[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:07

Ik vind 16 al best oud. Het hoeft niet, maar er kunnen dan al best wat veel voorkomende gebreken zijn(artrose, cushing). Kan jonger ook. Maar misschien toch eerder kijken naar een 10-12 jarige?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 17:09

Ja ik ga gewoon eens vrijblijvend kijken. Is niet snel snel in ieder geval. Liever iets jonger maar op zich is 16 niet onoverkomelijk. Nu ook nog 15 eigenlijk. Maar eerst is gaan kijken want wie weet zeg ik wel gelijk nee toch maar niet ongeacht leeftijd,... ik wil wel een pb doen met de advertentie evt. :)

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:38

Deze stille meelezer wil wel pb :D

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:23

Ik ben ook wel benieuwd naar de advertentie, gezien wij toch wel erg bij elkaar in de buurt zitten! :j

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:27

Ik ben ook wel benieuwd :))

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 01:18

Ik heb mijn vorige paard (vreemd dat ik ‘m nu zo moet noemen) van zijn 15de, en ik heb er 10 zalige jaren van gekregen!

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:19

Ik heb mijn fjord gekocht toen hij 14 jaar oud was. Hij is nu 16 en nog lekker fit. Niet laten tegen houden door de leeftijd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 13:52

Ik ga deze namiddag naar een paardje kijken. Merrie 12 jaar. Gebruikt als therapiepaard en dressuur gereden. Dingen waar ik zeker op moet letten? :)


Ik kreeg gisteren nog een kaartje van de dierenarts voor callie. Vond ik heel lief..

Tilmar

Berichten: 3325
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:58

Spannend!
Ik zou goed kijken hoe ze in de omgang is en reageert op dingen.
Ook belangrijk: hoe de mensen daar met haar om gaan.
Spreekt ze je aan? Heeft ze het juiste temperament (niet te snel/te langzaam)?
Meestal weet je het wel als je gaat kijken en proefrijden.
En mocht het wat zijn: laten keuren! Met foto's.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 14:01

Ja keuren met foto’s sowieso inderdaad! Ga eigenaars eerst laten voorrijden denk ik. Dan zie ik wel!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:19

Ben je nog bij die andere wezen kijken?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:09

Zou headshaking eigenlijk ook uit een keuring moeten komen en zo ja hoe dan?

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:31

Dingen waarop je moet letten?
Roze bril afzetten en gewoon kijken hoe het aanvoeld en niks overhaasten

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 18:20

Kymalin schreef:
Ben je nog bij die andere wezen kijken?


Die mensen zijn op vakantie, ga ik volgende week kijken!


Raamzicht schreef:
Zou headshaking eigenlijk ook uit een keuring moeten komen en zo ja hoe dan?


Denk het niet. Zou het zelf wel gelijk herkennen nu, maar bv een seizoens shaker haal je in de winter er niet uit..

Ik ga deze laten staan! Was opzich wel een tof paardje maar helemaal ni aanhankelijk, ni is komen kijken in de stal enzo. Ze reed hem ook heel hoog ingesteld en echt wel te diep naar mijn zin. Heb er eveb op gezeten maar ik voelde echt geen ontspanning echt uit haar lijf, werkte voor geen meter! Zal wss deels aan mij liggen, maar ik vroeg haar om even mee te kijken en ze nam hem een stuk korter op, maar hij was zo zwaar in mijn hand. Daar hou ik niet van dus heb gelijk gezegd dat het niks ging worden. :)

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:39

Ik denk dat je dat meer gaat tegenkomen bij wat oudere paarden. Die zijn toch op een bepaalde manier gereden en gevormd..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:41

Slmt9 schreef:
Ik denk dat je dat meer gaat tegenkomen bij wat oudere paarden. Die zijn toch op een bepaalde manier gereden en gevormd..


Ja dat dacht ik ook al, was echt een beetje zoals vroeger voelde het, kop naar beneden en dan de rest i.p.v. andersom. Ik blijf rustig kijken in ieder geval!

