, denk niet dat er veel mensen zijn die zoveel investeren in hun paard.
Ik gun jullie nog hele fijne laatste dagen

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:30

Lieve ts, wat heb je een dapper besluit genomen. Dit zij besluiten die alleen de beste baasjes kunnen maken. :(:)
Misschien kan je nog iemand regelen die mooie foto’s van jullie kan maken, dan heb je nog een mooi aandenken.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:32

Heel dapper besluit. Liefde is soms ook helaas loslaten. Verwen haar nog maar lekker. Heel veel sterkte.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:52

Heel veel sterkte en geniet nog maar van het samen zijn. Dikke virtuele knuffel.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 16:52

<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:07

Heerlijk mooie foto’s :)

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:07

In stilte je topic gevolgd en gehoopt op een betere afloop. Je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag, diep respect daarvoor. Zo oneerlijk en verdrietig dat het niet heeft mogen baten en je haar toch moet laten gaan. Veel sterkte komende tijd.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:32

Jeetje ts wat heftig, ik heb altijd in stilte je toppic gevolgd, maar wil je nu toch heel veel sterkte toewensen. Heel moedig besluit en uiteindelijk het beste voor haar. Je hebt alles gedaan wat je kon, vreselijk dat het zo moet aflopen :(:) Geniet nog van jullie tijd samen en verwen haar nog maar goed !

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 10:40

Heb net nog met de stal eigenaresse gebeld, die gaf aan wel geschrokken te zijn van de beslissing. Ze had haar nog zien draven in de weide zonder dat ze mankte. Voelde wel een beetje dubbel, maar ze liep in mijn ogen echt niet zuiver, en ook schud ze weer zo erg. Het is gewoon een straatje zonder einde. Als het het ene niet is is het het andere wel. Maar moet zeggen dat ik me wel echt heel slecht voel nu. Maar ik weet wel dat het de juiste keuze is. Zal hier nog even een filmpje delen, die dag heb ik beslist dat ik het niet oké vond. Ze gallopeert en doet maar ze loopt in draf niet zuiver en ze schud ook echt wel hard..



En ook nog een filmpje van gisteren dan zie je ook dat ze het echt slecht heeft soms, ook al staat ze gewoon in de stal..



Heb nu dus ook met staleigenaars afgesproken en heb ook de dierenarts gemaild. Hoop dat hij 1 mei kan, dat is een feestdag bij ons maar dan zou mijn vriend er ook bij kunnen zijn. Wil echt heel graag dat hij er bij is maar dat kan anders niet door de week, en in het weekend zou ze te lang moeten blijven liggen voor de ophaling..

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:16

Heel moeilijk en rot, maar je maakt wel echt de juiste beslissing, mede omdat ze gewoon meerdere dingen tegelijk heeft. En ik maak mij behoorlijk zorgen over de HKO omdat ze en erg jong is EN nog totaal niet belast en dan nu al zo erg... Alleen al daarom zou je al bijna de beslissing maken.... :=

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 16:36

Mer1980 schreef:
Heel moeilijk en rot, maar je maakt wel echt de juiste beslissing, mede omdat ze gewoon meerdere dingen tegelijk heeft. En ik maak mij behoorlijk zorgen over de HKO omdat ze en erg jong is EN nog totaal niet belast en dan nu al zo erg... Alleen al daarom zou je al bijna de beslissing maken.... :=


Exact, de HKO geeft echt de doorslag.. zeker omdat het nu al zo duidelijk is. Moest het nu nog heel weinig zijn maar het is echt gewoon super duidelijk..

Heb met de dierenarts gemaild en hij steunt me ook in deze keuze. Alleen kan hij zelf niet 1 mei voor het inslapen. Hij wil het wel aan een collega vragen. Wil wel graag die dag omdat mijn vriend er dan bij kan zijn, dat wil ik wel erg graag want het is zo al zwaar genoeg..

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:56

Ik wil me er niet mee bemoeien want het is jouw paard. Ik zie op de filmpjes geen paard wat ernstig lijdt. na het lezen van jouw verhalen denk ik wel dat ze niet geschikt is als rijpaard.Als ik in jouw positie zat dan zou ik haar nog aanhouden als knuffel-en gezelschapspaard. En dan stoppen met alle medische behandelingen en onderzoeken.Zoals mijn vroegere veearts zei,misschien geneest Moeder Natuur haar nog. Maar,het is jouw paard en jouw beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:09

anjali schreef:
Ik wil me er niet mee bemoeien want het is jouw paard. Ik zie op de filmpjes geen paard wat ernstig lijdt. na het lezen van jouw verhalen denk ik wel dat ze niet geschikt is als rijpaard.Als ik in jouw positie zat dan zou ik haar nog aanhouden als knuffel-en gezelschapspaard. En dan stoppen met alle medische behandelingen en onderzoeken.Zoals mijn vroegere veearts zei,misschien geneest Moeder Natuur haar nog. Maar,het is jouw paard en jouw beslissing.


Sorry, maar volgens mij maak jij dit paard niet van dichtbij mee en ben je er ook niet al tijden mee aan het klungelen (met niet tot nauwelijks resultaat). Vind het altijd zo makkelijk zeggen “als ik in jouw schoenen zou staan”.

Mer1980

Berichten: 18869
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:20

Oef Anjali: dit knuffelpaard kan niet eens normaal in de wei. Omdat ze dan weer last heeft van haar headshaking. En als dat knuffelpaard niet in de wei kan lopen wordt de HKO weer erger, want die heeft ernstig belang bij beweging om de doorbloeding op peil te houden. Verdiep je in deze ziektes en het daarbij horende ziektebeeld, dit paard heeft geen waardig bestaan meer als knuffeldier.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:59

Anjali dit paard is niet pijnloos door zowel het hoofdschudden als de hko. Helaas.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 18:27

Bovenstaande is ook mijn eigen mening. Knuffelen met een paard dat je perongeluk oncontroleerbaar kopstoten geeft, die pijn heeft aan haar voeten, levensgevaarlijk wordt bij regen.. Is niet paardwaardig en eigenlijk ook niet voor de eigenaar. Ik denk dat je je niet kan voorstellen wat voor zorgen en maagpijn je hier van krijgt. Ik wil alles doen voor haar en proberen, dat heb ik ook gedaan. Als het niet meer kan voor paard noch eigenaar dan maak je de juiste beslissing. Ik trek me dit dan ook echt niet aan want sta recht in mijn schoenen en weet dat ik hier echt niks gek mee doe..

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:50

Ik kom ook even van onder mijn mee-lees-steen gekropen en wil je even zeggen dat ik het echt enorm dapper van je vind om deze beslissing te maken. Met pijn in het hart heb ik telkens als je tegenslagen gelezen en met bewondering gestaan dat je zo bleef doorgaan en zoveel voor je lieve paard over had.
Je hebt jezelf, zoals hier al veel gezegd, niets te verwijten!
Ik wens je alvast enorm veel sterkte!!