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:03

Inderdaad fijn de tijd nemen en kijken wat er bij je past

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:33

k_m schreef:
Kymalin schreef:
Ben je nog bij die andere wezen kijken?


Die mensen zijn op vakantie, ga ik volgende week kijken!


Raamzicht schreef:
Zou headshaking eigenlijk ook uit een keuring moeten komen en zo ja hoe dan?


Denk het niet. Zou het zelf wel gelijk herkennen nu, maar bv een seizoens shaker haal je in de winter er niet uit..

Ik ga deze laten staan! Was opzich wel een tof paardje maar helemaal ni aanhankelijk, ni is komen kijken in de stal enzo. Ze reed hem ook heel hoog ingesteld en echt wel te diep naar mijn zin. Heb er eveb op gezeten maar ik voelde echt geen ontspanning echt uit haar lijf, werkte voor geen meter! Zal wss deels aan mij liggen, maar ik vroeg haar om even mee te kijken en ze nam hem een stuk korter op, maar hij was zo zwaar in mijn hand. Daar hou ik niet van dus heb gelijk gezegd dat het niks ging worden. :)


Mag ik vragen hoe je dat dan zou herkennen? Vind het wel leerzaam!

Hoop dat je een goede match vindt, neem de tijd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 11:21

Gho je kan het aan verschillende dingen wel herkennen. Maar als je het niet kent denk ik dat het moeilijk is. Sowieso het schudden zelf dan, maar ook schuren van de neus, beschutting opzoeken met het hoofd, neus uitvloei, gespannen spieren in het gezicht, ongelijke stand van de ogen,... maar het schudden zelf is natuurlijk het belangrijkste. Een paard kan best eens gek doen en schudden, maar als het lijkt of ze aan de draad hangen bij wijze van spreken klopt het niet.


Ga vandaag terug naar eentje kijken. Toevallig gisteren online gekomen. Een 14jarige merrie. Gaat weg omdat de eigenaar een ander paard heeft om hoger mee te komen in de spring sport. Nu zocht ik de verkoper op, is het een vriend van mijn stal eigenaresse. Die heeft heel lief even met hem gebeld, zou een braaf gezond lief paard zijn. En betrouwbare mensen dus. Vanavond gewoon eens gaan kijken dus! Staat wel redelijk ver weg, maar op zich is dat maar de auto in en klaar uiteindelijk. :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:07

Ik duim dat dat de match gaat zijn en zo niet dan komt er vast alsnog snel een nieuw maatje op je pad.
Veel plezier met het kijken!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 12:22

Ja was ergens blij dat ik gisteren gelijk wist van dit is ze niet. Ik wil echt niet snel snel kopen om maar terug een paard te hebben! Ga deze week nog naar een ruin kijken ook!

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:55

Wat fijn dat je weer rustig aan het rond kijken bent. Neem inderdaad geen overhaaste beslissingen, denk goed na. Je gaat je leuke en gezonde maatje vast snel vinden. :)

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:11

Lekker op je gemak rond kijken!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 22:49

Was een heel mooi paard, maar ik heb het idee dat ze al gereden was van te voren. Was 'net gewassen' maar heel warm in haar lies. Ook lipje hong heel hard, vond dat ook al vreemd. Was met rijden enorm heet, stap draf overgang maakte ze niet, enkel stap galop en dan van galop wel terug naar draf. Maar echt hoofd in de lucht als een giraf. Soms gaf ze wat ontspanning maar de eigenaar reed haar ook echt met veel 'vraag' in de handen daar naartoe. Ik denk dat er wel potentieel in zou zitten, maar niet voor mij nu. Liep ook niet goed rechtsachter. Bij het bekijken van de papieren zat er ook een keurings rapport bij dat niet helemaal getoond werd, maar hier stond ook duidelijk dat rechtsachter iets mis mee was. Wel gunstig advies, maar hoeft niet zo voor mij! Wel jammer was een mooi paard, als ze rustig was geweest zou ik nog wel eens terug willen, maar vond het ook allemaal tegenstrijdig. Rustig verder kijken!

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:58

Jammer dat het niks was. Je denkt er in ieder geval goed over na. :)